Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
majorette2005
08-10-2025 om 10:47
Poezenmeisje schreef op 08-10-2025 om 09:57:
Volgens Gretha Thunberg martelt Israël Palestijnen in tunnels. Als bewijs hiervoor overlegt ze een foto van Evyatar David...
https://www.telegraaf.nl/buitenland/greta-thunberg-blundert-met-instagrampost-waarin-ze-israelische-gijzelaar-als-bewijs-van-systematische-wreedheid-toont/95875660.html
Dat wicht wil graag aandacht gericht op haar zelf, ook zij wil geen vrede want dan kan ze niet meer shinen. Ze moet zich kapotschamen met zo'n post.
Poezenmeisje
08-10-2025 om 10:53
Helpdesk schreef op 07-10-2025 om 22:25:
[..]
Laboratorium, hoe verzinnen ze het? Niemand scheikunde daar gehad? Iets met boem?
Onverantwoord en ook ongepast op deze dag. Niet de manier om aandacht te vragen.
Waarschijnlijk hebben veel deelnemers de "school of life" in hun profiel staan.
"Klaboem" is natuurlijk ook een 'experience'.
🙄
Helpdesk
08-10-2025 om 10:59
Poezenmeisje schreef op 08-10-2025 om 10:53:
[..]
Waarschijnlijk hebben veel deelnemers de "school of life" in hun profiel staan.
"Klaboem" is natuurlijk ook een 'experience'.
🙄
Het is triest maar ik moest lachen om je opmerking ‘school of life’ en ‘experience’.
Malibu2
08-10-2025 om 11:43
amarna schreef op 08-10-2025 om 11:12:
Is die docent c.q. activist Harry Pettit ook opgepakt?
Nee, die twittert nog, onder oa dat die studenten "the conscience of the university" zijn.
Hij is een ander voorbeeld van iemand die lijdt aan wat ik vanochtend omschreef als de psychische gevolgen van Jodenhaat.
Koko67
08-10-2025 om 13:48
amarna schreef op 08-10-2025 om 11:12:
Is die docent c.q. activist Harry Pettit ook opgepakt?
Tuurlijk niet
Yumi
08-10-2025 om 15:29
Gisteren zou van der Plas naar het Radboud in Nijmegen komen, omdat haar veilgheid niet gewaarborgd kon worden heeft ze het interview afgezegd.
Uiteraard reageert Harry Petit weer op een walgelijke manier.
Op sociale media riepen activistische groepen, waaronder de pro-Palestijnse actiegroep Nijmegen Encampment, op tot acties tegen de aanwezigheid van de BBB-leider, schrijft Omroep Gelderland. Op de accounts van de groep verschenen berichten als: 'Stop inviting zionists to our spaces'.
Harry Pettit 🇱🇧🇵🇸 op X: 'Rabid genocidaire Caroline van der Plas was supposed to come to Nijmegen tomorrow to poison some student minds. Pro-Palestine students found out, publicized it, and forced her to cancel. Excellent. There should be zero platform for people who cheer on the Gaza Holocaust.' / X
BBB-leider Van der Plas zegt interview Nijmegen af na uitlekken gesprekslocatie
Thora
08-10-2025 om 16:04
Wat zullen die mensen in een gat vallen als die oorlog in Israël/Palestina voorbij is.
Gebruikersnaaminvullen
08-10-2025 om 17:45
Yumi schreef op 08-10-2025 om 09:18:
Vannacht om 1.30uur is er een einde gemaakt aan de bezetting van het Radboud. Alle kosten verhalen op dat tuig, of kan iemand mij uitleggen waarom je schade mag toebrengen, mensen in gevaar brengen en toch daar zou mogen blijven studeren?
Als het studenten zijn oprotten en de studie voortzetten op een andere universiteit. Je bent daar om te studeren, daar horen gedragsregels bij. Kun je daar niet aan voldoen wegwezen.
De 'levensgevaarlijke' bezetting van een gebouw van de Radboud Universiteit in Nijmegen is vannacht toch beëindigd. De 23 activisten die zich nog in het pand bevonden, zijn volgens de politie gearresteerd en zitten nog vast. Een politiewoordvoerster kon niet zeggen of dat alle bezetters waren.
De bezetting van het universiteitsgebouw begon gistermiddag. Pro-Palestijnse demonstranten hielden zich urenlang schuil in een ruimte waar een aantal supergeleidende magneten en koelgassen aanwezig zijn. Gevaarlijke situatie voor hulpverleners
Dat was 'levensgevaarlijk', waarschuwden de politie en de Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls gisteren. Als die magneten instabiel worden, kan stikstof vrijkomen, waardoor de zuurstof uit de ruimte verdwijnt.
De politie was met de Mobiele Eenheid en de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) aanwezig, maar twijfelde erover om in te grijpen. "We kunnen niet ook nog onze hulpverleners in gevaar brengen", zei burgemeester Bruls daarover.
'Levensgevaarlijke' bezetting Radboud toch voorbij, 23 aanhoudingen
Ik had gister eens opgezocht wat er "hoort" te gebeuren als demonstranten vernielingen aanrichten. Dat valt namelijk niet onder het recht van demonstreren. In theorie zouden ze de schade moeten vergoeden en een strafblad krijgen. Ook voor huisvredebreuk kan men een strafblad krijgen. In de praktijk worden maar weinig aangepakt.
Yumi
08-10-2025 om 18:18
Gebruikersnaaminvullen schreef op 08-10-2025 om 17:45:
[..]
Ik had gister eens opgezocht wat er "hoort" te gebeuren als demonstranten vernielingen aanrichten. Dat valt namelijk niet onder het recht van demonstreren. In theorie zouden ze de schade moeten vergoeden en een strafblad krijgen. Ook voor huisvredebreuk kan men een strafblad krijgen. In de praktijk worden maar weinig aangepakt.
In theorie hadden ze niet de kans mogen hebben om überhaupt in deze ruimte te kunnen komen.... Maar je hebt gelijk, ze zouden de schade moeten vergoeden. Het is de laatste jaren steeds raak bij de Radboud en keer op keer wordt is er een hoop schade, maar gisteren was de situatie echt gevaarlijk. In het artikel boze betogers, omdat er niet wordt geluisterd. Ze beweren dat ze wisten wat de risico's waren en er meer zorg was over de apparatuur dan om hen. Naar stampvoetende kleuters moet ook niet geluisterd worden.
De Radboud Universiteit zegt ontzettend geschrokken te zijn van de bezetting van een laboratorium door pro-Palestijnse demonstranten, gisteren. Volgens de universiteit en de politie hadden er doden kunnen vallen. "Ik heb de hele dag en avond gebeden dat ze naar buiten zouden komen, en godzijdank gebeurde dat zonder dat er iets mis ging", zegt rector magnificus José Sanders.
Universiteit enorm geschrokken van bezetting lab: 'Er hadden doden kunnen vallen '
Thora
08-10-2025 om 18:25
Niet om het een of ander maar dit soort demonstraties ondermijnt toch de democratie of niet? Of wordt dit nieuwe stokpaardje van de politici alleen gebruikt als het om rechts georiënteerde demonstraties gaat? Ik vrees van wel.
Yumi
08-10-2025 om 18:31
Thora schreef op 08-10-2025 om 18:25:
Niet om het een of ander maar dit soort demonstraties ondermijnt toch de democratie of niet? Of wordt dit nieuwe stokpaardje van de politici alleen gebruikt als het om rechts georiënteerde demonstraties gaat? Ik vrees van wel.
Ik heb nog geen commentaar gehoord uit Den Haag....dus ik denk dat je gelijk hebt.
Daglichtlamp
08-10-2025 om 19:23
Ik ben het met jullie eens, een deel van deze 'demonstranten' escaleert in rap tempo. Dat ik daar in dit draadje meestal niet op in ga is omdat ik vind dat het hier hoort te gaan om het leed in Israël en Gaza. Dat gedoe over de Nederlandse situatie leidt daar alleen maar van af. Ik hoop en bid dat deze keer de onderhandelingen wel ergens toe leiden.
Zorroo
08-10-2025 om 19:33
Daglichtlamp schreef op 08-10-2025 om 19:23:
Ik ben het met jullie eens, een deel van deze 'demonstranten' escaleert in rap tempo. Dat ik daar in dit draadje meestal niet op in ga is omdat ik vind dat het hier hoort te gaan om het leed in Israël en Gaza. Dat gedoe over de Nederlandse situatie leidt daar alleen maar van af. Ik hoop en bid dat deze keer de onderhandelingen wel ergens toe leiden.
Precies waarom ik me nu buiten de discussie houd inderdaad. Wat er n.a.v. de oorlog in Nederland gebeurt rond dit soort protesten is nogal bijzaak in mijn ogen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.