Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Amber82 schreef op 15-10-2025 om 11:19:

Ik lees mee en de forummers die kritisch waren op Israel waren niet pro-hamas. Dat is al zoveel gezegd, maar dat past niet in jullie verhaal.
Dus dat alle schrijvers hier afkeer hebben tegen hamas is mij meer dan duidelijk, dat alle schrijvers hier deze actie van hamas afkeuren is mij ook wel duidelijk, ook als ze het niet opschrijven.

In tegenstelling tot een aantal schrijvers hier maakt deze actie van hamas het voor mij overigens wel duidelijk dat palestijnen daarom niet zomaar tegen hamas durven in te gaan. En dat juichen op zo'n moment misschien ook wel zelfbescherming kan zijn.

Aha, ze moesten juichen.  En toen dat verkrachte  meisje op die brommer als een trofee werd rondgereden moesten die hordes Palestijnen ook juichen.  En die achterlijke boosheid toen de gijzelaars de eerste keer met die debiele show naar bussen werden begeleid was ook een moetje. En al die vrouwen die blij waren dat hun zoon gestorven was als een martelaar. Ook een moetje? 

Nighttripper schreef op 15-10-2025 om 10:19:

[..]

Ben bang dat dat inderdaad zo is. Nu houdt die politiek correcte 'rode lijn' meute zich angstvallig gedeisd.Want ja ,Hamas.lastig,lastig...Tot Israel 1 (vermeend) foutje maakt.En dan zien we weer een honderduizend hypocriete deugmensen,zwelgend van haat,samenkomen.Want Israel... De uitspraak,"politieke correctheid (bij de deugmens) is lafheid,vermomd als tolerantie (hier voor de wandaden van Hamas), blijkt maar weer's 200% correct.

Blijf vooral in je eigen sprookjes geloven over de rode lijn meute. Ik behoor er toe, ik erken de staat Israël en keur de wandaden van Hamas af. Maar je moet blijkbaar een hele bevolkingsgroep demoniseren en goed vinden dat er buitenproportioneel geweld tegen een volk gebruikt wordt. Ik ben voorstander van het trekken van duidelijke lijnen en dat is niet alleen richting Israël of Hamas, maar ook tegen fundamentalistische moslims in Nederland (en fundamentalistische christenen) zodra hun gedrag mijn vrijheid gaat beperken.

Maar blijf vooral bij je lekker comfortabele geloof in de blinde vlekken van de deugmens.

Koko67 schreef op 15-10-2025 om 10:23:

[..]

Doodse stilte ook hier bij sommige forummers. Dus in het klein hier hetzelfde als in de maatschappij. Tot Israël iets doet wat ook maar een klein beetje fout is, dan gaat het los. Hier en in de maatschappij.

Ik kijk hier inderdaad een stuk minder en ik merk dat dat voor meer vaste forummers geldt. Maar dat is natuurlijk niet omdat we wat Hamas doet allemaal geweldig vinden. Die framing blijft hier maar terugkomen maar slaat totaal nergens op. In mijn geval, ik blijf hier weg vanwege de giftige en vaak racistische uitingen en het steeds weer, tot in het oneindige goedpraten van Israëls wandaden. Geen enkel argument heeft zin tegen deze 'fans van Israël'.

Heel fijn dat er een bestand is, eindelijk, en dat de overgebleven gijzelaars vrij zijn, een zegen. Ontroerende beelden bij het weerzien van hen en hun familieleden. Maar het is niet ineens allemaal in orde nu natuurlijk. Het is afschuwelijk en onvergeeflijk wat Israël Gaza heeft aangedaan, het land is in puin geschoten, ontelbare doden, gewonden, getraumatiseerden. Geen toekomst meer. Dus ruimte voor echte vreugde, nee. En ja, het was een reactie op de wandaden van Hamas op 7 oktober 2023, dat weten we en hoeft niet steeds naar voren gebracht worden. Het was echter in mijn ogen en in de ogen van velen een reactie onder het mom van zelfverdediging maar met het doel om een volk te vernietigen of op zijn minst te verjagen van hun leefgebied.

Die beelden waar Malibu het over heeft van de executies door Hamas zijn inderdaad misselijkmakend, absoluut. Afschuwelijk. Maar er is geen instemmende stilte van "deugmensen". Wat een idiote logica is dat. Wat we in het bericht van NOS zien is een gruwelijk gebeurtenis, waarvan exacte achtergronden nog amper bevestigd zijn. Toen de "deugmensen" de straat op gingen in het kader van de rode lijn, ging het om protesten tegen maandenlang bombarderen van hele woonwijken met vele tienduizenden doden tot gevolg. Het zou dus getuigen van realiteitszin om die twee gegevens niet in één adem te noemen.

En nogmaals, niemand op dit forum is fan van Hamas. Niemand.

En dan noem ik nog niet eens de voortdurende ellende die de Palestijnen op de Westbank ten deel valt met instemming van de regering van Netanyahu. Een grote schande. 

rionyriony schreef op 15-10-2025 om 09:01:

[..]

Lijkt me een moeilijk te helpen volk (mocht iemand dat willen); een soort "one trick pony's" die alleen maar kunnen haten wat in de weg staat van hun grote geluk en dat is sterven voor het heilige doel namelijk om Israël daar weg te krijgen.

Ze zijn daar relatief hoogopgeleid; dat is het curieuze daarvan. Je hoort vaak zeggen dat een hogere opleiding maakt dat vrouwen niet meer alleen voor baarmoeder willen dienen, maar dit gaat hier helemaal niet op.

En jij bent een racist waar de honden geen brood van lusten. 

Zorroo schreef op 15-10-2025 om 12:39:

[..]

En jij bent een racist waar de honden geen brood van lusten.

Erg chique deze aanval chapeau wees er maar trots op

Muurbloem1985 schreef op 15-10-2025 om 12:53:

[..]

Erg chique deze aanval chapeau wees er maar trots op

Niet chique maar geschreven vanuit walging en van harte gemeend. 

Zorroo schreef op 15-10-2025 om 12:36:

[..]

Ik kijk hier inderdaad een stuk minder en ik merk dat dat voor meer vaste forummers geldt. Maar dat is natuurlijk niet omdat we wat Hamas doet allemaal geweldig vinden. Die framing blijft hier maar terugkomen maar slaat totaal nergens op. In mijn geval, ik blijf hier weg vanwege de giftige en vaak racistische uitingen en het steeds weer, tot in het oneindige goedpraten van Israëls wandaden. Geen enkel argument heeft zin tegen deze 'fans van Israël'.

Heel fijn dat er een bestand is, eindelijk, en dat de overgebleven gijzelaars vrij zijn, een zegen. Ontroerende beelden bij het weerzien van hen en hun familieleden. Maar het is niet ineens allemaal in orde nu natuurlijk. Het is afschuwelijk en onvergeeflijk wat Israël Gaza heeft aangedaan, het land is in puin geschoten, ontelbare doden, gewonden, getraumatiseerden. Geen toekomst meer. Dus ruimte voor echte vreugde, nee. En ja, het was een reactie op de wandaden van Hamas op 7 oktober 2023, dat weten we en hoeft niet steeds naar voren gebracht worden. Het was echter in mijn ogen en in de ogen van velen een reactie onder het mom van zelfverdediging maar met het doel om een volk te vernietigen of op zijn minst te verjagen van hun leefgebied.

Die beelden waar Malibu het over heeft van de executies door Hamas zijn inderdaad misselijkmakend, absoluut. Afschuwelijk. Maar er is geen instemmende stilte van "deugmensen". Wat een idiote logica is dat. Wat we in het bericht van NOS zien is een gruwelijk gebeurtenis, waarvan exacte achtergronden nog amper bevestigd zijn. Toen de "deugmensen" de straat op gingen in het kader van de rode lijn, ging het om protesten tegen maandenlang bombarderen van hele woonwijken met vele tienduizenden doden tot gevolg. Het zou dus getuigen van realiteitszin om die twee gegevens niet in één adem te noemen.

En nogmaals, niemand op dit forum is fan van Hamas. Niemand.

Ik vind het zo bijzonder dat Hamas wordt veroordeeld,  maar we niet moeten vergeten dat de onschuldige Palestijnen daar niks aan kunnen doen( hamas is democratisch gekozen.) En tegelijkertijd wordt heel Israël veroordeeld.  Niet alleen de democratische verkozen regering.  

Koko67 schreef op 15-10-2025 om 13:45:

[..]

Ik vind het zo bijzonder dat Hamas wordt veroordeeld, maar we niet moeten vergeten dat de onschuldige Palestijnen daar niks aan kunnen doen( hamas is democratisch gekozen.) En tegelijkertijd wordt heel Israël veroordeeld. Niet alleen de democratische verkozen regering.

Niet alleen Israël. Joden in het algemeen. En al die tijd wordt normaal gevonden ofzo, in ieder geval gedoogd. Totdat een rechtse demonstrant de Hitlergroet brengt. Dan ineens wordt er schande gesproken en laait het antisemitisme op volgens de NOS en het AD. Over walgelijk gesproken.

[..]

Ik vind het zo bijzonder dat Hamas wordt veroordeeld, maar we niet moeten vergeten dat de onschuldige Palestijnen daar niks aan kunnen doen( hamas is democratisch gekozen.) En tegelijkertijd wordt heel Israël veroordeeld. Niet alleen de democratische verkozen regering.

Heel Israël? Dat zie je echt verkeerd. Het gaat om de regering Netanyahu en diegenen in Israaël die die club steunen. Heel veel Israëliers protesteren tegen hun regering, dat is overduidelijk en vaak getoond op het nieuws. Dus ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar volgens mij bestaat die ongelijkheid alleen in jouw hoofd. 

[..]

Hitler was ook democratisch gekozen. Dankzij de democratie kon hij een dictatuur stichten. 

Thora schreef op 15-10-2025 om 13:55:

[..]

Niet alleen Israël. Joden in het algemeen. En al die tijd wordt normaal gevonden ofzo, in ieder geval gedoogd. Totdat een rechtse demonstrant de Hitlergroet brengt. Dan ineens wordt er schande gesproken en laait het antisemitisme op volgens de NOS en het AD. Over walgelijk gesproken.

Echt, jij ziet dat overal onder de Nederlandse bevolking alle joden worden aangesproken op de misdaden van Israël?? (waarmee ik dus de regering bedoel, voor het geval dat niet wordt begrepen) Jullie misplaatste verongelijktheid is gewoon meelijwekkend. 

Koko67 schreef op 15-10-2025 om 12:25:

[..]

Aha, ze moesten juichen. En toen dat verkrachte meisje op die brommer als een trofee werd rondgereden moesten die hordes Palestijnen ook juichen. En die achterlijke boosheid toen de gijzelaars de eerste keer met die debiele show naar bussen werden begeleid was ook een moetje. En al die vrouwen die blij waren dat hun zoon gestorven was als een martelaar. Ook een moetje?

Het woord moeten staat nergens in mijn reactie, dat maak jij ervan, zoals je wel eerder mijn woorden verdraait.

Ik zeg alleen maar dat een mens in angst rare sprongen kan maken uit zelfbescherming. En dat ik daar oog voor hebt. 

Libertine schreef op 15-10-2025 om 13:58:

[..]

Hitler was ook democratisch gekozen. Dankzij de democratie kon hij een dictatuur stichten.

Net als toen Poetin voor het eerst werd gekozen.

Zorroo schreef op 15-10-2025 om 14:00:

[..]

Echt, jij ziet dat overal onder de Nederlandse bevolking alle joden worden aangesproken op de misdaden van Israël?? (waarmee ik dus de regering bedoel, voor het geval dat niet wordt begrepen) Jullie misplaatste verongelijktheid is gewoon meelijwekkend.

Oh, het is je ontgaan dat Joodse mensen van universiteitsterreinen worden gejaagd door Pro Pallies? Je hebt niet meegekregen dat de Pro Pallies precies op de dag van de herdenking van 7 oktober ook gingen demonstreren. Je wist niet dat die herdenking van 7 oktober in een zwaar bewaakte synagoge was? En dat de mensen die een synagoge i.v.m. bijvoorbeeld Jom Kippoer bezoeken direct naar huis moeten gaan en niet mogen blijven praten om rottigheid te voorkomen? Je hebt het geschreeuw naar en het bedreigen van Joodse mensen bij de opening van het Holocaustmuseum niet meegekregen nee? 

In dat geval heb je een behoorlijk grote mond voor een wereldvreemde. Over meelijwekkend gesproken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.