Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Poezenmeisje
23-01-2025 om 19:36
Israël zou genocide plegen volgens de Verenigde Naties.
Genocide staat in haar praktische uitvoering vaak gelijk aan massamoord van een specifieke groep
Er zijn nu meer Gazanen dan vóór 7 oktober 2023.
Misschien kan mevrouw Francesca Albanese deze rekensom uitleggen aan de Nederlandse regering?

Koko67
23-01-2025 om 19:49
felija schreef op 23-01-2025 om 19:19:
[..]
Hoe weet je dat het prima geverifieerd was?
Hoe weet jij dat het nieuws van de NOS geverifieerd was?
Malibu2
23-01-2025 om 19:56
felija schreef op 23-01-2025 om 19:26:
[..]
Het is gewoon verschrikkelijk wat er daar gebeurt, ik hoop echt met heel mijn hart dat de Israëliërs rust en vrede zullen vinden, echt.
Volgens mij zijn we het daar helemaal over eens.
![]()
Ja, daar zijn we het zeker over eens
Malibu2
23-01-2025 om 22:29
Uiterlijk deze vrijdag (dus morgen) moet Hamas bekend maken wie van de nog overgebleven 30 gijzelaars die in deze fase vrijgelaten moeten worden, nog in leven zijn. Dat gaat dan ook over de Bibas familie.
Ook moeten er zaterdag weer 4 gijzelaars vrijgelaten worden, ook deze namen moeten ze morgen aanleveren.
Koko67
23-01-2025 om 23:41
Malibu2 schreef op 23-01-2025 om 22:29:
Uiterlijk deze vrijdag (dus morgen) moet Hamas bekend maken wie van de nog overgebleven 30 gijzelaars die in deze fase vrijgelaten moeten worden, nog in leven zijn. Dat gaat dan ook over de Bibas familie.
Ook moeten er zaterdag weer 4 gijzelaars vrijgelaten worden, ook deze namen moeten ze morgen aanleveren.
Ik geloof het pas als ik het zie.
Drie gijzelaars verklaren dat ze zijn vastgehouden in gebouwen van de UNRWA. Die organisatie waar miljarden naartoe zijn gegaan.
Malibu2
24-01-2025 om 07:10
Koko67 schreef op 23-01-2025 om 23:41:
[..]
Ik geloof het pas als ik het zie.
Drie gijzelaars verklaren dat ze zijn vastgehouden in gebouwen van de UNRWA. Die organisatie waar miljarden naartoe zijn gegaan.
Eens. Daarom schrijf ik ook dat dit 'moet', dit is de afspraak.
Vorige week hield Hamas zich er in eerste instantie ook al niet aan. Toen las ik koppen als "Bestand mogelijk vertraagd, Netanyahu wil eerst gijzelaarslijst" en "Bestand Gaza loopt vertraging op na vraag Israël om namenlijst" alsof Israël ineens een aanvullende eis ging stellen waardoor het bestand vertraging opliep terwijl het Hamas was die zich niet aan de reeds gemaakte afspraken hield.
En ik las ook dat de gijzelaars werden vastgehouden in VN gebouwen, natuurlijk totaal onverwacht...
"Romi Gonen, Emily Damari and Doron Steinbrecher, who were released on Sunday, said Hamas had held them in U.N. camps that the global body created during the war to protect Gazan civilians and to provide them with food and water."
https://x.com/NUnl/status/1880866852223713732?t=gHIZXCVvpudk2yMhHUmCSQ&s=19
https://www.nd.nl/varia/varia/1254395/bestand-gaza-loopt-vertraging-op-na-vraag-israel-om-namenlijst
https://www.jns.org/very-serious-allegation-un-says-of-reports-hostages-held-at-its-sites-in-gaza/
Thora
24-01-2025 om 11:05
felija schreef op 23-01-2025 om 16:49:
[..]
https://nos.nl/artikel/2494485-dit-is-wat-we-nu-weten-over-het-bloedbad-bij-het-ziekenhuis-in-gaza
Nergens lees ik hier een ongefundeerde beschuldiging vanuit de NOS over de vernoedelijke dader.
Kort daarna meldt het Palestijnse ministerie van Volksgezondheid, dat onder controle staat van Hamas, dat het ziekenhuis is getroffen door een Israëlische luchtaanval en dat daarbij meerdere Palestijnen zijn omgekomen. Een half uur later wordt een aantal van ten minste 200 doden gemeld, wat daarna door het Palestijnse ministerie van Volksgezondheid is bijgesteld naar ten minste 500 doden
Dit komt uit het bericht. Ik vind het vrij duidelijk.
Thora
24-01-2025 om 11:06
Thora schreef op 24-01-2025 om 11:05:
[..]
Kort daarna meldt het Palestijnse ministerie van Volksgezondheid, dat onder controle staat van Hamas, dat het ziekenhuis is getroffen door een Israëlische luchtaanval en dat daarbij meerdere Palestijnen zijn omgekomen. Een half uur later wordt een aantal van ten minste 200 doden gemeld, wat daarna door het Palestijnse ministerie van Volksgezondheid is bijgesteld naar ten minste 500 doden
Dit komt uit het bericht. Ik vind het vrij duidelijk.
Poezenmeisje
24-01-2025 om 11:32
Hebben de Nederlandse media al bericht over de Palestijnen op de Westbank die worden vermoord door de Palestijnse autoriteit?
https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2025/01/22/palestijnse-autoriteit-beschiet-eigen-inwoners/
Koko67
24-01-2025 om 11:34
Thora schreef op 24-01-2025 om 11:06:
[..]
Vind je ? Een bericht van een minister die onder controle staat van Hamas. Misschien moeten we die terroristen iets minder serieus nemen.
Koko67
24-01-2025 om 11:35
Poezenmeisje schreef op 24-01-2025 om 11:32:
Hebben de Nederlandse media al bericht over de Palestijnen op de Westbank die worden vermoord door de Palestijnse autoriteit?
https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2025/01/22/palestijnse-autoriteit-beschiet-eigen-inwoners/
Nee, nog nergens gelezen. Gaat ook niet komen denk ik. Of misschien over een paar dagen, ergens nonchalant in een hoekje.
Daglichtlamp
24-01-2025 om 12:02
Koko67 schreef op 24-01-2025 om 11:35:
[..]
Nee, nog nergens gelezen. Gaat ook niet komen denk ik. Of misschien over een paar dagen, ergens nonchalant in een hoekje.
In december al:
Vorige week braken er gevechten uit tussen de PA en de Jenin Brigades. De PA zegt zijn gezag in het kamp te willen herstellen. Maar de Jenin Brigades vrezen dat de PA hen wil ontwapenen om daarmee de Israëlische bezetting te ondersteunen. Gisteren kwamen een officier van de PA en meerdere militanten om bij de gevechten, nadat er eerder ook al doden waren gevallen.
De PA is zeer onpopulair onder de Palestijnse bevolking vanwege corruptie en omdat de instantie samenwerkt met Israël op veiligheidsgebied. Israël verwijt de PA juist niet voldoende op treden tegen militante groepen op de Westoever. Het Israëlische leger valt ook regelmatig steden op de Westoever binnen om militante groepen te verzwakken.
En ook in het bericht van deze week:
Onlangs hebben ook ordetroepen van de PA invallen gedaan in Jenin, in een poging het gebied onder controle te krijgen. Bij deze wekenlange aanvallen vielen meerdere burgerdoden.
Thora
24-01-2025 om 12:46
Koko67 schreef op 24-01-2025 om 11:34:
[..]
Vind je ? Een bericht van een minister die onder controle staat van Hamas. Misschien moeten we die terroristen iets minder serieus nemen.
Precies!! En daarom is het zo kwalijk dat het gelijk de wereld ingestuurd wordt als "nieuws".
Muurbloem1985
24-01-2025 om 17:54
Die schoften hebben nog steeds niet de baby vrijgelaten, misselijk word ik er van.
Poezenmeisje
24-01-2025 om 18:19
Vreemd dat dit blijkbaar achter gesloten deuren moet.
Hillel Neurer.
My hearing this week in the Swiss Council of States Foreign Affairs Committee about @UNRWA was behind closed doors, but I am permitted to share with you some of the compelling evidence that we presented:
https://x.com/HillelNeuer/status/1882776091674243409?t=oAPWm4UpzIIhzNEDKn6K9A&s=19
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.