Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Zilver_gray schreef op 25-09-2025 om 09:33:

Terwijl wij hier erg druk zijn met ontkennen van zo’n beetje alles wat er in Gaza gebeurd, gaat het moorden en verdrijven daar gestaag door.

https://www.volkskrant.nl/buitenland/gaza-israel-netanyahu-hamas~b60a922a/

Het Israëlische offensief tegen de Palestijnen in de Gazastrook heeft woensdag tot minstens 85 Palestijnse doden geleid, meer dan het dubbele van het aantal doden dinsdag. Dat melden lokale autoriteiten.

Bij een Israëlische luchtaanval op een huis in centraal Gaza waar ontheemden hun toevlucht hadden gezocht, kwamen minstens elf mensen om, vertelde de woordvoerder van de burgerbescherming van het gebied aan persbureau AFP.

“ Dat melden lokale autoriteiten”. Wie zijn die lokale autoriteiten? Hamas in een pressvestje?

Koko67 schreef op 25-09-2025 om 09:37:

[..]

“ Dat melden lokale autoriteiten”. Wie zijn die lokale autoriteiten? Hamas in een pressvestje?

Die bronnen van jou zijn gelukkig een stuk betrouwbaarder 😉

Zilver_gray schreef op 25-09-2025 om 09:50:

[..]

Die bronnen van jou zijn gelukkig een stuk betrouwbaarder 😉

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Koko67 schreef op 25-09-2025 om 10:05:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Maar mijn idee is dit een retorische vraag. 

Koko67 schreef op 25-09-2025 om 09:37:

[..]

Jij wil nog steeds heel graag geloven dat er niks aan de hand is daar volgens mij. Al zou een bepaald bericht niet geheel kloppen, dan nog, wat wil je daarmee aangeven? Dat het allemaal in scene is gezet door Hamas of zo? 

En dan ook nog 4 oerdomme likes scoren met zo'n post.. 

Zorroo schreef op 25-09-2025 om 16:07:

[..]

Jij wil nog steeds heel graag geloven dat er niks aan de hand is daar volgens mij. Al zou een bepaald bericht niet geheel kloppen, dan nog, wat wil je daarmee aangeven? Dat het allemaal in scene is gezet door Hamas of zo?

Zoiets als dit bedoel je?:

GAZA and Palestinians EXPOSED for fake staged photos by German journalists association

Nogmaals: al kan er geknoeid zijn met bepaalde foto's/video's, de situatie in Gaza is reëel en ernstig. Hongersnood, gebrek aan medische zorg en lijden van duizenden mensen zijn geen toneelstukjes. Genoeg onafhankelijke bronnen (VN, HRW en internationale media, etc.) bevestigen dat er grote hongersnood, duizenden slachtoffers en honderdduizenden ontheemden zijn. Laten we het daar over hebben. 

Zorroo schreef op 25-09-2025 om 19:04:

Nogmaals: al kan er geknoeid zijn met bepaalde foto's/video's, de situatie in Gaza is reëel en ernstig. Hongersnood, gebrek aan medische zorg en lijden van duizenden mensen zijn geen toneelstukjes. Genoeg onafhankelijke bronnen (VN, HRW en internationale media, etc.) bevestigen dat er grote hongersnood, duizenden slachtoffers en honderdduizenden ontheemden zijn. Laten we het daar over hebben.

Of laten we het hebben hoe dit zo is gekomen en wie dit heeft veroorzaakt of is dat helemaal niet in belang?

Nogmaals: al kan er geknoeid zijn met bepaalde foto's/video's, de situatie in Gaza is reëel en ernstig. Hongersnood, gebrek aan medische zorg en lijden van duizenden mensen zijn geen toneelstukjes. Genoeg onafhankelijke bronnen (VN, HRW en internationale media, etc.) bevestigen dat er grote hongersnood, duizenden slachtoffers en honderdduizenden ontheemden zijn. Laten we het daar over hebben.

Er heeft laatst in een krant (Volkskrant?) een artikel gestaan over hoe hongersnood werkt van een deskundige op het gebied van hongersnood. Hij vertelde dat bij een hongersnood de zwaksten er het eerst aan gaan en dat is niet alleen de fysiek zwaksten, maar ook die met een zwakke sociale positie, weinig geld, behorend tot een groep die al gemarginaliseerd is. In Gaza zal dat niet anders zijn, dus heb je daar waarschijnlijk goed doorvoede Hamasstrijders en hun familie en andere groepen die zwaar ondervoed zijn.

Dat Hamas goed is in propaganda is bekend, maar half Gaza ligt in puin, onafhankelijke organisaties zeggen dat er te weinig voedsel binnen komt om iedereen te voeden. De infrastructuur is weg. En dan nog met 1 foto aankomen zetten om te bewijzen dat het allemaal 1 grote leugen is. Pffff.

Muurbloem1985 schreef op 25-09-2025 om 19:19:

[..]

Of laten we het hebben hoe dit zo is gekomen en wie dit heeft veroorzaakt of is dat helemaal niet in belang?

Als je echt wilt nagaan hoe dit allemaal zo gekomen is, is dat een heel lang, complex verhaal dat veel verder teruggaat dan 7 oktober. Dus dat lost weinig op. 

Israëlische leger kan niet langer gebruik maken van Nederlandse servers van Microsoft

Microsoft stelt zijn servers niet langer ter beschikking aan het Israëlische leger. Dat meldt The Guardian op basis van bronnen bij het bedrijf. De Britse krant meldde vorige maand dat het Israëlische leger tientallen miljoenen uren aan opnamen van telefoongesprekken van Palestijnen heeft opgeslagen op Microsoft-servers in Nederland. Het Amerikaanse bedrijf heeft een datacenter in het Noord-Hollandse Middenmeer.

Die telefoongesprekken gebruikte het leger om luchtaanvallen en arrestaties te coördineren in Gaza en op de Westelijke Jordaanoever, zo concludeerde The Guardian uit onderzoek. Het leger beschikt zelf over de technologie om telefoongesprekken af te luisteren, maar kocht bij Microsoft nagenoeg ongelimiteerde opslagruimte. Ook zouden opnamen zijn gebruikt om Palestijnen op de bezette Westelijke Jordaanoever te chanteren of zelfs te doden.

Na eigen onderzoek concludeert Microsoft nu dat de servers inderdaad door Israël worden gebruikt voor massasurveillance. De servers in Middenmeer zullen niet meer worden gebruikt. Microsoft zou vorige week het Israëlische ministerie van Defensie hebben geïnformeerd over deze beslissing.

https://www.volkskrant.nl/buitenland/gaza-israel-netanyahu-hamas~b60a922a/

Zorroo schreef op 25-09-2025 om 16:07:

[..]

Jij wil nog steeds heel graag geloven dat er niks aan de hand is daar volgens mij. Al zou een bepaald bericht niet geheel kloppen, dan nog, wat wil je daarmee aangeven? Dat het allemaal in scene is gezet door Hamas of zo?

Ik wil het niet en ik geloof ook niet dat daar niks aan de hand is. Geloof jij dat Hamas een geweldige propaganda machine heeft opgezet? En dat veel nieuws misschien helemaal niet klopt en wij hier in het westen veel en veel te goedgelovig zijn?

En zou dat allemaal door Israël komen of zou Hamas daar een groot aandeel in hebben?

Koko67 schreef op 25-09-2025 om 22:05:

[..]

Ik wil het niet en ik geloof ook niet dat daar niks aan de hand is. Geloof jij dat Hamas een geweldige propaganda machine heeft opgezet? En dat veel nieuws misschien helemaal niet klopt en wij hier in het westen veel en veel te goedgelovig zijn?

Je vraagt twee dingen, niet aan mij, maar ik antwoord voor mezelf. Ja, ik geloof dat Hamas een geweldige propaganda machine heeft opgezet. Nee, ik geloof niet dat we veel te goedgelovig zijn. Informatie uit andere meer neutrale bronnen geeft aan dat er te weinig voedsel binnenkomt, meer dan de helft van Gaza is plat gebombardeerd. De infrastructuur is zwaar beschadigd. Er zijn meer dan 66.000 doden en zelfs als we er vanuit zouden kunnen gaan dat alle mannen van 16 jaar en ouder Hamasstrijders zijn, kom je nog op minstens 40.000 doden die geen Hamasstrijders zijn. Even ter vergelijking, bij het bombardement in Rotterdam in 1940 vielen een kleine 900 doden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.