Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Koko67 schreef op 13-10-2025 om 00:57:

[..]

Tja, die onschuldige gazaanse burgers.
Ik zie trouwens een boel foto’s van Gazanen die terug naar hun huis ( of wat er van overgebleven is) lopen. Ze zien er bepaald niet hongerig uit. Ik had dramatische foto’s verwacht van dunne hongerige Gazanen. Maar ik zag weldoorvoede en ook keurig geknipte Gazanen. Ik snap er niks van. Ben heel benieuwd hoe die genocide en hongersnood nu onderzocht gaan worden als de oorlog echt voorbij is.

Geen huizen, geen voedsel, maar wel bezig een nieuw restaurant te openen langs het strand. 

De naam: "Nova". 

Vernoemd naar het festival waar honderden mensen werden afgeslacht.

https://www.israelnationalnews.com/news/416169?utm_campaign=share&utm_medium=social&utm_source=whatsapp

https://www.facebook.com/share/r/1RUcLoMoAh/

Gelukkig is de hongersnood nu voorbij, deze man had het niet lang meer volgehouden...

https://x.com/GAZAWOOD1/status/1976385991616475407?t=l_PNL9MMG-Nm9QnTpNNpdQ&s=19

Poezenmeisje schreef op 13-10-2025 om 06:12:

[..]

Geen huizen, geen voedsel, maar wel bezig een nieuw restaurant te openen langs het strand.

De naam: "Nova".

Vernoemd naar het festival waar honderden mensen werden afgeslacht.

https://www.israelnationalnews.com/news/416169?utm_campaign=share&utm_medium=social&utm_source=whatsapp

https://www.facebook.com/share/r/1RUcLoMoAh/

Ja, misselijkmakend.. Het zegt veel over het type mens die zoiets doet.

De eerste 7 gijzelaars zijn nu overgedragen aan het Rode Kruis. Ze zijn nog in staat om zelf te lopen. 

En Hamasleden hebben hun militaire outfits ook weer teruggevonden. Bijzonder slag volk dat zijn militaire outfit uittrekt om in burgerkleding te vechten en zodra het een staakt-het-vuren is zijn militaire outfit weer teruggevonden heeft. 

Als  nu eindelijk echt vrede komt ben ik heel benieuwd naar alle onderzoeken. Was er echt hongersnood, was er echt genocide? Trump verklaarde eerder dat er 65.000 mensen gedood zijn en van dat aantal waren er 53.000 Hamas aanhangers. Ik weet niet meer wat wel en niet waar is. Zijn al die verhalen( continu ontkend door Israël) zwaar overdreven en zijn we door een propagandamachine behoorlijk in de zeik genomen of is de waarheid wel degelijk zo schrijnend als is verteld. 

Muurbloem1985 schreef op 12-10-2025 om 15:24:

[..]

Ja en jodenhaat

Ja, en niks beters te doen en het gevoel eindelijk "iemand" te zijn.

Koko67 schreef op 13-10-2025 om 09:12:

Als nu eindelijk echt vrede komt ben ik heel benieuwd naar alle onderzoeken. Was er echt hongersnood, was er echt genocide? Trump verklaarde eerder dat er 65.000 mensen gedood zijn en van dat aantal waren er 53.000 Hamas aanhangers. Ik weet niet meer wat wel en niet waar is. Zijn al die verhalen( continu ontkend door Israël) zwaar overdreven en zijn we door een propagandamachine behoorlijk in de zeik genomen of is de waarheid wel degelijk zo schrijnend als is verteld.

Ik vrees dat de waarheid nooit boven water zal komen. Dan gaan er zoveel koppen rollen dat je het meer van Galilea ermee kan dempen.

Malibu2 schreef op 13-10-2025 om 07:14:

......

En Hamasleden hebben hun militaire outfits ook weer teruggevonden. Bijzonder slag volk dat zijn militaire outfit uittrekt om in burgerkleding te vechten en zodra het een staakt-het-vuren is zijn militaire outfit weer teruggevonden heeft.

Zelfs over nazi's/ss'ers uit WO2,niet direct de meest 'prettige' soldaten uit de moderne oorlogsgeschiedenis,zijn dit soort laffe strijdmethoden amper/niet bekend.Dit zegt wel iets (m.i. heel veel) over de mentalitet/het karakter van de vijand en hun aanhang ter plekke (en elders), waar Israel tegen vecht.

Ik zag de foto's van de eerste gijzelaars die weer terug zijn op Israëlische bodem. Ze zien er gezien de omstandigheden gelukkig redelijk goed uit. 
De andere nog levende gijzelaars zijn intussen ook overgedragen aan het Rode Kruis. 

Thora schreef op 13-10-2025 om 09:58:

[..]

Ik vrees dat de waarheid nooit boven water zal komen. Dan gaan er zoveel koppen rollen dat je het meer van Galilea ermee kan dempen.

Toch wel bedroevend hoe Nederland met een bevriende natie als Israël is omgegaan. 

Het lijkt of we langdurige vriendschappen heel makkelijk aan de kant kunnen gooien ten voordele van reeds verdachte groepen die vooral goed kunnen huilen en beschuldigen en dus de goede emo-knopjes in kunnen drukken bij gemakzuchtig denkende mensen. 

Ik vind alle politieke ontwikkelingen ook interessant. 

De last-minute uitnodiging van de Egyptische president voor Netanyahu voor de bijeenkomst in Sharm el Sheikh. Het plotselinge bezoek morgen van de Indonesische president aan Israël..

Ik zie op korte termijn wel een uitbreiding van de Abraham Akkoorden gebeuren en een shift in politieke verhoudingen.

Nighttripper schreef op 13-10-2025 om 10:02:

[..]

Zelfs over nazi's/ss'ers uit WO2,niet direct de meest 'prettige' soldaten uit de moderne oorlogsgeschiedenis,zijn dit soort laffe strijdmethoden amper/niet bekend.Dit zegt wel iets (m.i. heel veel) over de mentalitet/het karakter van de vijand en hun aanhang ter plekke (en elders), waar Israel tegen vecht.

Hamas ziet zichzelf en gedraagt zich in tijden van oorlog als een guerillaleger. Hier is helemaal aan het begin van de oorlog al kritiek op geleverd, want je kan niet tegelijkertijd een guerillagroep zijn en het staatsgezag uitoefenen.

Malibu2 schreef op 13-10-2025 om 10:04:

Ik zag de foto's van de eerste gijzelaars die weer terug zijn op Israëlische bodem. Ze zien er gezien de omstandigheden gelukkig redelijk goed uit.
De andere nog levende gijzelaars zijn intussen ook overgedragen aan het Rode Kruis.

Bijna 500 pagina's over deze oorlog, en zie ontroerende foto's maar had hier veel meer blijdschap verwacht.

2048x1152.jpg

Ik ben blij dat de nog levende gijzelaars terug komen en zit op mijn werk af en toe naar de beelden uit Israël te kijken.

Waarschijnlijk zijn de overige nog levende gijzelaars er veel slechter aan toe, fysiek. De eerste zeven die nu in beeld zijn gebracht zullen ook de nodige psychiatrische hulp moeten krijgen.

Van de overleden gijzelaars zijn er NEGEN 'een beetje kwijt'.

Dit is nog maar stap 1 van het 21 stappenplan. Ik vier daarom -nog- geen feest, maar kijk in stille dankbaarheid toe. 

Yumi schreef op 13-10-2025 om 12:47:

[..]

Bijna 500 pagina's over deze oorlog, en zie ontroerende foto's maar had hier veel meer blijdschap verwacht.

2048x1152.jpg

Ik ben blij voor de gijzelaars en hun familie. Ze hebben zo veel zo lang te verduren gehad. Aan de andere kant vrees ik een beetje voor de rest. Hoe maak je van Gaza een levensvatbare staat? Ik zie dat niet en ik zie Hamas ook niet vertrekken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.