Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Israëlische media gaan de "show" niet uitzenden en laten het eventueel verspreiden van beeldmateriaal van de overledenen over aan de families.

https://www.israelnieuws.nl/post/overdracht-van-gijzelaars-begint-met-een-wrede-ceremonie-voordat-de-vier-lichamen-naar-isra%C3%ABl-word

Zelfs al zouden ze zijn omgekomen bij Israëlische luchtaanvallen, dan hadden ze daar helemaal niet moeten zijn. Hoe zijn ze daar gekomen?

Er is maar één partij aan te wijzen als verantwoordelijke voor hun dood...

De kisten zijn nu overgedragen.

Het identificeren kan nu beginnen...

Maar het is natuurlijk wel een gezellig dagje uit met de kinderen, kijken naar de kisten waar vermoorde kindertjes in liggen.

Knip-ongepast

Al die o zo onschuldige Palestijnen hebben zo te zien wel lol in de show.

Koko67 schreef op 20-02-2025 om 09:53:

Al die o zo onschuldige Palestijnen hebben zo te zien wel lol in de show.

Tja, als het Israëlische leger jouw familie zou hebben uitgemoord zou je misschien ook zo reageren.

Waarom hebben jullie dit bericht eigenlijk niet gedeeld: Twee Israëlische militairen verlaten Nederland uit angst voor arrestatie - https://nos.nl/l/2556206#UPDATE-container-84167570

Poezie schreef op 20-02-2025 om 10:24:

[..]

Tja, als het Israëlische leger jouw familie zou hebben uitgemoord zou je misschien ook zo reageren.

Het Israëlische leger heeft geen mensen uitgemoord, maar Hamas schuilde achter die families. Daarbij, nee ik zou nooit lachend en krijsend naar 2 hele kleine uitgemoorde kinderen kijken.

Koko67 schreef op 20-02-2025 om 10:35:

[..]

Het Israëlische leger heeft geen mensen uitgemoord, maar Hamas schuilde achter die families. Daarbij, nee ik zou nooit lachend en krijsend naar 2 hele kleine uitgemoorde kinderen kijken.

Het Israëlische leger heeft wel degelijk munitie op burgers afgevuurd en daarmee onschuldige burgers vermoord. (Waaronder dus ook kinderen).

Poezie schreef op 20-02-2025 om 12:36:

[..]

Het Israëlische leger heeft wel degelijk munitie op burgers afgevuurd en daarmee onschuldige burgers vermoord. (Waaronder dus ook kinderen).

Ik heb zelf een tijd geleden al een artikel geplaatst van IDF soldaten die vertelde opdracht van hogerhand te hebben gehad om te mogen schieten op alles wat ze zagen en dit aan te merken als “Hamas”. Ook kleine kinderen, maakte niet uit. Zelfs werden er wedstrijden gehouden onderling tussen de bataljons wie de meeste slachtoffers kon maken.

Ik snap best dat dit soort artikelen niet gelezen worden door het gros hier; de waarheid is namelijk niet mooi. Oorlogsmisdaden worden niet door maar 1 partij gepleegd. 

in dit geval, met het vrijgeven van de lichamen van onschuldige slachtoffers, kan ik geen enkele begrip opbrengen voor deze walgelijke ceremonie. Zelfs hier kan geen enkel respect opgebracht worden voor dode lichamen. Dan is er echt iets heel erg mis met je morele kompas.

En dan lees ik ook berichten op X waar staat dat Hamas sleutels bij de kisten heeft meegegeven die niet passen. Wat een walgelijke gedrag, wat een verdriet. 

Ik kan geen enkel begrip opbrengen voor deze actie en de toeschouwers die "even komen kijken". Dit had iets ingetogens moeten zijn. De doden verdienen meer respect dan dit. 

Miraval schreef op 20-02-2025 om 13:14:

in dit geval, met het vrijgeven van de lichamen van onschuldige slachtoffers, kan ik geen enkele begrip opbrengen voor deze walgelijke ceremonie. Zelfs hier kan geen enkel respect opgebracht worden voor dode lichamen. Dan is er echt iets heel erg mis met je morele kompas.

En dan lees ik ook berichten op X waar staat dat Hamas sleutels bij de kisten heeft meegegeven die niet passen. Wat een walgelijke gedrag, wat een verdriet.

Ik kan geen enkel begrip opbrengen voor deze actie en de toeschouwers die "even komen kijken". Dit had iets ingetogens moeten zijn. De doden verdienen meer respect dan dit.

In jouw geval lees ik begrip, echter maar voor 1 partij. 

Al die burgers staan er in een grote kring omheen, te genieten van de dode baby's. Wat een volk

Poezie schreef op 20-02-2025 om 13:36:

[..]

In jouw geval lees ik begrip, echter maar voor 1 partij.

En voor welke kant lees je begrip vanuit mijn kant als ik vragen mag?

Want voor wat vandaag gebeurd is heb ik geen enkele begrip, zoals ik hierboven al zei.

Miraval schreef op 20-02-2025 om 13:39:

[..]

En voor welke kant lees je begrip vanuit mijn kant als ik vragen mag?

Want voor wat vandaag gebeurd is heb ik geen enkele begrip, zoals ik hierboven al zei.

Sorry Miraval, ik had mijn reactie eigenlijk bedoeld voor Poezenmeisje. Met jou ben ik het namelijk meestal eens.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.