Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Amboise
22-02-2026 om 18:17
Muurbloem1985 schreef op 22-02-2026 om 17:52:
[..]
Ja en hoeveel zijn Hamas leden? Ik heb niet gezegd dat alle Gazanen verantwoordelijk zijn voor 7 Oktober, ik zeg alleen dat er na 7 Oktober geen onschuldige Gazanen bestaan, en daar sta ik nog 100% achter.
Ook de Gazaanse baby's zijn schuldig? Hadden ze maar niet Hamas moeten steunen?
Malibu2
22-02-2026 om 18:22
felija schreef op 22-02-2026 om 18:06:
[..]
Ik zou er als Gazaan niet voor uit durven komen, want dat heeft onvermijdelijk de dood tot gevolg. Ik zou heel laf net doen alsof ik ze steunde. Jij zou je laten vermoorden?Het is helaas nu vanuit beide kanten de realiteit geworden. 71000 doden aan de Gazaanse kant.
Ik denk dat Gazanen beter voor zichzelf kunnen denken dan waar jullie ze credits voor geven.
Muurbloem1985
22-02-2026 om 18:23
Amboise schreef op 22-02-2026 om 18:17:
[..]
Ook de Gazaanse baby's zijn schuldig? Hadden ze maar niet Hamas moeten steunen?
Hamas terroristen waren eerst ook baby's deze mensen groeien op in een giftig klimaat.
Zilver_gray
22-02-2026 om 18:29
felija schreef op 22-02-2026 om 18:06:
[..]
Ik zou er als Gazaan niet voor uit durven komen, want dat heeft onvermijdelijk de dood tot gevolg. Ik zou heel laf net doen alsof ik ze steunde. Jij zou je laten vermoorden?Het is helaas nu vanuit beide kanten de realiteit geworden. 71000 doden aan de Gazaanse kant.
Nou echt he! Pure “vanuit mijn veilige westerse stoel” praat; alsof ze daar wat te kiezen hebben. En als je hele familie uitgemoord is door Israël? Dan vind ik het niet gek dat je je wend tot een partij die zegt je te zullen beschermen, ook al doen ze dat natuurlijk niet.
Zilver_gray
22-02-2026 om 18:31
Muurbloem1985 schreef op 22-02-2026 om 18:23:
[..]
Hamas terroristen waren eerst ook baby's deze mensen groeien op in een giftig klimaat.
Ja dat giftige klimaat waar ook Israël een grote bijdrage aan levert.
Malibu2
22-02-2026 om 18:40
Zilver_gray schreef op 22-02-2026 om 18:29:
[..]
Nou echt he! Pure “vanuit mijn veilige westerse stoel” praat; alsof ze daar wat te kiezen hebben. En als je hele familie uitgemoord is door Israël? Dan vind ik het niet gek dat je je wend tot een partij die zegt je te zullen beschermen, ook al doen ze dat natuurlijk niet.
Klopt mijn indruk dat Gazanen in jouw ogen dé slachtoffers zijn van alles wat er is gebeurd, dat ze daar geen (of weinig) verantwoording voor dragen, dat het ze allemaal maar overkomen is en dat ze tegen die moorddadige Israeliers in bescherming moeten worden genomen?
Zilver_gray
22-02-2026 om 18:43
Malibu2 schreef op 22-02-2026 om 18:40:
[..]
Klopt mijn indruk dat Gazanen in jouw ogen dé slachtoffers zijn van alles wat er is gebeurd, dat ze daar geen (of weinig) verantwoording voor dragen, dat het ze allemaal maar overkomen is en dat ze tegen die moorddadige Israeliers in bescherming moeten worden genomen?
In mijn ogen zijn de Gazanen (burgers) inderdaad slachtoffer van (moorddadige) Hamas en (moorddadige) Israël, niet anders dan de Israëliërs (burgers) slachtoffer zijn van Hamas en Netanyahu.
Malibu2
22-02-2026 om 18:44
Zilver_gray schreef op 22-02-2026 om 18:43:
[..]
In mijn ogen zijn de Gazanen (burgers) inderdaad slachtoffer van (moorddadige) Hamas en (moorddadige) Israël, niet anders dan de Israëliërs slachtoffer zijn van Hamas en Netanyahu.
Wat een bijzonder wereldbeeld heb jij toch.
Zilver_gray
22-02-2026 om 18:45
Malibu2 schreef op 22-02-2026 om 18:44:
[..]
Wat een bijzonder wereldbeeld heb jij toch.
Dank je ❤️ uit jouw mond vat ik het op als een compliment 😉
Amboise
22-02-2026 om 18:48
Muurbloem1985 schreef op 22-02-2026 om 18:23:
[..]
Zijn ze daarmee schuldig? Die baby's? Al bij voorbaat, omdat het in de toekomst vast ook Hamas strijders zullen worden?
felija
22-02-2026 om 19:24
Malibu2 schreef op 22-02-2026 om 18:40:
[..]
Jij doet ook weer precies hetzelfde als Muurbloem: jij draait het ook weer naar alles of niets. Hier in dit draadje wordt gereageerd op het feit dat alles wat ook maar zweemt naar kritiek op Israël onmiddellijk arrogant wordt afgedaan als niet neutraal, verkeerde bron en och die naïeve linksen, ze laten zich inpakken door hamas en meer van zulks.
Iedereen die hier probeert te laten zien dat Gazanen ook net mensen zijn en niet bij voorbaat slecht, wordt meteen voor de voeten geworpen dat we alle Gazanen zo ontzettend zielig vinden. Nee, natuurlijk niet, hoe vaak moeten we dat nog zeggen? Wat is dat toch? Er wordt enkel gereageerd op de roze bril waarmee hier door sommige fanatici naar Israël wordt gekeken.
Zoals al eerder gezegd: als het andersom was geweest voelde ik me geroepen voor de Israëliërs op te komen. Kennelijk moet je per sé een kant kiezen. Ik kies voor de onschuldige slachtoffers. Of dat nu aan de Israëlische of Gazaanse kant is, want ja, hen overkomt al dat gruwelijks inderdaad.
Malibu2
22-02-2026 om 19:31
felija schreef op 22-02-2026 om 19:24:
[..]
Jij doet ook weer precies hetzelfde als Muurbloem: jij draait het ook weer naar alles of niets. Hier in dit draadje wordt gereageerd op het feit dat alles wat ook maar zweemt naar kritiek op Israël onmiddellijk arrogant wordt afgedaan als niet neutraal, verkeerde bron en och die naïeve linksen, ze laten zich inpakken door hamas en meer van zulks.
Iedereen die hier probeert te laten zien dat Gazanen ook net mensen zijn en niet bij voorbaat slecht, wordt meteen voor de voeten geworpen dat we alle Gazanen zo ontzettend zielig vinden. Nee, natuurlijk niet, hoe vaak moeten we dat nog zeggen? Wat is dat toch? Er wordt enkel gereageerd op de roze bril waarmee hier door sommige fanatici naar Israël wordt gekeken.
Zoals al eerder gezegd: als het andersom was geweest voelde ik me geroepen voor de Israëliërs op te komen. Kennelijk moet je per sé een kant kiezen. Ik kies voor de onschuldige slachtoffers. Of dat nu aan de Israëlische of Gazaanse kant is, want ja, hen overkomt al dat gruwelijks inderdaad.
Nogmaals, er is een verschil tussen "alles wat ook maar zweemt naar kritiek op Israël" en dingen die ik hier lees.
felija
22-02-2026 om 19:36
Malibu2 schreef op 22-02-2026 om 19:31:
[..]
Nogmaals, er is een verschil tussen "alles wat ook maar zweemt naar kritiek op Israël" en dingen die ik hier lees.
De zwemen van kritiek worden de grond al in geboord, dan Is het al helemaal ondenkbaar voor de fanatici hier dat de regering van Israël echt zeer kwalijke dingen op haar kerfstok heeft. Bij voorbaat al onmogelijk, want het is Israël. Daar is niet tegenop te discussiëren, dat is me inmiddels meer dan duidelijk.
Muurbloem1985
22-02-2026 om 19:49
Amboise schreef op 22-02-2026 om 18:48:
[..]
Zijn ze daarmee schuldig? Die baby's? Al bij voorbaat, omdat het in de toekomst vast ook Hamas strijders zullen worden?
Ik blijf het herhalen, geef Hamas de schuld, die hebben dit veroorzaakt, niemand anders.
Muurbloem1985
22-02-2026 om 19:49
felija schreef op 22-02-2026 om 19:36:
[..]
De zwemen van kritiek worden de grond al in geboord, dan Is het al helemaal ondenkbaar voor de fanatici hier dat de regering van Israël echt zeer kwalijke dingen op haar kerfstok heeft. Bij voorbaat al onmogelijk, want het is Israël. Daar is niet tegenop te discussiëren, dat is me inmiddels meer dan duidelijk.
Ach doe niet zo zielig, je mag best kritiek hebben doe niet zo slachtofferig.