Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Zilver_gray
27-02-2024 om 13:57
LMEK schreef op 27-02-2024 om 11:26:
[..]
Israël probeert via het doden van burgers de druk op Hamas op te voeren om de gijzelaars vrij te laten. Maar ze kunnen ook zeggen dat ze 48 uur de wapens laten liggen in ruil voor een bepaald aantal gegijzelden uitgeleverd binnen die 48 uur. En daarna bij een volledige terugtrekking de rest van de gegijzelden. Als het Israël überhaupt te doen is om die gegijzelden of beter gezegd een prioriteit is. Israël heeft inmiddels ook gereageerd op het tussenvonnis van het ICJ maar over de inhoud is niets bekend nog.
Ja ik las het
https://m.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20240226_74164605?utm_source=google&utm_medium=organic
Denksport
27-02-2024 om 16:09
Forum Moderator schreef op 27-02-2024 om 10:00:
[..]
Even voor de duidelijkheid: LMEK heeft überhaupt geen ban gehad dus ook niet voor antisemitisme. Ik weet niet waar je dit op baseert, want we doen normaal gezien geen uitspraken over bans en de reden ervan, maar in dit geval wil ik het toch even ontkrachten.
Wil je nog eens naar de posting van 26 februari van 14.38 uur kijken. Daar beweert ze "neemt niet weg dat Israël Hamas heeft gecreëerd". Ik weet niet onder welke noemer ik deze uitspraak moet scharen, voor mijn part maak je er victimblaming van, maar het deugt voor geen meter.
Moirmel
27-02-2024 om 16:15
Denksport schreef op 27-02-2024 om 16:09:
[..]
Wil je nog eens naar de posting van 26 februari van 14.38 uur kijken. Daar beweert ze "neemt niet weg dat Israël Hamas heeft gecreëerd". Ik weet niet onder welke noemer ik deze uitspraak moet scharen, voor mijn part maak je er victimblaming van, maar het deugt voor geen meter.
Natuurlijk deugt het voor geen meter want de controle posten, de afname van land, de grenscontroles, die hebben absoluut niet gezorgd voor een radicalisering. Het is een beetje dom, net als die opmerking waarom Hamas van de Gaza-strook niet het Singapore nabij Israël had gemaakt.
Koko67
27-02-2024 om 17:45
[..]
LMEK
27-02-2024 om 17:52
[..]
Probeer eens te onderbouwen waarom dat niet zo zou zijn dan? Dat je er victimblaming van probeert te maken belooft alvast niet veel goeds want je zegt gewoon dat de Palestijnen alles aan zichzelf te danken hebben. Ondanks dat dat een major red flag is wil ik best naar je luisteren waarom Israël het slachtoffer is en de Palestijnen de daders.
LMEK
27-02-2024 om 17:54
Koko67 schreef op 27-02-2024 om 17:45:
[..]
Dan ook voor jou dezelfde vraag. Kun je onderbouwen waarom dat dan zo is? Waarom is het uitgesloten Israël Hamas heeft gecreëerd? Wat was de aanleiding van de eerste intifada?
Malibu2
27-02-2024 om 18:04
Ik luister graag naar de verhalen van Palestijnen die aan hun oude leven zijn ontsnapt. Stuk voor stuk zeggen ze dat het de Palestijnen niet om het land gaat, maar om de Joden. Het is een religieuze oorlog. En zij kunnen het weten.
Hoewel ik dit soort verhalen al vaker heb gehoord en weet waar het vandaan komt, blijf ik verbaasd staan van de intense haat die er is tegen de Joden. En over de grote hoeveelheid mensen die zich hierdoor laten misleiden.
Snoeske
27-02-2024 om 19:00
Malibu2 schreef op 27-02-2024 om 18:04:
Ik luister graag naar de verhalen van Palestijnen die aan hun oude leven zijn ontsnapt. Stuk voor stuk zeggen ze dat het de Palestijnen niet om het land gaat, maar om de Joden. Het is een religieuze oorlog. En zij kunnen het weten.
https://www.youtube.com/watch?v=07y4TsAA5xU
Hoewel ik dit soort verhalen al vaker heb gehoord en weet waar het vandaan komt, blijf ik verbaasd staan van de intense haat die er is tegen de Joden. En over de grote hoeveelheid mensen die zich hierdoor laten misleiden.
Ik luister dagelijks naar de verhalen van Palestijnen uit Gaza. Ze willen vooral een normaal leven in hun eigen land.
En de haat tegen het zionisme, die hebben in mijn ogen de zionisten zelf gecreëerd met 75 jaar onderdrukking. Ik hoor nooit haat tegen joden, maar tegen de zionistische staat Israël.
Snoeske
27-02-2024 om 19:01
[..]
In jouw ogen deugt het voor geen meter. Ik ben het helemaal eens met de uitspraak van LMEK.
Empowered
27-02-2024 om 23:59
Snoeske schreef op 27-02-2024 om 19:01:
[..]
In jouw ogen deugt het voor geen meter. Ik ben het helemaal eens met de uitspraak van LMEK.
- knip -
Empowered
28-02-2024 om 00:04
Forum Moderator schreef op 27-02-2024 om 10:00:
[..]
Even voor de duidelijkheid: LMEK heeft überhaupt geen ban gehad dus ook niet voor antisemitisme. Ik weet niet waar je dit op baseert, want we doen normaal gezien geen uitspraken over bans en de reden ervan, maar in dit geval wil ik het toch even ontkrachten.
- knip -
Snoeske
28-02-2024 om 00:05
Empowered schreef op 27-02-2024 om 23:59:
[..]
- quote verwijderd -
Goed inhoudelijk antwoord. Zegt genoeg.
Snoeske
28-02-2024 om 00:05
Empowered schreef op 28-02-2024 om 00:04:
[..]
- quote verwijderd -
En hop, daar is ie weer, de antisemitisme kaart. Wat een zwaktebod.
Zilver_gray
28-02-2024 om 09:29
'VS wil dat Israël voorwaarden tekent voor gebruik Amerikaanse wapens'
De regering-Biden wil dat Israël vóór half maart een brief ondertekent waarin het land verzekert dat het zich aan het internationale recht houdt bij gebruik van door Amerika verstrekte wapens. Dat meldt het doorgaans goed ingevoerde Amerikaanse nieuwsmedium Axios.
Anonieme regeringsfunctionarissen benadrukken dat dergelijke brieven aan ieder land worden gestuurd dat Amerikaanse wapens gebruikt. Israël heeft nog niet op het bericht van Axios gereageerd.
Bron:NOS
Dan vraag ik me af als dat naar ieder land verstuurd wordt dat Amerikaanse wapens gebruikt, waarom heeft Israël dat al niet eerder moeten ondertekenen?
LMEK
28-02-2024 om 09:53
Zilver_gray schreef op 28-02-2024 om 09:29:
'VS wil dat Israël voorwaarden tekent voor gebruik Amerikaanse wapens'
De regering-Biden wil dat Israël vóór half maart een brief ondertekent waarin het land verzekert dat het zich aan het internationale recht houdt bij gebruik van door Amerika verstrekte wapens. Dat meldt het doorgaans goed ingevoerde Amerikaanse nieuwsmedium Axios.
Anonieme regeringsfunctionarissen benadrukken dat dergelijke brieven aan ieder land worden gestuurd dat Amerikaanse wapens gebruikt. Israël heeft nog niet op het bericht van Axios gereageerd.
Bron:NOS
Dan vraag ik me af als dat naar ieder land verstuurd wordt dat Amerikaanse wapens gebruikt, waarom heeft Israël dat al niet eerder moeten ondertekenen?
Het betreft een executive order van Biden zelf. Geen enkel land heeft dat nog getekend maar moet dat wel gaan doen waaronder dus Israël.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.