Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
felija
03-05-2025 om 11:21
Zilver_gray schreef op 01-05-2025 om 19:01:
[..]
Het gaat niet om de gijzelaars (zoals ik al 100.000 x heb aangegeven). Netanyahu geeft het eindelijk toe
De Israëlische premier Netanyahu geeft toe dat voor zijn regering de overwinning op Hamas en andere terroristische groepen in Gaza belangrijker is dan de terugkeer van de gijzelaars die in Gaza worden vastgehouden. De families van de gijzelaars zijn daar woedend over.
Hoe duidelijk wil je het hebben?
felija
03-05-2025 om 11:25
https://www.volkskrant.nl/cs-b6bf50e4/
Hier staat het ook, al weet ik niet of men dat kan lezen.
Muurbloem1985
03-05-2025 om 11:25
felija schreef op 03-05-2025 om 11:21:
[..]
Hoe duidelijk wil je her hebben?
Zegt die daar dat dat de oorlog wel of niet ophoudt als de gijzelaars vrij worden gelaten?jij wilt gewoon je gelijk halen
felija
03-05-2025 om 11:29
Muurbloem1985 schreef op 03-05-2025 om 11:25:
[..]
Zegt die daar dat dat de oorlog wel of niet ophoudt als de gijzelaars vrij worden gelaten?jij wilt gewoon je gelijk halen
Als hij zegt dat het verslaan van Hamas belangrijker is dan het vrijlaten van de gijzelaars, dan stopt hij dus niet met oorlogvoeren als de gijzelaars vrij worden gelaten, zoals jij beweert, maar gaat Netanyahu door, omdat Hamas nog niet verslagen is.
Dat ik dat nog moet/wil uitleggen....
Muurbloem1985
03-05-2025 om 11:40
felija schreef op 03-05-2025 om 11:29:
[..]
Als hij zegt dat het verslaan van Hamas belangrijker is dan het vrijlaten van de gijzelaars, dan stopt hij dus niet met oorlogvoeren als de gijzelaars vrij worden gelaten, zoals jij beweert, maar gaat Netanyahu door, omdat Hamas nog niet verslagen is.
Dat ik dat nog moet/wil uitleggen....
Dat is jouw bewering geen waarheid, hamas is zo een organisatie die gijzelaars doodschieten als ze bijna bevrijd zijn die moeten inderdaad verslagen worden, dat ik dat nog moet uitleggen.
felija
03-05-2025 om 11:48
Muurbloem1985 schreef op 03-05-2025 om 11:40:
[..]
Dat is jouw bewering geen waarheid, hamas is zo een organisatie die gijzelaars doodschieten als ze bijna bevrijd zijn die moeten inderdaad verslagen worden, dat ik dat nog moet uitleggen.
Dat heeft hij zo gezegd, muurbloem, dat is niet mijn bewering, jij wil en kan niet inzien dat je dingen constant verdraait zodat ze in jouw zwartwitte werkelijkheid passen. Veel forummers hier proberen je daar keer op keer op te wijzen, maar je wil het niet horen.
Volgens jou zou Netanyahu ophouden met oorlogvoeren, zodra de gijzelaars zijn vrij gelaten, maar je zegt nu dus ineens dat het goed is dat Netanyahu dan verder gaat met oorlogvoeren, omdat Hamas verslagen moet worden.
Hoe wil Netanyahu dat doen, zonder het oorlogsrecht te schenden en de levens van burgers te sparen? Of maakt dat niet uit, want het zijn toch maar Gazanen?
Muurbloem1985
03-05-2025 om 11:54
felija schreef op 03-05-2025 om 11:48:
[..]
Dat heeft hij zo gezegd, muurbloem, dat is niet mijn bewering, jij wil en kan niet inzien dat je dingen constant verdraait zodat ze in jouw zwartwitte werkelijkheid passen. Veel forummers hier proberen je daar keer op keer op te wijzen, maar je wil het niet horen.
Volgens jou zou Netanyahu ophouden met oorlogvoeren, zodra de gijzelaars zijn vrij gelaten, maar je zegt nu dus ineens dat het goed is dat Netanyahu dan verder gaat met oorlogvoeren, omdat Hamas verslagen moet worden.
Hoe wil Netanyahu dat doen, zonder het oorlogsrecht te schenden en de levens van burgers te sparen? Of maakt dat niet uit, want het zijn toch maar Gazanen?
Als Hamas zich niet blijft verschuilen zich overgeeft en de gijzelaars teruggeeft is het voorbij, is dat zo moeilijk te begrijpen? Ja er zijn ook mensen, ook op dit forum die vinden dat Israëliërs geen slachtoffer zijn op 7 Oktober, wat vind je daar van? Mag dat dat wel ineens? Dezelfde Gazanen stonden te juichen net na 7 Oktober.
Daglichtlamp
03-05-2025 om 11:56
Laten we eerlijk zijn, ook Hamas stopt niet voordat Israël niet meer bestaat, dus ja de oorlog zal niet stoppen, maar dat ligt wel bij beide partijen.
felija
03-05-2025 om 12:00
Muurbloem1985 schreef op 03-05-2025 om 11:54:
[..]
Als Hamas zich niet blijft verschuilen zich overgeeft en de gijzelaars teruggeeft is het voorbij, is dat zo moeilijk te begrijpen? Ja er zijn ook mensen, ook op dit forum die vinden dat Israëliërs geen slachtoffer zijn op 7 Oktober, wat vind je daar van? Mag dat dat wel ineens? Dezelfde Gazanen stonden te juichen net na 7 Oktober.
En dat gaat Hamas doen? Ze komen gewoon tevoorschijn, verschuilen zich niet meer en het is klaar? Ze geven de gijzelaars terug? Really? Ik dacht dat we het erover eens waren dat Hamas een wrede terroristische organisatie is? Dream on, dan was deze oorlog er toch niet?
Als Israël doorgaat met oorlogvoeren, om Hamas te verslaan, wat niet lukt, dan gaat het bloedvergieten door en blijven er onschuldige burgerslachtoffers vallen en Hamas is nog steeds niet verslagen. Nul winst voor niemand, alleen voor Hamas.
Muurbloem1985
03-05-2025 om 12:12
felija schreef op 03-05-2025 om 12:00:
[..]
En dat gaat Hamas doen? Ze komen gewoon tevoorschijn, verschuilen zich niet meer en het is klaar? Ze geven de gijzelaars terug? Really? Ik dacht dat we het erover eens waren dat Hamas een wrede terroristische organisatie is? Dream on, dan was deze oorlog er toch niet?
Als Israël doorgaat met oorlogvoeren, om Hamas te verslaan, wat niet lukt, dan gaat het bloedvergieten door en blijven er onschuldige burgerslachtoffers vallen en Hamas is nog steeds niet verslagen. Nul winst voor niemand, alleen voor Hamas.
Ja en als Israel nu stopt dan blijven er raketten afgeschoten worden en komt er waarschijnlijk een nieuwe 7 Oktober, ze zijn niet helemaal gek, het onkruid moet nu uitgerukt worden anders houdt het nooit op.
Moxxie
03-05-2025 om 12:18
Muurbloem1985 schreef op 03-05-2025 om 11:54:
[..]
Nee, die zijn er niet. Misschien is er een trol geweest die ik heb gemist, maar onder de andere forummers zijn die niet.
Muurbloem1985
03-05-2025 om 12:19
Moxxie schreef op 03-05-2025 om 12:18:
[..]
Nee, die zijn er niet. Misschien is er een trol geweest die ik heb gemist, maar onder de andere forummers zijn die niet.
Ik heb toch echt iemand voorbij zien komen die dat zo heeft gezegd, lees maar terug.
Malibu2
03-05-2025 om 12:21
Daglichtlamp schreef op 03-05-2025 om 11:56:
Laten we eerlijk zijn, ook Hamas stopt niet voordat Israël niet meer bestaat, dus ja de oorlog zal niet stoppen, maar dat ligt wel bij beide partijen.
Hamas wil inderdaad doorgaan tot Israël is vernietigd, ze zijn heel open over hun intenties.
Daarom is één van de doelen van Israël van deze oorlog ook de vernietiging van Hamas. Dat heeft iets met zelfverdediging te maken.
Dat de oorlog zal doorgaan ligt daarom volledig bij Hamas.
De intentie van Israël was samen leven naast elkaar (zie bijvoorbeeld het vertrek uit Gaza in 2005 en alle voorstellen voor een tweestaten oplossing die de Palestijnen keer op keer hebben geweigerd).
Als Hamas de wapens neerlegt en de gijzelaars vrijlaat, zal er vrede komen. Als Israël de wapens neerlegt, zal er werkelijke genocide plaatsvinden en zal er geen Israël meer zijn.
Ik heb mijn keuze gemaakt.
Moxxie
03-05-2025 om 12:21
Muurbloem1985 schreef op 03-05-2025 om 12:19:
[..]
Ik heb toch echt iemand voorbij zien komen die dat zo heeft gezegd, lees maar terug.
😂 Tuurlijk, ik zoek het even op voor je.
Muurbloem1985
03-05-2025 om 12:25
Moxxie schreef op 03-05-2025 om 12:21:
[..]
😂 Tuurlijk, ik zoek het even op voor je.
Dan geloof je het niet, ik heb het echt voorbij zien komen gisteren
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.