Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Pettit schreef o.a. op X dat het tijd is om ‘af te maken waar de Palestijnen op 7 oktober mee begonnen zijn’. 
Minister Moes vindt dat hij hiermee grenzen overschrijft en noemde dit terecht walgelijk en vermoedt dat Pettit met zijn uitingen strafbare feiten begaat. Pettit, doet aangifte tegen Moes, wat mij betreft krijgt Pettit een enkeltje Gaza.

Radboud-docent Pettit doet aangifte tegen minister Moes na uitspraken op tv: ‘Misbruikt zijn gezag’
Met Video

De veelbesproken docent Harry Pettit van de Radboud Universiteit in Nijmegen heeft donderdag aangifte gedaan tegen onderwijsminister Gouke Moes. Dat bevestigt zijn advocaat Adem Çatbaş. Volgens de advocaat misbruikt Moes zijn macht als minister, door de Radboud Universiteit aan te zetten tot aangifte tegen Pettit.

De BBB-minister zei vorige week vrijdag dat hij wil dat de Radboud Universiteit aangifte doet tegen Pettit. Dat deed hij in de WNL-talkshow Café Kockelmann van Sven Kockelmann. Volgens Moes bestaat het vermoeden dat de Nijmeegse universitair docent met zijn uitingen op X strafbare feiten begaat. Pettit schreef onder meer op X dat het tijd is om ‘af te maken waar de Palestijnen op 7 oktober mee begonnen zijn’.

Het Radboud bestuur regeerde vorige week;
‘Daar waar het oproepen tot en verdedigen van geweld betreft neemt de universiteit er expliciet afstand van’, schreef de universiteit onder andere. Tegelijkertijd willen ze medewerkers de ruimte geven om zich uit te laten.

Radboud-docent Pettit doet aangifte tegen minister Moes na uitspraken op tv: ‘Misbruikt zijn gezag’ | Nijmegen | De Gelderlander.nl

Wow, dus Pettit doet aangifte tegen Moes? Echt de omgekeerde wereld. 

Het OM wilde de CIDI aangifte tegen Pettit voor het verspreiden van haat en verheerlijken van terreur niet in behandeling nemen vanwege "capaciteitsproblemen". Ben benieuwd hoe dit verder gaat. 

Malibu2 schreef op 17-10-2025 om 12:29:

Wow, dus Pettit doet aangifte tegen Moes? Echt de omgekeerde wereld.

Het OM wilde de CIDI aangifte tegen Pettit voor het verspreiden van haat en verheerlijken van terreur niet in behandeling nemen vanwege "capaciteitsproblemen". Ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Precies, dus ik ben benieuwd of het nu wel in behandeling komt.

Yumi schreef op 17-10-2025 om 13:49:

[..]

Precies, dus ik ben benieuwd of het nu wel in behandeling komt.

Als dat zo is weten we in ieder geval zeker dat ons rechtssysteem een compleet lachtertje is geworden. 

Yumi schreef op 17-10-2025 om 11:19:

Pettit schreef o.a. op X dat het tijd is om ‘af te maken waar de Palestijnen op 7 oktober mee begonnen zijn’.
Minister Moes vindt dat hij hiermee grenzen overschrijft en noemde dit terecht walgelijk en vermoedt dat Pettit met zijn uitingen strafbare feiten begaat. Pettit, doet aangifte tegen Moes, wat mij betreft krijgt Pettit een enkeltje Gaza.

Radboud-docent Pettit doet aangifte tegen minister Moes na uitspraken op tv: ‘Misbruikt zijn gezag’
Met Video

De veelbesproken docent Harry Pettit van de Radboud Universiteit in Nijmegen heeft donderdag aangifte gedaan tegen onderwijsminister Gouke Moes. Dat bevestigt zijn advocaat Adem Çatbaş. Volgens de advocaat misbruikt Moes zijn macht als minister, door de Radboud Universiteit aan te zetten tot aangifte tegen Pettit.

De BBB-minister zei vorige week vrijdag dat hij wil dat de Radboud Universiteit aangifte doet tegen Pettit. Dat deed hij in de WNL-talkshow Café Kockelmann van Sven Kockelmann. Volgens Moes bestaat het vermoeden dat de Nijmeegse universitair docent met zijn uitingen op X strafbare feiten begaat. Pettit schreef onder meer op X dat het tijd is om ‘af te maken waar de Palestijnen op 7 oktober mee begonnen zijn’.

Het Radboud bestuur regeerde vorige week;
‘Daar waar het oproepen tot en verdedigen van geweld betreft neemt de universiteit er expliciet afstand van’, schreef de universiteit onder andere. Tegelijkertijd willen ze medewerkers de ruimte geven om zich uit te laten.

Radboud-docent Pettit doet aangifte tegen minister Moes na uitspraken op tv: ‘Misbruikt zijn gezag’ | Nijmegen | De Gelderlander.nl

En dan te bedenken dat David Icke Nederland niet in mocht wegens vermeende Holocaustontkenning dat nooit bewezen is. En Thierry Baudet ooit aan het kruis genageld wegens uitspraken over Joden in een besloten app groep. 

Naast het meten met 35 maten is de tendens compleet gedraaid wat Joden aangaat. Maar waag het eens er iets van te zeggen.

Amber82 schreef op 16-10-2025 om 09:42:

[..]

Ohja dit was jouw manier van discussiëren. Het is echt stuitend hoe jij oordeelt over mensen die het niet met je eens zijn. Ik laat jou gewoon in je waarde hé, al ben ik het niet met je eens, maar geef alleen een ander perspectief aan een beeld. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, dat kan, maar daar hoeft niet gelijk een persoonlijke oordeel aan gekoppeld te worden aan mensen die het niet met je eens zijn.

Het is zo op de mens en niet op de inhoudt. Dus ga lekker samen iedereen afvikken die kritisch is op Israël, maar ik ben er wel klaar mee om op deze manier een discussie te houden.

Ik ken je persoonlijk niet en dus kan dit kan onmogelijk "op de mens" zijn bedoeld. Ik had geen posters op dit forum in gedachten; ik moest zelfs je nick nazoeken omdat die me niet opgevallen was. Van nieuwe gebruiker "Libertine" wist ik ook niet dat ze aanwezig was geweest bij de demonstratie en dat ze zich dus door mijn woorden aangesproken kon voelen.

Met 250.000 mensen doelde ik op de groep mensen die in Amsterdam ging manifesteren, terwijl het bestand al in de maak was. Ik vond dit uiterst onverstandig en het moedigde Hamas alleen maar aan om zich krachtiger op te stellen. Deze demonstratie is zeker niet in het belang geweest van de twee conflicterende partijen.

Ik vond deze betoging destabiliserend voor Nederland en daarom voel ik gevaar voor mijn land. Voor alle betrokkenen. Zelfs voor de toekomst van de huidige Nederlandse kinderen, wat mijn verantwoordelijkheid nieteens is.

Hoewel de groep demonstranten slechts een relatief klein percentage van Nederland is, in dit geval 250.000 mensen wat ongeveer 1,5% op de totale bevolking uitmaakt, die mogelijk prooi waren geworden van eenzijdige berichtgeving en zelfs misinformatie en opzweperij, vond ik deze betoging geen goed signaal aan de rest van de wereld en het Islamisme in Nederland heeft daardoor een flinke aanmoediging gekregen. Ik begrijp niet hoe iemand dat kan willen en waarom men deze demonstratie, die op zijn best naïef en goedbedoeld kan worden genoemd niet heeft ontraden. Zeer ernstig verzuim.

Enfin, ik heb hier al meerdere malen benadrukt hoe overheden en de media verzaken, en ik weet nog steeds niet zeker waarom men het Islamisme in Nederland ruim baan geeft. Want deze krachten, die Nederland aan het uittesten zijn, zijn wel degelijk volksvijand nummer één en dat is niet Israël.

Mensen, ook gemanipuleerde mensen, acht ik wel degelijk eindverantwoordelijk voor hun eigen gedrag. Als participant van democratie moet je ook de moeite doen om je van de feiten op de hoogte te stellen. Ieders leven zal ernstig achteruit gaan als men vrijheid, door zijn eigen keus, verspeelt. En gaat men zo door, dan zal dit wel degelijk het gevolg zijn.

Demonstreren tegen het bombarderen van Gaza is geen islamisme maar medemenselijkheid. Wie het verschil daartussen niet ziet zegt meer over zichzelf dan over de mensen die demonstreren.

En die Pettit is compleet van het padje af. Ik zou het terecht vinden als er een rechtszaak tegen hem kwam en ik vind het brutaliteit ten top dat hij het 180 graden omdraait. 

@rionyriony, wat heeft demonstreren tegen disproportioneel geweld tegen mensen die geen kant op kunnen, door een land dat wij graag als westers en democratisch zien, te maken met islamisme? Dit ontgaat mij.
En als je het over misinformatie hebt, heb je het dan over de propaganda van Hamas? Iedereen weet dat Hamas propaganda maakt, maar er is genoeg nieuws uit onafhankelijke bron waaruit blijkt dat er veel burgerdoden zijn (IDF ontkent de namenlijsten van Hamas niet), dat heel veel is plat gebombardeerd, dat heel veel mensen erg mager zijn geworden.

Amboise schreef op 17-10-2025 om 20:32:

Demonstreren tegen het bombarderen van Gaza is geen islamisme maar medemenselijkheid. Wie het verschil daartussen niet ziet zegt meer over zichzelf dan over de mensen die demonstreren.

Dat krijg je als mensen worden ontvoerd en er tunnels gemaakt worden waar wapens worden vervoerd en hamas tussen de bevolking schuilt.

Amboise schreef op 17-10-2025 om 20:32:

Die demonstranten moeten maar eens beginnen bij het weggooien van hun mobieltjes. Die bevatten Israëlische technologie.

Zo sneu, er is nu een staakt het vuren (CEASE FIRE NOW schreeuwden ze toch steeds?) en nog is het ze niet naar de zin. 

-knip- onnodig

Het sneue volk weet zelf van gekkigheid ook niet meer wat ze moeten doen, dan gaan ze maar AH dichtplakken.

Laat ze een baan gaan zoeken...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.