Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Muurbloem1985 schreef op 22-02-2026 om 19:49:

[..]

Ik blijf het herhalen, geef Hamas de schuld, die hebben dit veroorzaakt, niemand anders.

Ik vroeg of jij de Palestijnse baby's schuldig vindt. Of je ook daarvan met droge ogen kunt zeggen 'Ik heb er geen medelijden mee, hadden ze maar niet moeten staan juichen op 7 oktober, er zijn geen onschuldige Gazanen.'.

[..]

Ach doe niet zo zielig, je mag best kritiek hebben doe niet zo slachtofferig.

Mag je kritiek hebben op het handelen van Israël van jou? Heeft ook Israël fouten gemaakt en leed aangericht aan Palestijnen (en nog) dat niet nodig was geweest? Oké, dat lijkt een ommezwaai in je posts, maar misschien heb ik ze tot nu toe dan allemaal verkeerd begrepen.

Amboise schreef op 22-02-2026 om 19:54:

[..]

Ik vroeg of jij de Palestijnse baby's schuldig vindt. Of je ook daarvan met droge ogen kunt zeggen 'Ik heb er geen medelijden mee, hadden ze maar niet moeten staan juichen op 7 oktober, er zijn geen onschuldige Gazanen.'.

Nogmaals in oorlogen vallen doden, veroorzaakt door volwassenen, elke oorlog, deze veroorzaakt door Hamas, dus nee ik geen niet speciaal medelijden met palestijnen kinderen hebben, hoe erg je dat mij ook loopt aan te praten.

Malibu2 schreef op 22-02-2026 om 19:31:

[..]

Nogmaals, er is een verschil tussen "alles wat ook maar zweemt naar kritiek op Israël" en dingen die ik hier lees.

Als je kijkt wie er hier heel zwart-wit praten in dat het ene volk dat puur goed en slachtoffer zou zijn en het andere volk dat puur slecht en dader dan zijn het echt de pro-Israël mensen hoor. Niet degenen hier die vooral de nuance aangeven dat je Palestijnen niet gelijk moet stellen aan Hamas en die empathie tonen voor de burgerachtoffers aan beide kanten.

Muurbloem1985 schreef op 22-02-2026 om 19:56:

[..]

Nogmaals in oorlogen vallen doden, veroorzaakt door volwassenen, elke oorlog, deze veroorzaakt door Hamas, dus nee ik geen niet speciaal medelijden met palestijnen kinderen hebben, hoe erg je dat mij ook loopt aan te praten.

Ik snap deze zin niet. Wat wil je hiermee zeggen?

Muurbloem1985 schreef op 22-02-2026 om 19:56:

[..]

Ik vraag niet of er doden vallen, ik vraag of je ze schuldig vindt, of je het eigen schuld dikke bult vindt voor die baby's. Dat is een totaal andere vraag.

Poezie schreef op 22-02-2026 om 20:02:

[..]

Ik snap deze zin niet. Wat wil je hiermee zeggen?

Dat er 2 kanten aan een verhaal zitten, en dat er meerdere erge dingen gebeuren, dus waarom is links zo gefocust op Palestijnen? Dat snap ik oprecht niet. 

Amboise schreef op 22-02-2026 om 20:03:

[..]

Ik vraag niet of er doden vallen, ik vraag of je ze schuldig vindt, of je het eigen schuld dikke bult vindt voor die baby's. Dat is een totaal andere vraag.

Daar heb ik net op geantwoord

Muurbloem1985 schreef op 22-02-2026 om 20:03:

[..]

Dat er 2 kanten aan een verhaal zitten, en dat er meerdere erge dingen gebeuren, dus waarom is links zo gefocust op Palestijnen? Dat snap ik oprecht niet.

Links vindt dat 7 oktober nooit had mogen gebeuren. Dat is in deze draad veelvuldig benoemt, maar dat wil er bij jou niet in. Waar ik me bij jou heel erg aan stoor is het feit dat jij vindt dat Palestijnse babies en kinderen daarvoor moeten boeten. 

[..]

Ach doe niet zo zielig, je mag best kritiek hebben doe niet zo slachtofferig.

Het was slechts een constatering, dat jij er nu in leest dat ik mezelf zielig vind, is voor jouw rekening. 

Poezie schreef op 22-02-2026 om 20:12:

[..]

Links vindt dat 7 oktober nooit had mogen gebeuren. Dat is in deze draad veelvuldig benoemt, maar dat wil er bij jou niet in. Waar ik me bij jou heel erg aan stoor is het feit dat jij vindt dat Palestijnse babies en kinderen daarvoor moeten boeten.

Nou ik hoor anders hele andere geluiden vanuit links, maar dat zal wel weer aan mij liggen.

Muurbloem1985 schreef op 22-02-2026 om 20:03:

[..]

Omdat 'rechts' (?) zo gefocust is om alleen Palestijnen alle schuld in de schoenen te schuiven. Als je het per sé over links en rechts (weer zwart) wil hebben. 

Muurbloem1985 schreef op 22-02-2026 om 20:21:

[..]

Nou ik hoor anders hele andere geluiden vanuit links, maar dat zal wel weer aan mij liggen.

Ja inderdaad, dat ligt aan jou. Iedereen hier heeft al een miljoen keer gezegd de aanslag van 7 oktober zwaar te veroordelen. 

felija schreef op 22-02-2026 om 20:23:

[..]

Ja inderdaad, dat ligt aan jou. Iedereen hier heeft al een miljoen keer gezegd de aanslag van 7 oktober zwaar te veroordelen.

IK heb het ook niet over hier, maar over links in het algemeen, partijen als denk en bij1 veroordelen dat niet, links is alles behalve vredelievend.

felija schreef op 22-02-2026 om 20:22:

[..]

Omdat rechts zo gefocust is om alleen Palestijnen alle schuld in de schoenen te schuiven. Als je het per sé over links en rechts (weer zwart) wil hebben.

Wat een nonsens

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.