Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Zilver_gray
17-05-2025 om 11:43
Muurbloem1985 schreef op 17-05-2025 om 11:22:
[..]
Dat zeggen heel veel mensen, toch hebben ze raketten en geweren waar ze veel schade mee aanrichten.
Wat ik bedoel te zeggen is dat de raketten en geweren van Hamas geen 100.000 doden en gewonden onder de Israëliërs hebben veroorzaakt, ook kunnen zij min of meer verder met hun dagelijkse leven en werkzaamheden.
Dat elke getraumatiseerde of dode er een teveel is, ben ik met je eens.
Muurbloem1985
17-05-2025 om 12:08
Zilver_gray schreef op 17-05-2025 om 11:43:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen is dat de raketten en geweren van Hamas geen 100.000 doden en gewonden onder de Israëliërs hebben veroorzaakt, ook kunnen zij min of meer verder met hun dagelijkse leven en werkzaamheden.
Dat elke getraumatiseerde of dode er een teveel is, ben ik met je eens.
Nee ik bedoel dit:
Lijst van aanslagen in Israël - Wikipedia
En als Hamas niet gedaan hadden wat ze hebben gedaan op 7 Oktober konden ze nu ook door met hun leven.
Zilver_gray
17-05-2025 om 12:23
Muurbloem1985 schreef op 17-05-2025 om 12:08:
[..]
Nee ik bedoel dit:
Lijst van aanslagen in Israël - Wikipedia
En als Hamas niet gedaan hadden wat ze hebben gedaan op 7 Oktober konden ze nu ook door met hun leven.
Oh dat bedoel je.
Dat ben ik niet met je eens; voor 7 oktober hadden de Palestijnen nl ook geen “leven”.
En de huidige extreem rechtse regering, kan niet wachten om Gaza volledig in te nemen. Deze oorlog lijkt enkel een excuus om dit realiteit te maken.
'Kenmerken van apartheid' en bombardementen: hoe onderdrukking Palestijnen op de Westoever treft
'Escalatie in Israël en Palestina is resultaat van jarenlange onderdrukking'
Muurbloem1985
17-05-2025 om 12:36
Zilver_gray schreef op 17-05-2025 om 12:23:
[..]
Oh dat bedoel je.
Dat ben ik niet met je eens; voor 7 oktober hadden de Palestijnen nl ook geen “leven”.
En de huidige extreem rechtse regering, kan niet wachten om Gaza volledig in te nemen. Deze oorlog lijkt enkel een excuus om dit realiteit te maken.
'Kenmerken van apartheid' en bombardementen: hoe onderdrukking Palestijnen op de Westoever treft
'Escalatie in Israël en Palestina is resultaat van jarenlange onderdrukking'
Geen leven? Dat viel reuze mee er waren zelfs winkelcentra in Gaza, ze konden werken, ze konden naar de zee ect en die "beperkingen" hebben ze gekregen precies door de lijst die ik je net heb laten zien.
Zilver_gray
17-05-2025 om 12:54
Muurbloem1985 schreef op 17-05-2025 om 12:36:
[..]
Geen leven? Dat viel reuze mee er waren zelfs winkelcentra in Gaza, ze konden werken, ze konden naar de zee ect en die "beperkingen" hebben ze gekregen precies door de lijst die ik je net heb laten zien.
Ze hadden zelfs winkelcentra in Gaza?
Nou dan hadden ze inderdaad niks te klagen nee.
Heb jij die links eigenlijk wel gelezen die ik bij mijn post heb geplaatst?
Muurbloem1985
17-05-2025 om 12:59
Zilver_gray schreef op 17-05-2025 om 12:54:
[..]
Ze hadden zelfs winkelcentra in Gaza?
Nou dan hadden ze inderdaad niks te klagen nee.Heb jij die links eigenlijk wel gelezen die ik bij mijn post heb geplaatst?
Je kunt wel sarcastisch gaan doen, die mensen hadden gewoon werk konden gewoon naar school hadden gewoon eten en gezondheidsvoorzieningen, zo zielig waren ze niet voor de oorlog, en nogmaals die "beperkingen" die ze hadden zijn veroorzaakt door de aanslagen in de lijst die ik je net heb laten zien.
Zilver_gray
17-05-2025 om 13:02
Muurbloem1985 schreef op 17-05-2025 om 12:59:
[..]
Je kunt wel sarcastisch gaan doen, die mensen hadden gewoon werk konden gewoon naar school hadden gewoon eten en gezondheidsvoorzieningen, zo zielig waren ze niet voor de oorlog, en nogmaals die "beperkingen" die ze hadden zijn veroorzaakt door de aanslagen in de lijst die ik je net heb laten zien.
Gaza City before and after: footage shows destruction wreaked by war - YouTube
Nogmaals heb je de links gelezen?
Muurbloem1985
17-05-2025 om 13:20
Zilver_gray schreef op 17-05-2025 om 13:02:
[..]
Nogmaals heb je de links gelezen?
Ja en die laten geen andere kant van het verhaal zien
Zilver_gray
17-05-2025 om 13:21
Een enkeling is verantwoordelijk voor de aanslagen, geen enkel excuus om een hele bevolking te onderdrukken en als 2e range burgers te behandelen. Verre van rechtvaardig.
Moeten we de hele Israëlische bevolking aankijken voor wat Netanyahu en zijn rechtse kliek uitvreten? Zijn alle Israëliërs nu massa moordenaars?
Zilver_gray
17-05-2025 om 13:24
NBC: VS werken aan plan om miljoen Gazanen in Libië te huisvesten
De Amerikaanse regering werkt aan een plan om tot één miljoen Palestijnen in Gaza naar Libië te verplaatsen. Dat meldt de nieuwszender NBC News op basis van verklaringen van vijf ingewijden.
Het plan zou volgens NBC voldoende serieus worden genomen dat het zelfs met de leiders van Libië is besproken. Het Noord-Afrikaanse land, waar een burgeroorlog woedt, zou in ruil voor het opnemen van de Gazanen weer de beschikking krijgen over miljarden dollars die de VS jaren geleden hebben bevroren.
Ook Israël zou door Washington op de hoogte worden gehouden van de ontwikkelingen. Hamas, de machthebber in Gaza, laat weten niets erover te hebben vernomen.
De regeringen van de VS, Israël en Libië wilden niet reageren of hebben niet gereageerd op vragen van NBC. Het moet de bedoeling zijn dat Palestijnen met financiële prikkels zoals gratis huisvesting of een toelage vrijwillig naar Libië vertrekken. Waar ze precies moeten gaan wonen, is nog niet duidelijk.
(Volkskrant)
Bizar!
Koko67
17-05-2025 om 13:30
Zilver_gray schreef op 17-05-2025 om 13:21:
Een enkeling is verantwoordelijk voor de aanslagen, geen enkel excuus om een hele bevolking te onderdrukken en als 2e range burgers te behandelen. Verre van rechtvaardig.
Moeten we de hele Israëlische bevolking aankijken voor wat Netanyahu en zijn rechtse kliek uitvreten? Zijn alle Israëliërs nu massa moordenaars?
Ik vind absoluut van niet, maar veel mensen vinden dat elke Jood schuld heeft. Ook de Joden in Nederland. Dat meisje bv. op het songfestival die een gruwelijk trauma heeft beleefd wordt uitgejouwd en uitgefloten. Alsof zij er iets aan kan doen. Joodse scholen die hier in Amsterdam moeten worden bewaakt. Constant die kutdemonstraties met gezichtsbedekking en vernielingen waar het een en ander wordt geschreeuwd over vernietiging van Israël. Het is te walgelijk voor woorden.
Zilver_gray
17-05-2025 om 13:43
Koko67 schreef op 17-05-2025 om 13:30:
[..]
Ik vind absoluut van niet, maar veel mensen vinden dat elke Jood schuld heeft. Ook de Joden in Nederland. Dat meisje bv. op het songfestival die een gruwelijk trauma heeft beleefd wordt uitgejouwd en uitgefloten. Alsof zij er iets aan kan doen. Joodse scholen die hier in Amsterdam moeten worden bewaakt. Constant die kutdemonstraties met gezichtsbedekking en vernielingen waar het een en ander wordt geschreeuwd over vernietiging van Israël. Het is te walgelijk voor woorden.
Nee ik weet dat (ik durf dat bijna wel met zekerheid te zeggen) niemand hier op het forum Israëliërs in het algemeen verantwoordelijk houdt voor deze slachting.
Over de Gazanen heerst hier een heel ander sentiment. Men voelt geen enkele gêne deze mensen over 1 kam te scheren en ze verantwoordelijk te achten voor de daden van Hamas. Vrouwen, kinderen, ouderen, geen uitzondering, alles is slecht.
Muurbloem1985
17-05-2025 om 13:45
Zilver_gray schreef op 17-05-2025 om 13:43:
[..]
Nee ik weet dat (ik durf dat bijna wel met zekerheid te zeggen) niemand hier op het forum Israëliërs in het algemeen verantwoordelijk houdt voor deze slachting.
Over de Gazanen heerst hier een heel ander sentiment. Men voelt geen enkele gêne deze mensen over 1 kam te scheren en ze verantwoordelijk te achten voor de daden van Hamas. Vrouwen, kinderen, ouderen, geen uitzondering, alles is slecht.
Ja en hoe moet Israël dan van Hamas afkomen volgens jou? Want zo kan het niet doorgaan.
Muurbloem1985
17-05-2025 om 13:49
Zilver_gray schreef op 17-05-2025 om 13:21:
Die discussie hebben we toch al een keer gehad? Veel Gazanan stonden te dansen na 7 Oktober, die staan achter Hamas, in een oorlog veroorzaakt door Hamas vallen doden, dat klopt, maar ik vergelijk het met Nazi Duitsland, daar kwamen ook veel kinderen bij om, maar het nazisme moest weg.
Koko67
17-05-2025 om 13:56
Zilver_gray schreef op 17-05-2025 om 13:43:
[..]
Ik heb geen een Jood zien dansen en schreeuwen van vreugde als er een gazaans kindje stierf. Ik heb heel veel Gazanen uitzinnig van vreugde zien blèren bij die walgelijke show bij het vrijlaten van de gijzelaars. Ik heb gazaanse vrouwen van vreugde zien gillen omdat hun zonen waren gestorven als martelaren. Daarbij is Gaza klein, dus ik denk dat veel Gazanen weten waar de gijzelaars zitten. Er is niet een Gazaan geweest die bedacht heeft om dit te vertellen aan Israël zodat ze gered kunnen worden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.