Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Muurbloem1985
30-09-2025 om 21:36
Amboise schreef op 30-09-2025 om 21:29:
[..]
Waarom heb jij zo'n obsessie met wat slechts een klein deel van het linkse politieke spectrum denkt - alsof de gemiddelde linkse stemmer op een bootje naar Gaza afreist - en wat je ook nog eens uit zijn verband trekt alsof het Hamas-knuffelaars zouden zijn?
Wat doe je zelf wat betreft de oorlog in Oekraïne of Syrië? Doe jij wat je anderen kwalijk neemt wel anders en houd je je net zoveel bezig met de oorlogen daar als met Israël?
Een klein deel? Ik zag een aantal dagen geleden bij het congres van PVDA/GL weer allerlei mensen met pro Palestijnen aanmoedig sjaals lopen, het is geen klein deel van de linkse partijen dat is geobsedeerd door Palestijnen, sterker nog het is bijna het enige waar ze aan denken.
Muurbloem1985
30-09-2025 om 21:40
felija schreef op 30-09-2025 om 21:33:
[..]
Denk jij dan dat alle 'linkse' mensen met een bootje naar Gaza willen?
Denk jij dat als een Gazaan staat te juichen bij een dode Israëlische soldaat, dat dan dus alle Gazanen juichen?
Denk jij dat als mensen kritiek hebben op de oorlogsvoering van Netanyahu, die mensen dus allemaal anti-Israël zijn?
Denk jij dat als mensen compassie hebben met Palestijnse burgers, ze dan dus geen compassie hebben met Israëlische burgers?
Waar zeg ik dat alle linkse mensen met een bootje naar Gaza willen? nergens toch? IK zeg alleen dat ik die linkse obsessie met de Palestijnen niet begrijp, dat ze Palestijnen zien als arme zielige stakkers die zelf nooit wat verkeerds gedaan hebben.
Amboise
30-09-2025 om 21:41
Muurbloem1985 schreef op 30-09-2025 om 21:36:
[..]
Een klein deel? Ik zag een aantal dagen geleden bij het congres van PVDA/GL weer allerlei mensen met pro Palestijnen aanmoedig sjaals lopen, het is geen klein deel van de linkse partijen dat is geobsedeerd door Palestijnen, sterker nog het is bijna het enige waar ze aan denken.
Ik ken heel veel mensen die links stemmen, geen van hen is hierdoor geobsedeerd.
In hoeverre ben jij zelf geobsedeerd door Israël?
felija
30-09-2025 om 21:45
Muurbloem1985 schreef op 30-09-2025 om 21:40:
[..]
Waar zeg ik dat alle linkse mensen met een bootje naar Gaza willen? nergens toch? IK zeg alleen dat ik die linkse obsessie met de Palestijnen niet begrijp, dat ze Palestijnen zien als arme zielige stakkers die zelf nooit wat verkeerds gedaan hebben.
Ik stelde ook nog drie andere vragen aan je.
Muurbloem1985
30-09-2025 om 21:46
Amboise schreef op 30-09-2025 om 21:41:
[..]
Ik ken heel veel mensen die links stemmen, geen van hen is hierdoor geobsedeerd.
In hoeverre ben jij zelf geobsedeerd door Israël?
Ik volg zeker een groot deel van het nieuws van Israël, daar is niks mis mee. Ik probeer alleen te begrijpen waarom zelfs krakers met een palestijnen vlag lopen, extition rebelion, al die linkse club, wat hebben de Palestijnen daar mee te maken? overal waar links is zijn Palestijnen vlaggen ect, te vinden, nooit vlaggen van Oekraïne, Sudan ect. het is gewoon zoals ik net zei een zorgelijke Obsessie, ze zien Palestijnen als een slachtoffer die nooit zelf wat hebben veroorzaakt, wat onterecht is. Ik denk dat 9 vd 10 van dat soort mensen geen eens weet waar het ligt.
Muurbloem1985
30-09-2025 om 21:47
felija schreef op 30-09-2025 om 21:45:
[..]
Ik stelde ook nog drie andere vragen aan je.
Voegt niks toe dus ga ik ook niet beantwoorden
felija
30-09-2025 om 21:47
Muurbloem1985 schreef op 30-09-2025 om 21:36:
[..]
Je hebt echt geen idee waar linkse mensen al dan niet door geobsedeerd zijn en aan denken. Jij ziet een klein gedeelte van een groep en maakt er dan meteen van dat de hele groep precies hetzelfde denkt en doet.
Wat vind je van jouw obsessie met Israël?
felija
30-09-2025 om 21:49
Muurbloem1985 schreef op 30-09-2025 om 21:47:
[..]
Ontwijken dus, het voegt juist heel veel toe.
Amboise
30-09-2025 om 21:49
Muurbloem1985 schreef op 30-09-2025 om 21:47:
[..]
Dat voegde zeker wel wat toe, je duikt weg.
Muurbloem1985
30-09-2025 om 21:50
felija schreef op 30-09-2025 om 21:47:
[..]
Je hebt echt geen idee waar linkse mensen al dan niet door geobsedeerd zijn en aan denken. Jij ziet een klein gedeelte van een groep en maakt er dan meteen van dat de hele groep precies hetzelfde denkt en doet.
Wat vind je van jouw obsessie met Israël?
Dat heb ik toch net gezegd, ik volg het nieuws ik heb er geen obsessie mee, ik heb er wel een mening over, ik vind dat de media een kant kiezen vd Palestijnen en dat elke keer weer laten blijken. Ik weet heel goed waar linkse mensen door geobsedeerd zijn, ik zie het toch zelf?
Muurbloem1985
30-09-2025 om 21:51
Amboise schreef op 30-09-2025 om 21:49:
[..]
Dat voegde zeker wel wat toe, je duikt weg.
Nee over de Gazanen en 7 Oktober heb ik al voldoende beantwoord, ik blijf niet aan de gang en die andere domme vragen ga ik geen eens op in
Amboise
30-09-2025 om 21:52
Muurbloem1985 schreef op 30-09-2025 om 21:46:
[..]
Ik volg zeker een groot deel van het nieuws van Israël, daar is niks mis mee. Ik probeer alleen te begrijpen waarom zelfs krakers met een palestijnen vlag lopen, extition rebelion, al die linkse club, wat hebben de Palestijnen daar mee te maken? overal waar links is zijn Palestijnen vlaggen ect, te vinden, nooit vlaggen van Oekraïne, Sudan ect. het is gewoon zoals ik net zei een zorgelijke Obsessie, ze zien Palestijnen als een slachtoffer die nooit zelf wat hebben veroorzaakt, wat onterecht is. Ik denk dat 9 vd 10 van dat soort mensen geen eens weet waar het ligt.
Waarom is er met jouw Israël obsessie niks mis en met de Palestijnen obsessie die een klein deel van de mensen die links stemmen hebben (en die jij in jouw beeld enorm aan het opblazen bent) wel? Want ook jij houdt je volgens mij niet zo bezig met Oekraïne, Sudan, etc. Als je anderen iets kwalijk neemt, denk dan eerst even na of je het zelf niet net zo goed ook doet.
felija
30-09-2025 om 21:54
Muurbloem1985 schreef op 30-09-2025 om 21:50:
[..]
Dat heb ik toch net gezegd, ik volg het nieuws ik heb er geen obsessie mee, ik heb er wel een mening over, ik vind dat de media een kant kiezen vd Palestijnen en dat elke keer weer laten blijken. Ik weet heel goed waar linkse mensen door geobsedeerd zijn, ik zie het toch zelf?
Jij een groepje linkse mensen, weet je überhaupt hoe groot die linkse groep in zijn totaliteit is? Het grootste deel hoor of zie je niet of nauwelijks.
Naast Gaza zijn er nog talloze andere belangrijke onderwerpen die de aandacht vragen. Lang niet alles haalt de media, het is ook maar net waar je hyperfocus ligt.
Muurbloem1985
30-09-2025 om 21:54
Amboise schreef op 30-09-2025 om 21:52:
[..]
Waarom is er met jouw Israël obsessie niks mis en met de Palestijnen obsessie die een klein deel van de mensen die links stemmen hebben (en die jij in jouw beeld enorm aan het opblazen bent) wel? Want ook jij houdt je volgens mij niet zo bezig met Oekraïne, Sudan, etc. Als je anderen iets kwalijk neemt, denk dan eerst even na of je het zelf niet net zo goed ook doet.
Jij weet geen eens waar ik mij mee bezig hou, ik constateer alleen maar wat ik constateer, maar blijkbaar raak je daar helemaal van slag van.
felija
30-09-2025 om 21:55
Muurbloem1985 schreef op 30-09-2025 om 21:51:
[..]
Nee over de Gazanen en 7 Oktober heb ik al voldoende beantwoord, ik blijf niet aan de gang en die andere domme vragen ga ik geen eens op in
Weer de ander dom noemen om zelf niet eerlijk te hoeven zijn? Ontwijken.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.