Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Zilver_gray schreef op 08-09-2025 om 18:20:

[..]

Vind ik zeker raar, als dat de onderliggende reden godsdienst is. En jij?

Net als de palestijnen al vanaf kinds aan haat naar joden meekrijgen zodat het conflict nooit ophoudt maar dat vindt jij zeker normaal?

Muurbloem1985 schreef op 08-09-2025 om 18:22:

[..]

Net als de palestijnen al vanaf kinds aan haat naar joden meekrijgen zodat het conflict nooit ophoudt maar dat vindt jij zeker normaal?

Jij beantwoord mijn vraag niet, maar ik weet genoeg.

Zorroo schreef op 08-09-2025 om 17:04:

[..]

Verbijsterend ja. Gelukkig maar dat niet alle gelovigen dit soort denkbeelden hebben. Je zou bijna een hekel krijgen aan religie maar dat is natuurlijk niet terecht, er komen ook heel mooie dingen uit.

Is dat zo?

Zilver_gray schreef op 08-09-2025 om 18:27:

[..]

Jij beantwoord mijn vraag niet, maar ik weet genoeg.

Natuurlijk heeft dit conflict ook met geloof te maken ontken ik dat ergens?

Loeki72 schreef op 08-09-2025 om 18:35:

[..]

Is dat zo?

Ik hoop van wel. De Pauluskerk in Rotterdam die daklozen helpt en voor ze opkomt bijvoorbeeld? Ik ben niet thuis in gelovige kringen dus het is vooral iets dat ik graag wil geloven. Maar gelovigen zijn zeker geen betere mensen dan ongelovigen, dat heb ik in het leven meermalen ondervonden. Het maakt voor je karakter volgens mij niks uit. 

Muurbloem1985 schreef op 08-09-2025 om 18:39:

[..]

Natuurlijk heeft dit conflict ook met geloof te maken ontken ik dat ergens?

Dat was mijn vraag niet.

asdfghjkl schreef op 08-09-2025 om 18:20:

[..]

Weer iemand die mee kan doen aan de Jihad.

Omdat ik voor onschuldige burgerslachtoffers ben, Palestijns, Joods, wie dan dan ook? Bijzondere conclusie.

felija schreef op 08-09-2025 om 20:23:

[..]

Omdat ik voor onschuldige burgerslachtoffers ben, Palestijns, Joods, wie dan dan ook? Bijzondere conclusie.

Asdfghjkl bedoelde dat zo'n baby natuurlijk sowieso opgroeit als een jihadist. Dus blijkbaar is het, hoe meer Gazaanse kinderen er omkomen hoe beter, volgens deze forummer, 'opgeruimd staat netjes' of zo? 

1 x is genoeg
Zorroo schreef op 08-09-2025 om 20:26:

[..]

Asdfghjkl bedoelde dat zo'n baby natuurlijk sowieso opgroeit als een jihadist. Dus blijkbaar is het, hoe meer Gazaanse kinderen er omkomen hoe beter, volgens deze forummer, 'opgeruimd staat netjes' of zo?

O ja, je hebt gelijk! Wat een vreselijke manier van denken! 

Zilver_gray schreef op 08-09-2025 om 17:32:

[..]

Wat een ellende komt er toch uit dat toetsenbord van jou. Alles maar voor de joden (want beloofde land) en de rest mag dood.

Ik heb je nog geen enkele blijk van empathie zien posten de afgelopen 2 jaar in dit topic voor de Palestijnen die elke dag bij bosjes vermoord worden.

“Of maakt je dat niet uit?”

En ik heb jou geen empathie zien tonen naar de Joodse doden die zijn vermoord door de schatjes van palestijnen vandaag, pot verwijt de ketel.

Het Israëlisch hooggerechtshof vind dat Palestijnse gevangenen te weinig eten krijgen. Dan heb je het wel bont gemaakt.  

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/09/08/palestijnse-gevangenen-krijgen-te-weinig-eten-zegt-israelisch-h/

Als van het begin af aan niemand voor de Goede Genadige Genius had willen spelen was dit conflict veel sneller beëindigd met veel minder doden. 

Ik denk niet dat Joden simpelweg buren hadden willen elimineren als ze daar totaal geen last van hadden gehad. Maar de buren hadden een missie en konden zich niet neerleggen bij het feit dat ze hun zin niet zouden krijgen. Dus aangemoedigd door sympathie en hulp hielden ze vol.

Ik denk dat iedereen zo zijn belangen had in het conflict.

felija schreef op 08-09-2025 om 20:23:

[..]

Dat is wel een heel nauwe visie/doelstelling. Als gezond oud worden jouw enige doelstelling was dan zou je überhaupt nooit een strijd beginnen, immers casualties = slecht, dus ik vermoed zomaar dat jouw doelgroepen (Palestijnen, Joden, wie dan ook)  jouw doelstelling helemaal niet deelden maar alleen maar hun strijd wilden winnen. Je kan iemand niet jouw politieke idealen opleggen hoewel je nu wel doet alsof de Palestijnen jouw politieke visie delen. Ik denk dat ze daar alleen maar gebruik van maken zolang je op hun hand bent maar als een oude lappenpop zullen weggooien als je niet nuttig meer bent om Joden te verslaan.

https://nos.nl/liveblog/2581613-israel-beveelt-vertrek-alle-palestijnen-uit-gaza-stad-explosie-op-schip-gaza-hulpkonvooi

Meerdere inwoners van Gaza-Stad hebben aangegeven dat ze niet zullen vertrekken. "Dat is ons al eerder aangedaan", zei een oudere man vorige maand tegen de NOS. "We verhuisden, maar dat hadden we niet moeten doen. We maken die fout niet nog eens."

Volgens experts, mensenrechten- en hulporganisaties maakt Israël zich in Gaza schuldig aan etnische zuivering. "Etnische zuivering betekent een gebied vrijmaken van een bepaalde groep", zei hoogleraar internationaal strafrecht aan de Universiteit van Amsterdam Göran Sluiter eerder tegen de NOS. "Dat is wat hier speelt, onder meer door de plek onbewoonbaar te maken, het gedwongen overbrengen van de groep naar ander gebied en nu de groep op een heel klein stukje land laten wonen. De volgende stap is genocide."

Logisch dat die mensen zich niet willen laten wegjagen. En dan? Iedereen maar doodschieten? Want opzouten zullen ze, het plan is duidelijk!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.