Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
felija schreef op 24-02-2026 om 20:27:

[..]

IN DIT TOPIC!

O nu gaat het ineens alleen over dit topic het is goed met jullie

felija schreef op 24-02-2026 om 20:27:

[..]

IN DIT TOPIC!

die sleept er ook echt de hele wereld bij he!

Zilver_gray schreef op 24-02-2026 om 20:29:

[..]

die sleept er ook echt de hele wereld bij he!

lees die post van Makepeacenowar simpele die heeft het niet alleen over dit topic

@makepeacenotwar. Joden moeten onderscheiden worden van Israëlische burgers en die moeten onderscheiden worden van de regering Netanyahu. Net zoals inwoners van Gaza onderscheiden moeten worden van Hamas. Wederzijds wordt er echter zoveel haat gezaaid dat het moeilijk voor te stellen is dat dit conflict ooit tot een einde komt. Ik denk alleen dat dit mogelijk is als een homogeen Arabisch blok (inclusief niet Arabische landen als Iran en Pakistan) de Palestijnen dwingt en een homogeen Westers blok Israël dwingt om in te stemmen met een oplossing die voor beide partijen acceptabel is. In deze tijd van tweespalt en opkomst van autocratische leiders, zie ik dat voorlopig niet gebeuren.

Muurbloem1985 schreef op 24-02-2026 om 20:28:

[..]

O nu gaat het ineens alleen over dit topic het is goed met jullie

Dat gaat het al de hele tijd, jij sleept de rest van de wereld er steeds met de haren bij, zodat je dat ons in de schoenen kunt schuiven. Het is goed met je.

felija schreef op 24-02-2026 om 20:30:

[..]

Dat gaat het al de hele tijd, jij sleept de rest van de wereld er steeds met de haren bij, zodat je dat ons in de schoenen kunt schuiven. Het is goed met je.

Muurbloem1985 schreef op 24-02-2026 om 20:30:

[..]

lees die post van Makepeacenowar simpele die heeft het niet alleen over dit topic

Die heeft het ook over de mensen in dit topic. En daar reageren wij dus op.

Muurbloem1985 schreef op 24-02-2026 om 20:30:

[..]

Noem jij met je 1,5 breincel mij “simpele” ?

felija schreef op 24-02-2026 om 20:30:

[..]

Nee het komt je alleen uit als het over dit topic gaat want de hele wereld draait natuurlijk alleen om dit topic

PensioNada schreef op 24-02-2026 om 20:30:

@makepeacenotwar. Joden moeten onderscheiden worden van Israëlische burgers en die moeten onderscheiden worden van de regering Netanyahu. Net zoals inwoners van Gaza onderscheiden moeten worden van Hamas. Wederzijds wordt er echter zoveel haat gezaaid dat het moeilijk voor te stellen is dat dit conflict ooit tot een einde komt. Ik denk alleen dat dit mogelijk is als een homogeen Arabisch blok (inclusief niet Arabische landen als Iran en Pakistan) de Palestijnen dwingt en een homogeen Westers blok Israël dwingt om in te stemmen met een oplossing die voor beide partijen acceptabel is. In deze tijd van tweespalt en opkomst van autocratische leiders, zie ik dat voorlopig niet gebeuren.

Mooi gezegd en helemaal eens. Ik heb er een hard hoofd in.

Zilver_gray schreef op 24-02-2026 om 20:33:

[..]

Noem jij met je 1,5 breincel mij “simpele” ?

Dat lees je goed ja

Muurbloem1985 schreef op 24-02-2026 om 20:33:

[..]

Nee het komt je alleen uit als het over dit topic gaat want de hele wereld draait natuurlijk alleen om dit topic

Jij gebruikt het tegen ons, wanneer je door je 'argumenten' heen bent in de discussie hier. Dan begin je ineens over schreeuwen en muren bekladden, Joden haten, alsof wij daar als links gestemden automatisch aan mee doen en het mee eens zijn. Enkel omdat we ook links gedachtengoed hebben, zal het wel allemaal één pot nat zijn volgens jou.

Mooi geschreven Makelovenotwar

Muurbloem1985 schreef op 24-02-2026 om 20:34:

[..]

Dat lees je goed ja

zelfreflectie is jou duidelijk vreemd 

@muurbloem je reageerde op mijn post, maar ook weer niet; wat vind jij daar van?

Israël wil de doodstraf weer terug.

In de Westelijke Jordaanoever betekent dit dat de straf alleen van toepassing is op Palestijnse verdachten. Israëlische verdachten worden hier namelijk berecht op basis van het burgerlijke strafrecht. In Israël zal een Israëlische burger bovendien nooit de doodstraf krijgen voor een moord op een Palestijnse burger.

https://dekanttekening.nl/nieuws/israel-staat-op-het-punt-om-de-doodstraf-weer-uit-te-voeren-maar-alleen-voor-palestijnen/?amp

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.