Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Zilver_gray
15-02-2026 om 21:12
Amboise schreef op 15-02-2026 om 21:02:
[..]
Dit is gewoon regelrecht racisme. Een zwart-wit goed of slecht naar aanleiding of je geboren bent in volk A of volk B, niet om iemands eigen acties. Gazaan = schuldig, zeg je hier. En Gazaan = ik heb er geen medelijden mee, zeg je. Puur vanwege de afkomst, het volk waar ze toe behoren. Al is het een pasgeboren baby. Doodeng, dit soort meningen. Uit een soort verblinde passie voor het Israëlische volk lijk je medemenselijkheid uit het oog verloren te zijn en elke nuance kwijt.
En dat heeft de mond vol over de haat van anderen notabene. Laat ze naar zichzelf kijken!
Amboise
15-02-2026 om 21:22
Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 20:10:
[..]
Nogmaals, ik blijf het zeggen, dan moet je bij Hamas zijn die als enige verantwoordelijk is van wat er in Gaza is gebeurd, als je als terroristische organisatie mensen op gruwelijke wijze gaat afslachten en ontvoeren dan moet je niet gaan huilen als er teruggeslagen wordt.
Want een pasgeboren Gazaanse baby of kleine Gazaanse peuter = Hamas, dat is één pot nat voor jou, dus die mag niet huilen als zijn ouders platgebombardeerd zijn? Er is hier verder niemand die Hamas niet veroordeelt. Alleen is Hamas niet als enige verantwoordelijk voor het leed van de Palestijnen. Hamas is verantwoordelijk voor de wandaden van Hamas, Israël is verantwoordelijk voor de wandaden die Israël begaan heeft.
Muurbloem1985
15-02-2026 om 21:31
Amboise schreef op 15-02-2026 om 21:22:
[..]
Want een pasgeboren Gazaanse baby of kleine Gazaanse peuter = Hamas, dat is één pot nat voor jou, dus die mag niet huilen als zijn ouders platgebombardeerd zijn? Er is hier verder niemand die Hamas niet veroordeelt. Alleen is Hamas niet als enige verantwoordelijk voor het leed van de Palestijnen. Hamas is verantwoordelijk voor de wandaden van Hamas, Israël is verantwoordelijk voor de wandaden die Israël begaan heeft.
Ja want het is zo makkelijk om het verschil te zien tussen een baby en een hamas terrorist? Een bom ziet dat niet hoor. Ik kan het nog 100.000 keer herhalen, Hamas is verantwoordelijk voor alle puinhopen in Gaza, ook voor de doden, snap jij nou echt nog steeds niet dat Israël niet kan accepteren dat er 1200 mensen afgeslacht zijn en meer dan 100 ontvoerd?
Zilver_gray
15-02-2026 om 21:41
Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 21:31:
[..]
Ja want het is zo makkelijk om het verschil te zien tussen een baby en een hamas terrorist? Een bom ziet dat niet hoor. Ik kan het nog 100.000 keer herhalen, Hamas is verantwoordelijk voor alle puinhopen in Gaza, ook voor de doden, snap jij nou echt nog steeds niet dat Israël niet kan accepteren dat er 1200 mensen afgeslacht zijn en meer dan 100 ontvoerd?
Erg logisch inderdaad als je naar de aantallen kijkt en de vergelijking maakt..
Poezie
15-02-2026 om 21:41
[..]
Er worden Palestijnse babies vermoord door het Israëlische leger. Zo moeilijk is het blijkbaar om het verschil tussen een Hamas strijder en een Palestijnse baby te zien.
Muurbloem1985
15-02-2026 om 21:59
Poezie schreef op 15-02-2026 om 21:41:
[..]
Er worden Palestijnse babies vermoord door het Israëlische leger. Zo moeilijk is het blijkbaar om het verschil tussen een Hamas strijder en een Palestijnse baby te zien.
Ja en blijkbaar beseffen mensen nog steeds niet dat Hamas uitgeroeid moet worden en zich tussen de palestijnen bevolking schuilt, hoe moet Israël dan reageren? Bloemen sturen?
felija
15-02-2026 om 22:05
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar je ideeën sporen niet. Ik zou je aanraden professionele hulp te zoeken. En ver weg te blijven van social media platformen als x, youtube en tiktok. De algoritmes waarin jij verstrikt bent geraakt maken dat je niet eens helder kunt zien dat je ontzettend discrimineert om nog maar te zwijgen over het niet kunnen luisteren naar andermans inbreng. Hier kom je zelf zonder hulp niet uit.
Poezie
15-02-2026 om 22:05
Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 21:59:
[..]
Ja en blijkbaar beseffen mensen nog steeds niet dat Hamas uitgeroeid moet worden en zich tussen de palestijnen bevolking schuilt, hoe moet Israël dan reageren? Bloemen sturen?
Qch ja, dat is waar ook. Dit heb je al eerder gedaan in deze draad: jij vergoelijkt het doden van Palestijnse babies. Hiermee laat je wederom een heel kwaadaardige kant van jezelf zien.
Koko67
15-02-2026 om 22:25
[..]
Palestijnse baby’s ( verschrikkelijk) zijn gedood door oorlogsgeweld. Bommen en artilleriegeweld.
Israëlische baby’s zijn vermoord uit persoonlijke motieven, gewoon omdat het kon met de blote hand gewurgd. Vrouwen verkracht en met doorgesneden achillespees door de straten gesleurd. En daar stonden duizenden Palestijnen te krijsen van vreugde.
Israeli hebben geen baby’s met blote handen gewurgd en meisjes verkracht.
Ze hebben geprobeerd Hamas te vernietigen. Hamas verschuilt zich achter de bevolking. Hoe verschrikkelijk ook, dat is de reden van de vele onschuldige doden in Gaza.
Muurbloem1985
15-02-2026 om 22:32
felija schreef op 15-02-2026 om 22:05:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar je ideeën sporen niet. Ik zou je aanraden professionele hulp te zoeken. En ver weg te blijven van social media platformen als x, youtube en tiktok. De algoritmes waarin jij verstrikt bent geraakt maken dat je niet eens helder kunt zien dat je ontzettend discrimineert om nog maar te zwijgen over het niet kunnen luisteren naar andermans inbreng. Hier kom je zelf zonder hulp niet uit.
Bedankt voor je advies maar blijkbaar mag de waarheid niet gezegd worden, nou ik laat mij de mond niet snoeien. Ik ben zat van de eenzijdige berichtgeving in dit verhaal en heb hierbij geen hulp nodig. Dat jij dat blijkbaar discriminerend vindt is jou probleem.
Muurbloem1985
15-02-2026 om 22:33
Poezie schreef op 15-02-2026 om 22:05:
[..]
Qch ja, dat is waar ook. Dit heb je al eerder gedaan in deze draad: jij vergoelijkt het doden van Palestijnse babies. Hiermee laat je wederom een heel kwaadaardige kant van jezelf zien.
Kun je ook normaal inhoudelijk reageren of is dat moeilijk?
Koko67
15-02-2026 om 23:17
[..]
Oh ja, dit vergat ik nog. Hamasstrijder? Serieus? Je bedoelt een hamasterrorist hoop ik.
Poezie
15-02-2026 om 23:34
Koko67 schreef op 15-02-2026 om 23:17:
[..]
Oh ja, dit vergat ik nog. Hamasstrijder? Serieus? Je bedoelt een hamasterrorist hoop ik.
Zo worden ze genoemd ja. Maar wil je het daar echt over hebben terwijl er misdaden in gaza worden gepleegd, zowel door hamasstrijders als door het Israëlische leger? Van weerskanten moet dit stoppen. Er lijden teveel onschuldige mensen daardoor!
Zilver_gray
16-02-2026 om 01:28
Koko67 schreef op 15-02-2026 om 23:17:
[..]
Ach, zolang een aantal hier blijven roepen dat het gericht afslachten van onschuldige burgers (vrouwen, kinderen en ouderen) het recht van Israël is want “zelfverdediging”??
Wie zijn in dit verhaal (nog) de terroristen vraag ik me wel eens af.
rionyriony
16-02-2026 om 05:45
Trump:5 miljard voor opbouw Gaza
De Amerikaanse president Trump zegt
dat lidstaten van zijn zogenoemde
vredesraad 5 miljard dollar hebben
toegezegd voor humanitaire hulp en
wederopbouw in Gaza.
Volgens Trump sturen ze ook duizenden
militairen naar Gaza,die zullen toezien
op vrede. In totaal zitten 22 lidstaten
in de vredesraad,waaronder Hongarije en
de Verenigde Arabische Emiraten.Veel
Europese landen hebben zo hun twijfels.
Wederopbouw is onderdeel van de tweede
fase van het Amerikaanse 20-puntenplan
voor Gaza. De VS zei vorige week dat die
fase is ingegaan,hoewel de eerste fase
met een staakt-het-vuren,geregeld wordt
geschonden.
Israël zelf en Trump hebben toch klaargespeeld wat Nederland en sommige andere Europese landen met al hun krokodillentranen, medelijden, slecht verholen antisemitisme en VN-dweperij niet hebben kunnen klaarspelen: uitzicht op een oplossing van het conflict en vrede.
Over antisemitisme gesproken: Kati Piri had nog een aardig ideetje om Joden te kwellen, de oplossing te bemoeilijken en het conflict te verlengen vernam ik. Ze wou defensieve wapens gaan sturen naar ayatollahs en naar Palestijnen.