Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Die lui sporen echt niet. 

Ze hoeven alleen nog maar Duits te gaan praten dan is het plaatje compleet. 

Als je zwicht voor bedreigingen weet je zeker dat het nooit op gaat houden.

Het vaste pro-Israël-clubje is hier weer gezellig hun vaste drek aan het posten, zie ik. En dan elkaar liken, gaat lekker hoor. Maar ik haal dit topic liever van mijn lijstje. Verschrikkelijk zeg, dat zwartwit-denken en alle domme aannames. Ik lees geen reacties meer hier dus jullie geklaag over wat ik nu schrijf lees ik niet.

Sterkte aan iedereen die hier nog probeert iets humaans en genuanceerds te posten als weerwoord. 

Zorroo schreef op 20-10-2025 om 18:22:

Het vaste pro-Israël-clubje is hier weer gezellig hun vaste drek aan het posten, zie ik. En dan elkaar liken, gaat lekker hoor. Maar ik haal dit topic liever van mijn lijstje. Verschrikkelijk zeg, dat zwartwit-denken en alle domme aannames. Ik lees geen reacties meer hier dus jullie geklaag over wat ik nu schrijf lees ik niet.

Sterkte aan iedereen die hier nog probeert iets humaans en genuanceerds te posten als weerwoord.

Ja grote mond maar probeer eerst maar eens te veroordelen wat Hamas nu doet i.p.v. AH vast te plakken.

Hopelijk zwicht AH niet na die sneue aktie van dat tuig.

Oja, toevoeging ik ben zeker niet blind pro Israël, maar wel absoluut tegen Hamas en hun aanhangers.  Zeker nu het zo stil blijft vanuit de  "activisten" oftewel de lijmers.

Nog 15 gedode gijzelaars zijn in Gaza. Israël denkt dat Hamas bewust tijd rekt en wel degelijk toegang heeft tot in ieder geval een deel van de overblijfselen. 

Intussen komen steeds meer berichten uit Gaza dat Hamas Gazanen martelt in ziekenhuizen. En het blijft oorverdovend stil in de westerse wereld. Uit een artikel van Honest Reporting:

In the wake of the latest ceasefire in Gaza, something glaring has finally emerged from social media feeds — but is barely whispered in the mainstream press. Testimonies from Palestinians continue to surface that Hamas is not only fighting Israel, but is torturing its own people — inside hospitals.

Social media testimony from Gazans suggests there are hundreds of cases where Hamas brutally punishes local dissenters inside hospital compounds. Those stories are still fragmentary, unverified in full, but they deserve far more journalistic scrutiny than they’re getting.

Kudos to The Wall Street Journal for platforming an opinion piece by a Gazan who dared reveal Hamas’ atrocities — including torture dungeons inside hospitals. But such platforming is the exception that proves the rule — media outlets find it more convenient to question Israel’s evidence of Hamas tunnels under hospitals than to listen to what local Gazans say about how Hamas abuses medical facilities.
..
Let’s be clear: A hospital is one of the most protected institutions in war. Under international law, medical facilities cannot be used for a military purpose that is harmful to the enemy. Suppose Hamas uses hospitals not only to shelter, hide hostages, or plan attacks against Israel but also to detain, interrogate, and torture its own people. In that case, this is a story of grave consequence. Yet mainstream media coverage has barely touched it.

Why? Perhaps because the narrative is deeply uncomfortable: Israel was right all along, it did not blindly bomb hospitals, but targeted terrorists sheltering underneath them. The journalists tasked with reporting the truth were wrong. They demonized the Jewish state for waging a “genocide” on innocent civilians — the very civilians who are now finally emerging to talk against Hamas and are being ignored by the media that allegedly cares about their well-being.

https://honestreporting.com/after-the-ceasefire-gazans-expose-hamas-hospital-torture-chambers-and-the-media-look-away/

Ik denk dat als journalisten dit zouden publiceren, ze mogelijk als een dissident, als een klokkenluider zullen worden behandeld, en het loopt haast nooit goed af met klokkenluiders, zelfs al worden ze in het gelijk gesteld. Meerdere klokkenluiders kunnen dit bevestigen. Fidan Ekiz maakte daar eens een docu over. 

Verder moeten ze vrezen dat ze voortaan als een buitenbeentje zullen worden behandeld, en dat staat hun carrière in de weg. Hun werkgever moet steeds vrezen dat die journalist zijn eigen gang gaat en niet de "juiste" toon van de krant of omroep volgt. Dus ze zullen deze journalisten niet in dienst nemen en die zullen minder opdrachten krijgen. 

Ja, ik weet het. 

Er is nu weer een rel gaande omtrent Theodor Holman en een vrijdenkersclub. Holman was eerder dit jaar ontslagen bij het Parool, hij vermoedt zelf vanwege zijn Israël-Gaza standpunt. 

De oorlog in Gaza heeft vrijdenkersvereniging De Vrije Gedachte versplinterd. Vier leden van het vijfkoppige bestuur zijn afgetreden. Zij lagen hevig onder vuur nadat ze de pro-Israëlische schrijver Theodor Holman tot Vrijdenker van het Jaar hadden uitgeroepen. Boze leden van de aloude debatclub (anno 1856) maken zich op om Holmans titel af te nemen.

De uitreiking van de prijs aan de voormalige Parool-columnist afgelopen zaterdag in debatcentrum De Balie ging weliswaar door, maar wel onder het toeziend oog van ingehuurde beveiligers. Het bestuur, dan nog compleet, wilde niet het risico lopen dat pro-Palestijnse betogers het gemunt zouden hebben op de 72-jarige titelwinnaar.
...
Grootste criticaster was de voormalige verenigingsvoorzitter Anton van Hooff, een 82-jarige historicus die Vrijdenker van het Jaar in 2023 was. Tijdens de dankrede van Holman nam Van Hooff naast Holman plaats op het podium met een bord om zijn nek met daarop de tekst: ’Deze eer te delen met zo’n iemand’. Tenslotte vertrok hij, daarbij ’schande!’ roepend.

Daags na de vertoning stuurde Van Hooff een van de bestuursleden een boze mail. ’Natuurlijk juichte het voornamelijk Joodse publiek, buitenburgers van de schurkenstaat de genocide-ontkenner toe’, aldus Van Hooff, voormalig hoofddocent geschiedenis bij de Radboud Universiteit in Nijmegen.
...
Van Hooff ontkent dat zijn opmerking over ’Joodse buitenburgers van de schurkenstaat’ een antisemitische ondertoon heeft. ,,Hoezo dan? In de zaal zaten Joden die in Nederland wonen, maar ook burgers zijn van Israël. Kijk, als je aan islamieten in Nederland vraagt ’wat vind jij van terreur’ is dat onzin, zij hebben er niets mee te maken, maar bij Joden is dat anders. Israël is hún staat!’’

https://www.telegraaf.nl/binnenland/bestuur-vrijdenkersclub-stapt-op-na-prijs-voor-theodor-holman-boze-leden-willen-hem-titel-afnemen-genocide-ontkenner/98726148.html

Het gaat hen niet om vrij denken maar meer om de "juiste" mores dus en die wordt door hen bepaald vinden ze.

Als je aangevallen word mag je je volgens die inzichten alleen passief verdedigen, maar wat dan niet zou mogen is je op het terrein van de aanvaller begeven om daar preventief wat flinke klappen uit te delen, als daar slachtoffers bij kunnen vallen. Ook al zou dat tot een eeuwige stress van jou en je burgers leiden omdat je je altijd maar verdedigen moet tegen een aanvaller die op deze manier de vrije keus kan maken (hij wel) om jou op je zwakste momenten te treffen. Terwijl je niets terug kan doen.

Het is "een" filosofie, maar of die dan zo redelijk is? Het zou een vrijdenker sieren als hij wel eens een keertje zou kunnen toegeven dat zelfs het vrijdenken niet altijd een pasklare oplossing biedt.

Oproep aan Radboud Universiteit: doe iets tegen omstreden docent
113 studenten, docenten, hoogleraren en medewerkers roepen de Radboud Universiteit in Nijmegen op om actie te ondernemen tegen docent Harry Pettit. Hij is omstreden vanwege zijn uitlatingen over Hamas en Israël.

Zo noemde Pettit op X de terreuraanslagen van Hamas op 7 oktober 2023 in Israël "een wettige daad van verzet", een feestdag en "in bepaald opzicht geniaal". Ook spreekt hij als hij het over Israël heeft van "zionist demons", zionistische demonen. De leider van Hamas noemde hij "een held".

1440x1080a.jpg

Yumi schreef op 22-10-2025 om 11:17:

113 studenten, docenten, hoogleraren en medewerkers roepen de Radboud Universiteit in Nijmegen op om actie te ondernemen tegen docent Harry Pettit. Hij is omstreden vanwege zijn uitlatingen over Hamas en Israël.

Zo noemde Pettit op X de terreuraanslagen van Hamas op 7 oktober 2023 in Israël "een wettige daad van verzet", een feestdag en "in bepaald opzicht geniaal". Ook spreekt hij als hij het over Israël heeft van "zionist demons", zionistische demonen. De leider van Hamas noemde hij "een held".

1440x1080a.jpg

Het werd een keer tijd. Had hij zich zo uitgelaten over Palestijnen of andere Arabieren was hij waarschijnlijk gevierendeeld.

Thora schreef op 22-10-2025 om 12:05:

[..]

Het werd een keer tijd. Had hij zich zo uitgelaten over Palestijnen of andere Arabieren was hij waarschijnlijk gevierendeeld.

Je ziet het verschil in Nijmegen al, voor de Wilders uispraak "minder ....." lagen de aangifteformulieren ingevuld al klaar, en Bruls voorop in een stoet om aangifte te doen. En nu is het stil bij de grote monden van toen!   Blij dat in ieder geval deze oproep er nu is. 

Ik zal maar niet zeggen wat ik van mensen als Pettit vindt want dan krijg ik een ban.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.