Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Muurbloem1985 schreef op 26-09-2025 om 07:27:

[..]

Nogmaals die armen schatjes hebben niks gedaan?

Het is een groot goed in een democratie dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen. Als kinderen jarenlang zonder proces worden vastgehouden is inderdaad mijn conclusie dat ze onschuldig zijn. 

Volgens mij had iemand hier een tijdje geleden verwezen naar het zogenaamde uitgebreid onderzoeksrapport van de Israëlische onderzoeker Danny Orbach. 
Hierin legt hij uit waarom Israël volgens hem geen genocide pleegt en waarom er geen hongersnood in Gaza is (het vrachtwagen verhaal).

Dit rapport wordt in dit artikel dus ook finaal onderuitgehaald.

Een heel verhelderend verhaal en absoluut de moeite waard om te beluisteren!

Het ‘selectieve’ Israëlische rapport dat twijfel zaait over de genocide in Gaza

ACHTERGROND

Genocide In Israël wordt elke suggestie dat het land genocide pleegt in Gaza weggehoond. Daarbij wordt vaak verwezen naar een in juli verschenen rapport. Volgens experts hebben de Israëlische onderzoekers een gebrekkig begrip van wat ‘genocide’ is.

https://www.nrc.nl/nieuws/2025/09/25/het-selectieve-israelische-rapport-dat-twijfel-zaait-over-de-genocide-in-gaza-a4907470

Muurbloem1985 schreef op 26-09-2025 om 07:22:

[..]

Dus omdat hamas een terroristische organisatie is mogen die maar doen waar ze zin in hebben zonder consequenties en Israël mag daar niet tegen optreden is dat wat je zegt?

Precies! 

Het wordt hoog tijd dat mensen in het westen Hamas naar dezelfde hoge maatstaven gaan beoordelen als dat ze al met Israël doen. 

Dat zou heel veel morele verwarring schelen. 

Daglichtlamp schreef op 26-09-2025 om 07:43:

[..]

Het is een groot goed in een democratie dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen. Als kinderen jarenlang zonder proces worden vastgehouden is inderdaad mijn conclusie dat ze onschuldig zijn.

Die conclusie trek jij maar zo onschuldig zijn ze niet, vaak hebben ze stenen ect gegooid 

Muurbloem1985 schreef op 26-09-2025 om 07:59:

[..]

Die conclusie trek jij maar zo onschuldig zijn ze niet, vaak hebben ze stenen ect gegooid

Laat me niet lachen! 

Zo buitensporig gestraft worden om het gooien van stenen? Waar is dat normaal? 

Zilver_gray schreef op 26-09-2025 om 08:02:

[..]

Laat me niet lachen!

Zo buitensporig gestraft worden om het gooien van stenen? Waar is dat normaal?

Hoe zou jij het vinden om zo een steen op je kop te krijgen? Dat kan dodelijk zijn 

Malibu2 schreef op 26-09-2025 om 07:52:

[..]

Precies!

Het wordt hoog tijd dat mensen in het westen Hamas naar dezelfde hoge maatstaven gaan beoordelen als dat ze al met Israël doen.

"De edele wilden", of zoiets.

Muurbloem1985 schreef op 26-09-2025 om 08:09:

[..]

Hoe zou jij het vinden om zo een steen op je kop te krijgen? Dat kan dodelijk zijn

Dát vind jij een reden om jaren in de cel gegooid te worden voor kinderen? 

Dan wat voor straf moeten degenen wel niet krijgen, die onschuldige baby’s, kinderen en mensen bewust uithongeren, verminken en vermoorden??

Dat zou ik wel van je willen horen.

De mensen hier leven in een papieren en ideologische werkelijkheid. Overspeel je hand maar niet want je kan alles verliezen.

Muurbloem1985 schreef op 26-09-2025 om 08:09:

[..]

Als het echt gebeurd is, waarom zijn ze dan niet veroordeeld? Ik heb het niet over kinderen die daadwerkelijk veroordeeld zijn (al kun je daar ook wel wat vinden). Ik heb het over degenen die jarenlang zonder proces gevangen zitten.

Malibu2 schreef op 26-09-2025 om 07:52:

[..]

Precies!

Wil je echt dat we een land dat zegt democratisch te zijn hetzelfde behandelen als Hamas die overduidelijk terroristisch is? Hamas mag geen enkele rol krijgen in de toekomst wat mij betreft.

Daglichtlamp schreef op 26-09-2025 om 08:31:

[..]

Wil je echt dat we een land dat zegt democratisch te zijn hetzelfde behandelen als Hamas die overduidelijk terroristisch is? Hamas mag geen enkele rol krijgen in de toekomst wat mij betreft.

Dat zeg je goed:

“ dat zegt democratisch te zijn”…

rionyriony schreef op 26-09-2025 om 08:14:

[..]

"De edele wilden", of zoiets.

Wat een onzin zeg. Dit is echt je eigen verwrongen interpretatie. 

Daglichtlamp schreef op 26-09-2025 om 08:29:

[..]

Als het echt gebeurd is, waarom zijn ze dan niet veroordeeld? Ik heb het niet over kinderen die daadwerkelijk veroordeeld zijn (al kun je daar ook wel wat vinden). Ik heb het over degenen die jarenlang zonder proces gevangen zitten.

Paar vragen:

Waarom zijn ze opgepakt? Is dat omdat ze een blikje cola hebben gejat of vanwege (poging tot) moord? 

Wat is de leeftijd van die kinderen? Hebben we het over 7-jarigen of over 17-jarigen die zich al hebben aangesloten bij Hamas of een van de andere terroristische organisaties die Gaza rijk is zoals Islamic Jihad?

Over hoeveel kinderen hebben we het en wat is de tijd dat ze in administratieve detentie zitten? 

En wat is de bron die zegt dat ze al jarenlang zonder proces gevangen zitten?

Zilver_gray schreef op 26-09-2025 om 08:14:

[..]

Dát vind jij een reden om jaren in de cel gegooid te worden voor kinderen?

Dan wat voor straf moeten degenen wel niet krijgen, die onschuldige baby’s, kinderen en mensen bewust uithongeren, verminken en vermoorden??

Dat zou ik wel van je willen horen.

Moet je wel het hele verhaal vertellen 7 oktober de consequenties en hamas die goederen tegenhoudt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.