Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
felija
15-02-2026 om 13:39
Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 13:30:
[..]
Ik zou zeggen kijk in de spiegel, die controleposten en muren zijn er niet voor niets, blijkbaar is dat heel moeilijk voor sommige mensen om te erkennen want palestijnen doen nooit wat.
Doe je dit nu expres? Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit een serieuze reactie is, met je 'want Palestijnen doen nooit wat.' Dat is namelijk helemaal niet wat er wordt gezegd. Kleuters kunnen nog beter communiceren dan dat zwart-wit gedenk en gepraat de hele tijd.
Er is hier maar één groep in dit topic die alle schuld bij één gehele groep neerlegt en dat zijn niet diegenen die hier opkomen voor een deel van de Palestijnse bevolking en niet zonder pardon alle Palestijnen als Hamas leden zien.
Muurbloem1985
15-02-2026 om 13:43
felija schreef op 15-02-2026 om 13:39:
[..]
Doe je dit nu expres? Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit een serieuze reactie is, met je 'want Palestijnen doen nooit wat.' Dat is namelijk helemaal niet wat er wordt gezegd. Kleuters kunnen nog beter communiceren dan dat zwart-wit gedenk en gepraat de hele tijd.
Er is hier maar één groep in dit topic die alle schuld bij één gehele groep neerlegt en dat zijn niet diegenen die hier opkomen voor een deel van de Palestijnse bevolking en niet zonder pardon alle Palestijnen als Hamas leden zien.
Dan lees jij niet goed, ik zie heel veel mensen ook hier alle schuld bij Israël leggen.
Zorroo
15-02-2026 om 14:02
Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 13:30:
[..]
Ik zou zeggen kijk in de spiegel, die controleposten en muren zijn er niet voor niets, blijkbaar is dat heel moeilijk voor sommige mensen om te erkennen want palestijnen doen nooit wat.
Wat een zwaktebod, zijn je argumenten op? En dan krijg je er nog twee domme likes voor ook. Verder wat Feija zegt.
Muurbloem1985
15-02-2026 om 14:04
Zorroo schreef op 15-02-2026 om 14:02:
[..]
Wat een zwaktebod, zijn je argumenten op? En dan krijg je er nog twee domme likes voor ook. Verder wat Feija zegt.
Ja als jij geen argument meer kent speel je weer op de man? Dat is pas een zwaktebod.
Zorroo
15-02-2026 om 14:19
Op de man? Jij versimplificeert tot in het extreme en legt mij ook nog woorden in de mond die ik totaal niet heb geschreven. Dan is discussiëren verder zinloos (maar goed, wat verwachtte ik dan?).
Zorroo
15-02-2026 om 14:32
rionyriony schreef op 14-02-2026 om 22:23:
Ze hebben in Israël meer reden zich veilig te voelen dan hier. En dan zouden ze het daar verkeerd doen? Ik denk dat ze de mensen hier erg naief en wereldvreemd vinden. Ze hebben daar met een slag mensen te doen die een totaal andere mentaliteit hebben dan hier en dan wilden ze hier gaan uitmaken waar Israël goed aan zou doen? Ik begrijp dat ze de "wijze" raad niet hebben aangenomen want dan hadden ze allang niet meer bestaan.
Ik vind dit generaliseren over een volk eng en verkeerd. De geschiedenis heeft ons toch voldoende geleerd hoe gevaarlijk dit is. Een mentaliteit is géén vaste eigenschap van een bevolking. Nooit. Stop daarmee, je zou beter moeten weten.
Muurbloem1985
15-02-2026 om 14:42
Zorroo schreef op 15-02-2026 om 14:32:
[..]
Ik vind dit generaliseren over een volk eng en verkeerd. De geschiedenis heeft ons toch voldoende geleerd hoe gevaarlijk dit is. Een mentaliteit is géén vaste eigenschap van een bevolking. Nooit. Stop daarmee, je zou beter moeten weten.
Zo vervelend hoe jij gaat zeggen hoe mensen moeten praten
felija
15-02-2026 om 14:57
Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 13:43:
[..]
Dan lees jij niet goed, ik zie heel veel mensen ook hier alle schuld bij Israël leggen.
En dan heb jij het over niet goed lezen? Wat is dat toch met dat totale gebrek aan nuance? Ik sta er iedere keer weer van te kijken. Niemand legt alle schuld bij Israël, het is zoveel genuanceerder dan dat. Kennelijk moet je alle Palestijnen vreselijk vinden en alle Israëliërs heilig verklaren.
Het is (hier) alleen maar digitaal denken: voor of tegen, zwart of wit, zo werkt het echte leven niet, het ligt zo veel gecompliceerder.
De gewone burgers zijn in ieder geval, ook in dit conflict weer de dupe van hun respectievelijke barre regimes, of dat nu om Israëliërs of Palestijnen gaat.
felija
15-02-2026 om 15:04
Zorroo schreef op 15-02-2026 om 14:32:
[..]
Bizar, wat erg inderdaad....
Zorroo
15-02-2026 om 15:18
Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 14:42:
[..]
Zo vervelend hoe jij gaat zeggen hoe mensen moeten praten
Vervelend? Ik vind dat het gezegd moet worden, steeds opnieuw, en ja, indien nodig tot vervelens toe.
Zorroo
15-02-2026 om 15:21
felija schreef op 15-02-2026 om 14:57:
[..]
En dan heb jij het over niet goed lezen? Wat is dat toch met dat totale gebrek aan nuance? Ik sta er iedere keer weer van te kijken. Niemand legt alle schuld bij Israël, het is zoveel genuanceerder dan dat. Kennelijk moet je alle Palestijnen vreselijk vinden en alle Israëliërs heilig verklaren.
Het is (hier) alleen maar digitaal denken: voor of tegen, zwart of wit, zo werkt het echte leven niet, het ligt zo veel gecompliceerder.De gewone burgers zijn in ieder geval, ook in dit conflict weer de dupe van hun respectievelijke barre regimes, of dat nu om Israëliërs of Palestijnen gaat.
Precies dit. Als je de Palestijnen niet over één kam wil scheren ben je volgens de hardlijners hier naïef. Bizar. Ik vind zwartwit-denken juist naïef, simplistisch en heel erg polariserend.
Muurbloem1985
15-02-2026 om 15:31
Zorroo schreef op 15-02-2026 om 15:21:
[..]
Precies dit. Als je de Palestijnen niet over één kam wil scheren ben je volgens de hardlijners hier naïef. Bizar. Ik vind zwartwit-denken juist naïef, simplistisch en heel erg polariserend.
Oke dus blijkbaar mag je ook niet zeggen dat ze dit over zichzelf hebben afgeroepen met hun martelaarschap stel je voor dat je de waarheid zegt, vreselijk.
rionyriony
15-02-2026 om 15:47
Gaza was een prachtig hoogontwikkeld gebied, totdat de Joodse bewoners daar vertrokken. Waarschijnlijk dat ze beter daar hadden kunnen blijven; dan hadden ze het graven van tunnels kunnen afremmen onder ziekenhuizen en dergelijke en waren er niet zoveel slachtoffers gevallen als respons op de aanval van Hamas op Israëlisch terrein.
Maar ik denk dat het verlaten van Gaza het onderdeel was van een offer dat Israël was bereid te brengen voor vrede, wat toch totaal niet hielp. Het zou nooit genoeg zijn geweest, onverschillig welk offer Israël zou brengen, om Hamas op te laten houden. Gedrag in het verleden geeft een sterke indicatie wat het gedrag in de toekomst zal zijn.
Muurbloem1985
15-02-2026 om 16:17
Zorroo schreef op 15-02-2026 om 15:18:
[..]
Vervelend? Ik vind dat het gezegd moet worden, steeds opnieuw, en ja, indien nodig tot vervelens toe.
Nou goed van je hoor
Koko67
15-02-2026 om 16:19
rionyriony schreef op 15-02-2026 om 15:47:
Gaza was een prachtig hoogontwikkeld gebied, totdat de Joodse bewoners daar vertrokken. Waarschijnlijk dat ze beter daar hadden kunnen blijven; dan hadden ze het graven van tunnels kunnen afremmen onder ziekenhuizen en dergelijke en waren er niet zoveel slachtoffers gevallen als respons op de aanval van Hamas op Israëlisch terrein.
Maar ik denk dat het verlaten van Gaza het onderdeel was van een offer dat Israël was bereid te brengen voor vrede, wat toch totaal niet hielp. Het zou nooit genoeg zijn geweest, onverschillig welk offer Israël zou brengen, om Hamas op te laten houden. Gedrag in het verleden geeft een sterke indicatie wat het gedrag in de toekomst zal zijn.
Het zal nooit genoeg zijn totdat elke Jood dood is. En dan door naar andere vijanden ( christenen bv.) Er is voor miljoenen en miljoenen geld naar Gaza gegaan. En het werd gebruikt voor tunnels, raketten en wapens.