Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Gebruikersnaaminvullen
17-01-2026 om 21:20
Zorroo schreef op 17-01-2026 om 17:41:
[..]
Korte maar inspirerende video.
Er zitten gewoon heel veel kanten aan. Kanten die mensen die er niet mee opgegroeid zijn vaak niet weten. Ik vind dat wel intrigerend.
Muurbloem1985
17-01-2026 om 21:41
Gebruikersnaaminvullen schreef op 17-01-2026 om 21:18:
[..]
Zeg je nou echt dat deze joodse mensen niet weten wat zionisme is? Wauw.
En nog geen steeds uitleg hoe het volgens jou werkt.
Ja lezen is moeilijk he?
Muurbloem1985
18-01-2026 om 16:38
Gebruikersnaaminvullen schreef op 17-01-2026 om 16:58:
[..]
Hoe werkt het dan wel precies? Ben wel benieuwd naar hoe jij als Joodse bent opgevoed.
Deze mensen, ook uit onderstaande link, geven aan hoe zij als joods opgevoed werden en wat ze geleerd is. Zij kunnen wel het onderscheid maken tussen zionisme en judaïsme.
Ik word toch zo moe van dat gezeur over zionisme he, 9 vd 10 mensen weten geen eens wat zionisme is. Het is niets meer en minder dan een beweging die vindt dat er na de oorlog een joods land dient te komen, volkomen logisch en terecht. Maar tegenwoordig is zionisme het synoniem voor een stok om joden mee te slaan, zo vermoeiend. Volgens de antisemieten van links tot rechts wordt alles geregeerd door zionisten, de banken, de wereldleiders, van alle wereldproblemen zijn zionisten de schuld, alle zionisten hebben grote neuzen, alle zionisten beheren de banken ect ect. net zoals de nazi´s dachten in de tweede wereldoorlog denken mensen nu ook over zionisten, ze bedoelen natuurlijk joden maar zijn te laf om dat te benoemen. Zullen we ook zo een filmpje maken met moslims dat ze islamitisch terrorisme veroordelen, o.a. de Talbian, Isis ect. (Niet dat ik Israel daarmee wil vergelijken) of is het dan ineen racisme, die ongelofelijke eenzijdigheid, dat genocide gezeur in Gaza, zo vermoeiend.
Zilver_gray
18-01-2026 om 17:42
Muurbloem1985 schreef op 18-01-2026 om 16:38:
[..]
Ik word toch zo moe van dat gezeur over zionisme he, 9 vd 10 mensen weten geen eens wat zionisme is. Het is niets meer en minder dan een beweging die vindt dat er na de oorlog een joods land dient te komen, volkomen logisch en terecht. Maar tegenwoordig is zionisme het synoniem voor een stok om joden mee te slaan, zo vermoeiend. Volgens de antisemieten van links tot rechts wordt alles geregeerd door zionisten, de banken, de wereldleiders, van alle wereldproblemen zijn zionisten de schuld, alle zionisten hebben grote neuzen, alle zionisten beheren de banken ect ect. net zoals de nazi´s dachten in de tweede wereldoorlog denken mensen nu ook over zionisten, ze bedoelen natuurlijk joden maar zijn te laf om dat te benoemen. Zullen we ook zo een filmpje maken met moslims dat ze islamitisch terrorisme veroordelen, o.a. de Talbian, Isis ect. (Niet dat ik Israel daarmee wil vergelijken) of is het dan ineen racisme, die ongelofelijke eenzijdigheid, dat genocide gezeur in Gaza, zo vermoeiend.
Ik vraag me af waar jij zo moe van wordt? Je hoeft het niet te lezen, je kunt het allemaal negeren. Die luxe heb jij gelukkig. Jij kunt vanaf je veilige bank vanachter je veilige pc vanuit een veilig land al deze nonsens waarmee je ons inmiddels al ruim 2 jaar verblijdt zonder enige consequentie de ether in slingeren. Jij hoeft niet te vrezen om opgepakt te worden, of nog erger. Vraag die mensen in Gaza of ze er ook zo moe van worden.
Volgens mij heb jij weinig tot niets te klagen.
Muurbloem1985
18-01-2026 om 17:49
Zilver_gray schreef op 18-01-2026 om 17:42:
[..]
Ik vraag me af waar jij zo moe van wordt? Je hoeft het niet te lezen, je kunt het allemaal negeren. Die luxe heb jij gelukkig. Jij kunt vanaf je veilige bank vanachter je veilige pc vanuit een veilig land al deze nonsens waarmee je ons inmiddels al ruim 2 jaar verblijdt zonder enige consequentie de ether in slingeren. Jij hoeft niet te vrezen om opgepakt te worden, of nog erger. Vraag die mensen in Gaza of ze er ook zo moe van worden.
Die eenzijdigheid daar word ik moe van
Denksport
18-01-2026 om 18:23
Zilver_gray schreef op 18-01-2026 om 17:42:
[..]
Zo veilig is het niet meer in Nederland. Joodse scholen moeten al jaren bewaakt worden, tuig dat op jodenjacht gaat na een voetbalwedstrijd, een joodse hoogleraar die bedreigd wordt, intimidatie bij de opening van het holocaust museum enz. enz.
Maar hé, dat hebben de joden vast aan zichzelf te danken, want Gaza...
Zilver_gray
18-01-2026 om 18:49
Denksport schreef op 18-01-2026 om 18:23:
[..]
Zo veilig is het niet meer in Nederland. Joodse scholen moeten al jaren bewaakt worden, tuig dat op jodenjacht gaat na een voetbalwedstrijd, een joodse hoogleraar die bedreigd wordt, intimidatie bij de opening van het holocaust museum enz. enz.
Maar hé, dat hebben de joden vast aan zichzelf te danken, want Gaza...
Gedeeltelijk met je eens.
Toch vind ik het nogal wat om de situatie van de Joden hier te vergelijken met de Palestijnen in Gaza.
Muurbloem1985
18-01-2026 om 19:00
Zilver_gray schreef op 18-01-2026 om 18:49:
[..]
Gedeeltelijk met je eens.
Toch vind ik het nogal wat om de situatie van de Joden hier te vergelijken met de Palestijnen in Gaza.
Zoals ik eerder al heb aangegeven, Gazen stonden te juichen op 7 Oktober, hebben Israëlische lijken juichend door de straten van Gaza gesleept, zo onschuldig zijn ze niet. Bovendien beweer jij blijkbaar je de situatie met Gazanen en joden niet kunt vergelijken, dat klopt, Gazanen worden niet opgejaagd in de wereld, joden wel.
Daglichtlamp
18-01-2026 om 19:13
Volgens mij heb jij in elk geval geen idee wat zionisme is Muurbloem. Het is in elk geval een stuk ouder dan 1945. Overigens zijn juist strikt religieuze joden vaak tegen het huidige seculiere zionisme. In hun opinie komt herstel van Sion pas als de messias komt.
Muurbloem1985
18-01-2026 om 19:15
Daglichtlamp schreef op 18-01-2026 om 19:13:
Volgens mij heb jij in elk geval geen idee wat zionisme is Muurbloem. Het is in elk geval een stuk ouder dan 1945. Overigens zijn juist strikt religieuze joden vaak tegen het huidige seculiere zionisme. In hun opinie komt herstel van Sion pas als de messias komt.
Dat weet ik ook wel https://nl.wikipedia.org/wiki/Zionisme
Gebruikersnaaminvullen
19-01-2026 om 09:58
Muurbloem1985 schreef op 18-01-2026 om 19:15:
[..]
Dat weet ik ook wel https://nl.wikipedia.org/wiki/Zionisme
Jij lijkt te pretenderen alles te weten en toch zeg je dat joden die tegen zionisme zijn niet weten hoe het werkt. Alleen jij lijkt dat te weten. Ben jij een echte jood, ben je joods opgevoed zoals die mensen in de video's? Dat zijn echte joden die delen hoe ze zijn opgevoed mbt tot andere mensen.
Muurbloem1985
19-01-2026 om 10:32
Gebruikersnaaminvullen schreef op 19-01-2026 om 09:58:
[..]
Jij lijkt te pretenderen alles te weten en toch zeg je dat joden die tegen zionisme zijn niet weten hoe het werkt. Alleen jij lijkt dat te weten. Ben jij een echte jood, ben je joods opgevoed zoals die mensen in de video's? Dat zijn echte joden die delen hoe ze zijn opgevoed mbt tot andere mensen.
Zeg ik dat ik het alleen schijn te weten? Waar schrijf ik dat? Blijkbaar vind jij het prettig dat joden zich tegen zionisme dienen uit te spreken met enge borden en alles. Mijn vraag is waarom zouden joden dat moeten doen? Is zionisme het probleem of de Islam? Ja er zijn heel veel mensen tegen Israël maar die snappen blijkbaar inderdaad niet dat mensen verplicht het leger in moeten omdat het land anders niet bestaat door de vijandigheid van de Islam. En ik kan het 1000 keer herhalen mensen als jij willen het toch niet begrijpen, als de Islamitische organisatie Hamas niet gedaan had wat het heeft gedaan op 7 Oktober 2023 dan was Gaza nu geen puinhoop, maar mensen blijven zionisme de schuld geven, komen ze ver mee hoor.
Thora
19-01-2026 om 12:19
Het valt mij op dat de woorden Zionisme en Genocide de laatste 2 jaar nogal uit hun verband gerukt zijn waardoor deze woorden aan kracht verliezen. Ook valt mij op dat dit voornamelijk gebeurt als het om Joden gaat. Iets met een stok en hond willen slaan?
Gebruikersnaaminvullen
19-01-2026 om 12:53
Muurbloem1985 schreef op 19-01-2026 om 10:32:
[..]
Zeg ik dat ik het alleen schijn te weten? Waar schrijf ik dat? Blijkbaar vind jij het prettig dat joden zich tegen zionisme dienen uit te spreken met enge borden en alles. Mijn vraag is waarom zouden joden dat moeten doen? Is zionisme het probleem of de Islam? Ja er zijn heel veel mensen tegen Israël maar die snappen blijkbaar inderdaad niet dat mensen verplicht het leger in moeten omdat het land anders niet bestaat door de vijandigheid van de Islam. En ik kan het 1000 keer herhalen mensen als jij willen het toch niet begrijpen, als de Islamitische organisatie Hamas niet gedaan had wat het heeft gedaan op 7 Oktober 2023 dan was Gaza nu geen puinhoop, maar mensen blijven zionisme de schuld geven, komen ze ver mee hoor.
Ik ben niet degene die zei dat die joden niet weten hoe het werkt, dat was jij. Jij vindt het een blijkbaar een probleem dat er joden zijn die tegen zionisme zijn. Je blijft maar dezelfde riedel herhalen. Indoctrinatie gebeurt aan beide zijden, niet alleen bij moslims.
Ik vind het eerder een zielig voorbeeld van iemand die zichzelf slachtoffert voor het linkse palestijnen slachtofferschap en geen idee heeft hoe het werkt.
Muurbloem1985
19-01-2026 om 13:08
Gebruikersnaaminvullen schreef op 19-01-2026 om 12:53:
[..]
Ik ben niet degene die zei dat die joden niet weten hoe het werkt, dat was jij. Jij vindt het een blijkbaar een probleem dat er joden zijn die tegen zionisme zijn. Je blijft maar dezelfde riedel herhalen. Indoctrinatie gebeurt aan beide zijden, niet alleen bij moslims.
Ik vind het eerder een zielig voorbeeld van iemand die zichzelf slachtoffert voor het linkse palestijnen slachtofferschap en geen idee heeft hoe het werkt.
Ik heb nergens gezegd dat joden niet weten hoe het werkt, leg mij geen woorden in de mond. Waar ik een hekel aan heb is dat joden nu worden misbruikt om tegen zionisme te zijn terwijl er feitelijk helemaal niks mis is met zionisme en dat zionisme gebruikt wordt als een stok om joden mee te slaan en er heel veel feitelijke onjuistheden bestaan over zionisme, dat snap jij zelf toch ook wel? Stel je voor je gaat iemand met een hoofddoek daar laten staan en laten schreeuwen hoe erg radicale moslims zijn zou jij dat wel normaal vinden of is het dan ineens "racisme"?