Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 




22:45

Iran vuurt ook kruisraketten af op Israël

Iran heeft ook kruisraketten afgevuurd op Israël, meldt de Israëlische tv-zender Channel 12. Die hebben een kortere vliegtijd dan de drones en zullen Israël binnen twee uur bereiken.



_Audrey schreef op 13-04-2024 om 22:57:

[..]

Ik ook.

Zou Israël die kunnen onderscheppen? Zal toch wel, hoop ik.

Israël beschikt over een geavanceerd luchtafweer systeem..laten we het hopen.

Zilver_gray schreef op 13-04-2024 om 23:03:

[..]

Israël beschikt over een geavanceerd luchtafweer systeem..laten we het hopen.

Inderdaad. Ik ben het niet eens met de acties van Israël, maar dit soort wraak is nou ook weer onnodig zeg. Bah. 

_Audrey schreef op 13-04-2024 om 23:12:

[..]

Inderdaad. Ik ben het niet eens met de acties van Israël, maar dit soort wraak is nou ook weer onnodig zeg. Bah.

Ik voorzie op deze manier rustig een 3e wereldoorlog. Zit niemand op te wachten.

Zilver_gray schreef op 13-04-2024 om 23:17:

[..]

Ik voorzie op deze manier rustig een 3e wereldoorlog. Zit niemand op te wachten.

Precies, het is er overal onrustig genoeg voor 

Ik las op X dat Jordanië alles wat op een drone lijkt de lucht uit gaat schieten.

Ook las ik dat het Israëlische regeringsvliegtuig opgestegen zou zijn, maar dat kan ik op Flightradar niet vinden.

Het luchtruim boven Israël is leeg, vliegroutes laten een keiharde hoek zien op de routes.

Heel benieuwd naar wat er de komende dagen gebeurd. 

Moirmel schreef op 14-04-2024 om 04:32:

Heel benieuwd naar wat er de komende dagen gebeurd.

Ik ook. Dit keer werd er aangevallen vanaf het grondgebied van Iran zelf, niet alleen maar vanuit de proxies. Ik denk echt dat Israël gaat reageren, maar zullen ze nucleaire bases van Iran gaan aanvallen? Ik weet het niet. 

Ik denk overigens dat Israël daarbij niet hoeft te rekenen op Biden. Die gaf aan een "diplomatic response" te willen geven. Oftewel: dan ben je zwak in de ogen van een land als Iran. Trump reageerde op zijn eigen platform in de typische Trump-stijl: "ISRAEL IS UNDER ATTACK! This should never have been allowed to happen - This would NEVER have happened if I were president!"

En ik denk dat hij gelijk heeft. Biden is zwak en je kunt terecht heel veel van Trump vinden, maar hij komt richting landen als Iran niet over als zwak. 

Ik ben intussen nog meer onder de indruk van het luchtafweersysteem van Israël. 

Poezenmeisje schreef op 13-04-2024 om 23:40:

Ik las op X dat Jordanië alles wat op een drone lijkt de lucht uit gaat schieten.

Ook las ik dat het Israëlische regeringsvliegtuig opgestegen zou zijn, maar dat kan ik op Flightradar niet vinden.

Het luchtruim boven Israël is leeg, vliegroutes laten een keiharde hoek zien op de routes.

Ik weet niet of dat vliegtuig al dan niet is opgestegen, maar Flight Radar is daarbij wellicht niet van hulp. Wat ze zelf daarover zeggen: 

"Some high-profile aircraft, such as Air Force One, are not displayed. 

Furthermore, some military and government aircraft are blocked and will not show up."

Ik verwacht dat ook het Israëlisch regeringsvliegtuig niet zichtbaar zal zijn op Flightradar vanwege de veiligheid.

https://support.fr24.com/support/solutions/articles/3000117426-why-does-it-say-that-a-flight-is-blocked-

Dat klopt, straaljagers die oefeningen doen zie je er ook niet op.

Iemand op X had een printcreen geplaatst van een app die lijkt op Flightradar, maar waarschijnlijk een andere app is.

En natuurlijk kunnen wij dat waarheidsgehalte niet beoordelen.

Poezenmeisje schreef op 14-04-2024 om 09:17:

Dat klopt, straaljagers die oefeningen doen zie je er ook niet op.

Iemand op X had een printcreen geplaatst van een app die lijkt op Flightradar, maar waarschijnlijk een andere app is.

En natuurlijk kunnen wij dat waarheidsgehalte niet beoordelen.

Eens. 

En X.. het is inderdaad soms lastig om het waarheidsgehalte te beoordelen. Sommige berichten en foto's zijn overduidelijk nep. Ik heb veel foto's gezien van mensen met 6 vingers op een hand, of met 2 linkerarmen, typische AI-foutjes. Of laatst een filmpje van zogenaamde schrikkende en wegrennende kinderen bij een knallend geluid. Je zou zo medelijden met ze krijgen. Maar waarom rende degene die ze van dichtbij filmde niet weg bij diezelfde knal en waarom zag je mensen op de achtergrond stil blijven staan? Niet logisch als er werkelijk gevaar dreigde. 

Maar bij sommige berichten is het helaas niet zo overduidelijk. 

Malibu2 schreef op 14-04-2024 om 08:05:

[..]

Ik ook. Dit keer werd er aangevallen vanaf het grondgebied van Iran zelf, niet alleen maar vanuit de proxies. Ik denk echt dat Israël gaat reageren, maar zullen ze nucleaire bases van Iran gaan aanvallen? Ik weet het niet.

Ik denk overigens dat Israël daarbij niet hoeft te rekenen op Biden. Die gaf aan een "diplomatic response" te willen geven. Oftewel: dan ben je zwak in de ogen van een land als Iran. Trump reageerde op zijn eigen platform in de typische Trump-stijl: "ISRAEL IS UNDER ATTACK! This should never have been allowed to happen - This would NEVER have happened if I were president!"

En ik denk dat hij gelijk heeft. Biden is zwak en je kunt terecht heel veel van Trump vinden, maar hij komt richting landen als Iran niet over als zwak.

Ik ben intussen nog meer onder de indruk van het luchtafweersysteem van Israël.

Biden heeft terecht sterk afgeraden van terugslaan. Israël heeft gecasht met het consulaat én de massale aanval fantastisch afgeslagen. Alles wat hierna gaat komen maakt het voor Israël zeker slechter.

"This would never happened if I were president". Hoe had Trump dit moeten voorkomen dan? Als je zo'n "succesvolle" aanslag pleegt is een zware reactie toch te verwachten.


Biden is verstandig, niet zwak. Als dit de start wordt van een 2e nog grotere oorlog dan geef ik het op.

Beterhier schreef op 14-04-2024 om 13:21:

[..]

Biden heeft terecht sterk afgeraden van terugslaan. Israël heeft gecasht met het consulaat én de massale aanval fantastisch afgeslagen. Alles wat hierna gaat komen maakt het voor Israël zeker slechter.

"This would never happened if I were president". Hoe had Trump dit moeten voorkomen dan? Als je zo'n "succesvolle" aanslag pleegt is een zware reactie toch te verwachten.


Biden is verstandig, niet zwak. Als dit de start wordt van een 2e nog grotere oorlog dan geef ik het op.

Iran: we informeerden VS voorafgaand aan aanval

Volgens de Iraanse minister van Buitenlandse Zaken Amir-Abdollahian heeft Iran voorafgaand aan de aanval van vannacht de Verenigde Staten geïnformeerd over wat er ging gebeuren. Iran zou gezegd hebben dat de aanvallen op Israël "beperkt" zullen zijn en dat ze voortkomen uit zelfverdediging.

De VS heeft nog niet gereageerd op de uitspraken van Amir-Abdollahian. Ook de buurlanden van Iran zijn volgens de minister 72 uur voor de aanval op de hoogte gebracht.

De buitenlandminister zei ook dat zijn land geen intentie heeft om de "defensieve operatie" tegen Israël te verlengen. Wel zal Iran "niet aarzelen om zijn belangen te beschermen tegen nieuwe agressie".

Als een ieder zich op deze manier blijft beroepen op zelfverdediging, tja dan zal er nooit een einde komen aan het geweld.
Gisteren zouden ze op het nieuws gezegd hebben dat deze aanval van Iran Israël wel goed uitkwam, het zou de aandacht afleiden van Gaza. Ik kan dit nergens vinden..

ik hoop dat deze keten van geweld stopt. Hier is echt niemand bij gebaat. Behalve de wapenindustrie dan.

Malibu2 schreef op 14-04-2024 om 08:05:

[..]

Ik ook. Dit keer werd er aangevallen vanaf het grondgebied van Iran zelf, niet alleen maar vanuit de proxies. Ik denk echt dat Israël gaat reageren, maar zullen ze nucleaire bases van Iran gaan aanvallen? Ik weet het niet.

Ik denk overigens dat Israël daarbij niet hoeft te rekenen op Biden. Die gaf aan een "diplomatic response" te willen geven. Oftewel: dan ben je zwak in de ogen van een land als Iran. Trump reageerde op zijn eigen platform in de typische Trump-stijl: "ISRAEL IS UNDER ATTACK! This should never have been allowed to happen - This would NEVER have happened if I were president!"

En ik denk dat hij gelijk heeft. Biden is zwak en je kunt terecht heel veel van Trump vinden, maar hij komt richting landen als Iran niet over als zwak.

Ik ben intussen nog meer onder de indruk van het luchtafweersysteem van Israël.


Je bedoelt dezelfde Trump die gezellig bij Kim Jong-un op bezoek ging en steeds dictators prijst?

Iemand die graag dingen schreeuwt is niet automatisch sterk. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.