Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Malibu2
15-10-2025 om 16:04
Zorroo schreef op 15-10-2025 om 15:33:
[..]
Gelukkig kijkt/keek de wereld toe en is Netanyahu daar nog wel enigzins gevoelig voor. Ook de druk van Trump heeft wat gedaan natuurlijk. Niet voor niets ging Israël in op zijn voorstel voor een staakt het vuren. Zonder steun van de VS kan Israël tenslotte niet. Maar ik geloof zeker dat als N en zijn club vrij en onzichtbaar voor het oog van de wereld hun gang hadden kunnen gaan, ze met plezier heel Gaza hadden uitgemoord. En platgebuldoserd.
Wat een ongefundeerde beschuldiging plemp je hier neer.
Echt ...
Thora
15-10-2025 om 16:37
Zorroo schreef op 15-10-2025 om 15:41:
[..]
Ik zeg ook dat je het suggereert. Je schrijft:
"Niet alleen Israël. Joden in het algemeen. En al die tijd wordt normaal gevonden ofzo, in ieder geval gedoogd."
Dus ik interpreteer dat als dat in jouw ogen de meerderheid van Nederland een hekel heeft aan joden en hen overal de schuld van geeft.
En jij kunt niet bedenken dat het misschien over de berichtgeving gaat en/of de overheid? Lijkt mij iets logischer ook dan dat het over het hele Nederlandse volk gaat. Maar goed, interpreteer wat je wilt.
Thora
15-10-2025 om 16:41
Malibu2 schreef op 15-10-2025 om 16:04:
[..]
Wat een ongefundeerde beschuldiging plemp je hier neer.
Echt ...
![]()
Nee hoor. Dat kan gewoon. Maar gaat het over de andere kant dan moet je wel uitkijken wat je typt. Pas op hoor.
Thora
15-10-2025 om 16:44
felija schreef op 15-10-2025 om 15:29:
[..]
Ga je lekker? Iemands reactie stuitend vinden? Het slaat echt nergens op.
Nee joh? Het is maar een mening he. Die wordt ook over mijn reacties gegeven. En dat is prima.
felija
15-10-2025 om 16:50
Thora schreef op 15-10-2025 om 16:41:
[..]
Nee hoor. Dat kan gewoon. Maar gaat het over de andere kant dan moet je wel uitkijken wat je typt. Pas op hoor.
Gezien de bagger die hier vaak wordt uitgebraakt, verloopt het vooralsnog heel beschaafd.
Koko67
15-10-2025 om 17:05
ik snap trouwens niet waar alle protesten blijven nu Hamas bezig is om Palestijen te vermoorden , in de benen te schieten en bepaalde clans op te jagen.
Daglichtlamp
15-10-2025 om 17:07
Eigenlijk wil ik hier niet meer schrijven. Anderen hebben al duidelijk genoeg gemaakt waarom. Maar dan toch: de rodelijn-protesten waarop erop gericht om onze regering sancties in te laten stellen tegen Israël.
Wat zou onze regering nog extra moeten doen tegen Hamas? Hamas staat terecht op de terreurlijst. Het is een verschrikkelijke organisatie.
Muurbloem1985
15-10-2025 om 17:09
felija schreef op 15-10-2025 om 16:50:
[..]
Gezien de bagger die hier vaak wordt uitgebraakt, verloopt het vooralsnog heel beschaafd.
Iemand een "racist waar de honden geen brood van lusten" noem ik niet beschaafd
rionyriony
15-10-2025 om 17:25
Amber82 schreef op 15-10-2025 om 11:19:
Ik lees mee en de forummers die kritisch waren op Israel waren niet pro-hamas. Dat is al zoveel gezegd, maar dat past niet in jullie verhaal.
Dus dat alle schrijvers hier afkeer hebben tegen hamas is mij meer dan duidelijk, dat alle schrijvers hier deze actie van hamas afkeuren is mij ook wel duidelijk, ook als ze het niet opschrijven.
In tegenstelling tot een aantal schrijvers hier maakt deze actie van hamas het voor mij overigens wel duidelijk dat palestijnen daarom niet zomaar tegen hamas durven in te gaan. En dat juichen op zo'n moment misschien ook wel zelfbescherming kan zijn.
Dat heb ik ook overwogen maar toch kan ik me niet voorstellen dat ik ga juichen als wie dan ook van mijn eigen volk door bendes geëxecuteerd zou worden. Zelfs niet als het om mensen gaat die ik absoluut niet mag. Dus Timmermans op een plein geëxecuteerd door Hamas en je hoort mij niet juichen.
Zorroo
15-10-2025 om 17:45
Koko67 schreef op 15-10-2025 om 15:50:
[..]
Ach ja, jij wil ook je plasje erover doen.
Wat een zinloze post. Ik heb het wel weer gezien in deze giftige hoek. Zonde van mijn energie.
rionyriony
15-10-2025 om 17:56
Amber82 schreef op 15-10-2025 om 14:12:
[..]
Het woord moeten staat nergens in mijn reactie, dat maak jij ervan, zoals je wel eerder mijn woorden verdraait.
Ik zeg alleen maar dat een mens in angst rare sprongen kan maken uit zelfbescherming. En dat ik daar oog voor hebt.
Zegt wel iets over hun integriteit en eigenlijk ook wel over hun ijver om Hamas te bedienen als je iemand terwille bent terwijl dat niet hoognoodzakelijk is.
Amber82
15-10-2025 om 18:14
rionyriony schreef op 15-10-2025 om 17:56:
[..]
Zegt wel iets over hun integriteit en eigenlijk ook wel over hun ijver om Hamas te bedienen als je iemand terwille bent terwijl dat niet hoognoodzakelijk is.
Is makkelijk oordelen vanuit je veilige huis hier in Nederland.
Het gaat er om dat er veel meer speelt daar en vele mensen in angst leven, dan wel veroorzaakt door Hamas, dan wel veroorzaakt door Israël. En angst doet rare dingen met mensen, die niet rationeel te beoordelen of te voorspellen zijn.
Zorroo
15-10-2025 om 18:39
Daglichtlamp schreef op 15-10-2025 om 17:07:
Eigenlijk wil ik hier niet meer schrijven. Anderen hebben al duidelijk genoeg gemaakt waarom. Maar dan toch: de rodelijn-protesten waarop erop gericht om onze regering sancties in te laten stellen tegen Israël.
Wat zou onze regering nog extra moeten doen tegen Hamas? Hamas staat terecht op de terreurlijst. Het is een verschrikkelijke organisatie.
Exact dit.
MakePeaceNotWar
15-10-2025 om 20:57
Zorroo schreef op 15-10-2025 om 15:22:
[..]
Dat het gebeurt, dat is zeker. Dat betwist ik op geen enkele manier. Er zijn mensen met dit soort antisemitische denkbeelden die ook nog tot daden overgaan. Dat is afkeurenswaardig en dieptriest. Maar suggereren dat de hele Nederlandse bevolking zo denkt, of een meerderheid, nee. Natuurlijk niet. Ik vind de term Propallies trouwens stuitend.
En dat is nou juist al eeuwen lang het probleem.
De Holocaust heeft plaats kunnen vinden omdat de grote meerderheid wereldwijd die niet zo denkt, met zijn armen over elkaar heeft toe staan kijken en het laten gebeuren.
En zo gaat het nog steeds. De duizenden incidenten, bedreigingen, aanslagen, uitsluiting, moordpartijen wereldwijd tegen joden van de afgelopen 2 jaar wordt klakkeloos gedoogd.
Weg gewuifd, weggezet als aanstellerij want het is alleen maar anti zionisme, opmerkingen van ja maar dat komt door Israel. Of simpelweg genegeerd. De walgelijke hoeveelheid leugens en propaganda die er verspreid is. Dat kan gewoon allemaal! Precies zoals het altijd gegaan is. Eeuw na eeuw, genocide op genocide.
Wat bij geen enkele groep geaccepteerd zou worden. Behalve bij Joden.
Wederom is het de grote meerderheid “die niet zo denkt” die toekijkt en zwijgt.
Dat vind ik stuitend!
Zorroo
15-10-2025 om 22:08
Ik ben het helemaal eens dat antisemitisme verwerpelijk is en nooit gebagatelliseerd mag worden. Dat moet serieus genomen worden, punt.
Wat ik wel moeilijk vind, is dat hier in de discussies regelmatig over Palestijnen wordt gesproken op een manier die net zo haatzaaiend en ontmenselijkend is. In mijn ogen kun je niet geloofwaardig tegen haat zijn richting de ene groep, en tegelijk wegkijken bij haat tegen een andere, en zelfs haatzaaiende taal uitslaan, die mij persoonlijk erg doet denken aan hoe er in nazitijd over joden werd gesproken. Daarbij bedoel ik jou niet maar wel een aantal andere hardliners.
Consequent blijven lijkt me juist de basis van menselijkheid.
Daarom heb ik ook vaak moeite met dit topic en merk ik dat ik er soms beter aan doe om voor mijn eigen welzijn afstand te nemen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.