Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Beste Muurbloem1985, ben je je ervan bewust dat je jezelf best wel te kakken zet hier? Het wordt steeds duidelijker dat je eigenlijk helemaal niet zo goed weet waar je het over hebt en dat je vooral vanuit je onderbuik loopt te roeptoeteren.

felija schreef op 30-09-2025 om 21:54:

[..]

Jij een groepje linkse mensen, weet je überhaupt hoe groot die linkse groep in zijn totaliteit is? Het grootste deel hoor of zie je niet of nauwelijks.

Naast Gaza zijn er nog talloze andere belangrijke onderwerpen die de aandacht vragen. Lang niet alles haalt de media, het is ook maar net waar je hyperfocus ligt.

Waarom zijn er dan allemaal sit ins op stations en degelijke voor Gaza van linkse organisaties en niet voor Oekraïne en niet voor Syrië? 

Amboise schreef op 30-09-2025 om 21:52:

[..]

Waarom is er met jouw Israël obsessie niks mis en met de Palestijnen obsessie die een klein deel van de mensen die links stemmen hebben (en die jij in jouw beeld enorm aan het opblazen bent) wel? Want ook jij houdt je volgens mij niet zo bezig met Oekraïne, Sudan, etc. Als je anderen iets kwalijk neemt, denk dan eerst even na of je het zelf niet net zo goed ook doet.

Nogmaals het is geen klein deel van links het is een groot deel.

Muurbloem1985 schreef op 30-09-2025 om 21:57:

[..]

Nogmaals het is geen klein deel van links het is een groot deel.

Betrouwbare bron? Hoeveel linkse mensen zijn er in Nederland? En hoeveel procent van die groep voert openlijk actie?

Muurbloem1985 schreef op 30-09-2025 om 21:56:

[..]

Waarom zijn er dan allemaal sit ins op stations en degelijke voor Gaza van linkse organisaties en niet voor Oekraïne en niet voor Syrië?

Wat doen de pro-Israëliërs voor Oekraïne, Syrië en Sudan, waarbij ze de media aandacht opzoeken? Je verontwaardiging gaat toch niet één kant op, hoop ik? 

felija schreef op 30-09-2025 om 22:00:

[..]

Betrouwbare bron? Hoeveel linkse mensen zijn er in Nederland? En hoeveel procent van die groep voert openlijk actie?

Weet ik veel, ik heb ze niet geteld, ik zie wat ik zie en ik zie bij een congres waar veel linkse mensen bijeenkomen heel veel pro Palestijnen, ik zie ook heel veel Palestijnenvlaggen bij linkse protesten, daar blijkt de obsessie uit.

felija schreef op 30-09-2025 om 22:02:

[..]

Wat doen de pro-Israëliërs voor Oekraïne, Syrië en Sudan, waarbij ze de media aandacht opzoeken? Je verontwaardiging gaat toch niet één kant op, hoop ik?

Wat een flauwe reactie van pro Israëliërs heb je geen last, kun je van pro Palestijnen niet zeggen, die lopen zelfs te schreeuwen bij een honkbal wedstrijd waar Israël speelt, Pro Israëliërs lopen geen pro Palestijnen lastig te vallen.

Muurbloem1985 schreef op 30-09-2025 om 22:04:

[..]

Wat een flauwe reactie van pro Israëliërs heb je geen last

Trump is pro Israël. Daar hebben toch best een hoop mensen last van.

Helpdesk schreef op 30-09-2025 om 22:06:

[..]

Trump is pro Israël. Daar hebben toch best een hoop mensen last van.

Maar pro Israëliërs lopen niet telkens stations te blokkeren, lopen niet andere mensen lastig te vallen.

Muurbloem1985 schreef op 30-09-2025 om 22:03:

[..]

Weet ik veel, ik heb ze niet geteld, ik zie wat ik zie en ik zie bij een congres waar veel linkse mensen bijeenkomen heel veel pro Palestijnen, ik zie ook heel veel Palestijnenvlaggen bij linkse protesten, daar blijkt de obsessie uit.

Je hebt dus geen idee waar je over praat met je: 'het is geen klein deel van links, maar een groot deel.'
Tip: de meeste linkse mensen blijven op de achtergrond en komen niet bij bijeenkomsten en congressen. 
Moet ik dat echt uitleggen?

felija schreef op 30-09-2025 om 22:07:

[..]

Je hebt dus geen idee waar je over praat met je: 'het is geen klein deel van links, maar een groot deel.'
Tip: de meeste linkse mensen blijven op de achtergrond en komen niet bij bijeenkomsten en congressen.
Moet ik dat echt uitleggen?

Voor de zoveelste keer het zijn wel linkse mensen die stations blokkeren, die andere mensen lastig vallen door hun mening op te dringen.

Muurbloem1985 schreef op 30-09-2025 om 22:09:

[..]

Voor de zoveelste keer het zijn wel linkse mensen die stations blokkeren, die andere mensen lastig vallen door hun mening op te dringen.

Voor de zoveelste keer: een kleine groep van linkse mensen doet dat, jij beweert dat die groep heel groot is, maar hebt vervolgens geen idee hoe groot de groep linkse mensen daadwerkelijk is. 

Je maakt jezelf belachelijk op deze manier. Zolang jij oa hele groepen over één kam blijft scheren, niet in staat bent om eerlijk vragen te beantwoorden die je worden gesteld, maar ze afdoet als dom, valt er met jou geen zinnige inhoudelijke discussie te voeren. 

felija schreef op 30-09-2025 om 20:43:

Je kon de plank bijna niet meer mis slaan, riony. Aanname van mijn kant: het lijkt wel of veel mensen gekwetst, gefrustreerd zijn of zelfs gedesillusioneerd en een zondebok zoeken waarop ze hun woede en frustraties kunnen botvieren voor alles wat er in hun persoonlijk leven tegen zit.

Helpt niet dit kaatsspel. Mijn leven is prima verlopen in meerdere opzichten (wat betreft geld en liefde zéker) maar mijn logica verzet zich tegen de huidige ultralinkse politieke visie. Menselijkheid prima, maar dan op je eigen kosten (want jij vindt je ideeën zo fijn) en niet op de kosten van mensen die deze idealen schadelijk vinden en alleen de narigheid hiervan ondergaan.

Wat me opvalt is de huidige volstrekte doofheid en blindheid van deze groep voor andere inzichten en belangen. Ik denk dat als iemand zich zo gedraagt, dit veel voordelen moet opleveren voor die persoon zelf.

felija schreef op 30-09-2025 om 22:15:

[..]

Voor de zoveelste keer: een kleine groep van linkse mensen doet dat, jij beweert dat die groep heel groot is, maar hebt vervolgens geen idee hoe groot de groep linkse mensen daadwerkelijk is.

Je maakt jezelf belachelijk op deze manier. Zolang jij oa hele groepen over één kam blijft scheren, niet in staat bent om eerlijk vragen te beantwoorden die je worden gesteld, maar ze afdoet als dom, valt er met jou geen zinnige inhoudelijke discussie te voeren.

Ja het is goed net als timmermans weet over gaza liep te blèren op het congres maar blijf maar lekker ontkennen 

rionyriony schreef op 30-09-2025 om 22:17:

[..]

Helpt niet dit kaatsspel. Mijn leven is prima verlopen in meerdere opzichten (wat betreft geld en liefde zéker) maar mijn logica verzet zich tegen de huidige ultralinkse politieke visie. Menselijkheid prima, maar dan op je eigen kosten (want jij vindt je ideeën zo fijn) en niet op de kosten van mensen die deze idealen schadelijk vinden en alleen de narigheid hiervan ondergaan.

Wat me opvalt is de huidige volstrekte doofheid en blindheid van deze groep voor andere inzichten en belangen. Ik denk dat als iemand zich zo gedraagt, dit veel voordelen moet opleveren voor die persoon zelf.

Daarom had ik het ook over een aanname. Jij kunt je niks voorstellen bij het feit dat je iets puur voor een ander doet ipv voor jezelf? Omdat je een ander gunt, wat je zelf al hebt door in Nederland geboren te zijn? Wat een armoe lijkt me dat. Waarom zou je zelf altijd ergens beter van moeten worden? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.