Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Malibu2 schreef op 01-05-2025 om 18:08:

Ik geloof niet dat er daadwerkelijk op grote schaal honger wordt geleden in Gaza. Waarom geloof ik dat niet? Precies om de reden die Leon de Winter in zijn column gaf waar ik gisteren naar verwees.

Het is wat ze zelf plaatsen op TikTok, op Instagram. Het zijn die fake filmpjes die ze zelf posten. Met pasen vierden we de opstanding van Jezus uit de dood, nou, ik heb heel wat Gazanen uit de 'dood' zien opstaan. Het wordt niet voor niets Pallywood of Gazawood genoemd. En herinneren we ons nog de dramatische oproepen in het begin van de oorlog toen er dagenlang 'nog maar voor een paar uur stroom' zou zijn? En nu zie ik de filmpjes van zogenaamd hongerige kinderen die hun lachen niet kunnen inhouden. Misselijkmakend vind ik dat, vooral omdat hierdoor de mensen die werkelijk honger hebben in andere delen van de wereld (zoals in Soedan) niet meer de aandacht krijgen die ze verdienen.

Zullen er in Gaza mensen zijn die het echt moeilijk hebben? Ongetwijfeld. Ik hoop ook echt dat die Gaza kunnen verlaten. Maar zijn die ermee geholpen als Hamas in het zadel wordt gehouden? Ik denk het niet. Die zijn veel meer geholpen met het plan van Trump.

Die filmpjes kunnen ook door Israëliërs zijn gemaakt om de Gazanen in een slecht daglicht te zetten. Daarnaast: Leon de Winter is hartstikke partijdig, dus een beetje dom om dat als waarheid aan te nemen. 

Poezie schreef op 01-05-2025 om 18:13:

[..]

Die filmpjes kunnen ook door Israëliërs zijn gemaakt om de Gazanen in een slecht daglicht te zetten. Daarnaast: Leon de Winter is hartstikke partijdig, dus een beetje dom om dat als waarheid aan te nemen.

Wauw. 

En waarom is Leon de Winter precies partijdig? Omdat hij een Jood is?

Poezie schreef op 01-05-2025 om 18:08:

[..]

Oh nou echt een reden om Palestijnse babies en kinderen te mogen vermoorden toch?

Waarom reageer je zo geprikkeld? Ik geef alleen aan dat Israël alle recht heeft terug te slaan na 7 Oktober, of had Israël dan maar moeten zeggen "Ach joh wat maakt het uit dat Hamas mensen heeft ontvoerd, verkracht en op vreselijke wijze heeft vermoord. EN ik mag het blijkbaar niet zeggen, toch ga ik het wel zeggen, Gazanen zijn niet allemaal zo onschuldig, die stonden te juichen op 7 Oktober, ze hebben plekken aan Hamas verraden waardoor mensen die hen geholpen hebben (!!) werden vermood.

Poezie schreef op 01-05-2025 om 18:13:

[..]

Aha daarom protesteren Gazanen met hun leven tegen Hamas

Poezie schreef op 01-05-2025 om 18:08:

[..]

Oh nou echt een reden om Palestijnse babies en kinderen te mogen vermoorden toch?

Zucht, dit is de reden waarom niemand de Gazanen wilt toestaan, en ze nu in de ellende zitten.

En herinneren we ons nog de dramatische oproepen in het begin van de oorlog toen er dagenlang 'nog maar voor een paar uur stroom' zou zijn?

Toen was het duidelijk dat de voorraad van de gewone burgers wellicht op was, maar dat Hamas nog voldoende had. Inmiddels zijn we 1,5 jaar verder, en ligt Gaza in puin. Vergeet niet dat er ook nog steeds enkele buitenlandse hulpverleners in Gaza zijn de de verschrikkelijke toestand daar met eigen ogen kunnen zien.

Ik geloof niet dat er daadwerkelijk op grote schaal honger wordt geleden in Gaza. Waarom geloof ik dat niet? Precies om de reden die Leon de Winter in zijn column gaf waar ik gisteren naar verwees.

Het is wat ze zelf plaatsen op TikTok, op Instagram. Het zijn die fake filmpjes die ze zelf posten. Met pasen vierden we de opstanding van Jezus uit de dood, nou, ik heb heel wat Gazanen uit de 'dood' zien opstaan. Het wordt niet voor niets Pallywood of Gazawood genoemd. En herinneren we ons nog de dramatische oproepen in het begin van de oorlog toen er dagenlang 'nog maar voor een paar uur stroom' zou zijn? En nu zie ik de filmpjes van zogenaamd hongerige kinderen die hun lachen niet kunnen inhouden. Misselijkmakend vind ik dat, vooral omdat hierdoor de mensen die werkelijk honger hebben in andere delen van de wereld (zoals in Soedan) niet meer de aandacht krijgen die ze verdienen.

Zullen er in Gaza mensen zijn die het echt moeilijk hebben? Ongetwijfeld. Ik hoop ook echt dat die Gaza kunnen verlaten. Maar zijn die ermee geholpen als Hamas in het zadel wordt gehouden? Ik denk het niet. Die zijn veel meer geholpen met het plan van Trump.

Het plan van Trump.. ? Dat plan is enkel en alleen bedacht door Trump om er zelf beter van te worden. Niet zodat de Gazanen beter af zijn. Het kan hem niks schelen waar die uiteindelijk eindigen, zolang hij zichzelf maar kan verreiken.

Muurbloem1985 schreef op 01-05-2025 om 16:58:

[..]

Klopt het is heel simpel laat de gijzelaars vrij en het is afgelopen maar dat weigeren ze.

Het gaat niet om de gijzelaars (zoals ik al 100.000 x heb aangegeven). Netanyahu geeft het eindelijk toe 

https://nos.nl/artikel/2565680-netanyahu-stelt-openlijk-het-verslaan-van-hamas-boven-lot-van-gijzelaars 

De Israëlische premier Netanyahu geeft toe dat voor zijn regering de overwinning op Hamas en andere terroristische groepen in Gaza belangrijker is dan de terugkeer van de gijzelaars die in Gaza worden vastgehouden. De families van de gijzelaars zijn daar woedend over.

Zilver_gray schreef op 01-05-2025 om 19:01:

[..]

Het gaat niet om de gijzelaars (zoals ik al 100.000 x heb aangegeven). Netanyahu geeft het eindelijk toe

https://nos.nl/artikel/2565680-netanyahu-stelt-openlijk-het-verslaan-van-hamas-boven-lot-van-gijzelaars

De Israëlische premier Netanyahu geeft toe dat voor zijn regering de overwinning op Hamas en andere terroristische groepen in Gaza belangrijker is dan de terugkeer van de gijzelaars die in Gaza worden vastgehouden. De families van de gijzelaars zijn daar woedend over.

Ja natuurlijk gaat het er ook om dat Hamas verslagen wordt, want die laten de gijzelaars niet vrij, en als het Israël niet om de gijzelaars gaat waarom laten ze dan zoveel terroristen vrij uit de gevangenissen, die vreselijke dingen hebben gedaan juist in ruil voor die gijzelaars?

Muurbloem1985 schreef op 01-05-2025 om 19:14:

[..]

Ja natuurlijk gaat het er ook om dat Hamas verslagen wordt, want die laten de gijzelaars niet vrij, en als het Israël niet om de gijzelaars gaat waarom laten ze dan zoveel terroristen vrij uit de gevangenissen, die vreselijke dingen hebben gedaan juist in ruil voor die gijzelaars?

Nou? Waarom doen ze dat dan volgens jou? En wat voor vreselijks hebben die terroristen gedaan wat erger is dan hetgeen Netanyahu nu opdracht voor geeft? 

Zilver_gray schreef op 01-05-2025 om 19:22:

[..]

Nou? Waarom doen ze dat dan volgens jou? En wat voor vreselijks hebben die terroristen gedaan wat erger is dan hetgeen Netanyahu nu opdracht voor geeft?

Daar hebben we het al eerder over gehad misschien moet jij even teruglezen 

Zilver_gray schreef op 01-05-2025 om 19:22:

[..]

https://www.jfeed.com/news-israel/sqwt8z zo iemand is vrijgelaten zodat gijzelaars vrij konden komen dus ga niet zeggen dat het Israël niks kan schelen

Zilver_gray schreef op 01-05-2025 om 19:01:

[..]

De gijzelaars zijn erg belangrijk, maar de regering van Israël moet daarnaast ook het grotere plaatje voor ogen houden. We weten allemaal (hoop ik..) wat Hamas heeft gezegd. Ze willen 7 oktober opnieuw en opnieuw en opnieuw doen. Ik geloof ze en ik vermoed dat Netanyahu ze ook gelooft. Hij is niet naïef.

Wat Hamas wil is aan de macht blijven zodat ze zich kunnen hergroeperen en te zijner tijd opnieuw Israël aanvallen. Het maakt niet uit wie de premier van Israël is, Netanyahu of Bennett of wie dan ook, een regering kan dat niet laten gebeuren. Met de ruil van gijzelaars tegen gevangenen hebben ze al een enorm nieuw risico genomen (zie ook Sinwar voor Shalit), maar als ze zich nu ook moeten houden aan een meerjarig staakt-het-vuren en een volledig vertrek uit Gaza terwijl Hamas zich weer opbouwt... Dan is het een kwestie van tijd tot er weer iets veel ergers gebeurt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.