Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Muurbloem1985
30-09-2025 om 19:28
Daglichtlamp schreef op 30-09-2025 om 19:21:
Iedereen hier veroordeeld Hamas. Maar in jouw wereldbeeld is wraak normaal. Dus als er iemand een rechtvaardiging geeft voor de daden van Hamas ben jij dat Muurbloem.
Nou dat doen mensen misschien maar dan toch vinden ze dat Hamas het recht had voor 7 Oktober, dat is een typische linkse gedachtengang, nooit over het hart kunnen krijgen om te zeggen dat 7 Oktober geen enkele reden heeft, daar hebben ze het lef niet voor. Dat het verkrachten en vermoorden en ontvoeren van mensen niet kan, dat ze hun eigen glazen hebben ingegooid.
Daglichtlamp
30-09-2025 om 19:31
Muurbloem1985 schreef op 30-09-2025 om 19:28:
[..]
Nou dat doen mensen misschien maar dan toch vinden ze dat Hamas het recht had voor 7 Oktober, dat is een typische linkse gedachtengang, nooit over het hart kunnen krijgen om te zeggen dat 7 Oktober geen enkele reden heeft, daar hebben ze het lef niet voor. Dat het verkrachten en vermoorden en ontvoeren van mensen niet kan, dat ze hun eigen glazen hebben ingegooid.
Nee een typische linkse gedachtengang is juist dat mensen niet het recht hebben om op die manier wraak te nemen.
Muurbloem1985
30-09-2025 om 19:34
Daglichtlamp schreef op 30-09-2025 om 19:31:
[..]
Nee een typische linkse gedachtengang is juist dat mensen niet het recht hebben om op die manier wraak te nemen.
Nee het typische linkse gedachtengang is Hamas in de armen nemen, door Palestijnen elke keer als slachtoffer neer te zetten en daarmee Hamas hun zin te geven.
felija
30-09-2025 om 19:34
Muurbloem1985 schreef op 30-09-2025 om 19:34:
[..]
Nee het typische linkse gedachtengang is Hamas in de armen nemen, door Palestijnen elke keer als slachtoffer neer te zetten en daarmee Hamas hun zin te geven.
Je hebt er nog steeds bijzonder weinig van begrepen.
Muurbloem1985
30-09-2025 om 19:41
felija schreef op 30-09-2025 om 19:34:
[..]
Je hebt er nog steeds bijzonder weinig van begrepen.
Ik begrijp het heel goed, dat heb ik al een keer uitgelegd, Hamas heeft die vreselijke aanslag gepleegd, Israël slaat terug, Palestijnen zijn het zogenaamde zielige slachtoffer, Israël is voor links het monster en de boeman, en de domme mens en media trapt erin.
felija
30-09-2025 om 19:52
Muurbloem1985 schreef op 30-09-2025 om 19:41:
[..]
Ik begrijp het heel goed, dat heb ik al een keer uitgelegd, Hamas heeft die vreselijke aanslag gepleegd, Israël slaat terug, Palestijnen zijn het zogenaamde zielige slachtoffer, Israël is voor links het monster en de boeman, en de domme mens en media trapt erin.
Precies, je hebt er heel weinig van begrepen en je leest niet goed. Je plaatst hele groepen in zwart/wit hokken en hebt totaal geen oog voor enige nuance en dan daarbij ook nog neerkijken op mensen die wel die nuance zien en niet groepen massaal over één kam scheren. Maar ik denk dat die arrogantie hoort bij het geïndoctrineerd zijn. Heel kwalijk!
Muurbloem1985
30-09-2025 om 19:56
felija schreef op 30-09-2025 om 19:52:
[..]
Precies, je hebt er heel weinig van begrepen en je leest niet goed. Je plaatst hele groepen in zwart/wit hokken en hebt totaal geen oog voor enige nuance en dan daarbij ook nog neerkijken op mensen die wel die nuance zien en niet groepen massaal over één kam scheren. Maar ik denk dat die arrogantie hoort bij het geïndoctrineerd zijn. Heel kwalijk!
Niet neerkijken op mensen? Vandaar dat Israëlische wielrenners belaagd worden, dat Israëlische toeristen hun taal niet meer durven te spreken hier, dat zelfs een Israëlische commendiant en dirigent niet meer welkom zijn, dat hier een gare rapper uit Ierland of waar de engerd ook vandaan komt en hier IDF soldaten mag doodwensen. Dat is typisch links, denkend heilig te zijn terwijl dat niet zo is.
rionyriony
30-09-2025 om 20:38
Toen ik nog links was vroeger (van PvdA naar SP naar D'66) duurde dat totdat ik betwijfelde of hun opvattingen en keuzes nog strookten met de mijne en langzamerhand besefte ik dat dit niet zo was: deze leer diende liever verre volkeren buiten Nederland en immigranten, dan dat ze zich bezighielden met de mensen in Nederland die hier al woonden en die hun leven mogelijk hebben gemaakt. Ik heb pijnlijk mogen ervaren hoe de sociaal-democratie is veranderd met als tragisch dieptepunt de Motie-Piri.
Maar de mensen die tegenwoordig die leeftijd hebben blijven heel lang in diezelfde bubbel steken tot lang na hun volwassenheid. Het lijkt of ze zichzelf blind hebben gemaakt voor andere opvattingen.
Ik denk dat het zó zit: mensen hebben een bepaalde politieke mening die strookt met het leven dat ze willen leiden en die garandeert dat ze altijd bij een bepaalde vriendenkring horen. Ze begrijpen elkaar uitstekend en voelen zich als een vis in het water. Telkens als ze een andere mening horen dan sluiten ze zich daar hermetisch voor af en overwegen die nieteens. Een beetje tragisch: heel veel mogelijkheden tot communicatie, véél meer dan vroeger en nul verbinding.
felija
30-09-2025 om 20:43
Je kon de plank bijna niet meer mis slaan, riony. Aanname van mijn kant: het lijkt wel of veel mensen gekwetst, gefrustreerd zijn of zelfs gedesillusioneerd en een zondebok zoeken waarop ze hun woede en frustraties kunnen botvieren voor alles wat er in hun persoonlijk leven tegen zit.
felija
30-09-2025 om 20:49
Muurbloem1985 schreef op 30-09-2025 om 19:56:
[..]
Niet neerkijken op mensen? Vandaar dat Israëlische wielrenners belaagd worden, dat Israëlische toeristen hun taal niet meer durven te spreken hier, dat zelfs een Israëlische commendiant en dirigent niet meer welkom zijn, dat hier een gare rapper uit Ierland of waar de engerd ook vandaan komt en hier IDF soldaten mag doodwensen. Dat is typisch links, denkend heilig te zijn terwijl dat niet zo is.
Jij kijkt neer op die domme mensen en de media, daar reageerde ik op.
Mensen die neerkijken op Joden zijn verkeerd bezig. Mensen die neerkijken op Palestijnen zijn verkeerd bezig. Het één sluit het ander niet uit. Maar ook dat schijn je maar niet te kunnen begrijpen.
Muurbloem1985
30-09-2025 om 21:02
felija schreef op 30-09-2025 om 20:49:
[..]
Jij kijkt neer op die domme mensen en de media, daar reageerde ik op.
Mensen die neerkijken op Joden zijn verkeerd bezig. Mensen die neerkijken op Palestijnen zijn verkeerd bezig. Het één sluit het ander niet uit. Maar ook dat schijn je maar niet te kunnen begrijpen.
Tjonge wat lijk jij het allemaal goed te weten hoe mensen denken, ik geef alleen aan hoe ik over het conflict denk en dat links zich inderdaad aan het karretje van Hamas spant.
Muurbloem1985
30-09-2025 om 21:21
felija schreef op 30-09-2025 om 20:43:
Je kon de plank bijna niet meer mis slaan, riony. Aanname van mijn kant: het lijkt wel of veel mensen gekwetst, gefrustreerd zijn of zelfs gedesillusioneerd en een zondebok zoeken waarop ze hun woede en frustraties kunnen botvieren voor alles wat er in hun persoonlijk leven tegen zit.
Zeg dat maar tegen die simpele zielen die nu in een bootje zitten naar Gaza, waarom gaan dezelfde mensen niet met hun bootje naar Oekraïne of naar Syrië of elk ander land waar een conflict is? Wat is die linkse obsessie met Palestijnen, ik begrijp het serieus niet.
Amboise
30-09-2025 om 21:24
Muurbloem1985 schreef op 30-09-2025 om 19:28:
[..]
Ze? Wie is 'ze'? Iedereen hier veroordeelt wat er gebeurde op 7 oktober, niemand vindt dat Hamas het recht had toen te doen wat ze gedaan hebben. Het overgrote deel van de mensen die links stemmen, hier in dit topic en over het algemeen, ook. Waarom zijn er volgens jou maar twee smaken: pro-Israël en pro-Hamas? Diverse mensen hier proberen je al heel lang duidelijk te maken dat ze zowel de daden van Hamas verschrikkelijk vinden als de reactie van Israël niet oké. Wat begrijp je daar niet aan? Waarom blijf je ervan maken dat mensen die niet precies zoals jij denken dús wel pro-Hamas zouden zijn?
Amboise
30-09-2025 om 21:29
Muurbloem1985 schreef op 30-09-2025 om 21:21:
[..]
Zeg dat maar tegen die simpele zielen die nu in een bootje zitten naar Gaza, waarom gaan dezelfde mensen niet met hun bootje naar Oekraïne of naar Syrië of elk ander land waar een conflict is? Wat is die linkse obsessie met Palestijnen, ik begrijp het serieus niet.
Waarom heb jij zo'n obsessie met wat slechts een klein deel van het linkse politieke spectrum denkt - alsof de gemiddelde linkse stemmer op een bootje naar Gaza afreist - en wat je ook nog eens uit zijn verband trekt alsof het Hamas-knuffelaars zouden zijn?
Wat doe je zelf wat betreft de oorlog in Oekraïne of Syrië? Doe jij wat je anderen kwalijk neemt wel anders en houd je je net zoveel bezig met de oorlogen daar als met Israël?
felija
30-09-2025 om 21:33
Muurbloem1985 schreef op 30-09-2025 om 21:21:
[..]
Zeg dat maar tegen die simpele zielen die nu in een bootje zitten naar Gaza, waarom gaan dezelfde mensen niet met hun bootje naar Oekraïne of naar Syrië of elk ander land waar een conflict is? Wat is die linkse obsessie met Palestijnen, ik begrijp het serieus niet.Denk jij als mensen met een bootje naar Gaza gaan, dat dan dus alle 'linkse' mensen dat doen of zouden willen?
Denk jij dan dat alle 'linkse' mensen met een bootje naar Gaza willen?
Denk jij dat als een Gazaan staat te juichen bij een dode Israëlische soldaat, dat dan dus alle Gazanen juichen?
Denk jij dat als mensen kritiek hebben op de oorlogsvoering van Netanyahu, die mensen dus allemaal anti-Israël zijn?
Denk jij dat als mensen compassie hebben met Palestijnse burgers, ze dan dus geen compassie hebben met Israëlische burgers?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.