Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Schijnt er goed uit te zien vond de buitenlandcommentator (BNR) op de radio want op hoog niveau worden er functionarissen heen gezonden. Ze schijnen al bezig te zijn met lijsten gijzelaars die ze willen uitwisselen.

Ik ben het hier ook mee eens. Demonstreren vind ik prima, maar vernielen, gevaar veroorzaken, de veiligheid van een politicus afnemen en daarmee haar de mond snoeren of ophitsen daartoe vind ik beneden alle peil. Ze versterken daarmee hun punt niet, maar wekken alleen maar weerzin op. Als je tegen geweld in Gaza bent dan ga je niet hier een partijtje gewelddadig lopen doen, kom nou. 

rionyriony schreef op 08-10-2025 om 19:35:

Schijnt er goed uit te zien vond de buitenlandcommentator op de radio want op hoog niveau worden er functionarissen heen gezonden. Ze schijnen al bezig te zijn met lijsten gijzelaars die ze willen uitwisselen.

Ik hoop dat het lukt en dat beide partijen zich ook echt gaan houden aan dat wat er afgesproken wordt. Ik durf nog niet heel optimistisch te zijn.

de gekken lopen nu het rails op bij Amsterdam centraal 

Het is niet nieuw maar groepen aan de extreme kanten van het spectrum vinden dat ze zo gelijk hebben dat ze geweld mogen gebruiken. Farmers defence force, Anti migratie demonstranten, pro Palestina, XR als ze wat bekladden.
Ik vind het helemaal niets, de polarisatie neemt alleen maar toe.

PensioNada schreef op 08-10-2025 om 20:42:

Het is niet nieuw maar groepen aan de extreme kanten van het spectrum vinden dat ze zo gelijk hebben dat ze geweld mogen gebruiken. Farmers defence force, Anti migratie demonstranten, pro Palestina, XR als ze wat bekladden.

Ja, eens. Het probleem is ook dat het dan bij en na zo'n protest totaal niet meer gaat over de inhoud, wat men naar ik aanneem heel graag wil, maar alleen nog maar over de manier waarop. Dus men snijdt zichzelf ook in dat opzicht in de vingers.

Zorroo schreef op 08-10-2025 om 20:48:

[..]

Ja, eens. Het probleem is ook dat het dan bij zo'n protest totaal niet meer gaat over de inhoud, wat men naar ik aanneem heel graag wil, maar alleen nog maar over de manier waarop. Dus men snijdt zichzelf ook in dat opzicht in de vingers.

Voor mij is zo'n rode lijn demonstratie een veel beter middel. Door de drukte veroorzaken ze een beetje overlast, maar allemaal vriendelijk en gemoedelijk. Zo hoor je te demonstreren. 

Er zijn altijd mensen die zich zo vervelen of opwinden dat ze willen matten. Ze zoeken een mogelijke aanleiding en dat vinden ze altijd wel. Waarna het incident gretig door politici gebruikt wordt om politieke rivalen te framen als fout.

PensioNada schreef op 08-10-2025 om 20:42:

Inderdaad.

Dit vind ik echt vreselijk en onbegrijpelijk. Er wordt heel veel gespeculeerd over of de aanval van 7 oktober 2023 bekend was in Israël en er zijn ook behoorlijk wat aanwijzingen. Hoe zit het nu echt? 

https://nos.nl/l/2585517

Zorroo schreef op 08-10-2025 om 21:10:

Dit vind ik echt vreselijk en onbegrijpelijk. Er wordt heel veel gespeculeerd over of de aanval van 7 oktober 2023 bekend was in Israël en er zijn ook behoorlijk wat aanwijzingen. Hoe zit het nu echt?

https://nos.nl/l/2585517

Ja er waren aanwijzingen ja er werd gewaarschuwd o.a. door Egypte, dat is een schandalige fout geweest dat onderzocht moet worden. Neemt niet weg dat Hamas dit natuurlijk allemaal uiteindelijk heeft veroorzaakt.

Daglichtlamp schreef op 08-10-2025 om 19:23:

Ik ben het met jullie eens, een deel van deze 'demonstranten' escaleert in rap tempo. Dat ik daar in dit draadje meestal niet op in ga is omdat ik vind dat het hier hoort te gaan om het leed in Israël en Gaza. Dat gedoe over de Nederlandse situatie leidt daar alleen maar van af. Ik hoop en bid dat deze keer de onderhandelingen wel ergens toe leiden.

Daar heb je zeker een punt. Maar dit gedoe is wel een rechtstreeks gevolg van de toestand in Gaza en sommigen van ons hebben er direct last van. Het moet niet gaan domineren maar ik vind dat het af en toe best ter sprake mag komen.

Muurbloem1985 schreef op 08-10-2025 om 21:32:

[..]

Ja er waren aanwijzingen ja er werd gewaarschuwd o.a. door Egypte, dat is een schandalige fout geweest dat onderzocht moet worden. Neemt niet weg dat Hamas dit natuurlijk allemaal uiteindelijk heeft veroorzaakt.

Waarom die laatste zin er zo nodig bij moet, begrijp ik niet (misschien omdat je van jezelf niet kritisch mag zijn op Israël zonder dit mantra erbij?). Verder helemaal eens.

Zorroo schreef op 08-10-2025 om 21:58:

[..]

Waarom die laatste zin er zo nodig bij moet, begrijp ik niet (misschien omdat je van jezelf niet kritisch mag zijn op Israël zonder dit mantra erbij?). Verder helemaal eens.

Omdat het de waarheid is 

Hamas en Israël akkoord over eerste fase, gijzelaars moeten nu snel vrij komen...

I am very proud to announce that Israel and Hamas have both signed off on the first Phase of our Peace Plan. This means that ALL of the Hostages will be released very soon, and Israel will withdraw their Troops to an agreed upon line as the first steps toward a Strong, Durable, and Everlasting Peace. All Parties will be treated fairly! This is a GREAT Day for the Arab and Muslim World, Israel, all surrounding Nations, and the United States of America, and we thank the mediators from Qatar, Egypt, and Turkey, who worked with us to make this Historic and Unprecedented Event happen. BLESSED ARE THE PEACEMAKERS!

DONALD J. TRUMP
PRESIDENT OF THE UNITED STATES OF AMERICA

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/115340993884364431

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.