Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Koko67
13-10-2025 om 13:26
Yumi schreef op 13-10-2025 om 12:47:
[..]
Bijna 500 pagina's over deze oorlog, en zie ontroerende foto's maar had hier veel meer blijdschap verwacht.
Had je die blijdschap echt verwacht? Ik niet. Ik denk dat veel mensen in mineur zijn. Trump die er een flinke hand in heeft gehad. Een aantal moslimlanden ( Indonesië, Egypte) die met Netanyahu willen praten. En wij in het westen maar demonstreren en allerlei eisen stellen aan onze regering dat we geen zaken meer met Israël moeten doen. ( zou trouwens echt heel dom zijn, de beste “ kanker” wetenschappers komen bv. uit Israël) Dus ik denk dat er wel wat mensen hun favoriete bezigheid ineens een beetje kwijt zijn. ( dan maar weer terug naar het klimaat, denk ik) en Ouwehand kan eindelijk weer terug naar de dieren.
Yumi
13-10-2025 om 13:43
Koko67 schreef op 13-10-2025 om 13:26:
[..]
Had je die blijdschap echt verwacht? Ik niet. Ik denk dat veel mensen in mineur zijn. Trump die er een flinke hand in heeft gehad. Een aantal moslimlanden ( Indonesië, Egypte) die met Netanyahu willen praten. En wij in het westen maar demonstreren en allerlei eisen stellen aan onze regering dat we geen zaken meer met Israël moeten doen. ( zou trouwens echt heel dom zijn, de beste “ kanker” wetenschappers komen bv. uit Israël) Dus ik denk dat er wel wat mensen hun favoriete bezigheid ineens een beetje kwijt zijn. ( dan maar weer terug naar het klimaat, denk ik) en Ouwehand kan eindelijk weer terug naar de dieren.
Uhmm, Het doel een vredesplan, zou belangrijker moeten zijn op welke manier dan ook. Om eerlijk te zijn, was ik er om de redenen die jij hier noemt al bang voor.
Thora
13-10-2025 om 13:46
Koko67 schreef op 13-10-2025 om 13:26:
[..]
Er zullen zeker mensen in een gat vallen nu ja. En dat drukt de blijdschap. En dan ook nog de "stapelgekke" Trump die er nauw bij betrokken is. Plus dat nu misschien de waarheid op tafel komt of er nu wel of geen genocide was en wie wat en hoe en waar heeft aangevallen. Daar zitten er veel helemaal niet op te wachten. Liever nog even een paar maanden schreeuwend in een Arrafatsjaal de boel bekladden (voor de goede zaak dus het mag), in plaats van aan werk gaan.
Wat de blijdschap hier op het forum betreft denk ik dat veel mensen nog niet blij durven zijn. Dit is een begin maar we moeten nog zien hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
Yumi
13-10-2025 om 13:53
Thora schreef op 13-10-2025 om 13:46:
[..]
Er zullen zeker mensen in een gat vallen nu ja. En dat drukt de blijdschap. En dan ook nog de "stapelgekke" Trump die er nauw bij betrokken is. Plus dat nu misschien de waarheid op tafel komt of er nu wel of geen genocide was en wie wat en hoe en waar heeft aangevallen. Daar zitten er veel helemaal niet op te wachten. Liever nog even een paar maanden schreeuwend in een Arrafatsjaal de boel bekladden (voor de goede zaak dus het mag), in plaats van aan werk gaan.
Wat de blijdschap hier op het forum betreft denk ik dat veel mensen nog niet blij durven zijn. Dit is een begin maar we moeten nog zien hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
Voorzichtigheid kan zeker een reden zijn, dat begrijp ik wel.
Voor de rest denk ik dat je gelijk hebt, de manier waarop het tot stand is gekomen staat het theedoeken volkje niet aan.
Muurbloem1985
13-10-2025 om 14:21
Het zal waarschijnlijk niks helpen maar toch:
CIDI sleept NOS voor de rechter om berichtgeving Gaza - Jonet.nl
De NOS is medeschuldig aan de valse berichtgeving en daarmee het anti Israël klimaat hier in Nederland.
Thora
13-10-2025 om 14:24
Muurbloem1985 schreef op 13-10-2025 om 14:21:
Het zal waarschijnlijk niks helpen maar toch:
CIDI sleept NOS voor de rechter om berichtgeving Gaza - Jonet.nl
De NOS is medeschuldig aan de valse berichtgeving en daarmee het anti Israël klimaat hier in Nederland.
Ze hebben wel gelijk en het is goed dat er op die manier ruchtbaarheid aan gegeven wordt.
Thora
13-10-2025 om 14:25
Yumi schreef op 13-10-2025 om 13:53:
[..]
Voorzichtigheid kan zeker een reden zijn, dat begrijp ik wel.
Voor de rest denk ik dat je gelijk hebt, de manier waarop het tot stand is gekomen staat het theedoeken volkje niet aan.
Kijk uit met theedoeken. Ik heb daar een tijd geleden een waarschuwing voor gekregen 
Poezenmeisje
13-10-2025 om 14:31
Er is nog zoveel verdriet en pijn in Israël.
De afgelopen week heeft een aantal overlevenden en nabestaanden zelfmoord gepleegd en er zijn nog veel meer mensen waarover niet bericht is.
Ik zag zojuist het campagneteam van de Partij voor de Dieren flyeren in Groningen. Ik zal ze niet opzoeken, maar als ze me hadden aangesproken dan had ik ze gevraagd waarom zij vóór het neerknuppelen van "zionisten" zijn.
Op deze plek stond ik 40 jaar geleden te demonstreren tégen het neerknuppelen van zeehondenbabies. Dat lijkt me ook passender voor deze partij...
Poezenmeisje
13-10-2025 om 14:34
Thora schreef op 13-10-2025 om 14:25:
[..]
Kijk uit met theedoeken. Ik heb daar een tijd geleden een waarschuwing voor gekregen
Weet iemand toevallig in (de provincie) Groningen een échte winkel waar DDDDD keukenhanddoeken en vaatdoeken worden verkocht?
'De Klomp' is helaas gestopt en ik wil mijn zoon net zo'n uitzet geven als zijn nichtje een paar jaar geleden.
Yumi
13-10-2025 om 15:29
Poezenmeisje schreef op 13-10-2025 om 14:34:
[..]
Weet iemand toevallig in (de provincie) Groningen een échte winkel waar DDDDD keukenhanddoeken en vaatdoeken worden verkocht?
'De Klomp' is helaas gestopt en ik wil mijn zoon net zo'n uitzet geven als zijn nichtje een paar jaar geleden.
Poezenmeisje
13-10-2025 om 15:42
Malibu2
13-10-2025 om 15:42
Yumi schreef op 13-10-2025 om 12:47:
[..]
Bijna 500 pagina's over deze oorlog, en zie ontroerende foto's maar had hier veel meer blijdschap verwacht.
Daar had ik op gehoopt, maar ik verwachtte het inmiddels al niet meer.
Yumi
13-10-2025 om 15:44
Thora schreef op 13-10-2025 om 14:25:
[..]
Ahh oké, sta daar niet bij stil dat dit niet zou mogen.
Poezenmeisje
13-10-2025 om 15:47
Ik was zojuist in de bibliotheek om mijn "Pressreader" weer een weekje geldig te maken. Hiermee kun je legaal duizenden internationale kranten en tijdschriften lezen.
De WallStreetJournal zit ook in de Pressreader-app.

Malibu2
13-10-2025 om 17:34
Mooi om deze foto te zien van de eerder bevrijde Noa Argamani en haar nu vrijgekomen vriend Avinatan.
Die beelden van hen op 7 oktober zal ik niet snel vergeten. Noa die gekidnapt werd van het muziekfestival achterop een motor, haar armen uitgestrekt naar haar vriend die ook naar Gaza ontvoerd werd.
https://x.com/IDF/status/1977755290662502459?t=v6Ndf_ztxZ_A-Gm5clUXig&s=19
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.