Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Thora
06-10-2025 om 14:07
felija schreef op 06-10-2025 om 11:45:
[..]
Zonder overheidsinstanties, wetenschappers en andere deskundigen zijn wij leken nergens. Ons individuele blikveld is enorm beperkt, zonder studies van anderen, blijft het bij een persoonlijke mening. Om inhoudelijk ook maar iets zinnigs te kunnen zeggen zijn we enorm afhankelijk van de kennis en kunde van experts.
Hele gevaarlijke ontwikkeling dat burgers/leken denken op basis van hun eigen onderbuik menen prima objectief een mening te kunnen vormen. Daarom ook bijvoorbeeld de uitvinding van de ombudsman, die onafhankelijk aan waarheidsvinding kan doen door het toetsen van meningen op basis van ondermeer andermans kunde.
De arrogantie waarmee menigeen tegenwoordig denkt genoeg te hebben aan de socials en eigen inlegkunde is stuitend.
"De uitspraak "slim is weten dat je weinig weet" beschrijft het Dunning-Kruger effect, waarbij mensen die onbekwaam zijn in een bepaald gebied zich hier niet van bewust zijn, en juist degenen die veel kennis bezitten, zich meer bewust zijn van hun eigen beperkingen en de complexiteit van het onderwerp. Dit fenomeen, vernoemd naar de psychologen David Dunning en Justin Kruger, toont aan dat meer kennis leidt tot een beter begrip van wat je nog niet weet, terwijl een beperkte kennis juist kan leiden tot een overschatting van eigen kunnen."
Wat een ingenomen stukje en wat nou onderbuik? Die demonstratie in Amsterdam. Dat is onderbuik. Als ik (en ik denk dat ik niet alleen voor mijzelf spreek), ergens iets over wil weten zijn er meer bronnen dan de NPO/NOS en social media. Je doet nu net alsof mensen die de NPO niet vertrouwen ingenomen onderbuikerige idioten zijn die denken alles te weten. Dat vind ik een stuk stuitender dan dat iemand zelf onderzoek doet bij verschillende bronnen om op die manier een mening te kunnen vormen.
felija
06-10-2025 om 14:26
Thora schreef op 06-10-2025 om 14:07:
[..]
Wat een ingenomen stukje en wat nou onderbuik? Die demonstratie in Amsterdam. Dat is onderbuik. Als ik (en ik denk dat ik niet alleen voor mijzelf spreek), ergens iets over wil weten zijn er meer bronnen dan de NPO/NOS en social media. Je doet nu net alsof mensen die de NPO niet vertrouwen ingenomen onderbuikerige idioten zijn die denken alles te weten. Dat vind ik een stuk stuitender dan dat iemand zelf onderzoek doet bij verschillende bronnen om op die manier een mening te kunnen vormen.
Ik vind het inderdaad enorm arrogant om zonder goede bron de NOS niet neutraal te vinden, terwijl iemand notabene een bron van de ombudsman aandraagt ter onderbouwing van die opinie.
En als je die bron dan leest, de ombudsman de NOS juist steunt. Dan is opeens de ombudsman een bron gefinancieerd door de staat en ook niet betrouwbaar.
En dan mijn stukje ingenomen vinden, tja......
Muurbloem1985
06-10-2025 om 14:28
felija schreef op 06-10-2025 om 14:26:
[..]
Ik vind het inderdaad enorm arrogant om zonder goede bron de NOS niet neutraal te vinden, terwijl iemand notabene een bron van de ombudsman aandraagt ter onderbouwing van die opinie.
Terwijl als je die bron dan leest de ombudsman de NOS juist steunt. Dan is opeens de ombudsman een bron gefinancieerd door de staat en ook niet betrouwbaar.
![]()
En dan mijn stukje ingenomen vinden, tja.
Dan heb je helemaal niet goed gelezen en het geheel
Malibu2
06-10-2025 om 17:13
De Duitse bondskanselier Merz wil dat Duitsland het Songfestival boycot indien Israël er NIET aan mee mag doen. Merz gaat daar uiteindelijk niet over maar ik vind dit een heel goed signaal.
In een interview met tv-zender ARD zei Merz dat het ‘schandalig’ is dat de deelname van Israël aan het songfestival ter discussie staat. ‘Israël hoort er gewoon bij’, aldus Merz.
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/merz-alleen-duitse-deelname-eurovisie-songfestival-als-israel-mee-mag-doen~ba19a57f/
Helpdesk
06-10-2025 om 17:33
Thora schreef op 06-10-2025 om 11:28:
[..]
Het geweld van vorige week bij de demonstratie had niets met de demonstratie te maken. Het kwam van een groep "externe relschoppers" af. Een kleine groep verpest het voor de rest geldt hier blijkbaar niet?
Die 1000 (!) vervelende gasten hadden alles met de betreffende demonstratie en politiek te maken. Een idioot aantal als je het vergelijkt met 250.000 demonstranten waarvan bijna iedereen zich wel weet te gedragen op een paar (letterlijk een paar) extreme idioten die de McDonalds (ook politiek) bekladden. Lekkere vergelijking ook met gasten die geweld tegen de politie gebruiken en het kantoor van D66 vernielen. Dat is politiek en zeker geen ongelukje geweest.
Ik keur alle geweld af.
rionyriony
06-10-2025 om 19:00
Malibu2 schreef op 06-10-2025 om 17:13:
De Duitse bondskanselier Merz wil dat Duitsland het Songfestival boycot indien Israël er NIET aan mee mag doen. Merz gaat daar uiteindelijk niet over maar ik vind dit een heel goed signaal.
In een interview met tv-zender ARD zei Merz dat het ‘schandalig’ is dat de deelname van Israël aan het songfestival ter discussie staat. ‘Israël hoort er gewoon bij’, aldus Merz.
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/merz-alleen-duitse-deelname-eurovisie-songfestival-als-israel-mee-mag-doen~ba19a57f/
Dát is pas een rechtgeaard politicus! Tegenwoordig zo zeldzaam als een naald in een hooiberg. De meesten verkopen hun ziel nog voor wat stemmen van welke kant dan ook.
Malibu2
07-10-2025 om 07:48
Dat we hier zijn beland... Intimidatie van een politicus, die lui zijn door en door verrot. En ook erg zorgelijk hoe mensen zo'n event dan weer verraden.
Caroline van der Plas op X:
Morgen zou ik bij @gelderlander in Nijmegen spreken met studenten @Radboud_Uni. Zou strikt geheim zijn, ivm veiligheid. Pro-Palestijnse activisten kondigen mij nu op sociale media aan, waardoor ik moet afzeggen. Dieptriest, maar mn veiligheid gaat boven alles. Nader bericht volgt
Het bericht van de Hamas fans:
"Dutch far right politician Caroline van der Plas is scheduled to come to Nijmegen tomorrow at 13:30 to be hosted by Radboud students and the Gelderlander.
Stop inviting zionists to our spaces!!
https://x.com/lientje1967/status/1975262195991900244?t=x_k2x-wTvcZQZzo1P29gPA&s=19
amarna
07-10-2025 om 08:03
Malibu2 schreef op 07-10-2025 om 07:48:
Dat we hier zijn beland... Intimidatie van een politicus, die lui zijn door en door verrot. En ook erg zorgelijk hoe mensen zo'n event dan weer verraden.
Caroline van der Plas op X:
Morgen zou ik bij @gelderlander in Nijmegen spreken met studenten @Radboud_Uni. Zou strikt geheim zijn, ivm veiligheid. Pro-Palestijnse activisten kondigen mij nu op sociale media aan, waardoor ik moet afzeggen. Dieptriest, maar mn veiligheid gaat boven alles. Nader bericht volgt
Het bericht van de Hamas fans:
"Dutch far right politician Caroline van der Plas is scheduled to come to Nijmegen tomorrow at 13:30 to be hosted by Radboud students and the Gelderlander.
Stop inviting zionists to our spaces!!
https://x.com/lientje1967/status/1975262195991900244?t=x_k2x-wTvcZQZzo1P29gPA&s=19
Van der Plas "far right"? Dan vinden ze mij als midden-stemmer de voorzitter van de Mao-fanclub....
Malibu2
07-10-2025 om 08:27
amarna schreef op 07-10-2025 om 08:03:
[..]
Van der Plas "far right"? Dan ben ik als midden-stemmer de wedergeboren Mao!
Ach. Ik was ook altijd behoorlijk midden. Links is intussen zoveel opgeschoven dat ik me ineens in het rechterkamp lijk te bevinden. Ik ben online zelfs al wel gekoppeld aan "radicaal rechts".
Ik ben niet radicaal rechts, evenmin is Caroline van der Plas far right. Een bericht als dit zegt meer over hoe extreem links en in de war deze lui zijn.
Daglichtlamp
07-10-2025 om 08:36
Van der Plas is een populist die blijkbaar denkt dat ze zo meer aandacht krijgt, dan door daadwerkelijk het interview te doen. Ik was onder de indruk van deze moeder van een 7 oktober slachtoffer. Erg dat zij hier wordt geïntimideerd.
https://www.ad.nl/buitenland/moeder-gijzelaar-spreekt-in-amsterdamse-synagoge-en-wordt-daarna-in-eetcafe-geintimideerd-toch-blijf-ik-hopen-op-vrede~abc27da9/
Doris Liber was eerder in de VS om zich uit te spreken voor het lot van de gijzelaars, waarvan er zich nog 48 in Gaza bevinden. Ook sprak ze afgelopen zondag tijdens de herdenkingsbijeenkomst in een Amsterdamse synagoge. Ze is fel voorstander van het beëindigen van de oorlog. „Het heeft te veel gekost, dit moet stoppen. En verder wil ik me niet bemoeien met politiek. Daarom spreek ik ook nooit in het openbaar in Israël. Ik wil daar geen speelbal worden van politieke partijen of andere organisaties.’’
rionyriony
07-10-2025 om 08:53
Links wil graag vrijheid maar alleen voor degenen die links zijn. Die mogen geen strobreed in de weg worden gelegd. Anders: censuur! Desnoods door intimidatie of erger. Is zo iemand uitgeschakeld, dan hoor je: "ja, het was een verschrikkelijk persoon, en intimideren is niet goed, maar hij heeft het er wel een beetje naar gemaakt!"
Malibu2
07-10-2025 om 09:41
Daglichtlamp schreef op 07-10-2025 om 08:36:
Van der Plas is een populist die blijkbaar denkt dat ze zo meer aandacht krijgt, dan door daadwerkelijk het interview te doen. Ik was onder de indruk van deze moeder van een 7 oktober slachtoffer. Erg dat zij hier wordt geïntimideerd.
Dit vind ik best een ernstige opmerking. Caroline van der Plas heeft zich al twee jaar hier duidelijk over uitgesproken en jij weet helemaal niet wat voor bedreigingen zij ontvangt en wat dit haar persoonlijk kost.
Ik vind het juist goed dat ze dit deelt, hopelijk zullen een aantal meer mensen nu zien wat er werkelijk gaande is, zullen er een aantal mensen zijn die niet langer blind zijn terwijl ze zien, en doof zijn terwijl ze horen.
felija
07-10-2025 om 10:28
Malibu2 schreef op 07-10-2025 om 08:27:
[..]
Ach. Ik was ook altijd behoorlijk midden. Links is intussen zoveel opgeschoven dat ik me ineens in het rechterkamp lijk te bevinden. Ik ben online zelfs al wel gekoppeld aan "radicaal rechts".
Ik ben niet radicaal rechts, evenmin is Caroline van der Plas far right. Een bericht als dit zegt meer over hoe extreem links en in de war deze lui zijn.
Of je accepeert dat je radicaalrechtse denkbeelden hebt en schuift het niet af op zogenaamd extreem links. Je kan ook de hand in eigen boezem steken.
Muurbloem1985
07-10-2025 om 10:28
zucht het zielig hoopje mens is weer bezighttps://www.telegraaf.nl/binnenland/paleis-op-de-dam-besmeurd-met-rode-verf-fuck-israel/95586306.html
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.