Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Muurbloem1985 schreef op 08-09-2025 om 17:05:

[..]

Zo moeilijk doen over zo een klein stukje land waar joden al eeuwen en eeuwen wonen, misschien moet je je ook zo druk maken over islamitische staat die Yeshidi's hebben uitgemoord of zeg je dan niks?

Alles wat vanuit religieuze overtuiging moord en doodslag tot gevolg heeft, keur ik uiteraard af. 

Ik weet nu wel dat jij een zeer selectieve benadering hebt over de geschiedenis, nogal een zwaktebod om daar over te blijven doorgaan.

Zorroo schreef op 08-09-2025 om 17:07:

[..]

Nu val je toch wel definitief door de mand (voor zo ver nog mogelijk) met je whataboutism. Dat een andere situatie ook erg is verandert niets aan de complexiteit of de ernst van het Israël-Palestina-conflict.

Dat is jou bewering, ik word gewoon moe van mensen die de hele dag op Israël lopen te zaniken maar zich nooit durven uit te spreken over misdaden die moslims begaan en dan doodstil zwijgen.

Muurbloem1985 schreef op 08-09-2025 om 17:06:

[..]

Feiten kun je niet ontkennen.

Als het echte feiten zijn niet, inderdaad. 

Muurbloem1985 schreef op 08-09-2025 om 17:10:

[..]

Dat is jou bewering, ik word gewoon moe van mensen die de hele dag op Israël lopen te zaniken maar zich nooit durven uit te spreken over misdaden die moslims begaan en dan doodstil zwijgen.

Alsjeblieft, schei uit, dit topic gaat over Israël. Jij hebt verder geen idee waarover wij ons al dan niet uitspreken. 

Muurbloem1985 schreef op 08-09-2025 om 17:10:

[..]

Dit is een topic over het conflict en de oorlog Israël-Gaza. Er wordt niets doodgezwegen hier. Iedereen is het er over eens hoe afschuwelijk de misdaden van Hamas zijn. En niemand is hier fan van Islamistische staat natuurlijk. Israël is met verschrikkelijke dingen bezig en daar kritisch op zijn is heel wat anders dan 'zaniken'. 

felija schreef op 08-09-2025 om 17:10:

[..]

Als het echte feiten zijn niet, inderdaad.

Die heb ik net genoemd.

Zorroo schreef op 08-09-2025 om 17:12:

[..]

Dit is een topic over het conflict en de oorlog Israël-Gaza. Er wordt niets doodgezwegen hier. Iedereen is het er over eens hoe afschuwelijk de misdaden van Hamas zijn. En niemand is hier fan van Islamistische staat natuurlijk. Israël is met verschrikkelijke dingen bezig en daar kritisch op zijn is heel wat anders dan 'zaniken'.

Israël wordt keer op keer aangevallen ja, vandaag ook weer en heeft het volste recht zich te verdedigen.

Zorroo schreef op 08-09-2025 om 17:04:

[..]

Verbijsterend ja. Gelukkig maar dat niet alle gelovigen dit soort denkbeelden hebben. Je zou bijna een hekel krijgen aan religie maar dat is natuurlijk niet terecht, er komen ook heel mooie dingen uit.

Gelukkig zie ik ook dat nog veel om me heen. 

Muurbloem1985 schreef op 08-09-2025 om 17:13:

[..]

Israël wordt keer op keer aangevallen ja, vandaag ook weer en heeft het volste recht zich te verdedigen.

Verdedigen ja, een bevolking uitmoorden en willen deporteren nee. 

Muurbloem1985 schreef op 08-09-2025 om 17:13:

[..]

Die heb ik net genoemd.

Dat zijn geen feiten. 

felija schreef op 08-09-2025 om 17:14:

[..]

Dat zijn geen feiten.

Zeker wel, kun je overal vinden

Zorroo schreef op 08-09-2025 om 17:14:

[..]

Verdedigen ja, een bevolking uitmoorden en willen deporteren nee.

Uitmoorden hebben we inderdaad gezien 7 Oktober en ook weer vandaag.

Muurbloem1985 schreef op 08-09-2025 om 17:16:

[..]

Uitmoorden hebben we inderdaad gezien 7 Oktober en ook weer vandaag.

Alleen Israëlische slachtoffers tellen voor jou. En dat noemt zich een gelovige? 

Muurbloem1985 schreef op 08-09-2025 om 17:16:

[..]

Zeker wel, kun je overal vinden

In jouw subjectieve, gekleurde bronnen, waardoor het geen feiten zijn, hoe graag je dat ook zou willen. 

Maar dit wordt weer een oeverloze welles- nietes- discussie, succes met je roze bril. 

Ik zet je nu verder op blokkeer want ik word nogal verdrietig van jouw eendimensionale en nare denkbeelden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.