Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Ik heb deze documentaire die uit de vorige eeuw komt al eerder gedeeld. Deze joodse filosoof voorzag toen al dat het hier op uit zou lopen als Israël de bezette gebieden niet zou opgeven.

https://m.youtube.com/watch?v=QICchSHhVjI

Daglichtlamp schreef op 18-08-2025 om 20:59:

Ik heb deze documentaire die uit de vorige eeuw komt al eerder gedeeld. Deze joodse filosoof voorzag toen al dat het hier op uit zou lopen als Israël de bezette gebieden niet zou opgeven.

https://m.youtube.com/watch?v=QICchSHhVjI

Ja ik vond het een indrukwekkende docu en personage.

Zorroo schreef op 18-08-2025 om 20:01:

[..]

Je leest dus echt het nieuws niet. Dit is een NOS Nieuws-bericht uit mei.

Netanyahu stelt openlijk het verslaan van Hamas boven lot van gijzelaars - https://nos.nl/l/2565680

Netanyahu is al een tijd lang schaamteloos duidelijk hoor. Waarom denk je dat zo veel burgers daar de straat opgaan om tegen hun regering protesteren?

Het zal wel als 7 oktober niet was gebeurd was gaza nu geen puinhoop maar vooral blijven wijzen naar Israël kom je ver mee.

Friezinnetje schreef op 18-08-2025 om 19:43:

[..]

ha, wat N. doet is dat ook.

Daar ging dit bericht niet over als we toch bezig zijn "7 oktober 2023 ook"

Koko67 schreef op 18-08-2025 om 20:18:

[..]

Hoezo? Israël is daar al weg sinds 2005. Hamas is begonnen met een onvoorstelbare wreedheid. Gazanen zouden Hamas moeten haten.

Precies 

Muurbloem1985 schreef op 18-08-2025 om 21:28:

[..]

Het zal wel als 7 oktober niet was gebeurd was gaza nu geen puinhoop maar vooral blijven wijzen naar Israël kom je ver mee.

En wat schiet je ermee op om Israël de godganse tijd een hand boven het hoofd te houden en alles maar te ontkennen wat daar gebeurd?

Zorroo schreef op 18-08-2025 om 20:55:

[..]

Als je met oogkleppen leeft, zie je alleen die kant ja. De realiteit is en was anders. Israël is al sind jaar en dag een apartheidsstaat. De Palestijnen worden al heel lang behandeld als minderwaardige mensen. Ok, nu als totaal waardeloos vuilnis dat zonder scrupules geofferd mag worden, dus er is wel iets veranderd ja.

Een "apartheidstaat" met miljoenen moslims die ook in  het parlement leven zeker, wat een vreselijke " apartheid" hoeveel joden wonen er eigenlijk in moslimlanden? O nee wacht die zijn daar voor 99% uitgedreven maar daar hoor je dan haast niemand over.

Zilver_gray schreef op 18-08-2025 om 21:31:

[..]

En wat schiet je ermee op om Israël de godganse tijd een hand boven het hoofd te houden en alles maar te ontkennen wat daar gebeurd?

Omdat het de waarheid is wat denk jij dat er zou gebeuren als Israël zou zeggen na 7 oktober; ach joh 1200 mensen  op beestachtige wijze vermoord honderden mensen weggerukt wat maakt het uit, we doen helemaal niks. Stel je voor Mexicanen zouden precies hetzelfde doen in Amerika, er zou niks van Mexico overblijven.

Muurbloem1985 schreef op 18-08-2025 om 21:28:

[..]

Ja, want voor 7 oktober ging het allemaal prima in Gaza, iedereen was daar zo welvarend en blij.  En Israël komt dan zeker wel ver met hun huidige tactiek van de verschroeide aarde, waarbij ze diepe trauma's bij Gazanen veroorzaken tot in de derde of vierde generatie, zodat de haat en afschuw jegens het land Israël nog tientallen, zo niet honderd jaar zullen blijven bestaan. 

Zorroo schreef op 18-08-2025 om 21:37:

[..]

Ja, want voor 7 oktober ging het allemaal prima in Gaza, iedereen was daar zo welvarend en blij. En Israël komt dan zeker wel ver met hun huidige tactiek van de verschroeide aarde, waarbij ze diepe trauma's bij Gazanen veroorzaken tot in de derde of vierde generatie, zodat de haat en afschuw jegens het land Israël nog tientallen, zo niet honderd jaar zal blijven bestaan.

Voor 7 oktober was er inderdaad niet veel aan de hand als je de situatie kent weet je dat Israël sinds 2005 gaza met veel geweld heeft teruggegeven een paar uur later vlogen als dank de eerste raketten naar Israël. Israël heeft gezorgd dat heel veel gazanen werk hadden in Israël als dank zijn heel veel Israëlische mensen door dezelfde gazanen verraden aan hamas en afgeslacht

Zorroo schreef op 18-08-2025 om 20:55:

[..]

Als je met oogkleppen leeft, zie je alleen die kant ja. De realiteit is en was anders. Israël is al sind jaar en dag een apartheidsstaat. De Palestijnen worden al heel lang behandeld als minderwaardige mensen. Ok, nu als totaal waardeloos vuilnis dat zonder scrupules geofferd mag worden, dus er is wel iets veranderd ja.

Als vuilnis? Er is sinds 2005 zo’n slordige 15 miljard naar Gaza gegaan. Het is Hamas die mensen als vuilnis behandelt.

Muurbloem1985 schreef op 18-08-2025 om 21:39:

[..]

Voor 7 oktober was er inderdaad niet veel aan de hand als je de situatie kent weet je dat Israël sinds 2005 gaza met veel geweld heeft teruggegeven een paar uur later vlogen als dank de eerste raketten naar Israël. Israël heeft gezorgd dat heel veel gazanen werk hadden in Israël als dank zijn heel veel Israëlische mensen door dezelfde gazanen verraden aan hamas en afgeslacht

Dit is op zo veel manieren eenzijdig en onwaar dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. 

Daarbij werkten veel Gazanen in Israël en worden ernstig zieke kinderen geopereerd en geholpen in Israël. 

Koko67 schreef op 18-08-2025 om 21:43:

[..]

Als vuilnis? Er is sinds 2005 zo’n slordige 15 miljard naar Gaza gegaan. Het is Hamas die mensen als vuilnis behandelt.

Als vuilnis ja. Ik ga hier niet met je over in discussie. Mensen met een roze bril op jegens Israël blijven toch dit soort onzin herhalen. Steeds maar weer, over de ruggen van 60.000 Gazaanse doden. 

Zorroo schreef op 18-08-2025 om 21:44:

[..]

Dit is op zo veel manieren eenzijdig en onwaar dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.

*gaat alweer op handen zitten*

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.