Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Koko67
26-02-2024 om 15:10
LMEK schreef op 26-02-2024 om 14:38:
[..]
De Palestijnen als ongedierte behandelen gebeurde lang voor dat Hamas überhaupt bestond. En zelfs in de West Bank waar Hamas niks te zeggen heeft worden de Palestijnen beestachtig behandeld door onder meer de kolonisten. Dus het ligt lang niet alleen aan Hamas maar aan het beeld dat Israëlieten van Palestijnen hebben. Dus het is nog slimmer om de blik vooral op Israël te richten. Het is niet zo dat Israël de Palestijnen als gelijkwaardig beschouwde en dat Hamas dat verpest heeft.
Dat Hamas een verwerpelijke organisatie met idem ideeën en handelingen staat buiten kijf maar neemt niet weg dat Israël Hamas heeft gecreëerd.
De kolonisten behandelen de Palestijnen net zo beestachtig als andersom.Daar zit weinig verschil in.
En al jaren vuurt Hamas raketten af op Israël. Dat geld hadden ze beter kunnen gebruiken om de bevolking eten te geven. En om hun land op te bouwen.
Zilver_gray
26-02-2024 om 15:34
Denksport schreef op 26-02-2024 om 15:03:
[..]
Tuurlijk. En IS en Boko Haram en Hezbollah en Iran en GIA, 't is allemaal de schuld van Israël.
Maaar we zijn geen antisemiet, echt niet hoor!
Ja ook een manier om de discussie dood te slaan.
LMEK
26-02-2024 om 15:43
Denksport schreef op 26-02-2024 om 15:03:
[..]
Tuurlijk. En IS en Boko Haram en Hezbollah en Iran en GIA, 't is allemaal de schuld van Israël.
Maaar we zijn geen antisemiet, echt niet hoor!
En ja hoor, terug van weggeweest maar niet voor lang de antisemiet troefkaart. Voor als de argumenten op zijn!
LMEK
26-02-2024 om 16:02
Koko67 schreef op 26-02-2024 om 15:10:
[..]
De kolonisten behandelen de Palestijnen net zo beestachtig als andersom.Daar zit weinig verschil in.
En al jaren vuurt Hamas raketten af op Israël. Dat geld hadden ze beter kunnen gebruiken om de bevolking eten te geven. En om hun land op te bouwen.
Wel jammer dat de cijfers je conclusie hopeloos ontkrachten. Tussen 1 januari en 6 oktober 2023 zijn er 192 Palestijnen gedood waaronder 40 kinderen op de West bank. Hoeveel doden zijn er aan Israëlische kant gevallen in die periode denk je? Meer of minder? Ik zal je helpen, het waren er 29 van 1 januari tot 31 december 2023. Dus wil je alsjeblieft niet meer zeggen dat ze zich hetzelfde gedragen? Dat is erg onsmakelijk en een schaamteloze leugen.
Koko67
26-02-2024 om 16:02
LMEK schreef op 26-02-2024 om 15:43:
[..]
En ja hoor, terug van weggeweest maar niet voor lang de antisemiet troefkaart. Voor als de argumenten op zijn!
Nou ja, helemaal ongelijk heeft ze niet natuurlijk.
LMEK
26-02-2024 om 16:11
Koko67 schreef op 26-02-2024 om 16:02:
[..]
Nou ja, helemaal ongelijk heeft ze niet natuurlijk.
Natuurlijk heeft ze ergens gelijk. Ze hoort bij de groep die iedere criticaster van Israël als antisemiet bestempelen. Dus in haar wereld heeft ze gelijk maar in de echte wereld niet.
Koko67
26-02-2024 om 16:16
LMEK schreef op 26-02-2024 om 16:02:
[..]
Wel jammer dat de cijfers je conclusie hopeloos ontkrachten. Tussen 1 januari en 6 oktober 2023 zijn er 192 Palestijnen gedood waaronder 40 kinderen op de West bank. Hoeveel doden zijn er aan Israëlische kant gevallen in die periode denk je? Meer of minder? Ik zal je helpen, het waren er 29 van 1 januari tot 31 december 2023. Dus wil je alsjeblieft niet meer zeggen dat ze zich hetzelfde gedragen? Dat is erg onsmakelijk en een schaamteloze leugen.
Ik lieg niet, dus wil je me daar niet meer van betichten.
Ik had het niet over doden, maar over geweld. Beiden partijen zijn daar niet vies van.
LMEK
26-02-2024 om 16:27
Je schreef dat de Palestijnen zich net zo beestachtig gedragen als de Israëlieten. Terwijl de cijfers duidelijk laten zien dat het veel anders ligt. Als je dan toch nog anders blijft beweren dan kan ik daar maar 1 conclusie aan verbinden.
Moirmel
26-02-2024 om 23:17
Even kop opsteken: ah, het gaat hier nog altijd over wie het slechtste is Hamas of Israël.
Ondertussen op het terrein.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240226_97213752
En zo blijven we ons mengen in het leven van zij die er leven.
Jamaarnee
27-02-2024 om 07:15
LMEK schreef op 26-02-2024 om 16:11:
[..]
Natuurlijk heeft ze ergens gelijk. Ze hoort bij de groep die iedere criticaster van Israël als antisemiet bestempelen. Dus in haar wereld heeft ze gelijk maar in de echte wereld niet.
Toch was jij het die hier een ban kreeg vanwege je antisemitische uitspraken.
Och en wee.
LMEK
27-02-2024 om 08:53
Jamaarnee schreef op 27-02-2024 om 07:15:
[..]
Och en wee.
Ahahaaahaaa, wat loop jij nu weer voor een onzin te verkopen? Ik ben helemaal niet geband zelfs geen waarschuwing. Wat een zielige poging weer om mij als persoon in diskrediet te brengen. En ik ga deze post staffen.
Och en wee.
Jamaarnee schreef op 27-02-2024 om 07:15:
[..]
Och en wee.
Even voor de duidelijkheid: LMEK heeft überhaupt geen ban gehad dus ook niet voor antisemitisme. Ik weet niet waar je dit op baseert, want we doen normaal gezien geen uitspraken over bans en de reden ervan, maar in dit geval wil ik het toch even ontkrachten.
Zilver_gray
27-02-2024 om 10:33
Fijn dat de Mod het heeft willen recht zetten!
Back on topic;
Hamas noemt uitspraken Biden prematuur • 'Hamas krijgt voorstel met staakt-het-vuren voor 40 dagen'
Hamas: 'Uitspraken Biden zijn prematuur'
Volgens een vertegenwoordiger van de Palestijnse terreurbeweging Hamas zijn de uitspraken van de Amerikaanse president Biden over een staakt-het-vuren "prematuur". Dat meldt persbureau Reuters, dat met een van de vertegenwoordigers heeft gesproken.
Volgens Hamas komen de uitspraken van Biden niet overeen met de "situatie op de grond" en zijn er nog "grote stappen te overbruggen" voor er daadwerkelijk een staakt-het-vuren kan komen.
Tot nu toe heeft Hamas steeds gezegd dat het Israëlische leger zich definitief moet terugtrekken uit Gaza, alleen dan zouden alle gijzelaars vrijkomen.
Dat laatste zal niet gebeuren, niet op korte termijn vrees ik.
LMEK
27-02-2024 om 11:26
Zilver_gray schreef op 27-02-2024 om 10:33:
Fijn dat de Mod het heeft willen recht zetten!
Back on topic;
Hamas noemt uitspraken Biden prematuur • 'Hamas krijgt voorstel met staakt-het-vuren voor 40 dagen'
Hamas: 'Uitspraken Biden zijn prematuur'
Volgens een vertegenwoordiger van de Palestijnse terreurbeweging Hamas zijn de uitspraken van de Amerikaanse president Biden over een staakt-het-vuren "prematuur". Dat meldt persbureau Reuters, dat met een van de vertegenwoordigers heeft gesproken.
Volgens Hamas komen de uitspraken van Biden niet overeen met de "situatie op de grond" en zijn er nog "grote stappen te overbruggen" voor er daadwerkelijk een staakt-het-vuren kan komen.
Tot nu toe heeft Hamas steeds gezegd dat het Israëlische leger zich definitief moet terugtrekken uit Gaza, alleen dan zouden alle gijzelaars vrijkomen.
Dat laatste zal niet gebeuren, niet op korte termijn vrees ik.
Israël probeert via het doden van burgers de druk op Hamas op te voeren om de gijzelaars vrij te laten. Maar ze kunnen ook zeggen dat ze 48 uur de wapens laten liggen in ruil voor een bepaald aantal gegijzelden uitgeleverd binnen die 48 uur. En daarna bij een volledige terugtrekking de rest van de gegijzelden. Als het Israël überhaupt te doen is om die gegijzelden of beter gezegd een prioriteit is. Israël heeft inmiddels ook gereageerd op het tussenvonnis van het ICJ maar over de inhoud is niets bekend nog.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.