Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Zilver_gray
14-02-2026 om 20:32
Muurbloem1985 schreef op 14-02-2026 om 20:30:
[..]
Dan zul je toch wel het hele verhaal moeten vertellen, namelijk dat Palestijnen dit o.a. hebben gedaan
Lijst van aanslagen in Israël - Wikipedia
Dit heb ik al vaker laten zien, maar blijkbaar willen mensen niet inzien dat Palestijnen hun "behandeling" over zichzelf hebben afgeroepen, het halve verhaal wordt weer uit de mauw gestrooid.
Ik kan het niet laten…
Hebben de Joden 7 oktober dan ook over zichzelf afgeroepen dan? Of dat dan weer niet?
Muurbloem1985
14-02-2026 om 20:37
Zilver_gray schreef op 14-02-2026 om 20:32:
[..]
Ik kan het niet laten…
Hebben de Joden 7 oktober dan ook over zichzelf hebben afgeroepen dan? Of dat dan weer niet?
"de joden" nog wel, ik ga hier geen eens op in.
Zilver_gray
14-02-2026 om 20:41
Muurbloem1985 schreef op 14-02-2026 om 20:37:
[..]
"de joden" nog wel, ik ga hier geen eens op in.
Mijn post is net zo banaal als de jouwe, maar over “de Palestijnen” mag het allemaal maar gezegd worden.
felija
14-02-2026 om 20:48
Zilver_gray schreef op 14-02-2026 om 20:41:
[..]
Mijn post is net zo banaal als de jouwe, maar over “de Palestijnen” mag het allemaal maar gezegd worden.
Precies.
Muurbloem1985
14-02-2026 om 20:49
Zilver_gray schreef op 14-02-2026 om 20:41:
[..]
Dan begrijp je de vergelijking blijkbaar niet, als ik het over moslims had zou je galopperen maar joden mag jij blijkbaar wel over 1 hoop gooien. En waar ik het over had is dat jij het blijkbaar zo zielig vindt hoe palestijnen behandeld worden voor 7 oktober maar je kunt blijkbaar niet inzien waarom Israël zich beveiligd tegen gevaar en niet zo zin heeft om nog meer mensen opgeblazen te zien worden, maar succes met je aanval op joden, kom je ver mee.
felija
14-02-2026 om 20:51
Muurbloem1985 schreef op 14-02-2026 om 20:49:
[..]
Dan begrijp je de vergelijking blijkbaar niet, als ik het over moslims had zou je galopperen maar joden mag jij blijkbaar wel over 1 hoop gooien. En waar ik het over had is dat jij het blijkbaar zo zielig vindt hoe palestijnen behandeld worden voor 7 oktober maar je kunt blijkbaar niet inzien waarom Israël zich beveiligd tegen gevaar en niet zo zin heeft om nog meer mensen opgeblazen te zien worden, maar succes met je aanval op joden, kom je ver mee.
Je begrijpt er helemaal niks van, dat was het hele punt wat Zilver_gray probeert te maken helemaal niet. Ondoenlijk weer.
Muurbloem1985
14-02-2026 om 20:52
felija schreef op 14-02-2026 om 20:51:
[..]
Je begrijpt er helemaal niks van, dat was het hele punt wat Zilver_gray probeert te maken helemaal niet. Ondoenlijk weer.
Ze heeft helemaal geen punt dat is het hem juist
Muurbloem1985
14-02-2026 om 21:09
Mensen die het zo goed weten allemaal, wat had Israël dan moeten doen? Helemaal geen muur bouwen? Geen controle posten bij de Grenzen? Zodat we meer vreselijke aanslagen kunnen toevoegen aan de lijst die ik net heb laten zien? Echt de Naïviteit van vooral linkse mensen ik zal het nooit begrijpen.
Zilver_gray
14-02-2026 om 21:47
felija schreef op 14-02-2026 om 20:51:
[..]
Klopt als je het omdraait en precies hetzelfde zegt wat Muurbloem beweert is het opeens not done, ben je links en naïef en zullen we het wel nooit begrijpen.
Ja zo ken ik er nog wel een paar
Muurbloem1985
14-02-2026 om 21:56
Zilver_gray schreef op 14-02-2026 om 21:47:
[..]
Klopt als je het omdraait en precies hetzelfde zegt wat Muurbloem beweert is het opeens not done, ben je links en naïef en zullen we het wel nooit begrijpen.
Ja zo ken ik er nog wel een paar
![]()
Jij begrijpt de lijst met aanslagen die ik je heb gestuurd en de consequenties daarvan nog steeds niet🤡
rionyriony
14-02-2026 om 22:23
Ze hebben in Israël meer reden zich veilig te voelen dan hier. En dan zouden ze het daar verkeerd doen? Ik denk dat ze de mensen hier erg naief en wereldvreemd vinden. Ze hebben daar met een slag mensen te doen die een totaal andere mentaliteit hebben dan hier en dan wilden ze hier gaan uitmaken waar Israël goed aan zou doen? Ik begrijp dat ze de "wijze" raad niet hebben aangenomen want dan hadden ze allang niet meer bestaan.
Zorroo
14-02-2026 om 23:27
Muurbloem1985 schreef op 14-02-2026 om 19:35:
[..]
Het is dus geen incident (Ik had het over incidenten) wel bij de feiten blijven heel veel aanslagen in Israël zijn gepleegd door Palestijnen uit de westoever, een tijd geleden nog bij een bushalte, dus ga niet doen of daar de Palestijnen allemaal zo onschuldig zijn, martelaarschap is daar een groot goed en er zijn ook heel veel gevallen waarbij joodse mensen worden aangevallen met stenen door de "onschuldige" schatjes uit de westoever, alleen hoor je daar in de media nauwelijks over. Israël heeft het volste recht om er zich te beveiligen tegen gevaar
Kom nou zeg. Israël is zelf allesbehalve onschuldig in dit conflict. Het kolonistengeweld en het structurele geweld op de Westoever zijn uitgebreid gedocumenteerd. Dat wegzetten als louter 'zelfverdediging' is geen nuance, dat is ontkenning van de realiteit.
En je taalgebruik.. 'de Palestijnen' als collectief en sarcastisch doen over 'onschuldige schatjes'. Pure ontmenselijking van een bevolkingsgroep.
Muurbloem1985
15-02-2026 om 10:30
Zorroo schreef op 14-02-2026 om 23:27:
[..]
Kom nou zeg. Israël is zelf allesbehalve onschuldig in dit conflict. Het kolonistengeweld en het structurele geweld op de Westoever zijn uitgebreid gedocumenteerd. Dat wegzetten als louter 'zelfverdediging' is geen nuance, dat is ontkenning van de realiteit.
En je taalgebruik.. 'de Palestijnen' als collectief en sarcastisch doen over 'onschuldige schatjes'. Pure ontmenselijking van een bevolkingsgroep.
Realiteit is dat de Palestijnen al lang een eigen staat zouden kunnen hebben als ze hun wapens een keer neer zouden leggen en hun joodse buur zouden accepteren, blijkbaar gaat deze realiteit bij mensen er niet in.
Zorroo
15-02-2026 om 12:33
Muurbloem1985 schreef op 15-02-2026 om 10:30:
[..]
Realiteit is dat de Palestijnen al lang een eigen staat zouden kunnen hebben als ze hun wapens een keer neer zouden leggen en hun joodse buur zouden accepteren, blijkbaar gaat deze realiteit bij mensen er niet in.
Tuuuuurlijk zo simpel is het allemaal. Het ligt op geen enkele manier aan Israël, die brave borsten.
Wat heb jij je lekker laten indoctrineren zeg. Welterusten.
Muurbloem1985
15-02-2026 om 13:30
Zorroo schreef op 15-02-2026 om 12:33:
[..]
Tuuuuurlijk zo simpel is het allemaal. Het ligt op geen enkele manier aan Israël, die brave borsten.
Wat heb jij je lekker laten indoctrineren zeg. Welterusten.
Ik zou zeggen kijk in de spiegel, die controleposten en muren zijn er niet voor niets, blijkbaar is dat heel moeilijk voor sommige mensen om te erkennen want palestijnen doen nooit wat.