Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Daglichtlamp
21-02-2026 om 17:41
1 bron is geen bron. Dus zolang dit niet onafhankelijk bevestigd wordt geloof ik het niet.
Amboise
21-02-2026 om 17:42
Muurbloem1985 schreef op 21-02-2026 om 17:37:
[..]
O ja? Als je niet weet waar je over praat kun je ook niks zeggen
Dan is het dus handig dat als iemand over zoiets iets zegt, diegene niet lukraak mensen op het forum dingen toedicht, maar aangeeft waar het over gaat, met zo'n link inderdaad, en een samenvatting en argument over wat erin staat. En dan niet aanneemt dat anderen daar naïef in zijn en ze daarop aanvalt al voordat ze er ook maar iets over hebben gezegd.
Amboise
21-02-2026 om 17:48
Muurbloem1985 schreef op 21-02-2026 om 17:32:
[..]
EN weer loop je te janken over oorlogsrecht, waar was het oorlogsrecht op 7 Oktober en daarvoor? En voor de 1000ste keer (Zucht) de Palestijnen lijden door acties van Hamas en ook door de aanslagen gepleegd door Moslims vanuit de westelijke jordaanover, Israël laat zich niet vernietigen nu niet nooit niet. EN vertel dan met je gezemer over oorlogsrecht, wat stelt dat voor? Hoe moet Israël dan reageren?
Ik zeg al steeds dat iedereen zich aan het oorlogsrecht zou moeten houden, 7 oktober verschrikkelijk was en Hamas een barbaarse terreurorganisatie. Je kunt het 'janken' of 'zemelen' noemen om te denken dat je een punt hebt als je er een emotionele term in gooit, maar zolang je niet eens weet wat oorlogsrecht inhoudt praat je in het luchtledige, over wat jij zelf denkt dat het inhoudt, en is alles wat je over dit onderwerp zegt daarom onzinnig. Hoe Israël moet reageren daar kun je gewoon mijn posts voor teruglezen, je hoeft jezelf helemaal niet 1000x te herhalen. Liever niet zelfs.
Daglichtlamp
21-02-2026 om 17:54
Hier zijn zelfs al Kamervragen over gesteld. NGO monitor staat bekend om het verspreiden van desinformatie bedoeld om organisaties die zij zien als anti-Israëlisch in diskrediet te brengen.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/kamervragen/detail?id=2025Z21617&did=2026D04675
(over het recente rapport van NGO monitor)
Over een wat ouder rapport van NGO monitor: https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/kamervragen/detail?id=2020D39444&did=2020D39444
Muurbloem1985
21-02-2026 om 17:59
Daglichtlamp schreef op 21-02-2026 om 17:41:
1 bron is geen bron. Dus zolang dit niet onafhankelijk bevestigd wordt geloof ik het niet.
Tuurlijk zolang het je niet bevalt is het ineens geen bron
Muurbloem1985
21-02-2026 om 18:01
Amboise schreef op 21-02-2026 om 17:48:
[..]
Ik zeg al steeds dat iedereen zich aan het oorlogsrecht zou moeten houden, 7 oktober verschrikkelijk was en Hamas een barbaarse terreurorganisatie. Je kunt het 'janken' of 'zemelen' noemen om te denken dat je een punt hebt als je er een emotionele term in gooit, maar zolang je niet eens weet wat oorlogsrecht inhoudt praat je in het luchtledige, over wat jij zelf denkt dat het inhoudt, en is alles wat je over dit onderwerp zegt daarom onzinnig. Hoe Israël moet reageren daar kun je gewoon mijn posts voor teruglezen, je hoeft jezelf helemaal niet 1000x te herhalen. Liever niet zelfs.
Nog steeds geen fatsoenlijk antwoord gehoord hoe Israël moet reageren, maar vertel hoe zou dat moeten als hamas zich schuilt?
Daglichtlamp
21-02-2026 om 18:01
Muurbloem1985 schreef op 21-02-2026 om 17:59:
[..]
Misschien kun je ook reageren op de argumentatie waarom het geen bron is. Ik vind het ongelooflijk jammer dat ik zelfs de Israëlische regering niet meer op hun woord kan geloven.
felija
21-02-2026 om 18:19
Muurbloem1985 schreef op 21-02-2026 om 17:59:
[..]
Gelukkig heb je daar zelf totaal geen last van, iets met pot en ketel.
MakePeaceNotWar
21-02-2026 om 19:20
Zilver_gray schreef op 17-02-2026 om 17:13:
[..]
Wat vind je van deze terechte vraag van Amboise?
“Om even duidelijk te maken hoe dat eruit ziet, wat zouden jullie deze uitspraak vinden?
De Joden hebben de kruisiging van Jezus veroorzaakt en Palestijnen gebombardeerd en vermoord, niemand anders dan zij. Er zijn geen onschuldige Joden. Ik heb er geen medelijden mee. Ze moeten niet huilen, ze hadden eerder moeten nadenken. Nu is het te laat en krijgen ze wat ze verdienen. Dat gehuil over minderwaardig. Spaar me je krokodillentranen, dat krijg je ervan”
Dat horen we sowieso al meer dan 2000 jaar lang. Gebruikt als rechtvaardig voor iedere nieuwe slachting. Keer op keer!
Dat wordt met de paplepel ingegoten bij iedere Joodse baby door de haters op deze wereld.
Amboise
21-02-2026 om 19:37
MakePeaceNotWar schreef op 21-02-2026 om 19:20:
[..]
Dat horen we sowieso al meer dan 2000 jaar lang. Gebruikt als rechtvaardig voor iedere nieuwe slachting. Keer op keer!
Dat wordt met de paplepel ingegoten bij iedere Joodse baby door de haters op deze wereld.
Dat was dus precies mijn punt: als je het met deze tekst faliekant oneens bent (ik dus ook, dat schreef ik luid en duidelijk), dan moet je niet exact hetzelfde doen als het om Palestijnen gaat. Dan verlaag je je tot hetzfde niveau als jodenhaters, maar zet je er alleen een ander volk of religie voor in de plaats. De tekst vanaf 'niemand anders dan zij' in het statement zijn gewoon de letterlijke uitspraken van Muurbloempje op dit forum, over een gehele bevolkingsgroep inclusief peuters en baby's.
Poezenmeisje
21-02-2026 om 19:40
Muurbloem1985 schreef op 21-02-2026 om 11:12:
[..]
Ja eerst 1200 mensen afslachten en als er teruggeslagen wordt heel hard GENOCIDE gillen, dat helpt
En hongersnood krijsen...
Muurbloem1985
21-02-2026 om 19:48
Amboise schreef op 21-02-2026 om 19:37:
[..]
Dat was dus precies mijn punt: als je het met deze tekst faliekant oneens bent (ik dus ook, dat schreef ik luid en duidelijk), dan moet je niet exact hetzelfde doen als het om Palestijnen gaat. Dan verlaag je je tot hetzfde niveau als jodenhaters, maar zet je er alleen een ander volk of religie voor in de plaats. De tekst vanaf 'niemand anders dan zij' in het statement zijn gewoon de letterlijke uitspraken van Muurbloempje op dit forum, over een gehele bevolkingsgroep inclusief peuters en baby's.
Daarbij vergeet je even wat de Palestijnen lovers en de Palestijnen zelf joden hebben aangedaan natuurlijk
Poezenmeisje
21-02-2026 om 20:21
https://www.cidi.nl/anti-israel-narratief-hulporganisaties-lijkt-onhoudbaar/
THAT'S NO PROOF!
SHOW ME THE PROOF!
https://www.euractiv.com/news/exclusive-documents-reveal-hamas-interference-with-eu-funded-ngos-in-gaza/
THAT'S NO PROOF!
SHOW ME THE PROOF!
https://europeanconservative.com/articles/news/gaza-ngos-controlled-by-hamas-iidf-ngo-monitor-say/
THAT'S NO PROOF!
SHOW ME THE PROOF!
Het maakt geen zak uit hoeveel bronnen je noemt, ze willen het toch niet geloven.
felija
21-02-2026 om 20:37
Amboise schreef op 21-02-2026 om 19:37:
[..]
Hoe kan zoiets toch zo vreselijk ontsporen in een intense wederzijdse haat, waarbij er geen enkele ruimte is voor nuance, waarbij je per sé moet kiezen voor de één of de ander. Waar men niet voor rede vatbaar is, maar alleen keihard vanuit diens loopgraaf telkens weer dezelfde leuzen schreeuwt, gebaseerd op dubieuze bronnen.
Alles of niets, ik lees hier met verbijstering de vooringenomen haat richting alles wat Palestijns is en andersom zijn er andere fora en platforms die de Joden verantwoordelijk houden voor al het kwaad en hen willen vernietigen.
Het is enorm verdrietig en moedeloosmakend.
Zilver_gray
21-02-2026 om 20:43
MakePeaceNotWar schreef op 21-02-2026 om 19:20:
[..]
Hoe afschuwelijk ik dat ook vind, geen reden om het leed van de Palestijnen (ik las hier ookal “Moslims) te bagatelliseren zoals muurbloem doet. Of bagatelliseren? Ze rechtvaardigt het.