Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

felija schreef op 23-03-2025 om 11:48:

[..]

Kritisch op het handelen van Israël.

Nogmaals dit is niet meer kritisch dit is anti en een kant kiezen

Muurbloem1985 schreef op 23-03-2025 om 11:53:

[..]

Het is duidelijk dat de NOS nooit 1 positief dingetje over Israël kan vertellen, het is altijd negatief en verdraaid, dat heb ik al eerder in een filmpje laten zien waar woorden en feiten gewoon verdraaid worden om het anti Israël te maken.

Dat filmpje met als bron Christenen voor Israël, bedoel je? 

Muurbloem1985 schreef op 23-03-2025 om 11:54:

[..]

Nogmaals dit is niet meer kritisch dit is anti en een kant kiezen

Nee, dat lees jij erin.

felija schreef op 23-03-2025 om 11:54:

[..]

Want? Het artikel staat bomvol scheldwoorden en ophitsende taal waar ik overheen gelezen heb?

De NOS doet verslag van het imagoprobleem van Israël tav hun oorlogsvoering.

Dat is dus niet waar, dat heb ik al geprobeerd uit te leggen, met woorden als "Hasbara" (wat veel mensen als negatief over joden zien) is het wel gewoon ophitsende taal.

felija schreef op 23-03-2025 om 11:55:

[..]

Dat filmpje met als bron Christenen voor Israël, bedoel je?

Waarin gewoon haarfijn wordt uitgelegd hoe de NOS te werk gaat in hun Anti Israël strategie.

felija schreef op 23-03-2025 om 11:56:

[..]

Nee, dat lees jij erin.

Nee dit is gewoon een feit, dit is een negatief stuk zoals altijd bij de NOS over Israël, dus anti.

En zo is het cirkeltje weer rond! Er is helemaal niks mis met kritisch zijn op het handelen van Israël, dat mag net zo goed aan bod komen als de wandaden van Hamas. Het één sluit het ander niet uit. 
Ik weet iig één ding zeker: ik ben fel tegen/anti Hamas en kritisch op de handelswijze van Israël, dat is compleet wat anders dan anti-Israël zijn en hiermee vind ik het wel weer mooi geweest voor vandaag.

Ja en het wordt wel vermoeiend als een bron als de NOS wat neutraal hoort te zijn altijd negatief over Israël praat, woorden verdraaid, feiten verdraaid naar de anti Israël kant op, dat is niet meer kritisch, dat is gewoon anti.

felija schreef op 23-03-2025 om 12:01:

En zo is het cirkeltje weer rond! Er is helemaal niks mis met kritisch zijn op het handelen van Israël, dat mag net zo goed aan bod komen als de wandaden van Hamas. Het één sluit het ander niet uit.
Ik weet iig één ding zeker: ik ben fel tegen/anti Hamas en kritisch op de handelswijze van Israël, dat is compleet wat anders dan anti-Israël zijn en hiermee vind ik het wel weer mooi geweest voor vandaag.

Ik snap kritisch zijn tegen Israël wel, tegelijkertijd hoor ik nooit wat Israël dan had kunnen/ moeten doen. 

Muurbloem1985 schreef op 23-03-2025 om 12:06:

Ja en het wordt wel vermoeiend als een bron als de NOS wat neutraal hoort te zijn altijd negatief over Israël praat, woorden verdraaid, feiten verdraaid naar de anti Israël kant op, dat is niet meer kritisch, dat is gewoon anti.

Of het nu de NOS is of Haaretz (zelfs CNN volgens mij maar dat weet ik niet zeker), zodra er maar kritische berichten geplaatst worden is het meteen gekleurd en niet waar. Bij voorbaat zijn het leugens of verdraaiingen.

Dát is vermoeiend! Zo kun je nooit een behoorlijke discussie voeren.

Zilver_gray schreef op 23-03-2025 om 11:54:

[..]

Als je zo hard roept dat alles wat er geplaatst wordt anti Israël is, mag je met wat meer onderbouwing komen dan met alleen je mening en en roepen dat iedereen tegen Israël is.

Ongeacht war er geplaatst wordt, het is altijd gekleurd volgens sommigen en nooit waar

Dat komt voor ern groot gedeelte denk ik omdat ook veel in Nederland anti Israël is. Al die demonstraties met open en bloot Hamasvlaggen . Joodse scholen die de klok rond beveiligd worden, joodse studenten op de verschillende universiteiten die zich( en terecht) bedreigd voelen. Een uni die capituleren voor die schreeuwers en de samenwerking met Israëlische studenten opschort.  Overal Iftars waar de politie bij aansluit. Beveiliging is dan overigens niet nodig bij kerstmarkten is de beveiliging inmens. Het is nogal wat om Jood te zijn in Nederland. 

Zilver_gray schreef op 23-03-2025 om 14:10:

[..]

Of het nu de NOS is of Haaretz (zelfs CNN volgens mij maar dat weet ik niet zeker), zodra er maar kritische berichten geplaatst worden is het meteen gekleurd en niet waar. Bij voorbaat zijn het leugens of verdraaiingen.

Dát is vermoeiend! Zo kun je nooit een behoorlijke discussie voeren.

Maar als de NOS dingen wel gaat verdraaien en zelfs onwaarheden gaat vertellen om anti Israël te "kunnen" zijn dan is het geen kritiek meer maar gewoon dingen die niet waar zijn wat gewoon niet kan bij een zogenaamde "neutrale" nieuwsbron

Deze discussie blijft ook in een tegenstelling doorgaan. Ze zijn beide fout en gaan het beide niet oplossen. Israël is militair altijd sterker geweest (behalve op 7 okt wat ook is toegegeven) en kan op de vernietigende weg doorgaan zolang de VS ze nagenoeg onvoorwaardelijk steunt, B en T.
N hoeft daarom geen compromis te sluiten maar de haat van Hamas zal never nooit met bommen uitgeroeid worden. Dat is een schadelijk waanidee en geen oplossing.

Ik ben er eigenlijk klaar mee, dit is niet tegen te houden, hoe mega triest het ook is!

Koko67 schreef op 23-03-2025 om 14:13:

[..]

Dat komt voor ern groot gedeelte denk ik omdat ook veel in Nederland anti Israël is. Al die demonstraties met open en bloot Hamasvlaggen . Joodse scholen die de klok rond beveiligd worden, joodse studenten op de verschillende universiteiten die zich( en terecht) bedreigd voelen. Een uni die capituleren voor die schreeuwers en de samenwerking met Israëlische studenten opschort. Overal Iftars waar de politie bij aansluit. Beveiliging is dan overigens niet nodig bij kerstmarkten is de beveiliging inmens. Het is nogal wat om Jood te zijn in Nederland.

Van bovenstaande zal ik niet ontkennen dat het voorkomt.
Daarnaast gebeuren er de meest vreselijke dingen in Gaza, dat valt niet te ontkennen, daar moet over geschreven worden, daar mag kritiek op gegeven worden. 
Je kunt en het vreselijk vinden hoe Joden zich hier niet veilig voelen en het vreselijk vinden hoe duizenden burgers in Gaza worden afgeslacht.

Maar daar kunnen die bedreigde Joden hier in Nederland niks aan doen. De Aleviten worden ook afgeslacht, daar hoor je dan weer weinig over. De Masalit bevolking wordt trouwens ook bij bosjes afgeslacht. Hoor je ook niks over. Maar dat doen de Joden niet , dus de belangstelling daarvoor is minimaal.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.