Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Muurbloem1985 schreef op 23-03-2025 om 11:26:

[..]

Neenee nu probeer je je gelijk te halen door een bepaalde hoek op te dringen, een nationale nieuwsbron dat neutraal hoort te zijn zou nooit zo opzich een kant mogen kiezen en zulke taal uitslaan

Het gaat niet om het kiezen van een kant. Dat heeft niks met journalistiek te maken. 

Zilver_gray schreef op 23-03-2025 om 11:31:

[..]

Is niet anti Israël, maar men is kritisch op Israël. Een wezenlijk verschil.

Exact 

felija schreef op 23-03-2025 om 11:31:

[..]

Wat is volgens jou neutraal? Dat ze ten allen tijde pro-Israel zijn?

Dat er geen kant wordt gekozen en dat dat blijkt uit de taal, maar de nos doet dat hier niet en kiest duidelijk een kant

felija schreef op 23-03-2025 om 11:33:

[..]

Het gaat niet om het kiezen van een kant. Dat heeft niks met journalistiek te maken.

Maar met artikelen als deze kiest de nos wel een kant zonder enige nuance, voor een publieke omroep vind ik dat schandalig 

Zilver_gray schreef op 23-03-2025 om 11:31:

[..]

Is niet anti Israël, maar men is kritisch op Israël. Een wezenlijk verschil.

Ach kom op dat artikel is gewoon anti Israël 

Muurbloem1985 schreef op 23-03-2025 om 11:40:

[..]

Onderbouw dan waarom, bewijs ons het tegendeel!

Zilver_gray schreef op 23-03-2025 om 11:42:

[..]

Onderbouw dan waarom, bewijs ons het tegendeel!

Wat voor tegendeel? Ik heb al een keer gezegd het gaat om de taal.

Muurbloem1985 schreef op 23-03-2025 om 11:45:

[..]

Dat is jouw interpretatie, jouw mening, geen feit dat de nos partijdig is. Daarom zeg ik bewijs het tegendeel dan.

Muurbloem1985 schreef op 23-03-2025 om 11:40:

[..]

Kritisch op het handelen van Israël. 

Muurbloem1985 schreef op 23-03-2025 om 11:45:

[..]

Welke taal? Ik lees nergens scheldwoorden of opruiende taal, ik lees een kritisch stuk over de manier van propaganda voeren door de huidige regering van Israël en dat ze een imagoprobleem hebben. 

felija schreef op 23-03-2025 om 11:50:

[..]

Welke taal? Ik lees nergens scheldwoorden of opruiende taal, ik lees een kritisch stuk over de manier van propaganda voeren door de huidige regering van Israël en dat ze een imagoprobleem hebben.

Lees het artikel dan nog een keer na

Zilver_gray schreef op 23-03-2025 om 11:48:

[..]

Dat is jouw interpretatie, jouw mening, geen feit dat de nos partijdig is. Daarom zeg ik bewijs het tegendeel dan.

Je hoeft toch niet voor alles een linkje te hebben. Jij kan ook niet bewijzen dat dat stukje uit een krant van Israël een bewezen feit is. Het is een opiniestuk van een journalist. Betekent niet dat het feitelijk helemaal correct is. Zet hier 2 stukken uit de Volkskrant of Telegraaf tegenover elkaar en je hebt 2 verschillende werelden. 

Zilver_gray schreef op 23-03-2025 om 11:48:

[..]

Het is duidelijk dat de NOS nooit 1 positief dingetje over Israël kan vertellen, het is altijd negatief en verdraaid, dat heb ik al eerder in een filmpje laten zien waar woorden en feiten gewoon verdraaid worden om het anti Israël te maken.

Muurbloem1985 schreef op 23-03-2025 om 11:51:

[..]

Lees het artikel dan nog een keer na

Want? Het artikel staat bomvol scheldwoorden en ophitsende taal waar ik overheen gelezen heb?

De NOS doet verslag van het imagoprobleem van Israël tav hun oorlogsvoering.

Koko67 schreef op 23-03-2025 om 11:51:

[..]

Je hoeft toch niet voor alles een linkje te hebben. Jij kan ook niet bewijzen dat dat stukje uit een krant van Israël een bewezen feit is. Het is een opiniestuk van een journalist. Betekent niet dat het feitelijk helemaal correct is. Zet hier 2 stukken uit de Volkskrant of Telegraaf tegenover elkaar en je hebt 2 verschillende werelden.

Als je zo hard roept dat alles wat er geplaatst wordt anti Israël is, mag je met wat meer onderbouwing komen dan met alleen je mening en en roepen dat iedereen tegen Israël is.

Ongeacht war er geplaatst wordt, het is altijd gekleurd volgens sommigen en nooit waar 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.