Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Amboise schreef op 27-09-2025 om 20:09:

[..]

Oké, je weet dus niet wat het internationale oorlogsrecht inhoudt? We voeren dus al een tijd een discussie maar je vult er zelf maar wat over in? Natuurlijk betekent oorlogsrecht niet dat je helemaal geen geweld of wapens zou mogen gebruiken. Het gaat over zaken als proportionaliteit in je geweld, geen onnodige burgerslachtoffers maken, hulpverleners hun gang laten gaan, mensen van de tegenstander die zich overgeven niet doodschieten, niet martelen, etc etc.

Hier kun je lezen wat het inhoudt:

https://www.rodekruis.nl/wie-zijn-wij/humanitair-oorlogsrecht/

Ja het zal wel, daarmee krijg je hamas niet op de knieën 

rionyriony schreef op 27-09-2025 om 19:59:

Nee Amboise, dat had ik al begrepen uit je reacties. Laatste poging en dan geef ik je op:

Oorlogsrecht is per definitie een contradictio in terminis. Oorlog is bedoeld om te winnen. Niet om het recht te dienen en dan verslagen te worden vanwege zelfopgelegde spelregels."Prachtig dat je je aan het oorlogsrecht hebt gehouden maar je land ligt nu in puin en staat onder mijn regime". Maar: een prachtige vermelding: heeft zich altijd aan het oorlogsrecht gehouden (de naieveling).

Mensen die zó onpraktisch en irreëel zijn te geloven dat je vijanden zich aan regels houden, geef ik op. Daar heb je weinig aan als je medewerking nodig hebt je te weren tegen een aanval.

Dus je vindt dat Israël zich mag verlagen tot het niveau van Hamas? Ik zei niet dat ik denk dat de vijand zich aan de regels houdt. Precies het omgekeerde: ik stel post na post dat Hamas verschrikkelijk is en dat juist niet doet. Maar dan moet Israël maar net zo slecht worden? Als Hamas onnodig onschuldige mensen doodt, Israël ook? Als Hamas gevangenen onmenselijk behandelt, Israël ook? Ten koste van onschuldige mensen? Een geciviliseerd land moet zich in mijn ogen nooit verlagen tot het niveau van een terroristische organisatie. 

Muurbloem1985 schreef op 27-09-2025 om 20:11:

[..]

Ik vind het best eng dat je over zoiets als oorlogsrecht, waarbij het gaat over onschuldige mensen doden, artsen die zorg verlenen doden, martelingen etc., zegt 'ja het zal wel' en dat je het prima vindt als een land zich er niet aan houdt. Hoeveel beter ben je dan dan Hamas?

Muurbloem1985 schreef op 27-09-2025 om 20:11:

[..]

Verschrikkelijk, hiermee zeg je dat sommige bevolkingsgroepen in zijn geheel uitgegroeid mogen worden, uit haat, uit minachting, uit wraak. Heel christelijk.

Amboise schreef op 27-09-2025 om 20:18:

[..]

Ik vind het best eng dat je over zoiets als oorlogsrecht, waarbij het gaat over onschuldige mensen doden, artsen die zorg verlenen doden, martelingen etc., zegt 'ja het zal wel' en dat je het prima vindt als een land zich er niet aan houdt. Hoeveel beter ben je dan dan Hamas?

Heb ik ook al gezegd, omdat je zonder geweld Hamas niet op de knieën krijgt en we dadelijk weer terug bij af zijn, als de bombardementen nu stoppen dan gaat het geweld vanuit Gaza dadelijk door en daar heeft Israël terecht geen zin in.

Muurbloem1985 schreef op 27-09-2025 om 20:22:

[..]

Heb ik ook al gezegd, omdat je zonder geweld Hamas niet op de knieën krijgt en we dadelijk weer terug bij af zijn, als de bombardementen nu stoppen dan gaat het geweld vanuit Gaza dadelijk door en daar heeft Israël terecht geen zin in.

Dus daarvoor mag je prima onschuldige burgers vermoorden, pas geboren baby's, desnoods allemaal. Het maakt niet uit, ze zijn toch van het verkeerde volk. 

felija schreef op 27-09-2025 om 20:23:

[..]

Dus daarvoor mag je prima onschuldige burgers vermoorden, pas geboren baby's, desnoods allemaal. Het maakt niet uit, ze zijn toch van het verkeerde volk.

Ja geef Hamas lekker de schuld

felija schreef op 27-09-2025 om 20:23:

[..]

Hamas Gunmen's New Plot Amid IDF Op| On Cam- Gazans Executed On Spy Suspicion| 3 Men Shot Dead

Doel je op dit?

Muurbloem1985 schreef op 27-09-2025 om 20:22:

[..]

Waarom maak je elke keer 'zonder geweld' en 'niks doen' ervan? Lees je wat ik schrijf, of vul je zelf maar wat in? Je houden aan oorlogsrecht betekent niet dat je geen geweld zou mogen gebruiken. Niemand hier zegt dat Israël geen geweld zou mogen gebruiken.

Muurbloem1985 schreef op 27-09-2025 om 20:24:

[..]

Ja geef Hamas lekker de schuld

Het leger van Israël onder leiding van Netanyahu doodt onschuldige Gazanen, Hamas verslaan ze er niet mee. De kopstukken van Hamas zijn niet eens in Gaza.

Amboise schreef op 27-09-2025 om 20:26:

[..]

Waarom maak je elke keer 'zonder geweld' en 'niks doen' ervan? Lees je wat ik schrijf, of vul je zelf maar wat in? Je houden aan oorlogsrecht betekent niet dat je geen geweld zou mogen gebruiken. Niemand hier zegt dat Israël geen geweld zou mogen gebruiken.

Ja geweld met grenzen zeker ik weet wel wat jij bedoeld, nogmaals dat werkt niet.

Muurbloem1985 schreef op 27-09-2025 om 20:25:

[..]

Doel je op dit?

Niemand hier ontkent dat Hamas walgelijke dingen doet. De vraag is: moet Israël zich daar ook toe verlagen of willen we dat Israël beter omgaat met onschuldige mensen?

felija schreef op 27-09-2025 om 20:27:

[..]

Het leger van Israël onder leiding van Netanyahu doodt onschuldige Gazanen, Hamas verslaan ze er niet mee. De kopstukken van Hamas zijn niet eens in Gaza.

Maar Hamas zit wel in Gaza en daar zijn er anders heel wat van gedood, o.a. Sinwar, dus het werkt wel

Amboise schreef op 27-09-2025 om 20:29:

[..]

Niemand hier ontkent dat Hamas walgelijke dingen doet. De vraag is: moet Israël zich daar ook toe verlagen of willen we dat Israël beter omgaat met onschuldige mensen?

Nogmaals wil je wat bereiken in een oorlog dan is de bevolking daar ook de dupe van daar ontkom je niet aan in geen enkele oorlog.

Muurbloem1985 schreef op 27-09-2025 om 20:29:

[..]

Maar Hamas zit wel in Gaza en daar zijn er anders heel wat van gedood, o.a. Sinwar, dus het werkt wel

Nee, want ze zijn er nog steeds en er staan nieuwe leden op en ook in andere landen zitten ze nog. Het werkt niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.