Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
felija
07-10-2025 om 13:41
Thora schreef op 07-10-2025 om 13:30:
[..]
En het kan ook gewoon. Ware het andersom geweest.... oei oei oei.
?
Helpdesk
07-10-2025 om 13:48
In Oost-Europa, Balkan en Baltische Staten zijn synagoges meestal niet bewaakt. Toen ik dat een Joodse vriendin vertelde was ze verbaast. Triest dat we verbaasd zijn dat het elders in Europa wel kan.
Helpdesk
07-10-2025 om 19:59
Wat een kloterige domme lui zijn dit.
https://www.nu.nl/binnenland/6371632/politie-noemt-pro-palestijnse-actie-in-radboud-laboratorium-levensgevaarlijk.html
Koko67
07-10-2025 om 21:46
Helpdesk schreef op 07-10-2025 om 19:59:
Wat een kloterige domme lui zijn dit.
https://www.nu.nl/binnenland/6371632/politie-noemt-pro-palestijnse-actie-in-radboud-laboratorium-levensgevaarlijk.html
Ja, ik wacht nog steeds op de tijd dat die idioten eens echt flink aangepakt gaan worden, graag met geweld. Dat gaat een keer komen. Anders wordt het steeds erger met die etters.
rionyriony
07-10-2025 om 22:16
Ik denk dat ze deze wetsovertreders niet erg ferm aanpakken omdat ze die in feite zien als zielige onwetende leerlingen die het nog niet allemaal weten hoe het in Nederland werkt, ook al zijn ze al drie generaties hier, en die je met begrip en zachtheid moet behandelen. Ze zien zichzelf als de vriendelijke, meevoelende leraar.
Helpdesk
07-10-2025 om 22:25
Koko67 schreef op 07-10-2025 om 21:46:
[..]
Ja, ik wacht nog steeds op de tijd dat die idioten eens echt flink aangepakt gaan worden, graag met geweld. Dat gaat een keer komen. Anders wordt het steeds erger met die etters.
Laboratorium, hoe verzinnen ze het? Niemand scheikunde daar gehad? Iets met boem?
Onverantwoord en ook ongepast op deze dag. Niet de manier om aandacht te vragen.
Yumi
07-10-2025 om 23:16
Die pro Palestijnse actievoeders brengen zichzelf in gevaar, maar wat te denken van omwonenden? De ME is paraat, maar daar hebben we niks aan als Bruls niet de opdracht geeft om op te treden. Er zijn 3 demonstranten opgepakt, nu ik dat weet slaap ik een stuk lekkerder vannacht 
Hebben ze nog niet genoeg schade veroorzaakt, kijk naar wat er de hele dag al gebeurd, ik ben het zo zat! Dat respectloze gedrag in die video's
Als ze het niet eens zijn met het beleid van het Radboud gaan ze toch gewoon naar een andere universiteit? Opzouten en neem Harry Petit mee!
Dit is de supermagneet in bezet gebouw van Radboud Universiteit: ‘Het is levensgevaarlijk’
De actievoerders die dinsdag een gebouw bezetten op de Radboud-campus in Nijmegen lopen gevaar, zegt de universiteit. Reden: binnen staan magneten met heel hoge magneetvelden. Om wat voor apparaten gaat het precies? „Als je daar in de buurt komt met metalen voorwerpen, dan kun je erin gezogen worden.”
LIVE Bezetting Radboud | Zeker 100 man bezig met bezetting • Activisten zitten nog binnen • Politie grijpt niet direct in, maar ‘blijft paraat’ | Nijmegen | De Gelderlander.nl
Dit is de supermagneet in bezet gebouw van Radboud Universiteit: ‘Het is levensgevaarlijk’ | Nijmegen | De Gelderlander.nl
Pro-Palestina-demonstranten bezetten gebouw Radboud Universiteit, decaan waarschuwt voor ontploffingsgevaar | Binnenland | De Gelderlander.nl
Miraval
07-10-2025 om 23:55
Dat die Pettit daar uberhaupt nog een baan heeft is voor mij echt onbegrijpelijk. Die engnek mag wat mij betreft per direct worden ontslagen.
En deze "demonstranten" mogen zelf de kosten dragen voor de politie-inzet en eventuele schade. Wat een idioten zijn dat. Dit is gewoon vieze chantage.
En dan ook nog eens als universiteit niet willen praten met de minister van onderwijs over deze situatie want dat is "ongewenste" bemoeienis vanuit de politiek. Nou, schiet mij maar lek, dit is geen gewone situatie he? Dit is zelfs een levensgevaarlijke situatie.
Die hele universiteit heeft wat mij betreft afgedaan.
En dan ook nog eens deze debiele actie op 7 oktober. Totaal geen greintje medeleven voor andermans verdriet.
rionyriony
08-10-2025 om 07:41
Ik vind dat die media-aandacht toch de beloning was waar het allemaal om te doen was. De media lijken te enigen te zijn die hier profijt van hebben.
Yumi
08-10-2025 om 09:18
Vannacht om 1.30uur is er een einde gemaakt aan de bezetting van het Radboud. Alle kosten verhalen op dat tuig, of kan iemand mij uitleggen waarom je schade mag toebrengen, mensen in gevaar brengen en toch daar zou mogen blijven studeren?
Als het studenten zijn oprotten en de studie voortzetten op een andere universiteit. Je bent daar om te studeren, daar horen gedragsregels bij. Kun je daar niet aan voldoen wegwezen.
De 'levensgevaarlijke' bezetting van een gebouw van de Radboud Universiteit in Nijmegen is vannacht toch beëindigd. De 23 activisten die zich nog in het pand bevonden, zijn volgens de politie gearresteerd en zitten nog vast. Een politiewoordvoerster kon niet zeggen of dat alle bezetters waren.

De bezetting van het universiteitsgebouw begon gistermiddag. Pro-Palestijnse demonstranten hielden zich urenlang schuil in een ruimte waar een aantal supergeleidende magneten en koelgassen aanwezig zijn. Gevaarlijke situatie voor hulpverleners
Dat was 'levensgevaarlijk', waarschuwden de politie en de Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls gisteren. Als die magneten instabiel worden, kan stikstof vrijkomen, waardoor de zuurstof uit de ruimte verdwijnt.
De politie was met de Mobiele Eenheid en de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) aanwezig, maar twijfelde erover om in te grijpen. "We kunnen niet ook nog onze hulpverleners in gevaar brengen", zei burgemeester Bruls daarover.
'Levensgevaarlijke' bezetting Radboud toch voorbij, 23 aanhoudingen
Koko67
08-10-2025 om 09:37
Yumi schreef op 08-10-2025 om 09:18:
Vannacht om 1.30uur is er een einde gemaakt aan de bezetting van het Radboud. Alle kosten verhalen op dat tuig, of kan iemand mij uitleggen waarom je schade mag toebrengen, mensen in gevaar brengen en toch daar zou mogen blijven studeren?
Als het studenten zijn oprotten en de studie voortzetten op een andere universiteit. Je bent daar om te studeren, daar horen gedragsregels bij. Kun je daar niet aan voldoen wegwezen.
De 'levensgevaarlijke' bezetting van een gebouw van de Radboud Universiteit in Nijmegen is vannacht toch beëindigd. De 23 activisten die zich nog in het pand bevonden, zijn volgens de politie gearresteerd en zitten nog vast. Een politiewoordvoerster kon niet zeggen of dat alle bezetters waren.
De bezetting van het universiteitsgebouw begon gistermiddag. Pro-Palestijnse demonstranten hielden zich urenlang schuil in een ruimte waar een aantal supergeleidende magneten en koelgassen aanwezig zijn. Gevaarlijke situatie voor hulpverleners
Dat was 'levensgevaarlijk', waarschuwden de politie en de Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls gisteren. Als die magneten instabiel worden, kan stikstof vrijkomen, waardoor de zuurstof uit de ruimte verdwijnt.
De politie was met de Mobiele Eenheid en de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) aanwezig, maar twijfelde erover om in te grijpen. "We kunnen niet ook nog onze hulpverleners in gevaar brengen", zei burgemeester Bruls daarover.
'Levensgevaarlijke' bezetting Radboud toch voorbij, 23 aanhoudingen
Er wordt helemaal niks verhaald op die idioten. Die mogen al 2 jaar op kosten van de belastingbetaler dit soort ongein uithalen.
Poezenmeisje
08-10-2025 om 09:57
Volgens Gretha Thunberg martelt Israël Palestijnen in tunnels. Als bewijs hiervoor overlegt ze een foto van Evyatar David...
https://www.telegraaf.nl/buitenland/greta-thunberg-blundert-met-instagrampost-waarin-ze-israelische-gijzelaar-als-bewijs-van-systematische-wreedheid-toont/95875660.html
Malibu2
08-10-2025 om 10:10
Poezenmeisje schreef op 08-10-2025 om 09:57:
Volgens Gretha Thunberg martelt Israël Palestijnen in tunnels. Als bewijs hiervoor overlegt ze een foto van Evyatar David...
https://www.telegraaf.nl/buitenland/greta-thunberg-blundert-met-instagrampost-waarin-ze-israelische-gijzelaar-als-bewijs-van-systematische-wreedheid-toont/95875660.html
Ik ben het wel eens met Trump: Gretha kan beter naar een dokter gaan.
Ik zie het vaker gebeuren: mensen die lijden aan Jodenhaat zakken steeds dieper weg en raken steeds meer verblind en verward, en worden soms gewoon ronduit dom. Jodenhaat doet rare dingen met een mens. En Gretha is daar een typisch voorbeeld van.
Thora
08-10-2025 om 10:28
Die "actievoerders" hebben dus in een gebouw met materiaal dat als dodelijk wapen kan dienen bezet. Hier bestaat een woord voor. Terrorisme. Iets zegt mij dat ze niet als terrorist berecht zullen worden. Een Foei Billenkoek zonder Billenkoek zal het wel weer worden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.