Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Muurbloem1985
02-10-2025 om 07:33
die lui op die boot hebben bereikt waarmee ze zijn begonnen namelijk helemaal niks
majorette2005
02-10-2025 om 11:44
Eens met de reactie van Schoof :
Premier Schoof: 'Opgepakte Nederlandse activisten in Gazastrook kenden risico'
Onze correspondent EU
De Nederlandse activisten die zijn opgepakt door Israël wisten dat er een risico was door met bootjes naar de Gazastrook te gaan, stelt demissionair premier Dick Schoof. „Israël heeft daar een grens getrokken, vanuit hun optiek snap ik dat ze deze mensen oppakken.”
De minister-president wijst op het rode reisadvies van de Nederlandse overheid. „Je loopt een risico en dat heeft men geweten”, zegt Schoof. „We geven consulaire bijstand waar nodig. Ik verwacht dat ze snel het land uit worden gezet.”
Schoof voelt er niets voor om een oproep te doen richting Israël om de linkse activisten versneld vrij te laten. „We doen vooral een oproep om dit normaal te behandelen”, aldus de regeringsleider bij aankomst op een Europese top in Kopenhagen.
Onderdeel van de protestvloot, met onder meer beroepsdemonstrant Greta Thunberg, is de Nederlandse boot ’Mohammed Bhar’. Er zouden meerdere Nederlanders zijn opgepakt.
Israël heeft een zeeblokkade opgeworpen om te voorkomen dat terreurgroepen Hamas kunnen bevoorraden met wapens.
Malibu2
02-10-2025 om 12:22
Er was een steekpartij bij een synagoge in Manchester tijdens de viering van Jom Kipoer en er is op mensen ingereden.
Dit ligt helaas totaal in de lijn der verwachtingen.. deze weg is nu eenmaal ingezet.
Uit de Telegraaf: (https://www.telegraaf.nl/buitenland/steekpartij-bij-synagoge-in-manchester-tijdens-viering-jom-kipoer-meerdere-slachtoffers/94565997.html)
Er heeft donderdagochtend een steekpartij plaatsgevonden in een synagoge in Manchester. Dat meldt de Britse politie.
Er zouden vier gewonden zijn gevallen bij de Heaton Park Hebrew Congregation Synagogue in Crumpsall, in het bestuurlijke gebied van Greater Manchester. Het is niet bekend wat hun toestand is en of er eventueel dodelijke slachtoffers zijn. Burgemeester Andy Burnham spreekt van een „ernstig incident”.
Een getuige zag volgens de politie dat een automobilist eerst op burgers inreed en dat een man vervolgens werd neergestoken, vermoedelijk in zijn nek. De gewonden zouden door zowel de steekpartij als de aanrijding gevallen zijn.
De politie van Manchester meldt dat de verdachte is neergeschoten. Over zijn toestand is niks bekend, maar de burgemeester vermoedt dat die is overleden.
De steekpartij vond plaats op Jom Kipoer, de heiligste dag op de Joodse religieuze kalender. Veel Joden over de hele wereld bezoeken op deze dag een synagoge.
Malibu2
02-10-2025 om 12:27
Ik ben het ook eens met Schoof: ze wisten waar ze aan begonnen, zijn onderweg meermaals gewaarschuwd, ook door andere landen, en besloten toch door te gaan. Iets van eigen schuld..
Muurbloem1985
02-10-2025 om 12:46
was helaas te verwachten in dit verrotte antisemitische klimaat dit is nog maar het begin in Europa ben ik bang.
Malibu2
02-10-2025 om 13:07
Muurbloem1985 schreef op 02-10-2025 om 12:46:
was helaas te verwachten in dit verrotte antisemitische klimaat dit is nog maar het begin in Europa ben ik bang.
Ja dat vrees ik ook. Het is al langer gaande, maar we zitten in een negatieve spiraal waarin het antisemitisme zich steeds meer kan uiten.
rionyriony
02-10-2025 om 16:08
Ongelooflijk dat dit mogelijk is. Het lijkt of men niet meer redeneren kan en dat primitieve driften heel kundig gemanipuleerd worden.
Malibu2
02-10-2025 om 16:19
Twee mensen zijn gedood bij de aanval op de synagoge in Manchester. Drie andere mensen zijn volgens de BBC in "a serious condition".
De politie heeft de moordenaar doodgeschoten.
Muurbloem1985
02-10-2025 om 16:54
4 volstrekt onschuldige mensen neergestoken maar laat men zich vooral druk maken of Israël mee mag doen met het Eurovisie Songfestival, soms vraag ik mij af in wat voor wereld we leven.
felija
02-10-2025 om 17:23
Malibu2 schreef op 02-10-2025 om 12:27:
Ik ben het ook eens met Schoof: ze wisten waar ze aan begonnen, zijn onderweg meermaals gewaarschuwd, ook door andere landen, en besloten toch door te gaan. Iets van eigen schuld..
Het laatste wat is als toch redelijk links iemand zou doen is met een bootje naar Gaza varen, zulke acties hebben geen zin.
Malibu2
02-10-2025 om 19:49
En intussen zijn er in Den Haag weer protesten... De pro-Pallies protesteerden eerder vandaag voor het ministerie van BuZa om de vrijlating van de opvarenden van de flotilla te eisen. De ME moest ingrijpen. En vanavond blokkeren ze de treinsporen waardoor op bepaalde trajecten geen treinen kunnen rijden. Zulke mensen zijn echt de weg kwijt.
https://www.omroepwest.nl/misdaad/5019100/actievoerders-op-het-spoor-treinverkeer-rond-den-haag-centraal-ligt-stil
Malibu2
02-10-2025 om 19:55
felija schreef op 02-10-2025 om 17:23:
[..]
Het laatste wat is als toch redelijk links iemand zou doen is met een bootje naar Gaza varen, zulke acties hebben geen zin.
Eens.
Ze krijgen er wel aandacht door, maar of dat nu gunstig voor hen uitpakt... Ik zag een interview met een Nederlandse opvarende, die kwam totaal gehersenspoeld over.
Muurbloem1985
02-10-2025 om 20:06
Malibu2 schreef op 02-10-2025 om 19:49:
En intussen zijn er in Den Haag weer protesten... De pro-Pallies protesteerden eerder vandaag voor het ministerie van BuZa om de vrijlating van de opvarenden van de flotilla te eisen. De ME moest ingrijpen. En vanavond blokkeren ze de treinsporen waardoor op bepaalde trajecten geen treinen kunnen rijden. Zulke mensen zijn echt de weg kwijt.
https://www.omroepwest.nl/misdaad/5019100/actievoerders-op-het-spoor-treinverkeer-rond-den-haag-centraal-ligt-stil
Het is een soort sekte, laatst had je die rellen met rechtse mensen, elke talkshow begon ermee, het NOS journaal kon niet vaak genoeg benoemen dat het geweld van rechts extremisten kwam. Deze pro Palestijnen idioten zijn al maanden bezig met treiteren, dingen slopen, dingen blokkeren ect. maar blijkbaar hebben die mensen daar een soort vrijbrief voor want er is geen haan die er naar kraait, zo hypocriet.
Daglichtlamp
02-10-2025 om 20:22
Elke krant brengt deze rellen, helemaal terecht, geweld is nooit goed te praten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.