Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Muurbloem1985
27-09-2025 om 23:23
Amboise schreef op 27-09-2025 om 23:15:
[..]
Wat begrijp je niet aan mijn vraag: moet Israël zich verlagen tot het niveau van Hamas? Wat is dit voor discussie, als je mij continu dingen in de mond legt die ik niet schrijf?
Dat doet Israël niet anders zou er nu geen gazaan meer in leven zijn. En ik begrijp je vraag wel doe maar rustig
felija
27-09-2025 om 23:23
Muurbloem1985 schreef op 27-09-2025 om 23:11:
[..]
Voor de zoveelste keer jij denkt dat Israël zijn doelen kan bereiken met dit soort beperkingen,?
Ook niet hoe ze nu bezig zijn, door gewoon alles te verwoesten/doden. Hamas is en blijft er nog steeds.
Muurbloem1985
27-09-2025 om 23:25
Amboise schreef op 27-09-2025 om 23:16:
[..]
Dit vind ik dus oprecht een heel enge ontwikkeling, dat er blijkbaar mensen zijn in Nederland die het internationale oorlogsrecht, dat we mensen niet martelen enzo, zien als beperkingen in plaats van iets waar we heel zuinig op moeten zijn.
Ja mooi verhaal doen we niks mee inderdaad je kunt in een oorlog eenmaal niks bereiken zonder geweld ook in deze oorlog niet.
Muurbloem1985
27-09-2025 om 23:27
felija schreef op 27-09-2025 om 23:23:
[..]
Ook niet hoe ze nu bezig zijn, door gewoon alles te verwoesten/doden. Hamas is en blijft er nog steeds.
Toch zijn er al heel veel hamas terroristen omgekomen zijn er heel veel tunnels vernield plus minder raketten vanuit gaza het werkt wel degelijk
Amboise
27-09-2025 om 23:30
Muurbloem1985 schreef op 27-09-2025 om 23:25:
[..]
Ja mooi verhaal doen we niks mee inderdaad je kunt in een oorlog eenmaal niks bereiken zonder geweld ook in deze oorlog niet.
En opnieuw maak je er 'zonder geweld' van, terwijl ik al tig keer heb geschreven dat je houden aan het oorlogsrecht niet 'zonder geweld' betekent. Heb je door hoe je jezelf enorm loopt vast te kletsen door elke keer weer de tekst van de ander te verdraaien en er zeer duidelijk blijk van te geven dat je geen flauw idee hebt van wat het internationale oorlogsrecht inhoudt?
felija
27-09-2025 om 23:36
Muurbloem1985 schreef op 27-09-2025 om 23:27:
[..]
Toch zijn er al heel veel hamas terroristen omgekomen zijn er heel veel tunnels vernield plus minder raketten vanuit gaza het werkt wel degelijk
Nee, het werkt dus niet, Hamas is na twee jaar oorlog voeren en 60000 doden nog steeds niet verslagen, er staan nieuwe hamasleden op en de kopstukken bevinden zich niet eens in Gaza.
Je bent heel erg geïndoctrineerd. Je geeft voortdurend dezelfde oneliners als antwoord. Leest niet echt wat anderen posten, het komt niet door. Je zit in je eigen vicieuze cirkel. De algoritmes doen hun werk!
Zilver_gray
28-09-2025 om 07:49
Amboise schreef op 27-09-2025 om 23:30:
[..]
En opnieuw maak je er 'zonder geweld' van, terwijl ik al tig keer heb geschreven dat je houden aan het oorlogsrecht niet 'zonder geweld' betekent. Heb je door hoe je jezelf enorm loopt vast te kletsen door elke keer weer de tekst van de ander te verdraaien en er zeer duidelijk blijk van te geven dat je geen flauw idee hebt van wat het internationale oorlogsrecht inhoudt?
Dit gebeurt nu al 2 jaar lang hier in het topic. Telkens het herhalen van dezelfde oneliners;
“ja Israël is niet begonnen, dus…”
“7 oktober”
“er zat Hamas tussen” (als verklaring voor de vele doden die dagelijks vallen)
“zijn de gijzelaars al vrij”
“dansende Gazanen”
“Palestijnen willen geen vrede”
“als Israël dit niet doet komt er een herhaling van 7 oktober”
“Israël pleegt geen genocide, want dan zou heel Gaza al weg zijn” 🤔
Oh en de belangrijkste bijna vergeten;
“dat zeggen/ doen ze omdat ze anti Israël zijn”
Dit is zo ongeveer het niveau afgewisseld met vage bronnen en YT filmpjes. En dan ook nog doen voorkomen alsof jíj er geen verstand van hebt. Als de situatie niet zo troosteloos was, zou je er bijna om lachen..
Zilver_gray
28-09-2025 om 07:53
felija schreef op 27-09-2025 om 23:36:
[..]
Nee, het werkt dus niet, Hamas is na twee jaar oorlog voeren en 60000 doden nog steeds niet verslagen, er staan nieuwe hamasleden op en de kopstukken bevinden zich niet eens in Gaza.
Je bent heel erg geïndoctrineerd. Je geeft voortdurend dezelfde oneliners als antwoord. Leest niet echt wat anderen posten, het komt niet door. Je zit in je eigen vicieuze cirkel. De algoritmes doen hun werk!
Exact!
En nu maar hopen dat die kopstukken niet naar Europa (Nederland) komen..Israël heeft kennelijk het recht om overal bommen te gooien onder het mom van “Hamas uitroeien”.
rionyriony
28-09-2025 om 07:55
Ik vind het belangrijker om je volk goed en werkbaar te verdedigen, zelfs al zou je onder minder ernstige omstandigheden ervoor kiezen om regels in verdragen na te leven. Regels kunnen in de praktijk maken dat je je mensen in gevaar brengt. Ik vind dat je eigen mensen voorgaan.
In de praktijk worden regels op hun validiteit getest. Maar sommige mensen zullen zo star zijn dat verdragen boven het effectief verdedigen van de toekomst van hun eigen mensen gaan. Ik heb daar zo mijn opinie over.
PS: over kinderen die slachtoffer zijn geworden in oorlogen: ik vind voluit dat elk kind recht heeft op leven maar dat laat onverlet dat ik politiek gezien een bepaalde actie begrijpelijk vind. Dat is geen hypocrisie, dat is het erkennen van tragiek.
rionyriony
28-09-2025 om 08:53
felija schreef op 27-09-2025 om 23:36:
[..]
En dus moet je je toekomst maar opgeven. Hm; is ook een visie. Klinkt niet erg dapper. Jij zou mijn politicus niet zijn!
Ik heb echt meer respect voor mensen die niet rusten voor hun gerechtvaardigde doel; hun mensen veiliger te laten leven, bereikt is.
Daglichtlamp
28-09-2025 om 13:09
Waarom kan het daar wel, en is Nederland zo onbarmhartig?
https://www.ad.nl/binnenland/deze-belgische-arts-doet-wat-nederland-niet-wil-zieke-en-gewonde-kinderen-uit-gaza-behandelen~aa11eef6/
De selectie van patiënten in België verloopt zorgvuldig. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft een lijst van kinderen die in Gaza of buurlanden niet geholpen kunnen worden. Van Berlaer: „Daar staan zo’n drieduizend namen op. Je kunt ze niet allemaal helpen, maar hoe meer landen meedoen, hoe kleiner de lijst wordt.”
België bekijkt vervolgens per patiënt of opvang haalbaar is. Elk kind reist met een ouder of vertrouwenspersoon, die vooraf wordt gescreend door de Staatsveiligheid en consulaten. Daarna volgt de medische afweging: welke Belgische ziekenhuizen hebben de juiste expertise en capaciteit? „Onze eigen kinderen mogen er geen nadeel van ondervinden”, benadrukt Van Berlaer.
--------
België heeft al ervaring met dit soort medische evacuaties. Tijdens het gewapende conflict in Gaza, begin 2009, werden voor het eerst kinderen overgebracht. „Toen ging het vooral om gewonden”, herinnert Van Berlaer zich. „En telkens zie je hetzelfde: gezinnen willen uiteindelijk terug. Onze rol is tijdelijk, maar kan beslissend zijn.”
---------
. „Je toont dat je mensen niet laat vallen in hun donkerste momenten. Het is een signaal van hoop, van internationale solidariteit. Uiteindelijk worden landen afgerekend op wat ze deden toen het moeilijk was.”
—---------
Ondertussen blijft de WHO-lijst een race tegen de klok. Sommige kinderen overlijden voordat er een plek is geregeld. „Dat is hard”, zegt Van Berlaer. „Soms hoor je: dat kind waar je net alles voor had klaargezet, is er niet meer. Maar elke keer dat we een kind wél overbrengen, betekent dat een nieuwe kans. Voor dat gezin maakt het alles uit.”
Zilver_gray
28-09-2025 om 13:14
Weer een leugen ontmanteld van Israël.
The August 25 attack on Nasser Hospital killed 22, including five journalists. Israeli forces planned the attack using drone footage which, a military official said, showed a Hamas camera that was the target of the strike. But the visual evidence and other reporting by Reuters establish that the camera in the footage actually belonged to the news agency and had long been used by one of its own journalists.
https://www.reuters.com/investigations/visual-evidence-upends-israels-official-story-deadly-attack-gaza-hospital-2025-09-26/
Muurbloem1985
28-09-2025 om 20:54
Zilver_gray schreef op 28-09-2025 om 13:14:
Weer een leugen ontmanteld van Israël.
The August 25 attack on Nasser Hospital killed 22, including five journalists. Israeli forces planned the attack using drone footage which, a military official said, showed a Hamas camera that was the target of the strike. But the visual evidence and other reporting by Reuters establish that the camera in the footage actually belonged to the news agency and had long been used by one of its own journalists.
https://www.reuters.com/investigations/visual-evidence-upends-israels-official-story-deadly-attack-gaza-hospital-2025-09-26/
Over leugens gesproken:
Pro pallies doen niks anders
Gebruikersnaaminvullen
28-09-2025 om 22:30
Muurbloem1985 schreef op 27-09-2025 om 16:20:
Verslaggever geschokt als Palestijnse vrouw zegt wat ze werkelijk van Israël vindt
https://www.instagram.com/reel/DLxbBHjIgoK/
How does Israel indoctrinate young Israelis to normalize the occupation and genocide?
En zo kun je over en weer video's vinden.
Muurbloem1985
28-09-2025 om 22:44
Gebruikersnaaminvullen schreef op 28-09-2025 om 22:30:https://youtu.be/U240wyjF_dU?si=1J0sR6hHXM3SrRJ7 https://vm.tiktok.com/ZGdaa7xYL/
[..]
https://www.instagram.com/reel/DLxbBHjIgoK/
How does Israel indoctrinate young Israelis to normalize the occupation and genocide?
En zo kun je over en weer video's vinden.
https://www.youtube.com/watch?v=SRbAKrLfXZw
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.