Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Malibu2
29-03-2024 om 18:39
Rabbijn aangevallen in Utrechts winkelcentrum: ’Belager vroeg wat ik daar kwam doen als Jood’
Dit vind ik een enorme enge ontwikkeling.
Ik zie op social media al maanden beelden waarin Joden worden belaagd, met name op Amerikaanse universiteiten. Wetende wat de rol is geweest van Duitse universiteiten in de jaren dertig zie ik de geschiedenis zich nu herhalen.
En nu gebeurt het ook al dichter bij huis.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/933230506/rabbijn-aangevallen-in-utrechts-winkelcentrum-belager-vroeg-wat-ik-daar-kwam-doen-als-jood
Gebruikersnaaminvullen
29-03-2024 om 20:52
Malibu2 schreef op 29-03-2024 om 18:39:
Rabbijn aangevallen in Utrechts winkelcentrum: ’Belager vroeg wat ik daar kwam doen als Jood’
Dit vind ik een enorme enge ontwikkeling.
Ik zie op social media al maanden beelden waarin Joden worden belaagd, met name op Amerikaanse universiteiten. Wetende wat de rol is geweest van Duitse universiteiten in de jaren dertig zie ik de geschiedenis zich nu herhalen.
En nu gebeurt het ook al dichter bij huis.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/933230506/rabbijn-aangevallen-in-utrechts-winkelcentrum-belager-vroeg-wat-ik-daar-kwam-doen-als-jood
Dit moest eens gebeuren bij moslims als er ergens een aanslag is gepleegd door moslims. Dan hebben die mensen die het treft het hoogste woord over discriminatie.
Doemijdieglazenbol
29-03-2024 om 21:07
Gebruikersnaaminvullen schreef op 29-03-2024 om 20:52:
[..]
Dit moest eens gebeuren bij moslims als er ergens een aanslag is gepleegd door moslims. Dan hebben die mensen die het treft het hoogste woord over discriminatie.
Nu toch ook? Ik lees het overal, iedereen spreekt schande. En terecht. Dit mag niet gebeuren en moet bestraft. Overigens hebben 2 marokkaanse vrouwen deze man geholpen. even als tegengif voor de tweespalt die sommigen proberen te zaaien:
Volgens Heintz kwam de dader even later achter hem aan de Action binnen en deelde hij een duw uit. ,,Twee Marokkaanse vrouwen hielden die man tegen en vingen de klappen op die ik zou krijgen'', zegt Heintz.
Gebruikersnaaminvullen
29-03-2024 om 21:23
Doemijdieglazenbol schreef op 29-03-2024 om 21:07:
[..]
Nu toch ook? Ik lees het overal, iedereen spreekt schande. En terecht. Dit mag niet gebeuren en moet bestraft. Overigens hebben 2 marokkaanse vrouwen deze man geholpen. even als tegengif voor de tweespalt die sommigen proberen te zaaien:
Volgens Heintz kwam de dader even later achter hem aan de Action binnen en deelde hij een duw uit. ,,Twee Marokkaanse vrouwen hielden die man tegen en vingen de klappen op die ik zou krijgen'', zegt Heintz.
Tweespalt? Nee, ik lees en hoor het niet overal. Zelfs DENK, die zegt zich te richten op respect voor alle Nederlanders, stond niet op. Van Forum was het te verwachten. Het is gewoon een slappe hap. Streng optreden, hoge boetes of straffen is nodig.
Doemijdieglazenbol
29-03-2024 om 22:18
Gebruikersnaaminvullen schreef op 29-03-2024 om 21:23:
[..]
Tweespalt? Nee, ik lees en hoor het niet overal. Zelfs DENK, die zegt zich te richten op respect voor alle Nederlanders, stond niet op. Van Forum was het te verwachten. Het is gewoon een slappe hap. Streng optreden, hoge boetes of straffen is nodig.
Dat zijn twee wel heel specifieke partijen. Ik wil die beiden niet exemplarisch maken.
Overigens is discriminatie al gewoon verboden. Ik snap best dat men daar nu voor deze groep wat kracht bij wil zetten, maar het is alleen voor de bühne. Gewoon echt aanpakken.
En ik lees in vrijwel elke nieuwsoutlet elke dag voorbeelden van antisemitisme. Ook deze vreselijke gebeurtenis wordt uitgebreid besproken en men spreekt er schande van. Ik weet niet wat je meer zou willen of wat je meer zou verwachten als het slachtoffer een imam was.
Gebruikersnaaminvullen
29-03-2024 om 22:32
Doemijdieglazenbol schreef op 29-03-2024 om 22:18:
[..]
Dat zijn twee wel heel specifieke partijen. Ik wil die beiden niet exemplarisch maken.
Overigens is discriminatie al gewoon verboden. Ik snap best dat men daar nu voor deze groep wat kracht bij wil zetten, maar het is alleen voor de bühne. Gewoon echt aanpakken.
En ik lees in vrijwel elke nieuwsoutlet elke dag voorbeelden van antisemitisme. Ook deze vreselijke gebeurtenis wordt uitgebreid besproken en men spreekt er schande van. Ik weet niet wat je meer zou willen of wat je meer zou verwachten als het slachtoffer een imam was.
Rabbijn of imam, jood of moslim, ze horen gewoon niet aan of lastiggevallen te worden vanwege een gebeurtenis in een ander land. Er schande van spreken helpt blijkbaar niet. Straffen of boete, iig iets waar ze echt de consequenties van voelen.
Thora
29-03-2024 om 23:31
Doemijdieglazenbol schreef op 29-03-2024 om 21:07:
[..]
Zo zie je maar weer. Vrouwen zijn helden.
Beterhier
30-03-2024 om 11:33
Zilver_gray schreef op 27-03-2024 om 09:16:
https://nos.nl/artikel/2514324-plunderingen-en-dansjes-israelische-militairen-delen-massaal-video-s-uit-gaza
NOS Nieuws•Gisteren, 21:31•Aangepast gisteren, 22:08Plunderingen en dansjes: Israëlische militairen delen massaal video’s uit Gaza
Vind ik ook om te kotsen 🤢
Ik probeerde het met onderstaande duiding door Tine Molendijk beter te begrijpen maar word er nog steeds heel misselijk van. Morele grenzen vervagen maar oorlog is onder geen beding vrijbrief zulke dingen te doen.
Waarschuwing de beelden hierin zijn echt om te kotsen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/video/5b642c2a-9c69-4366-890f-e3480d01d139/zwaaien-met-ondergoed-waarom-israelische
Beterhier
30-03-2024 om 11:40
De onthouding van de VS bij de VN stemming en aanname van resolutie is weinig waard. Met dit groene licht kan Netanyahu gewoon zijn zin doordrijven:
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict/6307168/vs-zou-ondanks-kritiek-alsnog-stilletjes-meer-wapens-naar-israel-sturen.html
Zilver_gray
30-03-2024 om 14:37
Beterhier schreef op 30-03-2024 om 11:40:
De onthouding van de VS bij de VN stemming en aanname van resolutie is weinig waard. Met dit groene licht kan Netanyahu gewoon zijn zin doordrijven:
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict/6307168/vs-zou-ondanks-kritiek-alsnog-stilletjes-meer-wapens-naar-israel-sturen.html
Maar is toch dubbel dit? Ik dacht dat Kamela Harris per slot van rekening zelfs om een staakt het vuren had gevraagd? En aan de achterkant worden er wapens geleverd?
Beterhier
30-03-2024 om 17:56
Zilver_gray schreef op 30-03-2024 om 14:37:
[..]
Maar is toch dubbel dit? Ik dacht dat Kamela Harris per slot van rekening zelfs om een staakt het vuren had gevraagd? En aan de achterkant worden er wapens geleverd?
Ik vind het zo dubbel dat ik er scheel van kijk. De wapen leveringen zijn een véél krachtiger signaal en middel dan die resolutie, naar mijn idee.
Zilver_gray
30-03-2024 om 18:34
Beterhier schreef op 30-03-2024 om 17:56:
[..]
Ik vind het zo dubbel dat ik er scheel van kijk. De wapen leveringen zijn een véél krachtiger signaal en middel dan die resolutie, naar mijn idee.
Het is dat het zo ontzettend treurig is.
Is het geroep om een wapenstilstand van Amerika dan toch enkel voor de bühne..?!
Oh en eens met de rest wat je schrijft hoor.
Beterhier
02-04-2024 om 11:31
Ik las gisteren op Al Jazeera dat de wapenlevering nog geen gelopen race is. Wel dat Israël mogelijk Al Jazeera gaat verbannen, iets waar Amerika terecht fel op tegen is.
Nu weer dat verschrikkelijke nieuws over de slachtoffers in de auto van World Central Kitchen. IDF onderzoekt het voorval maar ze reden in "veilig" gebied, met een duidelijk zichtbaar gemarkeerde auto. Ze krijgen de gedode mensen er niet mee terug!
Ik hoop dat het een gamechanger wordt, dat is het enige dat dit nog kan opleveren.
Zilver_gray
02-04-2024 om 11:36
Beterhier schreef op 02-04-2024 om 11:31:
Ik las gisteren op Al Jazeera dat de wapenlevering nog geen gelopen race is. Wel dat Israël mogelijk Al Jazeera gaat verbannen, iets waar Amerika terecht fel op tegen is.
Nu weer dat verschrikkelijke nieuws over de slachtoffers in de auto van World Central Kitchen. IDF onderzoekt het voorval maar ze reden in "veilig" gebied, met een duidelijk zichtbaar gemarkeerde auto. Ze krijgen de gedode mensen er niet mee terug!
Ik hoop dat het een gamechanger wordt, dat is het enige dat dit nog kan opleveren.
Dat las ik ook.
En onderstaande;
Legerwoordvoerder geeft impliciet toe dat Israël achter aanval op hulpkonvooi zit
De Israëlische legerwoordvoerder Daniel Hagari erkent via X impliciet dat het Israëlische leger achter de luchtaanval zit die zeven medewerkers van World Central Kitchen om het leven bracht. Die aanval afgelopen nacht vond plaats in Midden-Gaza, toen een hulpkonvooi via een route reed die volgens de hulporganisatie van tevoren met het Israëlische leger was afgesproken.
Woordvoerder Hagari zegt met de oprichter chef José Andrés te hebben gesproken om "de diepste condoleances" aan de families van de omgekomen World Central Kitchen medewerkers aan te bieden.
Het leger is volgens Hagari aan het onderzoeken hoe de aanval heeft kunnen plaatsvinden. Dat moet de kans reduceren dat zo'n incident ooit weer gebeurt, zegt hij. Hagari noemde het werk van World Central Kitchen om voedsel naar de bevolking van Gaza te brengen een "nobele missie".
Beterhier
02-04-2024 om 11:45
Dus het is IDF duidelijk dat ze volledig verantwoordelijk zijn, dat valt een beetje mee. Kans reduceren vind ik ijdele hoop want ze gaan als lomperiken tekeer. Dat is het beeld dat dit opnieuw oproept, ook na de bijna vernietiging van het Al-Schifa ziekenhuis.
Deze berichten helpen totaal niet om de Jodenhaat te beperken hoewel het daar helemaal niet over gaat. Het helpt wel dat er in Israël ook wordt gedemonstreerd tegen Netanyahu.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.