Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

absor schreef op 25-02-2024 om 13:10:

ach ik ben de to maar pagina’s geleden hier gestopt met schrijven en heb ook niet meer gelezen Had ontzettend veel begrip voor israel na de gruwelijkheden van 7 oktober en de klote positie waar ze in zaten maar wil nu zeggen dat het inmiddels nergens meer op slaat. Zo verdrietig dat ze niet zien dat ze het monster nu alleen maar laten groeien. Alhoewel ik nog steeds overtuigd wil zijn dat de doorsnee israelier ook geen oorlog wil en dit ook verschrikkelijk vind.
ik kan alleen maar bidden en hopen dat israel nu stopt het moet klaar zijn nu.

Als Hamas de gijzelaars vrij laat, kan het monster stoppen met groeien. Dat is het begin, lijkt me. Dus niet Israël maar Hamas is degene die aangesproken moet worden. 

LMEK schreef op 25-02-2024 om 09:59:

Israël direct terugtrekken, direct alle nederzettingen afbreken, direct Netanyahu afzetten en berechten is een mooi begin. Dan een internationale troepenmacht die toezicht houdt. Gaza en de West Bank weer leefbaar maken met een toekomst voor de Palestijnen en Hamas verdwijnt vanzelf.

Natuurlijk verdwijnt Hamas niet.
IS, GIA, Bono Haram, zomaar wat wrede islamitische terroristen die bestaan. Hamas past prima in dit prachtige rijtje.

Koko67 schreef op 26-02-2024 om 10:58:

[..]

IS, GIA, Boko Haram, zomaar wat wrede islamitische terroristen die bestaan. Hamas past prima in dit prachtige rijtje.

Koko67 schreef op 26-02-2024 om 10:58:

[..]

IS, GIA, Bono Haram, zomaar wat wrede islamitische terroristen die bestaan. Hamas past prima in dit prachtige rijtje.

Israël ook ondanks dat het geen islamieten zijn. 

LMEK schreef op 26-02-2024 om 12:17:

[..]

Israël ook ondanks dat het geen islamieten zijn.

Je schrijft dat Hamas dan vanzelf verdwijnt. Je weet dat dat waarschijnlijk niet zo zal zijn.
Israël vergelijken met IS of boko haram is idioot. 

LMEK schreef op 25-02-2024 om 09:59:

Israël direct terugtrekken, direct alle nederzettingen afbreken, direct Netanyahu afzetten en berechten is een mooi begin. Dan een internationale troepenmacht die toezicht houdt. Gaza en de West Bank weer leefbaar maken met een toekomst voor de Palestijnen en Hamas verdwijnt vanzelf.

Dit zijn wat mij betreft ook de benodigde stappen maar of Hamas daarmee snel genoeg verdwijnt valt ernstig te betwijfelen. En Israël gaat never ever ooit al die stappen zetten zonder garanties op ontmanteling van Hamas. Als die toezegging er wel komt wordt bij de minste of geringste verkeerde actie vanuit de Palestijnen alles stopgezet en 10x zo hard terug geschoten want zie je wel.

Zilver_gray schreef op 26-02-2024 om 09:32:

[..]

Dat roept men inderdaad “zelfverdediging”.
Ik zie het als een excuus om zoveel mogelijk Gazanen uit te roeien.

https://nos.nl/liveblog/2510410-israel-wil-strijd-tegen-hezbollah-opvoeren-netanyahu-wil-hoe-dan-ook-rafah-binnenvallen

Als dat de bedoeling zou zijn, was Israël al klaar geweest en waren er al geen Gazanen meer. 

Koko67 schreef op 26-02-2024 om 12:47:

[..]

Je schrijft dat Hamas dan vanzelf verdwijnt. Je weet dat dat waarschijnlijk niet zo zal zijn.
Israël vergelijken met IS of boko haram is idioot.

Als de Palestijnen een toekomst hebben dan verdwijnt Hamas vanzelf schreef ik. Terroristische organisaties vinden hun meeste leden bij de kanslozen van de maatschappij. Mensen die niks meer te verliezen hebben zijn vatbaar voor extremisme en gaan geweld als oplossing zien. Als een Palestijnse tiener beseft dat hij nooit vrijheid zal kennen of een gezin kan gaan stichten met kinderen die gelukkig opgroeien omdat hij en zijn gezin als ongedierte worden behandeld is Hamas een uitkomst. Elke dag dood en verderf aangericht zien worden door Israël kan je op twee manieren doen, niks zitten en wachten tot ze je doodschieten of zelf de wapens oppakken. 

majorette2005 schreef op 26-02-2024 om 13:25:

[..]

Als dat de bedoeling zou zijn, was Israël al klaar geweest en waren er al geen Gazanen meer.

En ook geen Israël meer. 

Beterhier schreef op 26-02-2024 om 13:20:

[..]

Dit zijn wat mij betreft ook de benodigde stappen maar of Hamas daarmee snel genoeg verdwijnt valt ernstig te betwijfelen. En Israël gaat never ever ooit al die stappen zetten zonder garanties op ontmanteling van Hamas. Als die toezegging er wel komt wordt bij de minste of geringste verkeerde actie vanuit de Palestijnen alles stopgezet en 10x zo hard terug geschoten want zie je wel.

En Hamas gaat nooit ontmantelen zonder dat Israël zich terugtrekt zonder garanties. En de enige die het Israël mogelijk maakt om zich zo te gedragen zijn de VS. En aan de andere kant Hamas en Iran. Zowel Israël en Hamas kunnen niet bestaan zonder die steun dus een deel van de oplossing zit in het afbouwen van die steun gereguleerd door de internationale gemeenschap. En die gemeenschap wordt gesaboteerd door de VS met elk veto op kritiek op Israël. 

LMEK schreef op 26-02-2024 om 13:39:

[..]

Als de Palestijnen een toekomst hebben dan verdwijnt Hamas vanzelf schreef ik. Terroristische organisaties vinden hun meeste leden bij de kanslozen van de maatschappij. Mensen die niks meer te verliezen hebben zijn vatbaar voor extremisme en gaan geweld als oplossing zien. Als een Palestijnse tiener beseft dat hij nooit vrijheid zal kennen of een gezin kan gaan stichten met kinderen die gelukkig opgroeien omdat hij en zijn gezin als ongedierte worden behandeld is Hamas een uitkomst. Elke dag dood en verderf aangericht zien worden door Israël kan je op twee manieren doen, niks zitten en wachten tot ze je doodschieten of zelf de wapens oppakken.

Alleen pakken ze niet alleen de wapens op, dat kan ik nog wel snappen. Nee, islamitisch terreur verkracht vrouwen en meisjes, snijdt achillespezen door en sleurt meisjes op brommers door de straten. En Palestijnen staan erbij en juichen. 
Hamas gebruikt de vele miljoenen die ze gekregen hebben voor de opbouw van Gaza voor wapens en tunnels. Hamas gebruikt de eigen bevolking als schild en bouwt tunnels in ziekenhuizen. Hamas schiet op Palestijnen die willen vluchten.

Dus als we het hebben over mensen als ongedierte behandelen is het misschien slim om de blik vooral op Hamas te richten. 

Koko67 schreef op 26-02-2024 om 14:01:

[..]

Alleen pakken ze niet alleen de wapens op, dat kan ik nog wel snappen. Nee, islamitisch terreur verkracht vrouwen en meisjes, snijdt achillespezen door en sleurt meisjes op brommers door de straten. En Palestijnen staan erbij en juichen.
Hamas gebruikt de vele miljoenen die ze gekregen hebben voor de opbouw van Gaza voor wapens en tunnels. Hamas gebruikt de eigen bevolking als schild en bouwt tunnels in ziekenhuizen. Hamas schiet op Palestijnen die willen vluchten.

Dus als we het hebben over mensen als ongedierte behandelen is het misschien slim om de blik vooral op Hamas te richten.

Er is in dit topic vaak genoeg aangegeven dat wat er op 7 oktober is gebeurd verwerpelijk is. Niemand keurt dat goed. En tegelijkertijd kun je ook de acties van Israël afkeuren.

Moeten we op pagina 172 echt nog gaan herhalen dat we NIET achter de daden van Hamas staan???

Zilver_gray schreef op 26-02-2024 om 14:07:

[..]

Er is in dit topic vaak genoeg aangegeven dat wat er op 7 oktober is gebeurd verwerpelijk is. Niemand keurt dat goed. En tegelijkertijd kun je ook de acties van Israël afkeuren.

Moeten we op pagina 172 echt nog gaan herhalen dat we NIET achter de daden van Hamas staan???

Nee hoor, van mij hoef jij niks.
Ik reageerde op de stelling dat Palestijnen als ongedierte behandeld worden door Israël en daarom Hamas bestaat. “Ze vechten terug”. 
Ik wilde met mijn post graag duidelijk maken dat wat er gebeurt niks met jezelf verdedigen te maken heeft, maar met een onvoorstelbare wreedheid.

Koko67 schreef op 26-02-2024 om 14:01:

[..]

De Palestijnen als ongedierte behandelen gebeurde lang voor dat Hamas überhaupt bestond. En zelfs in de West Bank waar Hamas niks te zeggen heeft worden de Palestijnen beestachtig behandeld door onder meer de kolonisten. Dus het ligt lang niet alleen aan Hamas maar aan het beeld dat Israëlieten van Palestijnen hebben. Dus het is nog slimmer om de blik vooral op Israël te richten. Het is niet zo dat Israël de Palestijnen als gelijkwaardig beschouwde en dat Hamas dat verpest heeft. 

Dat Hamas een verwerpelijke organisatie met idem ideeën en handelingen staat buiten kijf maar neemt niet weg dat Israël Hamas heeft gecreëerd. 

LMEK schreef op 26-02-2024 om 14:38:

[..]

Dat Hamas een verwerpelijke organisatie met idem ideeën en handelingen staat buiten kijf maar neemt niet weg dat Israël Hamas heeft gecreëerd.

Tuurlijk. En IS en Boko Haram en Hezbollah en Iran en GIA, 't is allemaal de schuld van Israël. 

Maaar we zijn geen antisemiet, echt niet hoor!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.