Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Muurbloem1985 schreef op 05-10-2025 om 23:11:

[..]

Zelfs de nos zelf geeft aan dat ze niet betrouwbaar zijn in hun berichtgeving kun je nagaan

Dit snap ik niet. De NOS heeft gerectificeerd. Dat is juist wel betrouwbaar. Vind jij een kanaal dat zich 'Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend' noemt betrouwbaar?

Malibu2 schreef op 05-10-2025 om 23:17:

Het vervalt in herhaling. De NOS is helaas al meermaals geen betrouwbare bron gebleken voor wat betreft de berichtgeving over Israel en Gaza. In de CvI video wordt dat inderdaad toegelicht. Maar ook bijvoorbeeld in het rapport dat onlangs verschenen is over wat we onze kinderen leren.

Wat je keer op keer ziet gebeuren in dit topic is dat dan de bron aangevallen wordt. GeenStijl, CvI, de makers van dat rapport etc, maar er wordt niet ingegaan op de inhoud. En zo blijven de oogkleppen op en blijft deze discussie steeds terugkeren.

Libertine heeft gemeld dat de foto die geenstijl heeft getoond met 'Everyday 7 october'  niet van vandaag is. Dus ze gaat in op de inhoud.

Het vervalt in herhaling. De NOS is helaas al meermaals geen betrouwbare bron gebleken voor wat betreft de berichtgeving over Israel en Gaza. In de CvI video wordt dat inderdaad toegelicht. Maar ook bijvoorbeeld in het rapport dat onlangs verschenen is over wat we onze kinderen leren.

Wat je keer op keer ziet gebeuren in dit topic is dat dan de bron aangevallen wordt. GeenStijl, CvI, de makers van dat rapport etc, maar er wordt niet ingegaan op de inhoud. En zo blijven de oogkleppen op en blijft deze discussie weer terugkeren.

Omdat het geen neutrale bronnen zijn, waarvoor al meermaals bewijs is aangedragen, ook als we de inhoud hebben gelezen (rapport), maar ook jij sluit liever je ogen voor ook maar iets negatiefs over het regime van Israël.

De bron van Muurbloem1985 bevestigde notabene dat de NOS geen blaam trof! Daar kwam ik juist achter doordat ik de inhoud las. 

Heel kwalijk en het is hard nodig dat we dergelijke 'bewijzen' telkens weer blijven ontkrachten. 

Wat je keer op keer ziet gebeuren in dit topic is dat dan de bron aangevallen wordt. GeenStijl, CvI, de makers van dat rapport etc, maar er wordt niet ingegaan op de inhoud. En zo blijven de oogkleppen op en blijft deze discussie steeds terugkeren.

Nee, jij vindt het geen betrouwbare bron. Ik vind het heel gek om met heel gekleurde bronnen (die dat nota bene zelf overduidelijk aangeven) te gaan proberen te bewijzen dat een andere bron gekleurd zou zijn. Daarnaast zijn er hier wel degelijk inhoudelijk dingen gezegd over wat er in die bronnen staat, bijvoorbeeld dat GeenStijl een foto geplaatst heeft van een heel andere demonstratie en dat sommige van de aangehaalde bronnen juist bevestigen dat de NOS geen blaam treft.

Amboise schreef op 05-10-2025 om 23:17:

[..]

Wat snap je niet aan: tegen Assad waren er al sancties, tegen Israel hebben we die nog nauwelijks?

Wat snap je niet aan: zowel zij als jij hyperfocussen op het leed van één bevolkingsgroep in één oorlog?

Wat snap je niet aan: vandaag hebben 250.000 mensen vreedzaam gedemonstreerd?

Waarom blijf je die niet kloppende plaat afdraaien?

En wat snap jij niet aan dat het hypocriet is om keihard te gaan  schreeuwen tegen Israël en je je mond hield bij islamitische staat of Assad of poetin? Jij mij geen eens kent maar nu al conclusies trekt die niet waar zijn? Vreedzaam demonstreren met leuzen als mensen in het water gooien ect? 

Amboise schreef op 05-10-2025 om 23:27:

[..]

Nee, jij vindt het geen betrouwbare bron. Ik vind het heel gek om met heel gekleurde bronnen (die dat nota bene zelf overduidelijk aangeven) te gaan proberen te bewijzen dat een andere bron gekleurd zou zijn. Daarnaast zijn er hier wel degelijk inhoudelijk dingen gezegd over wat er in die bronnen staat, bijvoorbeeld dat GeenStijl een foto geplaatst heeft van een heel andere demonstratie en dat sommige van de aangehaalde bronnen juist bevestigen dat de NOS geen blaam treft.

Zucht geenstijl.nl geeft alleen aan hoe de nos werkt en de nos heeft het zelf toegegeven 

felija schreef op 05-10-2025 om 23:22:

[..]

Omdat het geen neutrale bronnen zijn, waarvoor al meermaals bewijs is aangedragen, ook als we de inhoud hebben gelezen (rapport), maar ook jij sluit liever je ogen voor ook maar iets negatiefs over het regime van Israël.

De bron van Muurbloem1985 bevestigde notabene juist dat de NOS geen blaam trof! Daar kwam ik juist achter doordat ik de inhoud las.

Heel kwalijk en het is hard nodig dat we dergeljjke 'bewijzen' telkens weer blijven ontkrachten.

Maar vind jij de NOS dan wel een neutrale bron op dit onderwerp? En waar baseer je dat op?

Amboise schreef op 05-10-2025 om 23:21:

[..]

Dit snap ik niet. De NOS heeft gerectificeerd. Dat is juist wel betrouwbaar. Vind jij een kanaal dat zich 'Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend' noemt betrouwbaar?

Vind jij een omroep die bewezen onwaarheden als waarheid verteld zoals de nos betrouwbaar?

[..]

Nee, jij vindt het geen betrouwbare bron.  

Nee het is een bewezen onbetrouwbare bron gewoon feitelijk bewezen in dat filmpje dat ik heb laten zien

[..]

Kijk naar wat ze zeggen en/of schrijven en toets dát. 

Ik zal maar niet beginnen over in scene gezette foto's die de NOS heeft geplaatst...

Amboise schreef op 05-10-2025 om 23:18:

[..]

Lekkere onderbouwing ook.

Wel de waarheid 

Muurbloem1985 schreef op 05-10-2025 om 23:32:

[..]

En wat snap jij niet aan dat het hypocriet is om keihard te gaan schreeuwen tegen Israël en je je mond hield bij islamitische staat of Asad of poetin? Jij mij geen eens kent maar nu al conclusies trekt die niet waar zijn? Vreedzaam demonstreren met leuzen als mensen in het water gooien ect?

Als je nou die 3 vragen van mij eens echt eerlijk bekijkt en erover nadenkt, dan heb je meteen een antwoord op de jouwe. 

Ik heb je gevraagd of jij ook tegen Assad of Poetin hebt gedemonstreerd, maar daar geef je geen antwoord op. Dus ik denk van niet. Ik zie jou alleen maar hyperfocussen op het leed van de Israeli's, maar enlighten me als ik ernaast zit hoor. 

En je blijft die 250.000 vreedzame demonstranten maar neerzetten als Hamas sympatisanten, maar je zit er keihard naast met je aannames.

Het blijkt post na post heel duidelijk hoe erg je jezelf begraven hebt in je eigen gelijk, niet open staat voor vragen of opmerkingen van anderen en je eigen plaat blijft afdraaien.

Muurbloem1985 schreef op 05-10-2025 om 23:37:

[..]

Wel de waarheid

Ach. 'Ik vind het de waarheid dus het is de waarheid' dus. Lekkere onderbouwing. Je praat jezelf compleet klem, heb je dat door?

Amboise schreef op 05-10-2025 om 23:37:

[..]

Als je nou die 3 vragen van mij eens echt eerlijk bekijkt en erover nadenkt, dan heb je meteen een antwoord op de jouwe.

Ik heb je gevraagd of jij ook tegen Assad of Poetin hebt gedemonstreerd, maar daar geef je geen antwoord op. Dus ik denk van niet. Ik zie jou alleen maar hyperfocussen op het leed van de Israeli's, maar enlighten me als ik ernaast zit hoor.

En je blijft die 250.000 vreedzame demonstranten maar neerzetten als Hamas sympatisanten, maar je zit er keihard naast met je aannames.

Het blijkt post na post heel duidelijk hoe erg je jezelf begraven hebt in je eigen gelijk, niet open staat voor vragen of opmerkingen van anderen en je eigen plaat blijft afdraaien.

Wat doet het er toe of ik tegen assad of poetin heb geprotesteerd waarom maak jij je daar zo druk om? Mijn vraag aan jou is waarom wordt er geen lijn tegen hamas gezet? Waarom protesteren deze mensen niet voor vrede? Waarom protesteren deze mensen niet om de gijzelaars vrij te laten? Hamas smult van deze demonstranten dat weet ik zeker ze hebben hun doel door deze mensen bereikt door Israël als boeman weg te zetten. Hamas heeft deze ellende daar veroorzaakt en niks anders.

Amboise schreef op 05-10-2025 om 23:39:

[..]

Ach. 'Ik vind het de waarheid dus het is de waarheid' dus. Lekkere onderbouwing. Je praat jezelf compleet klem, heb je dat door?

Luister jij wel eens naar het nos journaal?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.