Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Je gebruikt vast per ongeluk 'de Palestijnen' waar je natuurlijk 'Palestijnen' bedoelde.

felija schreef op 15-02-2026 om 19:42:

[..]

Wat vreselijk dat jij zo bekrompen bent om een hele groep mensen in zijn geheel verantwoordelijk te houden voor wat een een deel heeft gedaan. Geen onschuldige Gazanen? Hier houdt het wat mij betreft op.

Ik vind het ronduit verknipt, hoe je zo kunt praten en oordelen over mensen die je niet eens kent, de vele baby's die na 7 oktober zijn geboren in de hel die Gaza heet. En dat noemt zich christen, bah!

Spaar je mijn krokodillentranen, dat krijg je als een regime hebt die mensen gaat ontvoeren en vermoorden.

Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 19:45:

[..]

Spaar je mijn krokodillentranen, dat krijg je als een regime hebt die mensen gaat ontvoeren en vermoorden.

Ik vind jouw postings hier ronduit kwaadaardig. 

Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 19:45:

[..]

De laatste keer dat ik op jou reageer: jij had het kind kunnen zijn wat bijvoorbeeld in 2024 in Gaza was geboren, bij voorbaat al uitgekotst door iedereen, mede verantwoordelijk gehouden voor misdaden die je nooit hebt begaan. Je kansen bij voorbaat al verkeken alleen door in Gaza geboren te worden.

Ik vind je reactie misselijkmakend. 

felija schreef op 15-02-2026 om 19:57:

[..]

De laatste keer dat ik op jou reageer: jij had het kind kunnen zijn wat bijvoorbeeld in 2024 in Gaza was geboren, bij voorbaat al uitgekotst door iedereen, mede verantwoordelijk gehouden voor misdaden die je nooit hebt begaan. Je kansen bij voorbaat al verkeken alleen door in Gaza geboren te worden.

Ik vind je reactie misselijkmakend.

Ja dat krijg je in een oorlog, ben je ook zo begaan met de kindjes in Oekraïne? 

Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 20:01:

[..]

Deze houding van enkel haat creëert oorlogen. Ik vind het heel erg dat dat niet meer tot jou door kan dringen, zo groot is jouw haat. 

Poezie schreef op 15-02-2026 om 20:06:

[..]

Deze houding van enkel haat creëert oorlogen. Ik vind het heel erg dat dat niet meer tot jou door kan dringen, zo groot is jouw haat.

Nogmaals, ik blijf het zeggen, dan moet je bij Hamas zijn die als enige verantwoordelijk is van wat er in Gaza is gebeurd, als je als terroristische organisatie mensen op gruwelijke wijze gaat afslachten en ontvoeren dan moet je niet gaan huilen als er teruggeslagen wordt.

Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 20:10:

[..]

Nogmaals, ik blijf het zeggen, dan moet je bij Hamas zijn die als enige verantwoordelijk is van wat er in Gaza is gebeurd, als je als terroristische organisatie mensen op gruwelijke wijze gaat afslachten en ontvoeren dan moet je niet gaan huilen als er teruggeslagen wordt.

Ik spreek jou aan op je uitspraken. Het zou fijn zijn als je eens je verantwoordelijkheid daarover zou nemen. 

Nee, oorlogen komen niet door haat, maar doordat de ene leider iets hebben wil wat niet van hem is. Hij wil zijn macht vergroten. Maar omdat de tegenstander erg sterk is wordt dat lastig. Laten we wel nuchter blijven. Het gaat meestal om macht. Wel is het zo dat als iemand erg gefrustreerd wordt, zoals Joden de Islamisten kunnen frustreren, er machteloosheid kan ontstaan, en dan ziet men die Joden niet meer als mensen. 

Die gewelddadige islamisten, Hamas, werden gewoon ingehuurd door Iran om een taak uit te voeren. Ze worden echt heel goed betaald. Het doel is onrust zaaien. Met speurt enige opening in Europa in de eensgezindheid en dat komt door de gestage groei van het Islamitische deel van de bevolking. Vandaar dat de aanvallen op deze tijden plaatsgevonden hebben. 

Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 20:01:

[..]

Ja, dat ben ik ook. Hoezo? Je hopt van drogreden naar drogreden.

Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 19:43:

[..]

De Palestijnen zijn wel de schuld van de aanslagen in Israël of mag ik die feiten ook al niet meer benoemen? En ja je kunt om je heen gaan slaan maar voor 7 Oktober was het wel degelijk relatief rustig, en ja dat kwam omdat de Palestijnen geen even daarvoor geen aanslagen hebben gepleegd, of ben jij zo iemand die vindt dat Palestijnen maar aanslagen mogen plegen omdat ze zogenaamd "onderdrukt" worden? Bussen laten ontploffen mensen neersteken schaar jij ook onder "opstand"? moet dat allemaal maar kunnen?

De Palestijnen? Het hele volk? Dat is nogal een statement. Als je als kind in het Palestijnse volk geboren bent dan hoor je in jouw ogen bij 'de kwaadaardigen', bedoel je dat nou echt met je posts hier? De Joden mogen er niet individueel op aangekeken worden wat een ander uit hun volk doet of gedaan heeft, maar bij de Palestijnen doe je het zelf om het hardst? 

En je hebt volgens mij erg weinig begrepen van wat ik schreef, want opnieuw leg je anderen dingen in de mond die ze totaal niet zeggen. Heb je dat echt nodig om je punt te proberen te maken? Niemand hier zegt dat Palestijnen aanslagen mogen plegen omdat ze onderdrukt worden. Niemand zegt dat bussen laten ontploffen oké is. Niemand zegt dat dat allemaal maar moet kunnen. Iedereen hier vindt aanslagen vreselijk, iedereen veroordeelt wat op 7 oktober gebeurd is. Stop gewoon met dat verdraaien post na post.

Wat bedoel je trouwens met 'zogenaamd'? Palestijnen worden volgens jou helemaal niet onderdrukt, alle Israëliërs zijn goed, en aardig tegen de Palestijnen?

Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 19:43:

[..]

De Palestijnen zijn wel de schuld van de aanslagen in Israël of mag ik die feiten ook al niet meer benoemen? En ja je kunt om je heen gaan slaan maar voor 7 Oktober was het wel degelijk relatief rustig, en ja dat kwam omdat de Palestijnen geen even daarvoor geen aanslagen hebben gepleegd, of ben jij zo iemand die vindt dat Palestijnen maar aanslagen mogen plegen omdat ze zogenaamd "onderdrukt" worden? Bussen laten ontploffen mensen neersteken schaar jij ook onder "opstand"? moet dat allemaal maar kunnen?

Doe ff normaal wil je? 

Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 19:03:

[..]

Ja het is ook 1 groot gat, maar veroorzaakt door hamas en gazanen die op 7 oktober 1200 mensen op gruwelijke wijze hebben afgeslacht en meer dan 100 mensen hebben ontvoerd, kinderen, ouders mensen. De lieve gazanen stonden te lachen en te klappen toen de bibas jongens werden gegeven zo misselijkmakend is het daar. Israël heeft het alle recht zich te verdedigen na 7 oktober, er zijn naar mijn mening ook geen onschuldige gazanen meer na 7 oktober en ik heb er ook geen medelijden mee. Israël is dit niet begonnen.

Dit is gewoon regelrecht racisme. Een zwart-wit goed of slecht naar aanleiding of je geboren bent in volk A of volk B, niet om iemands eigen acties. Gazaan = schuldig, zeg je hier. En Gazaan = ik heb er geen medelijden mee, zeg je. Puur vanwege de afkomst, het volk waar ze toe behoren. Al is het een pasgeboren baby. Doodeng, dit soort meningen. Uit een soort verblinde passie voor het Israëlische volk lijk je medemenselijkheid uit het oog verloren te zijn en elke nuance kwijt.

Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 19:12:

[..]

Wat bedoel je eigenlijk "niet in een vacuüm ontstaan" op het moment was het relatief rustig in Israël nadat die malloten hebben gedaan wat ze hebben gedaan op 7 Oktober is natuurlijk alles anders geworden ja, maar niemand had dit aan zien komen, niet in deze mate. Ik word ook zo moe van mensen die beweren dat Israël dit over zichzelf heeft afgeroepen, dus mensen die vredig zaten te feesten of nietsvermoedend zaten te ontbijten hebben dit verdiend? Omdat ze joods zijn en in Israël wonen? EN kom niet aan met "Ja maar voor 7 oktober" want toen was er ook een geschiedenis van palestijnen geweld, de onwetendheid en wreedheid naar Israël in dit conflict is ongekend, nooit gedacht in zo een oneerlijke wereld als deze te leven.

Nee, ik zeg helemaal nergens dat Israël dit over zichzelf heeft afgeroepen en nergens dat de mensen die in Israël getroffen zijn het verdiend hebben. Lees je wel wat ik schrijf dan? Ik zeg dat aan beide kanten daders en slachtoffers zijn. Ik schrijf letterlijk dat ik wat op 7 oktober gebeurd is vreselijk vind, waarom leg je mij dan wéér het 180 graden tegenovergestelde in de mond? Wat ik met 'niet in een vacuüm ontstaan' bedoel is wat ik er ook al bij schreef, dat ook voor die tijd van beide kanten al verschrikkelijke dingen richting de ander gedaan zijn. 

Maar ik ben niet erg bezorgd om Israël. Die redden zich wel. Het is een sterke natie die zijn lessen wel heeft geleerd in de geschiedenis. Ik maak me eerder bezorgd om Nederland, om het verval van de democratie, de teloorgang van de cultuurerfenis, en de onverschilligheid en moedeloosheid van de mensen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.