Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Daglichtlamp
18-02-2025 om 19:03
Poezenmeisje schreef op 18-02-2025 om 18:54:
Als de Bibas familie inderdaad dood is, dan staat niets Israël nog in de weg om van Gaza een parkeerplaats te maken.
De levens van twee miljoen Palestijnen?
Poezenmeisje
18-02-2025 om 19:10
Daglichtlamp schreef op 18-02-2025 om 19:03:
[..]
De levens van twee miljoen Palestijnen?
Die gingen toch naar Egypte en Jordanië?
Er staat bij Mekka ook nog een tentenkamp met airconditioning voor 3.000.000 mensen. Laat ze daar maar hun broeders en zusters opnemen.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mina,_Saudi_Arabia
With a capacity of up to 3 million people, Mina has been called the largest tent city in the world.[1][3][4]
Poezenmeisje
18-02-2025 om 23:53
En trots dat de *** waren, ze moesten alles filmen om te kunnen pronken met hun walgelijke daden.
Haar ouders en hond afmaken en deze bange moeder met haar kindjes ontvoeren nadat haar man al afgevoerd was.
https://x.com/NevadaLiberty64/status/1891935111559495898?t=iY8di59TTUGW2nOjNzZX9g&s=09
Poezenmeisje
19-02-2025 om 14:29
In totaal hebben we meer dan 800 uur video’s van wat er die dag met onze burgers is gebeurd, waarvan 47 minuten zijn vrijgegeven in wat nu de “Gruwelfilm” heet. De rest kan niet vertoond worden. Het valt namelijk niet te bevatten.
Ik ben verbonden met de families van de gegijzelden en de teruggekeerde gegijzelden. Ik doe dat op vrijwillige basis. Behalve gesprekken met ze – die mij, als bekende praatjesmaker woordeloos laten – heb ik onder andere de video’s van de Hamas gezien waar ze “afrekenen” met Shiri, Kfir en Ariel. Er zijn geen woorden die kunnen omschrijven wat deze moeder en twee kleine kinderen is aangedaan, uw verbeelding kan ik niet indenken. Wat duidelijk is, is dat ze het niet overleefd hebben.
...
Poezie
19-02-2025 om 16:05
@poezenmeisje, wat wil je nou eigenlijk met het steeds plaatsen van linkjes naar nieuwsartikelen met nare inhoud? Op mij komt het nogal ramptoeristisch over, maar dat zal vast je bedoeling niet zijn.
Koko67
19-02-2025 om 16:14
Poezie schreef op 19-02-2025 om 16:05:
@poezenmeisje, wat wil je nou eigenlijk met het steeds plaatsen van linkjes naar nieuwsartikelen met nare inhoud? Op mij komt het nogal ramptoeristisch over, maar dat zal vast je bedoeling niet zijn.
Ik denk proberen duidelijk te maken wat een beesten dit zijn met grote hulp van veel Gazanen.
Poezie
19-02-2025 om 17:34
Koko67 schreef op 19-02-2025 om 16:14:
[..]
Ik denk proberen duidelijk te maken wat een beesten dit zijn met grote hulp van veel Gazanen.
Dat is in dit topic toch al bevestigd door zo ongeveer iedereen? Waarom dan nog nare berichten blijven delen?
Miraval
19-02-2025 om 17:44
Ik vind het lastig hoor, wat op 7 oktober is gebeurd was een gruwelijke en beestachtige aanval. Daar is iedereen het wel mee eens.
Maar net zoals je de daden van een Moslimterrorist niet op alle Moslims kunt plakken, kun je hier ook niet spreken van alle Gazanen zijn slecht en steunen Hamas.
Het zullen er vast veel zijn (geweest), en misschien nu na de verwoesting van Israël op Gaza nog meer, dat weet ik niet. Maar het feit is wel dat de Gazanen de laatste jaren niet meer naar het stembureau zijn kunnen gaan. Wat als dat anders was geweest? Was Hamas dan nog steeds aan de macht geweest?
Ik hoop gewoon op een spoedig einde van deze oorlog, voor alle onschuldige slachtoffeds die gevallen zijn en waarschijnlijk nog zullen vallen. En ik hoop dat Amerika niet degene is die een oorlog in het MO doorduwt, want daar gaat Israël ook het slachtoffer van worden in the end.
Trump zit veilig aan de andere kant van de wereld. Maar de burgers van Israël zitten er middenin. Evenals de Palestijnse bevolking.
Zilver_gray
19-02-2025 om 17:48
Miraval schreef op 19-02-2025 om 17:44:
Ik vind het lastig hoor, wat op 7 oktober is gebeurd was een gruwelijke en beestachtige aanval. Daar is iedereen het wel mee eens.
Maar net zoals je de daden van een Moslimterrorist niet op alle Moslims kunt plakken, kun je hier ook niet spreken van alle Gazanen zijn slecht en steunen Hamas.
Het zullen er vast veel zijn (geweest), en misschien nu na de verwoesting van Israël op Gaza nog meer, dat weet ik niet. Maar het feit is wel dat de Gazanen de laatste jaren niet meer naar het stembureau zijn kunnen gaan. Wat als dat anders was geweest? Was Hamas dan nog steeds aan de macht geweest?
Ik hoop gewoon op een spoedig einde van deze oorlog, voor alle onschuldige slachtoffeds die gevallen zijn en waarschijnlijk nog zullen vallen. En ik hoop dat Amerika niet degene is die een oorlog in het MO doorduwt, want daar gaat Israël ook het slachtoffer van worden in the end.
Trump zit veilig aan de andere kant van de wereld. Maar de burgers van Israël zitten er middenin. Evenals de Palestijnse bevolking.
En net zo goed zijn niet alle Israëliërs klootzakken, die het regime van Netanyahu wel best vinden..of het liefst alle Palestijnen uitroeien.
Miraval
19-02-2025 om 17:54
Zilver_gray schreef op 19-02-2025 om 17:48:
[..]
En net zo goed zijn niet alle Israëliërs klootzakken, die het regime van Netanyahu wel best vinden..of het liefst alle Palestijnen uitroeien.
Zeker. Dat geldt voor Israëliërs net zo goed.
Malibu2
20-02-2025 om 07:30
Ik merk dat ik even geen woorden heb om te omschrijven wat ik net zag. Net als bij de overdracht van levende gijzelaars heeft Hamas ook nu weer een podium ingericht voor de overdracht van Shiri, Ariel en Kfir Bibas en Oded Lifshitz. Veel Israëlische media gaan het niet uitzenden uit respect voor de overledenen en dat snap ik heel goed nadat ik een foto heb gezien.
Ik ben misselijk.
Hamas moet vernietigd worden.
Poezenmeisje
20-02-2025 om 08:43
Ja, ze moeten er natuurlijk wel een feestje van maken...
Walgelijke wezens.
Er zitten in het publiek ook uitgeruilde gevangen, waaronder een man die 48 keer levenslang heeft gekregen voor aanslagen met tientallen slachtoffers...
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/hamas-terrorist-freed-under-ceasefire-seen-in-gazas-khan-younis-at-handover-point/
Poezenmeisje
20-02-2025 om 08:48
Vanochtend heeft de NOS eindelijk ook eens geplaatst dat de Bibas familie dood is. De afgelopen dagen las ik hier niets over.
Máár, alle doden die vandaag worden overgedragen zijn waarschijnlijk omgekomen door Israëlische luchtaanvallen.
De column van Simon Soesan geeft aan dat dit anders is verlopen.
Daglichtlamp
20-02-2025 om 08:53
Poezenmeisje schreef op 20-02-2025 om 08:48:
Máár, alle doden die vandaag worden overgedragen zijn waarschijnlijk omgekomen door Israëlische luchtaanvallen.
Wat de NOS echt schrijft: https://nos.nl/liveblog/2556206-overdracht-lichamen-4-gijzelaars-aan-de-gang-dode-bij-drone-aanval-in-libanon
Volgens Hamas zijn zij in 2023 omgekomen door een Israëlische luchtaanval op Gaza, maar hun dood is nooit bevestigd van Israëlische zijde. Hun partner en vader, Yarden Bibas, heeft zijn gijzeling overleefd en werd deze maand door Hamas vrijgelaten.
Verschrikkelijk dat Hamas zelfs de lichamen al die tijd gegijzeld heeft gehouden. Verschrikkelijk dat zij überhaupt deze kleine kinderen hebben ontvoerd.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.