Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Gebruikersnaaminvullen
11-02-2025 om 17:14
Ik vind Trump met z'n uitspraken echt een linkmiegel. Netanyahu ziet zijn grootste vriend uitspreken dat de oorlog weer in alle hevigheid kan starten. En Trump heeft vast een verborgen agenda als hij dit zo uitspreekt. Wellicht ziet hij z'n Riviera dichterbij komen als Israël weer volle kracht vooruit gaat.
MakePeaceNotWar
11-02-2025 om 18:10
Eleanor schreef op 06-02-2025 om 18:44:
[..]
Ja zo kan ik het ook. Eerst zelf alles platbombarderen, genocide plegen en stug blijven volhouden dat je zooo humanitair bezig bent met het moreelste leger van de wereld en dan als je goed uitkomt toch ineens concluderen dat het daar een onleefbare hel is geworden. Begaan als je bent met de Palestijnen die je net meer dan een jaar hebt uitgemoord, kan dat natuurlijk niet. Nee dan is het toch beter om ze onder militaire dwang ze naar Somalië te sturen, want dat is zo'n fantastische, veilige plek! Waar bovendien nog helemaal niemand woont, dus je kan het zo weggeven.
En Gaza? Toch zonde om het helemaal leeg te laten, dus als die Palestijnen voor hun eigen bestwil dan eenmaal etnisch gezuiverd zijn kan je er net zo goed een mooi resort van maken voor jezelf.
Ja dat is het gevolg als je een oorlog start tegen iemand die veel sterker is. Tegen een volk wat al duizenden jaren met genociden te maken heeft.
Dit zijn namelijk gevolgen van een oorlog. Hoe erg het ook is. Dit wist Hamas van te voren. Sterker nog ze hebben het zo doelbewust gepland!
De meeste joden hebben echt geen millimeter ruimte meer over in hun brein, waar deze op joden genocide plegende walgelijke wereld nog een nieuw trauma bij kunnen rammen.
Wat je ook van ze vind je kan toch niet zeggen dat ze niet geduldig zijn geweest een paar duizend jaar lang zichzelf uit laten buiten, gediscrimineerd, eeuw na eeuw uit hun huizen gejaagd, buitengesloten en afgeslacht. Maar het is klaar. Weetje wel NOOIT MEER!
Maar de wereld gaat maar door.
En omdat ze zichzelf de laatste pakweg 70 jaar zo goed kunnen verdedigen daar op dat piepkleine stukje van de wereld, en niet meer zo makkelijk af te slachten zijn. Heeft deze gruwelijke wereld de Palestijnen ingezet om het via hun de Joden af te kunnen maken.
Trump geeft niets om Palestijnen. Ja ach de rest van de wereld geeft nog minder om ze. Sterker nog echt werkelijk alles wordt uit de kast getrokken om dat Palestijnse volk volledig klem in de ellende gehouden wordt. Bla bla ja ja we doen het allemaal voor de mensen in Gaza.
Weet ik denk dan aan die bijna 70.000 baby’s die in Gaza geboren zijn tijdens de oorlog. Hoe fijn zou het zijn dat die niet van peuter af aan opgeleid gaan worden als terrorist.
Hoe geweldig zou het zijn als de baby’s uit Israël niet als militair opgeleid hoeven worden.
Jammer genoeg de oorzaak en oplossing van het hele probleem ligt bij de wereld bevolking.
Die hebben de hele situatie gecreëerd en die houden keihard in stand.
Het lot van al die baby’s is al bezegeld door de rest van de wereldbevolking!
Malibu2
11-02-2025 om 21:06
Francesca Albanese is toch niet welkom in de Tweede Kamer. Een meerderheid stemde tegen het plan van Kati Piri (PvdA/GL) om haar voor donderdag uit te nodigen in de Tweede Kamer.
Ambtenaren van BuZa ontvangen haar daarentegen met open armen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1258003007/omstreden-vn-rapporteur-na-ophef-afgepoeierd-in-parlement-ambtenaren-op-ministerie-verwelkomen-haar-juist-wel
Poezenmeisje
11-02-2025 om 21:08
Tijd om de bezem erdoor te halen op dat ministerie.
Als ik mijn werk niet doe zoals voorgeschreven dan vlieg ik als "genormaliseerde rijksambtenaar" ook de laan uit.
Malibu2
11-02-2025 om 21:29
Poezenmeisje schreef op 11-02-2025 om 21:08:
Tijd om de bezem erdoor te halen op dat ministerie.
Als ik mijn werk niet doe zoals voorgeschreven dan vlieg ik als "genormaliseerde rijksambtenaar" ook de laan uit.
Ja, ik heb daar ook zo mijn gedachten bij.
Malibu2
12-02-2025 om 07:29
Interessante tijden... Koning Abdullah van Jordanië is op bezoek bij Trump en geeft na afloop aan:
"I truly believe, with all the challenges that we have in the Middle East, that I finally see somebody that can take us across the finish line to bring stability, peace, and prosperity to all of us in the region."
("Ik geloof echt dat, met alle uitdagingen die we in het Midden-Oosten hebben, ik eindelijk iemand zie die ons over de finish kan helpen om stabiliteit, vrede en welvaart te brengen voor ons allemaal in de regio.")
Ik weet dat er hier op het forum mensen zijn die Trump tot in het diepst van hun ziel lijken te haten. Maar in de afgelopen week lijkt hij meer te hebben bereikt dan al zijn voorgangers. Het overton venster is verschoven, ik ben heel benieuwd wat de komende tijd gaat brengen.
https://x.com/RapidResponse47/status/1889372464855363917?t=5i4lk8xf2bt0wXi3SgUwRQ&s=19
Daglichtlamp
12-02-2025 om 07:44
Ik vond de wereld na de vorige vier jaar Trump niet echt veiliger geworden. Ik heb weinig hoop dat hij er deze keer wel voor gaat zorgen. Krediet voor de Abraham akkoorden ligt toch vooral bij zijn schoonzoon, die deze keer niet bij zijn regering betrokken is.
Dat het zo uit de hand gelopen is in Israël en de Palestijnse gebieden heeft wat mij direct te maken met de politiek zoals Trump die gevoerd heeft in zijn eerste vier jaar. Maar ik kan het best mis hebben. Wellicht is Hamas meer onder de indruk van zijn dreigementen dan Kim. We zullen zaterdag zien of er gijzelaars vrijkomen.
Poezenmeisje
12-02-2025 om 08:02
Ik vrees dat alle gijzelaars dood zijn en Hamas alleen nog lijken kan aanbieden...
Poezenmeisje
12-02-2025 om 08:06
Trump is één van de weinige presidenten die geen oorlog begonnen is.
Hij lijkt mij een heel goede Go-speler.
Opgeven waar niets te winnen valt en geen troepen inzetten in uitzichtloze situaties, die kunnen beter ergens anders van nut zijn.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Go_(bordspel)

Daglichtlamp
12-02-2025 om 08:26
Poezenmeisje schreef op 12-02-2025 om 08:02:
Ik vrees dat alle gijzelaars dood zijn en Hamas alleen nog lijken kan aanbieden...
Zelfs dan is het extreem belangrijk dat de lichamen terugkomen bij de families.
Poezenmeisje
12-02-2025 om 08:28
Die lichamen vinden ze wel.
Ik ben verrast hoe sterk Israël zich inzet voor identificatie van lichamen. Al moeten ze als onderzoeksteam maanden ergens aan werken, ze gaan door tot het laatste lichaam geïdentificeerd is.
Daglichtlamp
12-02-2025 om 08:38
Poezenmeisje schreef op 12-02-2025 om 08:28:
Die lichamen vinden ze wel.
Ik ben verrast hoe sterk Israël zich inzet voor identificatie van lichamen. Al moeten ze als onderzoeksteam maanden ergens aan werken, ze gaan door tot het laatste lichaam geïdentificeerd is.
Ik niet, dat is in het joodse geloof extreem belangrijk. Daarom vind ik het ook zo erg dat Hamas zelfs nog de lichamen van de dode gijzelaars vasthoudt.
Malibu2
13-02-2025 om 18:21
Een vanuit Gaza gelanceerde raket valt neer op eigen grondgebied zoals te zien is in deze video. Ze blijven dus raketten afvuren, ondanks het staakt-het-vuren...
https://x.com/YakiLopez/status/1890071237092872558?t=NzmuowHH3kHHI-v9Rt-78Q&s=19
Poezenmeisje
13-02-2025 om 23:36
https://www.reddit.com/r/Israel/comments/180ekdk/apparently_francesca_albanese_did_not_disclose_to/?show=original
...Apparently Francesca Albanese did not disclose to the UN that she is married to Massimiliano Calì, who was an economic adviser to the Palestinian State’s Ministry of National Economy in Ramallah
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.