Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
felija
15-10-2025 om 22:51
Zorroo schreef op 15-10-2025 om 22:08:
Ik ben het helemaal eens dat antisemitisme verwerpelijk is en nooit gebagatelliseerd mag worden. Dat moet serieus genomen worden, punt.
Wat ik wel moeilijk vind, is dat hier in de discussies regelmatig over Palestijnen wordt gesproken op een manier die net zo haatzaaiend en ontmenselijkend is. In mijn ogen kun je niet geloofwaardig tegen haat zijn richting de ene groep, en tegelijk wegkijken bij haat tegen een andere, en zelfs haatzaaiende taal uitslaan, die mij persoonlijk erg doet denken aan hoe er in nazitijd over joden werd gesproken. Daarbij bedoel ik jou niet maar wel een aantal andere hardliners.
Consequent blijven lijkt me juist de basis van menselijkheid.
Daarom heb ik ook vaak moeite met dit topic en merk ik dat ik er soms beter aan doe om voor mijn eigen welzijn afstand te nemen.
Helemaal dit.
rionyriony
16-10-2025 om 07:37
Amber82 schreef op 15-10-2025 om 18:14:
[..]
Is makkelijk oordelen vanuit je veilige huis hier in Nederland.
Het gaat er om dat er veel meer speelt daar en vele mensen in angst leven, dan wel veroorzaakt door Hamas, dan wel veroorzaakt door Israël. En angst doet rare dingen met mensen, die niet rationeel te beoordelen of te voorspellen zijn.
Zo veilig is het niet meer in Nederland met het vrijwillige hersenloze moraalloze harteloze gedrag van 250.000 mensen. Wat een foute stupide reclame voor Nederland was dat.
Op de executievideo's was niets te bespeuren van dwang om te juichen dus ze deden meer dan absoluut nodig om precies dat te bereiken wat ze volgens jouw veronderstelling niet meer wilden, namelijk Hamas weer in het zadel helpen.
En nee, dit zou ik zeker zelf niet doen. Mensen die dit een voorstelbare mogelijkheid vinden, tja.
rionyriony
16-10-2025 om 07:53
Plan Israël voor "verslaan Hamas"
De Israëlische minister van Defensie
heeft het leger opgedragen om een plan
te maken om Hamas te verslaan,als de
oorlog in Gaza verdergaat.Het
Israëlische ministerie schrijft door te
gaan met de strijd als Hamas weigert om
het akkoord uit te voeren en alle
resterende lichamen over te dragen.
Israëlische onderhandelaars zeiden
woensdagavond dat het geduld van Israël
aan het opraken is.Dat meldt de
Israëlische televisiezender Kanaal 12.
Hamas liet eerder weten dat alle
Israëlische gijzelaars en stoffelijke
resten die tot nu toe zijn gevonden,
zijn overgedragen.Woensdag ontving
Israël nog twee kisten met lichamen.
(bron: NOS Teletekst)
Op zich heeft Hamas niets meer in de melk te brokkelen daar. Ze zijn verslagen (jammer genoeg voor de talloze fans in NL) dus ze kunnen alleen nog maar het akkoord uitvoeren en hun gemaakte afspraken inclusief ontwapening nakomen. Ze proberen nog wat te traineren om hun gezicht te redden en hier en daar vermoorden ze wat eigen volk zoals hun traditie is.
Libertine
16-10-2025 om 08:28
rionyriony schreef op 16-10-2025 om 07:37:
[..]
Zo veilig is het niet meer in Nederland met het vrijwillige hersenloze moraalloze harteloze gedrag van 250.000 mensen. Wat een foute stupide reclame voor Nederland was dat.
Goed te weten dat ik hersenloos, moraalloos en harteloos gedrag vertoon. En dat bovenop woke, dat me ook al eens is verweten. Moet je niet willen als Nederland, een kwart miljoen van dit soort types. Heul onveilig.
Amber82
16-10-2025 om 09:42
rionyriony schreef op 16-10-2025 om 07:37:
[..]
Op de executievideo's was niets te bespeuren van dwang om te juichen dus ze deden meer dan absoluut nodig om precies dat te bereiken wat ze volgens jouw veronderstelling niet meer wilden, namelijk Hamas weer in het zadel helpen.
En nee, dit zou ik zeker zelf niet doen. Mensen die dit een voorstelbare mogelijkheid vinden, tja.
Ohja dit was jouw manier van discussiëren. Het is echt stuitend hoe jij oordeelt over mensen die het niet met je eens zijn. Ik laat jou gewoon in je waarde hé, al ben ik het niet met je eens, maar geef alleen een ander perspectief aan een beeld. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, dat kan, maar daar hoeft niet gelijk een persoonlijke oordeel aan gekoppeld te worden aan mensen die het niet met je eens zijn.
Het is zo op de mens en niet op de inhoudt. Dus ga lekker samen iedereen afvikken die kritisch is op Israël, maar ik ben er wel klaar mee om op deze manier een discussie te houden.
Koko67
16-10-2025 om 10:27
Amber82 schreef op 16-10-2025 om 09:42:
[..]
Het is zo op de mens en niet op de inhoudt. Dus ga lekker samen iedereen afvikken die kritisch is op Israël, maar ik ben er wel klaar mee om op deze manier een discussie te houden.
Je bedoelt op de regering van Israël? We zijn ook kritisch op de regering van Gaza, niet op Gaza zelf.
Libertine
16-10-2025 om 11:11
Koko67 schreef op 16-10-2025 om 10:27:
[..]
Je bedoelt op de regering van Israël? We zijn ook kritisch op de regering van Gaza, niet op Gaza zelf.
Amber bedoelt vermoedelijk met “op de mens” dit soort uitlatingen: “vrijwillige hersenloze moraalloze harteloze gedrag van 250.000 mensen.” En met “inhoud” de titel van dit topic: “ Israël nieuwe oorlog”. En haar post ging niet perse over het semantische detail dat jij nu aanhaalt.
Amber82
16-10-2025 om 11:20
Koko67 schreef op 16-10-2025 om 10:27:
[..]
Ik bedoelde uiteraard de kritiek op regering van Israël.
Amber82
16-10-2025 om 11:21
Libertine schreef op 16-10-2025 om 11:11:
[..]
Amber bedoelt vermoedelijk met “op de mens” dit soort uitlatingen: “vrijwillige hersenloze moraalloze harteloze gedrag van 250.000 mensen.” En met “inhoud” de titel van dit topic: “ Israël nieuwe oorlog”. En haar post ging niet perse over het semantische detail dat jij nu aanhaalt.
En eens met jouw uitleg!
Muurbloem1985
16-10-2025 om 12:56
waar blijft de verontwaardiging over de moordpartijen van hamas die nu plaatsvinden? Ik zie ze niet.
Poezenmeisje
16-10-2025 om 19:21
No jews, no news.
Over het uitmoorden van Druzen door medemoslims hoor je ook niets.
Laat staan over het afslachten van christenen.
PensioNada
16-10-2025 om 19:28
Poezenmeisje schreef op 16-10-2025 om 19:21:
No jews, no news.
Over het uitmoorden van Druzen door medemoslims hoor je ook niets.
Laat staan over het afslachten van christenen.
Volgens ons kabinet lopen christenen geen gevaar in Syrië: https://open.overheid.nl/documenten/128a914a-983b-4d48-8c2c-344bdefe3746/file
Koko67
16-10-2025 om 19:47
PensioNada schreef op 16-10-2025 om 19:28:
[..]
Volgens ons kabinet lopen christenen geen gevaar in Syrië: https://open.overheid.nl/documenten/128a914a-983b-4d48-8c2c-344bdefe3746/file
En die Druzen? En de slachting van Hamas?
Malibu2
16-10-2025 om 20:22
PensioNada schreef op 16-10-2025 om 19:28:
[..]
Nigeria?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.