Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 22-09-2025 om 13:51:

[..]

Hoe verklaar je dan dat er over de hele wereld, ook in Israël dus, Antizionisme protesten zijn, door joden? Joden die zeggen dat de genocide in Gaza moet stoppen.

Ten eerste het is geen genocide maar een oorlog veroorzaakt door hamas op 7 oktober 2023. En dat heb ik al eerder proberen uit te leggen, niemand houdt van oorlog, maar deze oorlog is noodzakelijk om hamas te stoppen, er zijn ook heel veel gazanen klaar met hamas maar die worden ter plekke neergeschoten, waarom zie ik dan nergens ter wereld protesten tegen hamas? Is dat niet gek?

Loeki72 schreef op 22-09-2025 om 13:34:

[..]

Ik stop met op jou te reageren. Dat is verspilde energie. Dus in de blokkendoos met jou.

Moet je zelf weten, blijkbaar vind je het lastig als mensen een andere mening hebben.

Muurbloem1985 schreef op 22-09-2025 om 14:39:

[..]

Ten eerste het is geen genocide maar een oorlog veroorzaakt door hamas op 7 oktober 2023. En dat heb ik al eerder proberen uit te leggen, niemand houdt van oorlog, maar deze oorlog is noodzakelijk om hamas te stoppen, er zijn ook heel veel gazanen klaar met hamas maar die worden ter plekke neergeschoten, waarom zie ik dan nergens ter wereld protesten tegen hamas? Is dat niet gek?

Je zag ook nergens protesten toen dat meisje verkracht en mishandeld op een brommer en met gejoel  van vele Gazanen door de straten werd gereden. Geen protesten toen er 2 kinderen en hun moeder vermoord werden, geen protesten voor dat meisje met doorgesneden achillespezen en een bebloed kruis. Geen protesten om de gijzelaars vrij te laten.  Geen protesten om die afschuwelijke shows die Hamas opvoerden met de vrijgelaten gijzelaars. Met daarbij duizenden joelende Gazanen.

Koko67 schreef op 22-09-2025 om 15:14:

[..]

Je zag ook nergens protesten toen dat meisje verkracht en mishandeld op een brommer en met gejoel van vele Gazanen door de straten werd gereden. Geen protesten toen er 2 kinderen en hun moeder vermoord werden, geen protesten voor dat meisje met doorgesneden achillespezen en een bebloed kruis. Geen protesten om de gijzelaars vrij te laten. Geen protesten om die afschuwelijke shows die Hamas opvoerden met de vrijgelaten gijzelaars. Met daarbij duizenden joelende Gazanen.

Precies er is altijd al een eenzijdig verkeerd beeld geweest over dit conflict, maar wat er nu gebeurt had ik nooit voor mogelijk gehouden dat zoiets ooit nog een keer zou gebeuren ik vind het misselijkmakend.

Muurbloem1985 schreef op 22-09-2025 om 14:39:

[..]

Zelfs joden noemen het genocide. Google de video's. Dat jij het geen genocide noemt betekent niet dat zij het geen genocide noemen. 

Muurbloem1985 schreef op 22-09-2025 om 15:20:

[..]

Precies er is altijd al een eenzijdig verkeerd beeld geweest over dit conflict, maar wat er nu gebeurt had ik nooit voor mogelijk gehouden dat zoiets ooit nog een keer zou gebeuren ik vind het misselijkmakend.

Die aanval is door velen veroordeeld. Weet je waarom er protesten zijn, ook door joden? Omdat ze een hele bevolkingsgroep uit willen roeien vanwege een aantal Hamas leden die daar nog zijn. De regering Nethanyahu doet exact hetzelfde als wat er bij de joden is gedaan in WW2. Voor N. gaat het niet over veiligheid voor Israël, het gaat over zionisme. Alles en iedereen die geen jood is moet verdreven worden uit dat grondgebied. Dit is een ordinaire invasie en daarna kolonisatie, met behulp van Trump. Dit gaat allang niet meer over wat er in Oktober is gebeurd, hoe verschrikkelijk dat ook was. 

En reken maar dat er protesten zouden zijn geweest als Hamas 2 jaar lang zich zou gedragen hebben als op die ene dag in oktober.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 22-09-2025 om 16:13:

[..]

Zelfs joden noemen het genocide. Google de video's. Dat jij het geen genocide noemt betekent niet dat zij het geen genocide noemen.

O ja praat jij namens alle joden?

Muurbloem1985 schreef op 22-09-2025 om 16:43:

[..]

O ja praat jij namens alle joden?

Nee, ik gaf eerder al aan dat ik het over de protesterende joden had. 

Praat jij wel namens alle joden? 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 22-09-2025 om 16:24:

[..]

Die aanval is door velen veroordeeld. Weet je waarom er protesten zijn, ook door joden? Omdat ze een hele bevolkingsgroep uit willen roeien vanwege een aantal Hamas leden die daar nog zijn. De regering Nethanyahu doet exact hetzelfde als wat er bij de joden is gedaan in WW2. Voor N. gaat het niet over veiligheid voor Israël, het gaat over zionisme. Alles en iedereen die geen jood is moet verdreven worden uit dat grondgebied. Dit is een ordinaire invasie en daarna kolonisatie, met behulp van Trump. Dit gaat allang niet meer over wat er in Oktober is gebeurd, hoe verschrikkelijk dat ook was.

En reken maar dat er protesten zouden zijn geweest als Hamas 2 jaar lang zich zou gedragen hebben als op die ene dag in oktober.

Als ze deze uit zouden willen roeien hadden ze dat al lang gedaan wat een kletspraat. Ongelofelijk neem een lesje geschiedenis als je het verschil niet weet.

Muurbloem1985 schreef op 22-09-2025 om 16:45:

[..]

Als ze deze uit zouden willen roeien hadden ze dat al lang gedaan wat een kletspraat. Ongelofelijk neem een lesje geschiedenis als je het verschil niet weet.

Wat zijn ze nu aan het doen dan volgens jou?

Gebruikersnaaminvullen schreef op 22-09-2025 om 16:46:

[..]

Wat zijn ze nu aan het doen dan volgens jou?

We blijven maar vergeten dat als Hamas die vreselijke daad niet gepleegd had en/of daarna de gijzelaars had terug gegeven, dit allemaal niet gebeurd was. Die levende gijzelaars zitten ( volgens de berichten) in Gazastad. Het kan bijna niet anders dan dat ook de “onschuldige” burgers weten waar ze gehouden worden. De stad is echt te klein om dit voor zoveel mensen verborgen te houden. 

Koko67 schreef op 22-09-2025 om 16:51:

[..]

We blijven maar vergeten dat als Hamas die vreselijke daad niet gepleegd had en/of daarna de gijzelaars had terug gegeven, dit allemaal niet gebeurd was. Die levende gijzelaars zitten ( volgens de berichten) in Gazastad. Het kan bijna niet anders dan dat ook de “onschuldige” burgers weten waar ze gehouden worden. De stad is echt te klein om dit voor zoveel mensen verborgen te houden.

Jij gelooft in sprookjes. De gijzelaars teruggeven gaat de Palestijnen niet helpen. Ze zijn niet belangrijk voor de Israëlische regering. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 22-09-2025 om 16:24:

[..]

Dit vergelijken met wat er in de 2e W.O. Is gebeurd is wel een hele simpele en domme vergelijking. Joden hebben nooit waarschuwingen gehad om te evacueren. En er werden in concentratiekampen ook geen hulpmiddelen en voedsel gedropt. Volgens mijn laatste informatie zijn er ook geen Gazanen op de trein gezet om daar met duizenden tegelijk vergast te worden.

Loeki72 schreef op 22-09-2025 om 16:53:

[..]

Jij gelooft in sprookjes. De gijzelaars teruggeven gaat de Palestijnen niet helpen. Ze zijn niet belangrijk voor de Israëlische regering.

Zeker wel. 

Muurbloem1985 schreef op 22-09-2025 om 12:24:

[..]

Een deel? Hoe kom je bij een deel? Er zit een terroristisch sausje over het Gazaanse volk dat wordt er al van kinds af aan ingepeperd en dat moet verdwijnen.

Bedoel je dat de gehele bevolking van Gaza kwaadaardig is? En dus maar uitgeroeid moet worden? Of gaat dat je te ver?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.