Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Muurbloem1985
05-10-2025 om 23:03
Amboise schreef op 05-10-2025 om 23:00:
[..]
Zie de post van Felija. Je verdraait zelf en komt eerst met een bron van een belangenclub voor Israël en daarna met een bron die je blijkbaar niet eens leest want die wat je zegt juist weerspreekt.
Maar we constateren dat bepaalde verwijten die de NOS werden gemaakt, niet terecht zijn.
Hoeveel duidelijker wil je het hebben?
Zelfs de nos geeft toe dat ze de boel hebben verdraaid bij bepaalde items en dat moet betrouwbaar zijn?
Muurbloem1985
05-10-2025 om 23:04
Amboise schreef op 05-10-2025 om 22:57:
[..]
. Stel onze regering zou wapens aan Poetin leveren dan zouden daar nog wel meer dan 250.000 mensen de straat voor op gaan.
Daar geloof ik dus geen bal van
Amboise
05-10-2025 om 23:05
Muurbloem1985 schreef op 05-10-2025 om 23:00:
[..]
Het is inmiddels duidelijk wat je bronnen zijn. Volstrekt ongeloofwaardig, met informatie van GeenStijl aankomen om de NOS als niet neutraal aan te willen duiden. Net als dat Christenen voor Israël duidelijk aangeeft niet neutraal te zijn doet GeenStijl dat ook. 'Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend' is hun motto (en dat verzin ik niet zelf, dat is echt hun motto). Sorry, maar je zit diep in een kokervisie hoor, als je deze bronnen betrouwbaarder vindt dan echte journalisten van gerenommeerde media.
Amboise
05-10-2025 om 23:07
Muurbloem1985 schreef op 05-10-2025 om 23:03:
[..]
Zelfs de nos geeft toe dat ze de boel hebben verdraaid bij bepaalde items en dat moet betrouwbaar zijn?
De NOS heeft gerectificeerd toen bleek dat bepaalde dingen niet juist waren. Dat is nou precies een van de criteria voor goede journalistiek. Een medium dat nooit rectificeert is juist niet goed, want waar mensen werken worden wel eens fouten gemaakt en een medium dat doet alsof zij dat nooit hebben liegt.
Muurbloem1985
05-10-2025 om 23:08
Amboise schreef op 05-10-2025 om 22:57:
[..]
Je leest volgens mij helemaal niet wat ik schrijf. Ja, je doet wel hetzelfde, namelijk hyperfocussen op het leed van één bevolkingsgroep in één oorlog. Zij focussen op de Gazanen, jij op de Israeli's. Of demonstreerde jij voor Oekraïne of tegen Assad en nam je uitgebreid deel aan topics daarover? In dat geval neem ik mijn woorden terug
Dit vind ik te simpel gezegd zij molesteren universiteiten houden universiteiten bezet vallen mensen lastig zogenaamd voor gaza, ze vreten zich helemaal op voor gaza omdat dat ineens zo belangrijk is, nooit hebben ze gebouwen van het assad regime bezet of opgeroepen om het assad regime te boycotten zie je niet in hoe hypocriet dat is?
felija
05-10-2025 om 23:09
Muurbloem1985 schreef op 05-10-2025 om 23:00:
[..]
Lees voor de verandering eens een post echt en lees de bron die je notabene zelf plaatst ook eens echt. Dus niet maar twee regels half en bevooroordeeld, maar echt lezen.
Muurbloem1985
05-10-2025 om 23:09
Amboise schreef op 05-10-2025 om 23:07:
[..]
De NOS heeft gerectificeerd toen bleek dat bepaalde dingen niet juist waren. Dat is nou precies een van de criteria voor goede journalistiek. Een medium dat nooit rectificeert is juist niet goed, want waar mensen werken worden wel eens fouten gemaakt en een medium dat doet alsof zij dat nooit hebben liegt.
Ja tuurlijk als je een beetje luisterd zie je elke dag dat ze niet neutraal zijn, lekker betrouwbare bron.
Muurbloem1985
05-10-2025 om 23:11
Amboise schreef op 05-10-2025 om 23:05:
[..]
Het is inmiddels duidelijk wat je bronnen zijn. Volstrekt ongeloofwaardig, met informatie van GeenStijl aankomen om de NOS als niet neutraal aan te willen duiden. Net als dat Christenen voor Israël duidelijk aangeeft niet neutraal te zijn doet GeenStijl dat ook. 'Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend' is hun motto (en dat verzin ik niet zelf, dat is echt hun motto). Sorry, maar je zit diep in een kokervisie hoor, als je deze bronnen betrouwbaarder vindt dan echte journalisten van gerenommeerde media.
Zelfs de nos zelf geeft aan dat ze niet betrouwbaar zijn in hun berichtgeving kun je nagaan
PensioNada
05-10-2025 om 23:11
Ies schreef op 05-10-2025 om 23:00:
[..]
Amboise, ik ken steeds meer mensen die de ‘mainstream media’ onbetrouwbaar achten en dat zijn vaak ook mensen die ik nogal hoogacht, die intelligent zijn, hoogopgeleid, nuchter, zachtaardig, vredelievend enz enz. Werkelijk….hoe dan?
Blijkbaar (en ontzettend zorgelijk en verdrietig) werkt de indoctrinatie trein…als een trein.
Het verschil tussen "betrouwbare media", zoals de NOS en RTL versus GeenStijl, Frontnieuws, de DDS of NieuwRechts is dat de eerste groep rectificeert en de tweede groep nooit rectificeert. De DDS presteerde het toen de politie Geert Wilders had teruggefloten over de moordenaar van Lisa, gewoon nog een halve dag het bericht liet staan en het daarna liet verdwijnen. En wat zie je dan dat de serieuze media die rectificaties nog jaren wordt nagedragen. Mensen zijn niet goed in logisch nadenken en sommigen maken daar op een afschuwelijke manier misbruik van
Amboise
05-10-2025 om 23:15
Ies schreef op 05-10-2025 om 23:00:
[..]
Amboise, ik ken steeds meer mensen die de ‘mainstream media’ onbetrouwbaar achten en dat zijn vaak ook mensen die ik nogal hoogacht, die intelligent zijn, hoogopgeleid, nuchter, zachtaardig, vredelievend enz enz. Werkelijk….hoe dan?
Blijkbaar (en ontzettend zorgelijk en verdrietig) werkt de indoctrinatie trein…als een trein.
Ja, ik maak me daar ook echt zorgen over. Je had altijd al wel alternatievelingen die graag B zeiden als de meute A zei, maar door social media, de covid periode (met het moeten leven met onzekerheid en frustraties) en de opkomst van op de emotie spelende radicaalrechtse politici als Trump en Wilders die graag uithalen naar pers die kritisch op ze is heeft dit flink in een stroomversnelling gebracht. We gooien de vrije en onafhankelijke pers in een rap tempo overboord, want we willen liever horen wat we zelf vinden en dat noemen we dan neutraal. En we hebben zelf nauwelijks meer door hoe schrikbarend het eigenlijk is als mensen zonder blikken of blozen beweren dat de NPO een afspiegeling moet zijn van de meningen van de bevolking.
felija
05-10-2025 om 23:16
Muurbloem1985 schreef op 05-10-2025 om 23:11:
[..]
Zelfs de nos zelf geeft aan dat ze niet betrouwbaar zijn in hun berichtgeving kun je nagaan
Wel handig: je geeft zelf een bron waaruit blijkt dat "de NOS niet verweten kan worden dat ze hiermee de fout zijn in gegaan."
Dank daarvoor! Je bevestigt precies het punt wat we maken.
Malibu2
05-10-2025 om 23:17
Het vervalt in herhaling. De NOS is helaas al meermaals geen betrouwbare bron gebleken voor wat betreft de berichtgeving over Israel en Gaza. In de CvI video wordt dat inderdaad toegelicht. Maar ook bijvoorbeeld in het rapport dat onlangs verschenen is over wat we onze kinderen leren.
Wat je keer op keer ziet gebeuren in dit topic is dat dan de bron aangevallen wordt. GeenStijl, CvI, de makers van dat rapport etc, maar er wordt niet ingegaan op de inhoud. En zo blijven de oogkleppen op en blijft deze discussie steeds terugkeren.
felija
PensioNada schreef op 05-10-2025 om 23:11:
[..]
Het verschil tussen "betrouwbare media", zoals de NOS en RTL versus GeenStijl, Frontnieuws, de DDS of NieuwRechts is dat de eerste groep rectificeert en de tweede groep nooit rectificeert. De DDS presteerde het toen de politie Geert Wilders had teruggefloten over de moordenaar van Lisa, gewoon nog een halve dag het bericht liet staan en het daarna liet verdwijnen. En wat zie je dan dat de serieuze media die rectificaties nog jaren wordt nagedragen. Mensen zijn niet goed in logisch nadenken en sommigen maken daar op een afschuwelijke manier misbruik van
Nou inderdaad
Amboise
Muurbloem1985 schreef op 05-10-2025 om 23:08:
[..]
Dit vind ik te simpel gezegd zij molesteren universiteiten houden universiteiten bezet vallen mensen lastig zogenaamd voor gaza, ze vreten zich helemaal op voor gaza omdat dat ineens zo belangrijk is, nooit hebben ze gebouwen van het assad regime bezet of opgeroepen om het assad regime te boycotten zie je niet in hoe hypocriet dat is?
Wat snap je niet aan: tegen Assad waren er al sancties, tegen Israel hebben we die nog nauwelijks?
Wat snap je niet aan: zowel zij als jij hyperfocussen op het leed van één bevolkingsgroep in één oorlog?
Wat snap je niet aan: vandaag hebben 250.000 mensen vreedzaam gedemonstreerd?
Waarom blijf je die niet kloppende plaat afdraaien?
Amboise
05-10-2025 om 23:18
Muurbloem1985 schreef op 05-10-2025 om 23:09:
[..]
Ja tuurlijk als je een beetje luisterd zie je elke dag dat ze niet neutraal zijn, lekker betrouwbare bron.
Lekkere onderbouwing ook.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.