Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Daglichtlamp schreef op 19-05-2025 om 09:08:

[..]

Je kent me beter hoop ik.

Maar dat moet je dus meenemen in de context. Nogmaals, ik heb ook aangegeven dat ik het geweld afkeur, maar dat ik wel begrijp waar dat vandaan kwam.

En dat waren dus de oproepen op social media, de eerder verstoorde diensten in Zaltbommel, Sushuisterveen en Lelystad waarbij geweld is gebruikt door Pro Palestijnse aanhangers, bijeenkomsten die uit angst voor dreiging geannuleerd zijn oa in Enschede en Sliedrecht. Het was niet zomaar iets wat uit het niets ontstond.

En dan gisteren om 18.00 nog eens een demonstratie aanvragen voor 19.00 op zondag welke is verboden. Toch kwamen daar nog een paar mensen heen om een kerkdienst te verstoren. Die zijn door de politie weggevoerd. 

Geweld is nooit goed te praten, ik wil alleen maar zeggen dat er behoorlijk wat provocatie aan vooraf is gegaan. En dan kun je een keer een reactie terug verwachten. 

Zilver_gray schreef op 19-05-2025 om 08:20:

[..]

Ik kan me de discussie hier nog herinneren over de rellende club die doorgingen voor z.g maccabi supporters.

Degene die hier niet alleen maar kwamen voor een gezellig potje voetbal, kregen die ook waar ze voor kwamen? Of was dat wat anders?

Die supporters werden opgewacht door ern stelletje achterlijke mafklappers die elkaar appten dat ze op joden jacht gingen. Je weet wel, dat zijn diezelfde idioten die er voor zorgen dat joodse scholen de klok rond beschermd  moeten worden en dat als je met een keppeltje loopt in elkaar geslagen wordt. En elke dag halen we er meer binnen.

Zilver_gray schreef op 19-05-2025 om 08:14:

[..]

Ik kan zo een aantal zaken opnoemen die erop duiden dat de Palestijnen als 2e rangs burgers behandeld werden, en hadden bij lange na niet het gelijkwaardige bestaan waar ze volgens een aantal van hier zo dankbaar voor zouden moeten zijn.

Bijvoorbeeld moorden op Palestijnse burgers door kolonisten en militairen werden nauwelijks bestraft. Palestijnse burgers hun huizen en grond onteigenen om er joodse kolonisten te vestigen. Palestijnse families collectief straffen door hun huizen en openbare gebouwen te verwoesten. De toegang tot alle noodzakelijke voorzieningen om te kunnen leven werden gecontroleerd en sterk beperkt.

Dit alles gebeurde allemaal al voor 7 oktober 2023, voor het uitbreken van de oorlog.

Ik snap werkelijk niet waar men het vandaan haalt dat ze het zo goed hadden.

En voordat men van mening is dat ik dit allemaal uit mijn grote duim zit te zuigen, er valt genoeg over te vinden en te lezen, maar dat moet je wel willen;

'Kenmerken van apartheid' en bombardementen: hoe onderdrukking Palestijnen op de Westoever treft

"Israël onderdrukt systematisch Palestijnen: apartheid", zegt Amnesty International | VRT NWS: nieuws

'Escalatie in Israël en Palestina is resultaat van jarenlange onderdrukking'

Grappig dat je die club van amnestie aanhaalt. Dat is toch die club die werkelijk geen vinger hebben uitgestoken voor de gijzelaars. 

Miraval schreef op 19-05-2025 om 09:21:

[..]

Geweld is nooit goed te praten, ik wil alleen maar zeggen dat er behoorlijk wat provocatie aan vooraf is gegaan. En dan kun je een keer een reactie terug verwachten.

Maar je zoekt wel excuses voor de relschoppers . We hebben hier de politie voor. Er was genoeg politie aanwezig mocht het nodig geweest zijn om deze Pro-Palestina demonstranten in de hand te houden. Er was niet voldoende politie voor honderden rellende voetbalsupporters. Geweld mag nooit vergoeilijkt worden.

Koko67 schreef op 19-05-2025 om 10:01:

[..]

Grappig dat je die club van amnestie aanhaalt. Dat is toch die club die werkelijk geen vinger hebben uitgestoken voor de gijzelaars.

https://www.amnesty.nl/actueel/hamas-en-palestijnse-gewapende-groepen-schenden-internationaal-recht

Het ontvoeren van burgers is verboden onder internationaal recht en gijzelneming is een oorlogsmisdrijf. Alle burgers die als gijzelaar worden vastgehouden, moeten onmiddellijk, onvoorwaardelijk en ongedeerd worden vrijgelaten. Alle mensen die gevangengehouden worden, moeten humaan worden behandeld, overeenkomstig internationaal recht en medische zorg krijgen.

Op video’s die door Amnesty International zijn geverifieerd, is te zien hoe Hamas-strijders opzettelijk burgers doden en ontvoeren in en rond Israëlische gemeenschappen dichtbij de Gazastrook op 7 oktober.

Daglichtlamp schreef op 19-05-2025 om 10:20:

[..]

Maar je zoekt wel excuses voor de relschoppers . We hebben hier de politie voor. Er was genoeg politie aanwezig mocht het nodig geweest zijn om deze Pro-Palestina demonstranten in de hand te houden. Er was niet voldoende politie voor honderden rellende voetbalsupporters. Geweld mag nooit vergoeilijkt worden.

Die Pro palestijnen kunnen letterlijk overal protesteren maar moeten zo nodig naar Katwijk waar een klein groepje voor Israël is, dat is niet protesteren maar provoceren.

Muurbloem1985 schreef op 19-05-2025 om 10:23:

[..]

Die Pro palestijnen kunnen letterlijk overal protesteren maar moeten zo nodig naar Katwijk waar een klein groepje voor Israël is, dat is niet protesteren maar provoceren.

Je moet oppassen met dit soort selectieve verontwaardiging. Dan had bijvoorbeeld gister volgens deze redenering in Den Haag geen pro-Israël demonstratie mogen zijn, omdat er 100.000 mensen protesteerden tegen wat er in Gaza gebeurd momenteel?

Daglichtlamp schreef op 19-05-2025 om 10:20:

[..]

Ja als je dat zo wil zeggen dan klopt dat. Ik vind kind het gedrag verkeerd maar ik snap wel waarom dit gebeurd is.

En laten we eerlijk zijn, dit wordt nu flink opgeblazen op social media terwijl ik amper iets heb gehoord over het geweld bij de eerdere bijeenkomsten, dat er bijeenkomsten afgezegd moesten worden vanwege de angst voor gevaar. Allemaal door Pro Palestijnse aanhangers veroorzaakt. Nu is er 1x keer iets door Pro Israël aanhangers, en moet dit helemaal uitgekauwd worden.

Koko67 schreef op 19-05-2025 om 09:56:

[..]

Die supporters werden opgewacht door ern stelletje achterlijke mafklappers die elkaar appten dat ze op joden jacht gingen. Je weet wel, dat zijn diezelfde idioten die er voor zorgen dat joodse scholen de klok rond beschermd moeten worden en dat als je met een keppeltje loopt in elkaar geslagen wordt. En elke dag halen we er meer binnen.

Er wordt hier met 2 maten gemeten.

En niemand heeft het erover dat het beveiligen van joodse scholen ok is, of mensen met keppels in elkaar slaan omdat ze een keppel dragen.

Trek zaken niet zo uit zijn verband.

Koko67 schreef op 19-05-2025 om 10:01:

[..]

Ik lees toch duidelijk dat Amnesty zich hierover uitgesproken heeft.

Grappig dat je Amnesty verwijt niks te doen, heeft Israël alle gijzelaars inmiddels al vrij gekregen? Hoezo hebben ze daar dik 1,5 jaar voor nodig en nog lukt het ze niet? Of zijn de gijzelaars eigenlijk geen prio?

Hamas moet gegijzelde burgers vrijlaten

Daglichtlamp schreef op 19-05-2025 om 10:26:

[..]

Je moet oppassen met dit soort selectieve verontwaardiging. Dan had bijvoorbeeld gister volgens deze redenering in Den Haag geen pro-Israël demonstratie mogen zijn, omdat er 100.000 mensen protesteerden tegen wat er in Gaza gebeurd momenteel?

Was er dan een pro Israël demonstratie gisteren in Den Haag? Wat die palestijnen lui doen is overal komen opdagen wat pro Israël is, net zoals 7 oktober werd herdacht op de dam en die mensen daar stonden om mensen uit te schelden die kwamen herdenken.

Muurbloem1985 schreef op 19-05-2025 om 10:32:

[..]

Was er dan een pro Israël demonstratie gisteren in Den Haag? Wat die palestijnen lui doen is overal komen opdagen wat pro Israël is, net zoals 7 oktober werd herdacht op de dam en die mensen daar stonden om mensen uit te schelden die kwamen herdenken.

Je snapt het niet. Het gaat erom dat dat gewoon had moeten kunnen. Maar volgens jouw redenatie zou dat een provocatie zijn.

Muurbloem1985 schreef op 19-05-2025 om 10:32:

[..]

Er was geen pro Israêl demonstratie, het was een viering van de Stichting Christenen voor Israël , dat 77 jaar geleden de onafhankelijkheid van Israël werd uitgeroepen.

Daglichtlamp schreef op 19-05-2025 om 11:05:

[..]

Je snapt het niet. Het gaat erom dat dat gewoon had moeten kunnen. Maar volgens jouw redenatie zou dat een provocatie zijn.

Nogmaals, als je naar een plek gaat waar je weet dat er veel mensen wonen die pro Israël zijn dan kun je verwachten dat die mensen dan niet op pro pallies staan te wachten, overal zijn ze en kunnen ze hun mening uiten, tot vervelends toe, maar je mag ook wel een keer zeggen dat de andere kant hun mening ook mag uiten zonder vervelend gedoe.

majorette2005 schreef op 19-05-2025 om 11:08:

[..]

Er was geen pro Israêl demonstratie, het was een viering van de Stichting Christenen voor Israël , dat 77 jaar geleden de onafhankelijkheid van Israël werd uitgeroepen.

Oke en daar raken mensen dus blijkbaar al van over de rooien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.