Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 17:47:

[..]

O dus het zijn geen feiten dat er 1000en yeshidi's zijn afgeslacht door Islamitische staat? Dat er in Soedan geen 1000en mensen zijn afgeslacht door moslim legers? Of moet je dat maar ontkennen omdat het moslims zijn?

Ja, het liefst wel. We willen het niet weten.

Koko67 schreef op 15-02-2026 om 17:48:

[..]

En dan heb ik het nog geen eens over Iran, Afghanistan, Kenia maar blijkbaar wilt men nog steeds niet inzien of weigeren in te zien dat het wel degelijk wat met de Islam te maken heeft.

Wat een giftige reacties hier, de goede niet te na gesproken uiteraard. Ik ga voorlopig maar weer weg van dit topic. 

Als afsluiter dit. Ik zag net toevallig een heel mooie en hoopvolle documentaire van de EO, over de bestaande verwantschap tussen Palestijnen en Joden, het heet 'De Joodse Wereld: Palestijnen zijn Joden'. Gewaagd misschien maar daardoor heel out of the box. Ik heb hem nog niet af kunnen kijken maar ik zag daar een aantal zeer genuanceerde Israëliërs en Palestijnen aan het woord. En natuurlijk wist ik dat al, maar toch fijn om te zien dat veel mensen daar wel voorbij bevolkingsgrenzen kunnen kijken en de ander kunnen zien als wat hij/zij is, een medemens. Met haat kun je geen toekomst bouwen. En zal Hamas ook nooit verslagen worden. 

Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 16:48:

[..]

Ja dit zijn je onschuldige schatjes, vieren hier 7 Oktober maar blijf maar geloven dat ze zo onschuldig zijn.

Hoeveel honderdduizenden keren moet hier nog geschreven worden dat niemand maar dan ook echt niemand hier zegt dat alle Gazanen onschuldige schatjes zijn?!

Het enige wat degenen die jij probeert aan te vallen hier stellen is dat niet álle Gazanen vreselijk zijn en niet álle Israëliërs schatjes. Dat er aan beide kanten fouten en goeden zijn. Dat er vanuit beide kanten verschrikkelijke dingen zijn gebeurd en nog gebeuren en aan beide kanten daar de gewone bevolking onder lijdt. 

Dus kap met je drogredeneringen waarmee je  andermans standpunt vertekent en houd toch eens een keer op met dat vreselijk valse verdraaien elke keer. Er zijn ook mensen die niet zo zwart-wit denken als jij, die het niet zien als 1 helemaal goed volk en 1 helemaal fout volk. Is dat je voor te stellen of past zo'n visie überhaupt niet in je denkbeelden?

Amboise schreef op 15-02-2026 om 18:07:

[..]

Hoeveel honderdduizenden keren moet hier nog geschreven worden dat niemand maar dan ook echt niemand hier zegt dat alle Gazanen onschuldige schatjes zijn?!

Het enige wat degenen die jij probeert aan te vallen hier stellen is dat niet álle Gazanen vreselijk zijn en niet álle Israëliërs schatjes. Dat er aan beide kanten fouten en goeden zijn. Dat er vanuit beide kanten verschrikkelijke dingen zijn gebeurd en nog gebeuren en aan beide kanten daar de gewone bevolking onder lijdt.

Dus kap met je drogredeneringen waarmee je andermans standpunt vertekent en houd toch eens een keer op met dat vreselijk valse verdraaien elke keer. Er zijn ook mensen die niet zo zwart-wit denken als jij, die het niet zien als 1 helemaal goed volk en 1 helemaal fout volk. Is dat je voor te stellen of past zo'n visie überhaupt niet in je denkbeelden?

Heb jij dan ook het lef te erkennen dat als 7 oktober niet was gebeurd o.a. veroorzaakt door gazanen mensen in de kibboets zijn verraden door Gazanen Gaza nu niet 1 groot gat zou zijn? Of geef je daar Israël ook de schuld van?

Koko67 schreef op 15-02-2026 om 17:48:

[..]

Het is gevaarlijk voor de toekomst van je kinderen, als je de waarheid niet wil weten omdat die niet strookt met de rij dogma's in je politieke geloof. Je bent veel te laat als het bewijs overduidelijk is, zo duidelijk dat je het wel móet zien. Maar ik denk dat mensen die hier het minst last van hebben het juist voor het zeggen hebben en elke maatregel en élk bewijs zullen tegenwerken. Zij hoeven de ellende niet te ondergaan. 

Ik heb geen kinderen dus heb gelukkig deze angst niet maar ik begrijp toch nog steeds niet hoe men zo slordig met zijn toekomst, zijn cultuur en de toekomst van Nederland om kan gaan. 

Een idealisme is niets. Het is wat je gelooft, maar dat heeft vaak niets met de realiteit te maken. Men komt dit pas te weten als het te laat is. 

Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 18:20:

[..]

Heb jij dan ook het lef te erkennen dat als 7 oktober niet was gebeurd o.a. veroorzaakt door gazanen mensen in de kibboets zijn verraden door Gazanen Gaza nu niet 1 groot gat zou zijn? Of geef je daar Israël ook de schuld van?

Och, houd toch op. Je klinkt als een man die zijn vrouw en kinderen voortdurend mishandeld omdat zijn vrouw hem ooit 1 klap heeft gegeven. 

rionyriony schreef op 15-02-2026 om 18:20:

[..]

Het is gevaarlijk voor de toekomst van je kinderen, als je de waarheid niet wil weten omdat die niet strookt met de rij dogma's in je politieke geloof. Je bent veel te laat als het bewijs overduidelijk is, zo duidelijk dat je het wel móet zien. Maar ik denk dat mensen die hier het minst last van hebben het juist voor het zeggen hebben en elke maatregel en élk bewijs zullen tegenwerken. Zij hoeven de ellende niet te ondergaan.

Ik heb geen kinderen dus heb gelukkig deze angst niet maar ik begrijp toch nog steeds niet hoe men zo slordig met zijn toekomst, zijn cultuur en de toekomst van Nederland om kan gaan.

Een idealisme is niets. Het is wat je gelooft, maar dat heeft vaak niets met de realiteit te maken. Men komt dit pas te weten als het te laat is.

Ik heb wel kinderen en een kleindochter. En ik maak mij wel zorgen, grote zorgen. 

Poezie schreef op 15-02-2026 om 18:24:

[..]

Och, houd toch op. Je klinkt als een man die zijn vrouw en kinderen voortdurend mishandeld omdat zijn vrouw hem ooit 1 klap heeft gegeven.

Nee ik hou niet op want het was niet "1 klap" heb ik net al laten zien, verdiep je eens in dingen voordat je nonsens uitkraamt.

Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 18:20:

[..]

Dat Gaza 1 groot gat is is de schuld van beide: van zowel wat Hamas deed op 7 oktober als van de reactie daarop van de Israëlische regering als van de hele voorgeschiedenis ervan van beide kanten. Want 7 oktober is niet in een vacuüm ontstaan. 

Het is heel simpel: ik geef Hamas en haar aanhangers de schuld van de misdaden die zij gepleegd hebben tegen Israëlische burgers en de regering van Israël en haar aanhangers de schuld van de misdaden die zij gepleegd hebben tegen Gazaanse burgers. Aan beide kanten zijn er daders, aan beide kanten slachtoffers. Hoe zeer je ook probeert het zo zwart-wit te maken dat enkel 1 volk allemaal daders zouden zijn en het andere volk of diens regering helemaal niets te verwijten zou zijn. 

Wel goed te lezen dat je hier toch wel iets van nuance aanbrengt door te erkennen dat Gaza 1 groot gat is en dus dat daar extreem veel leed is aangericht. Dat is hier door sommigen ook wel eens ontkend.

Amboise schreef op 15-02-2026 om 18:46:

[..]

Dat Gaza 1 groot gat is is de schuld van beide: van zowel wat Hamas deed op 7 oktober als van de reactie daarop van de Israëlische regering als van de hele voorgeschiedenis ervan van beide kanten. Want 7 oktober is niet in een vacuüm ontstaan.

Het is heel simpel: ik geef Hamas en haar aanhangers de schuld van de misdaden die zij gepleegd hebben tegen Israëlische burgers en de regering van Israël en haar aanhangers de schuld van de misdaden die zij gepleegd hebben tegen Gazaanse burgers. Aan beide kanten zijn er daders, aan beide kanten slachtoffers. Hoe zeer je ook probeert het zo zwart-wit te maken dat enkel 1 volk allemaal daders zouden zijn en het andere volk of diens regering helemaal niets te verwijten zou zijn.

Wel goed te lezen dat je hier toch wel iets van nuance aanbrengt door te erkennen dat Gaza 1 groot gat is en dus dat daar extreem veel leed is aangericht. Dat is hier door sommigen ook wel eens ontkend.

Ja het is ook 1 groot gat, maar veroorzaakt door hamas en gazanen die op 7 oktober 1200 mensen op gruwelijke wijze hebben afgeslacht en meer dan 100 mensen hebben ontvoerd, kinderen, ouders mensen. De lieve gazanen stonden te lachen en te klappen toen de bibas jongens werden gegeven zo misselijkmakend is het daar. Israël heeft het alle recht zich te verdedigen na 7 oktober, er zijn naar mijn mening ook geen onschuldige gazanen meer na 7 oktober en ik heb er ook geen medelijden mee. Israël is dit niet begonnen.

Amboise schreef op 15-02-2026 om 18:46:

[..]

Wat bedoel je eigenlijk "niet in een vacuüm ontstaan" op het moment was het relatief rustig in Israël nadat die malloten hebben gedaan wat ze hebben gedaan op 7 Oktober is natuurlijk alles anders geworden ja, maar niemand had dit aan zien komen, niet in deze mate. Ik word ook zo moe van mensen die beweren dat Israël dit over zichzelf heeft afgeroepen, dus mensen die vredig zaten te feesten of nietsvermoedend zaten te ontbijten hebben dit verdiend? Omdat ze joods zijn en in Israël wonen? EN kom niet aan met "Ja maar voor 7 oktober" want toen was er ook een geschiedenis van palestijnen geweld, de onwetendheid en wreedheid naar Israël in dit conflict is ongekend, nooit gedacht in zo een oneerlijke wereld als deze te leven.

Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 19:12:

[..]

Wat bedoel je eigenlijk "niet in een vacuüm ontstaan" op het moment was het relatief rustig in Israël nadat die malloten hebben gedaan wat ze hebben gedaan op 7 Oktober is natuurlijk alles anders geworden ja, maar niemand had dit aan zien komen, niet in deze mate. Ik word ook zo moe van mensen die beweren dat Israël dit over zichzelf heeft afgeroepen, dus mensen die vredig zaten te feesten of nietsvermoedend zaten te ontbijten hebben dit verdiend? Omdat ze joods zijn en in Israël wonen? EN kom niet aan met "Ja maar voor 7 oktober" want toen was er ook een geschiedenis van palestijnen geweld, de onwetendheid en wreedheid naar Israël in dit conflict is ongekend, nooit gedacht in zo een oneerlijke wereld als deze te leven.

Jij blijft me verbazen 😦.

Jij ziet de Palestijnen écht als de oorzaak/ het kwaad van alles wat er ooit in Israël is gebeurd? Werkelijk waar écht alles is de schuld van de Palestijnen? 

Oh en even een toevoeging; voor wie was het “rustig” in Israël?  Zolang de Palestijnen maar gedwee en braaf gehoorzamen wat ze wordt opgedragen en niet teveel in opstand komen tegen de onderdrukkers? Rustig? Wat voor eenzijdig beeld heb jij van wat er werkelijk gaande was/ is!

Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 19:03:

[..]

Ja het is ook 1 groot gat, maar veroorzaakt door hamas en gazanen die op 7 oktober 1200 mensen op gruwelijke wijze hebben afgeslacht en meer dan 100 mensen hebben ontvoerd, kinderen, ouders mensen. De lieve gazanen stonden te lachen en te klappen toen de bibas jongens werden gegeven zo misselijkmakend is het daar. Israël heeft het alle recht zich te verdedigen na 7 oktober, er zijn naar mijn mening ook geen onschuldige gazanen meer na 7 oktober en ik heb er ook geen medelijden mee. Israël is dit niet begonnen.

Wat vreselijk dat jij zo bekrompen bent om een hele groep mensen in zijn geheel verantwoordelijk te houden voor wat een een deel heeft gedaan. Geen onschuldige Gazanen? Hier houdt het wat mij betreft op. 

Ik vind het ronduit verknipt, hoe je zo kunt praten en oordelen over mensen die je niet eens kent, de vele baby's die na 7 oktober zijn geboren in de hel die Gaza heet. 

Zilver_gray schreef op 15-02-2026 om 19:19:

[..]

Jij blijft me verbazen 😦.

Jij ziet de Palestijnen écht als de oorzaak/ het kwaad van alles wat er ooit in Israël is gebeurd? Werkelijk waar écht alles is de schuld van de Palestijnen?

Oh en even een toevoeging; voor wie was het “rustig” in Israël? Zolang de Palestijnen maar gedwee en braaf gehoorzamen wat ze wordt opgedragen en niet teveel in opstand komen tegen de onderdrukkers? Rustig? Wat voor eenzijdig beeld heb jij van wat er werkelijk gaande was/ is!

De Palestijnen zijn wel de schuld van de aanslagen in Israël of mag ik die feiten ook al niet meer benoemen? En ja je kunt om je heen gaan slaan maar voor 7 Oktober was het wel degelijk relatief rustig, en ja dat kwam omdat de Palestijnen geen even daarvoor geen aanslagen hebben gepleegd, of ben jij zo iemand die vindt dat Palestijnen maar aanslagen mogen plegen omdat ze zogenaamd "onderdrukt" worden? Bussen laten ontploffen mensen neersteken schaar jij ook onder "opstand"? moet dat allemaal maar kunnen?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.